فولکس واگنهفته نامه

۷ ویژگی خاص در کانسپت فولکس‌واگن I.D.

فولکس‌واگن نمایشگاه اتومبیل پاریس را برای معرفی کانسپت I.D. انتخاب کرده است؛ یک مدل کامپکت تمام‌الکتریکی که بر اساس پلتفرم جدید MEB در گروه فولکس‌واگن ساخته می‌شود و زمان ورود به بازار برای آن در سال ۲۰۲۰ میلادی درنظر گرفته شده است. در این میان، مهندسان و کارشناسان تولید فولکس‌واگن جزئیات بیشتری در مورد I.D. جدید ارائه کرده‌اند.

فولکس‌واگن ID قبل از اِعمال مشوّق‌های مالی، قیمت اولیه‌ای کمتر از ۳۰ هزار دلار خواهد داشت.
به گفته مسئولان فولکس‌واگن در نمایشگاه، این مدل در سطح مدل دیزلی گلف در اروپا قیمت‌گذاری خواهد شد. اگر هم مشوّق مالی مربوط به این نوع خودروها را درنظر بگیریم، I.D. مطمئناً یک معامله خوب در بازار خواهد بود.

volkswagen-i-d-concept-rear-three-quarters-1
وجود ۴ رادار سقفی
بدیهی است که چنین تجهیزاتی برای عملکرد مناسب سیستم‌های رانندگی شبه‌خودران و خودران ضروری خواهد بود. امّا اینکه چرا فولکس‌واگن به جای یک رادار بزرگ در وسط، از ۴ رادار در چهار گوشه خودرو استفاده کرده، شاید به خاطر این است که امواج اولتراسونیک تنها می‌توانند در حدود ۱.۵ متر جابجایی داشته باشند و این در حالی است که لیزر تا ۹ متر را نیز می‌تواند پوشش دهد. بنابراین این امن‌ترین و دقیق‌ترین سیستم در نوع خود تاکنون محسوب می‌شود.

volkswagen-i-d-concept-front-three-quarter-in-motion
I.D. دارای ۱۰ ردیف باتری است، ولی در عین حال، امکان خرید آن با ۶ یا ۸ ردیف باتری نیز وجود دارد.
ردیف باتری‌های لیتیومی در کف I.D. جاسازی شده‌اند، امّا مشتریان می‌توانند با انتخاب گزینه‌های ۶ یا ۸ ردیف باتری، اندکی در بودجه خود صرفه‌جویی کنند. مسلماً چنین کاری موجب تأثیرگذاری بر بُرد مسافت و عملکرد خودرو خواهد شد.

volkswagen-electric-car-concept-130-1-876x535
امکان استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ محرک
I.D. دیفرانسیل عقب، یک موتور الکتریکی ۱۶۸ اسب‌بخاری در عقب دارد و امکان استفاده از یک موتور کوچکتر و با سطح قدرت کمتر در جلو نیز فراهم است؛ حتی با اینکه در طراحی این خودرو، تقریباً پیش‌آمدگی جلو وجود ندارد.

volkswagen-electric-car-concept-110-876x535
طراحی درها به همان شکلی که در تصویر می‌بینید.
به دلیل اینکه کف پایین I.D بسیار ضخیم است و باتری‌ها در کف جاسازی‌ شده‌اند، صلبیت کلی خودرو بالاست. علاوه بر این، فولکس‌واگن از فولاد با مقاومت بالا برای بدنه گرد و O شکل استفاده کرده است. بنابراین نیازی به استفاده از ستون B در بدنه احساس نشده است.

volkswagen-electric-car-concept-125-876x535
طراحی منحصر به فرد صندلی‌های عقب
صندلی‌های عقب، نه‌تنها در حالت تخت می‌توانند قرار گیرند، بلکه کف آنها نیز می‌تواند مشابه صندلی‌های سالن سینما به طرف بالا جمع شود؛ یک روش تازه برای تنظیم فضای حمل وسایل که کمتر در خودروهای کامپکت دیده شده است.

احتمالا در مدل ویژه بازار امریکا، خبری از دوربین‌های کناری نخواهد بود.
فولکس‌واگن علاقه‌ای به استفاده از آینه‌های بغل در I.D ندارد، امّا اگر قوانین یک کشور این موضوع را یکی از ملزومات بداند، چاره‌ای دیگر نخواهد داشت. باید دید که لابی‌های فولکس‌واگن چگونه می‌توانند این قانون را قبل از ارائه I.D در سال ۲۰۲۰ تغییر دهند.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با 94 میلیون عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیرحسین ق.

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    خیلی عالی شده.
    واقعا زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خوشگل

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا