فولکس واگن

گلف GTE کانسپت، چشم‌اندازی از آینده

فولکس‌واگن در نمایشگاه سالانه Wörthersee اتریش، از یک مدل پیشرفته هیبرید پلاگین کانسپت گلف GTE رونمایی کرد. خودرویی با عملکرد بالا و اسپرت، با یک پیشرانه هیجان‌انگیز توربو و ظرفیت دو سرنشین و طراحی مدرن و جذاب که می‌تواند سیمای خودروهای آینده گلف را ترسیم نماید.

Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
این خودرو می‌تواند پیش‌نمایشی از آینده گلف باشد. ماشین‌هایی پلاگین هیبریدی با ویژگی‌های اسپرت‌تر که طراحی آوانگارد، منحصربه‌فرد، دل‌نشین و جوانانه‌تری نیز خواهند داشت.

در این خودرو حرف C در نقاط مختلف به چشم می خورد. از چراغ‌های جلو و فرم نوآورانه آن‌ها گرفته تا ستون C خودرو. ستون عقب خودرو با فرم خاص خود، علاوه بر تأمین ایمنی و خصوصیات آئرودینامیکی، به‌عنوان یک دریچه بزرگ هوا برای خنک کردن دیسک‌های ترمز عقب نیز عمل می‌کند. این طراحی در واقع در امتداد طراحی گلف GTi مفهومی به نمایش درآمده در سال ۲۰۰۷ و تا حدودی شبیه ستون فورد GT بعدی است. فرم درب عقب و ارتباط آن با سپر و اسپویلر نیز که در سه طبقه شکل یافته، جالب است.

Volkswagen Golf GTE concept Woerthersee
Volkswagen Golf GTE concept Woerthersee
کل بدنه فولکس گلف GTE مفهومی از فیبر کربن ساخته شده که باعث کاهش چشمگیر وزن نسبت به بدنه فولادی می‌شود و البته هزینه بالایی نیز دارد. ارتفاع و طول این ماشین نسبت به گلف ۲۰۱۵، کاسته شده ولی تقریباً ۵ سانتی‌متر عریض‌تر شده است.

Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
با بازنمودن درهای گال‌وینگ یا بال مانند این خودرو همانند فولکس XL1، درون کابین با سبک کاکپیت هواپیما، آشکار می‌گردد. فضای کابین با یک دیواره قطور و بلند به دو قسمت تقسیم شده و خبری از کنسول و داشبورد و فرمان رایج در آن نیست. غربیلک فرمان هم دیگر فرم دایره‌ای ندارد و به شکل پروانه‌ای درآمده است. تعداد کنترل‌ها و دکمه‌ها نیز به حداقل رسیده و نمایشگرهای دیجیتالی متفاوتی نیز روبروی راننده و سرنشین قرار دارند. فرم خاص کابین علاوه بر استحکام و ایمنی فوق‌العاده برای مسابقات نیز حالتی ایده آل دارد.

Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
پیشرانه هیبریدی این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو برگرفته از خودروی مسابقه‌ای فولکس‌واگن پولو WRC با قدرت ۲۹۵ اسب‌بخار و دو موتور الکتریکی تشکیل می‌شود. موتور بنزینی، با یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه DSG اتوماتیک جفت شده و نیرو را به چرخهای جلو منتقل می‌سازد. یکی از موتورهای الکتریکی با قدرت ۱۱۳ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن‌متر هم روی محور جلو و موتور دیگر با همین میزان قدرت و ۲۷۱ نیوتن‌متر گشتاور روی محور عقب جای می‌گیرند. بدین ترتیب، این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو، عقب یا چهار چرخ محرکه در شرایط مورد نیاز درمی‌آید. شتاب صفر تا صد این هاچ‌بک اسپرت به ۴.۳ ثانیه می‌رسد و بیشینه سرعت آن نیز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
با تکیه بر انرژی ذخیره شده در باتری‌های لیتیوم-یون به‌تنهایی می‌توان ۵۰ کیلومتر مسافت را طی نمود. درحالی‌که در حالت ترکیبی، مصرف سوخت آن ۱.۹۹ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود.

Volkswagen Golf GTE concept
Volkswagen Golf GTE concept
گلف GTE کانسپت، راهی طولانی تا تحقق دارد. اما همین امروز هم می‌توان انتظار حضور فناوری‌های آن را در محصولات جدید فولکس‌واگن داشت. شاید طراحیان نیز چشم‌اندازی از خودروهای آینده گلف یا شیروکو باشد. در هر صورت باید گفت که این هاچ‌بک داغ و جذاب، خواستنی‌تر از آن است که به بایگانی خودروهای کانسپت سپرده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    به این میگن ماشین آلمانی ها یکی دوتا هم نیستن هرکدوم رقیبه هم هستن واسه خودشون دارن خدایی میکنن دیروز بنز امروز فولکس فردا هم منتظره بی ام و هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (79 ديدگاه)

      باهات موافقم این همون چیزیه که تو این همه سال می خواستم طراحی کنم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرید

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    طراحی عقبش چرته جلوش خوشگله ریتگاش خفنه کلا میشه ی کانسپت خوب که البته اگه ساخته بشه میشه یه فیسلیفت از شیروکو چون این طرح عملی نیست کنسول وسطو تا گردن اوردن بالا خیلی مسخرس میخوان ب شاگردم حس راننده بودنو بدن خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. maysam.. laferrari

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    آینده را حس کنید…طراحی جلوش بد نیست ولی عقبش زشته در کل بهتره همون concept باقی بمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Erfan . Just Britain . Just McLaren

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    از جلو خیلی زیباس اما از عقب چنگی به دل نمیزنه. بهترین دوره ماشین ها همین عصریه که در اون هستیم. آینده خیلی ترسناکه و بی روح.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (((RETOLEX(((REZA

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    از همه ماشین های اینده بدم میاد به غیر از کانسپت های فولکس واگن و ائودی که برای اینده طراحی میشن
    واقعا زیبا هستن و همچنین یه ماشین واقعی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بلوندی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از طراحی فضایی خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (118 ديدگاه)

    همین که آدم میبینه چشم انداز خودروهای فولکس داره از اون قیافه های پیرمردی و محافظه کار خارج میشه جای بسی خوشحالیه
    چون خداییش ماشین های محشری تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mazaher

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    با سلام المان در زمان هیتلر که به گفته صاحب نظران دروازه علم باز شده بود باز همان المانی است که در جنگ همه چیز خود را از دست داده بود ولی بخاطر سخت کوشی و خلاقیت و مدیریت توانست همان کشور سابق شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      آلمان زمان هیتلر بی شک بهترین آلمان تاریخ بوده چون پیشرفته ترین و مدرنترین و به روز ترین کشور دنیا بود یه ابر قدرت به تمام معنا و با غرور که اروپا رو واسه خودش کوچیک میدید شان ملت آلمانو بیشتر از این میدید بیشتر جوایز نوبل برای آلمان بود بیشتر دستاوردهایه علمی و پزشکی نظامی ورزشی و البته فرهنگی ماله این کشور بود تنها یه اشتباه باعث نابودیش شد اونم نابود نکردن انگلیس بود که میتونست به راحتی هرچه تمام تر و خیلی راحت تر از فتح فرانسه بهش برسه و البته بزرگتر از اون حمله کردن به شوروی بود خیلی راحت میتونست آمریکارو وادار به قبول کردن به عنوان بهترین کشور دنیا بکنه و البته مارو خیلی بهتر از این ولی حیف

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سعید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    درسته که کانسپته ولی کنسول وسطش که اینقدر بالاست اصلا خوب نیست.
    دیگه اکثر ماشینا دارن به چراغهای باریک رو میارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقري

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    میتونست بهتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا