پیش‌نمایش شاسی‌بلند فول‌سایز فولکس در کانسپت تی‌پرایم GTE

فولکس‌واگن به‌سرعت در حال توسعه سری شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اورهای خود است و بر این اساس، یک کانسپت جدید در چین با نام «تی-پرایم GTE»  معرفی کرده است؛‌ کانسپتی که بیشتر یک مدل فول‌سایز را در سطحی بالاتر از توراِگ تداعی می‌کند.

VW T-Prime Concept GTE
VW T-Prime Concept GTE

VW T-Prime Concept GTE
VW T-Prime Concept GTE

کانسپت تی‌پرایم GTE بر اساس پلتفرم ماژولار طولی (MLB) فولکس‌واگن برای مدل‌های سایز بزرگ با جهت‌گیری طولی انجین‌ها و گیربکس‌‌ها ساخته شده است. این خودروی بزرگ با طولی برابر ۵۰۷۰ میلی‌متر، به اندازه ۱۰ میلی‌متر کشیده‌تر از فائتون و ۱۷۱ میلی‌متر کشیده‌تر از مدل کنونی توآرگ است. در این کانسپت، دو صندلی مستقل در عقب قرار گرفته‌اند و عرض و ارتفاع بدنه، به ترتیب ۱۹۹۹ و ۱۷۰۷ میلی‌متر است.

VW T-Prime Concept GTE
VW T-Prime Concept GTE

VW T-Prime Concept GTE
VW T-Prime Concept GTE

طراحی بدنه تی‌پرایم نسبت به حدّ و اندازه‌های خودش، جمع‌وجور است و جذابیت نسبتاً بیشتری نسبت به چیزی دارد که از شاسی‌بلندهای بزرگتر فولکس‌واگن سراغ داریم. در همین حال، طرح جلوبندی که در آن یک جلوپنجره کرومی در کنار چراغ‌ها استفاده شده، ممکن است برای ذائقه همه مشتریان مناسب نباشد.

VW T-Prime Concept GTE
VW T-Prime Concept GTE

VW T-Prime Concept GTE
VW T-Prime Concept GTE

خودروساز آلمانی در درون کابین بسیاری از تجهیزات معمول را حذف کرده و به جز کلیدهای موجود بر روی غربیلک فرمان، تمام کنترل‌های دیگر با سطوح لمسی با نور پس‌زمینه سفیدرنگ یا در محفظه کنترل گیربکس جایگزین شده‌اند و به گفته فولکس‌واگن، این بخشی از «راه‌حل تلگرافی» جدید در این کمپانی بوده است. همچنین این خودروساز توجه ما را به نمایشگر بزرگ دیجیتالی در جلوی راننده و کمان کنسول وسط جلب می‌کند؛ طرحی که از آن با عنوان نمادی از «کابینِ آینده» یاد می‌شود و «از سال ۲۰۱۷ در فولکس‌واگن کار خود را آغاز می‌کند».

VW-T-Prime-23W
در همین حال، فولکس‌واگن برای آرام کردن احساسات مشتریان دوست‌دار محیط زیست، از یک سیستم پیشرانه پلاگین هیبرید با خروجی ۳۷۵ اسب‌بخار و ۶۹۹ نیوتن‌متر در این کانسپت استفاده کرده است؛ سیستمی که در آن یک موتور الکتریکی ۱۳۴ اسب‌بخاری با گشتاور ۳۴۹ نیوتن‌متر در محل سیستم انتقال قدرت با یک موتور توربوی بنزینی ۲ لیتری با قدرت ۲۴۸ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۳۷۰ نیوتن‌متر با یکدیگر همکاری می‌کنند. باتری‌های تی‌-پرایم GTE هم می‌توانند از منبع خارجی و هم در هنگام رانندگی شارژ شوند. این خودرو همچنین مجهز به سیستم دائمی تمام‌چرخ متحرک MOTION فولکس‌واگن است که با استفاده از یک دیفرانسیل لغزش‌محدود، گشتاور خروجی پیشرانه بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. انتقال قدرت پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته صورت می‌گیرد.


در حالت عملکرد «هیبرید»، وقتی باتری خالی باشد، مصرف سوخت ترکیبی خودرو به ۸/۱ لیتر در هر ‍۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. این در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی برای چرخه NEDC برای مدل‌های پلاگین‌هیبرید با شارژ کامل باتری معادل ۲/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

VW T-Prime Concept GTE
تی‌پرایم GTE سه حالت رانندگی مختلف در دسترس قرار می‌دهد؛ حالت کاملاً الکتریکی E-Mode، Hybrid و GTE. در حالت GTE بیشتر خروجی قدرت از موتور الکتریکی و موتور TSI دریافت می‌شود و در نتیجه، این خودرو می‌تواند در عرض ۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۲۲۴ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

VW T-Prime Concept GTE
باتری لیتیومی را می‌توان از طریق یک درگاه برق ۲۲۰ ولتی معمولی در مدت ۸ ساعت کاملاً شارژ کرد. این در حالی است که اگر برای این منظور از یک ایستگاه شارژ عمومی با قدرت ۷/۲ کیلووات استفاده کنید، این زمان به ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه کاهش خواهد یافت.

VW T-Prime Concept GTE

VW T-Prime Concept GTE
نسخه تولیدی کانسپت تی-پرایم در بالاترین رده سری بازنگری‌شده شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای فولکس‌واگن قرار خواهد گرفت. اولین مدل جدید سری شاسی‌بلندهای این کمپانی، نسل دوم تیگوآن خواهد بود که به‌زودی در بازار امریکای شمالی و برخی بازارهای منتخب دیگر معرفی می‌گردد. سپس نوبت به یک شاسی‌بلند متوسط جدید برای ایالات متحده، کانادا و چین می‌رسد که جانشینی برای توآرگ امروزی خواهد بود. دو شاسی‌بلند جدید دیگر، شامل یک مدل بر اساس کانسپت T-Roc و با ابعاد و اندازه‌های «گلف» و یک مدل بر پایه «پولو» و با الهام از کانسپت «تی‌-کراس بریز» نیز مدل‌های دیگری هستند که در برنامه‌های آینده فولکس‌واگن قرار دارند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

22 دیدگاه

  1. مسلم
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    محشرررره واقعا صد حیف که با قانون تخیلی گمرک ایران نمیتونم این ماشینا رو ببینیم و سوار بشیم

    پاسخ
  2. خسته شده
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    یعنی محشر واقعی داخلش چقدر قشنگه ابهتش از بیرون فوق العادست واقعا عالیه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    دوستان به دلیل مشکلاتی از قبیل جغرافیای محل زندگی و شرایط مالی و اینکه دوست داریم ماشین صفر کیلومتر باشه و دسترسی به خدمات مجبوریم بین دو گزینه کیا اسپورتیج و توسان یکی رو انتخاب بکنیم نظرتون درباره هرکدوم چیه؟
    و اینکه الان توسان ۲۰۱۵ صفر رو میدن ۱۵۷ در حالی که اسپورتیج ۱۷۳( فکر کنم).
    نظر خودم رو توسان هست اگه حوصله داشتین با دلیل بگید.
    اینم بگم خیلی دوست داشتیم راو۴ بخریم ولی هم پولمون نمیرسه هم خدمات نداره

    پاسخ
    1. m4
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      احسان داداش شک نکن در انتخاب توسان بین این دو ماشین!!!
      من هم توسان سوار بودم هم اسپورتیج
      اسپورتیج فیس فوق العاده داره اما زیر بند و اتاق فوق العاده ضعیف!!!
      اما توسان خیلی بهم حال داد ْ این ماشین خیلی بی ازاره
      خدماتشم خوبه
      مهم تر از اون داخل اتاقه ک بازم توسان !
      شک نکن 🙂

      پاسخ
    2. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اولا هر چی بخرین مبارکتون باشه
      ثانیا صد و پنجاه میلیون پول زبون بسته رو میدی صاحب اسپورتیج یا توسان شی؟
      چرا به بازار دست دوم نگا نمیکنی؟
      در نهایت هر دوشون برابرن،توسان بخاطر توربو بودن در مدت زمان طولانی صد در صد اذیت خواهد کرد،درحالی که اسپورتیج هم چنگی به دل نمیزنه.
      خیرپیش

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      من مدل نسل قبلی (2013)هردو رو سوار شدم
      تقریبا پنجاه پنجاه نمیشه یکی رو به اونیکی برتر دونست ولی توسان جدید 2016 رو از نزدیک دیدم از اسپورتیج جدید خیلی زیباتره
      از نظر کیفیت هم هردو امتهانشونو پس دادن
      راستی احسان بچه مشکین شهر هستی ؟؟؟

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      فقط بین توسان و اسپورتیج؟
      اگر بین این دوتا بستگی ب سالش داره.مدل 15 اسپورتیج میلیمتری از توسان بهتره. اما 16 توسان قشنگترشده.باز بستگی ب سلیقت داره.
      اما از من میپرسی نگاهی هم ب رنوکولئوس و میتسوبیشی ای اس ایکس بنداز.
      ما شهرستانیم و مشکل نمایندگی و خدمات هم داریم اما بخوام بگیرم اول ب سراغ میتسوبیشی میرم.
      کولئوس فعلا باید صبر کرد تا نسل جدیدش بیاد.اما از نظر موتور و گیربکس از همه شون بهتره.انگارقشقایی بیریختی سوارشدی.
      هر چی میگیری مبارکت باشه.

      پاسخ
  4. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    دقیقا.فولکس واگن جدیدا خیلی تمرکز گرفته رو خودروهای شاسی بلندش

    پاسخ
  5. دانیال
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    آقا احسان اگه به تهران دسترسی داری ام جی جی اس رو با قیمت 154 تومن بگیر.بعد از اینکه یه دور باهاش زدی دیگه هیچ وقت اسم توسان و اسپورتیج هم نمیاری. در موردش تحقیق کن. این فولکس هم خیلی با ابهته . ممنون از پدال

    پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین محکم و استخوان داری به نظر میرسه …

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4302 دیدگاه) ,

    خیلی طراحی باحالی داره. نمای داخل کابینش هم که خیلی خوبه. در کل، حرف نداره.

    پاسخ
  8. دانیال
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکو پرس ، ثبت نام خودروی H30Cross به رغم بروز برخی محدودیت های موجود در شبکه بانکی و زیر ساخت های اینترنتی، با استقبال بسیار گرم هموطنان مواجه شد و ظرفیت اولیه در نظر گرفته شده در همان ساعات اولیه به پایان رسید. تعداد خودروی ثبت نام شده تا پایان زمان ثبت نام روز اول بیش از 8 هزار دستگاه است.

    مصطفی خان کرمی معاون بازاریابی و فروش، ضمن عذرخواهی بابت مشکلات ایجاد شده در مسیر ثبت نام مشتریان و تشکر از زحمات تمامی نمایندگی های مجاز فروش شرکت بابت پذیرش حجم انبوه متقاضیان این محصول و در راستای تکریم و تقدیر از مشارکت مشتریان و پاسخ به اعتماد مجدد هموطنان اعلام کرد: ظرفیت جدیدی برای این بخشنامه با موعد تحویل آذر و دی ماه 95 از روز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه راس ساعت 13 ، ایجاد و فعال شد و بدیهی است کلیه نمایندگی های مجاز شرکت در سراسر کشور موظف به ثبت از متقاضیان خواهند بود.
    از ماست که بر ماست

    پاسخ
  9. mohsenn
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    احسان خان من خودم اسپورتیج مدل 2014دارم.
    این دو تا خودرو از نظر فنی تقریبا یکسان هستن.
    خود من تیپ اسپورتیج را بیشتر از توسان دوست دارم.
    کلا خودروهای شاسی بلند خیلی نرم نیستن.
    اسپورتیج چون اسپرت تره سیستم تعلیقش یه مقداری از توسان خشک تره .
    بیشتر برا انتخاب این دو خودرو سلیقه حکم فرماست.
    از نظر من بزرگ ترین ایراد اسپورتیج طراحی بد صندلیهاشه که اصلا صندلی راحتی نداره.
    در اخر نظره من اینه که اگه توسان دوست داری مدل جدیدشو بگیر چون مدل جدیدش خیلی زیباتره و میشه بگی یه سانتافست ولی با ابعاد کوچکتر.

    پاسخ
  10. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    اگه دلار هزار تومان بود و تعرفه ای هم نبود من الان میتونستم یه پورشه کاین اس بخرم

    آخه چقد بدبختیم ما

    از 206 دیگه داره حالم بهم میخوره وجدانن 🙁 از طرفی زورم میاد پول به این آشغالای تا رنج 150 بدم . والا با این کاری که اینا کردن یه ماشین خوب آمریکایی ، ژاپن یا آلمان حداقل باید از 250 تا 500 تومن هزینه کنی که واقعا ظلمه ظلمممممممممممممممممممممممممممممممممم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.