اسکی با لامبورگینی مورسیه‌لگو

یون اولسن (Jon Olsson)، اسکی‌باز حرفه‌ای، اشتیاق زیادی برای خودروهای وحشی دارد و پارکینگ شخصی‌اش، جمعی از سوپرماشین‌های دیوانه‌وار را در خود جای داده که برخی از آنها، تغییراتی افراطی را در ظاهرشان تجربه کرده‌اند. اکنون نیز «اولسن» در پشت فرمان یک لامبورگینی مورسیه‌لگو قرار گرفته است. ولی «اولسن» به جای اینکه در جلو یک هتل گران‌قیمت پارک کند، LP640 را به یخچال برف‌‌گیر در نروز آورده است.

john-olsson-lamborghini-murcielago-frozen-mountain_2
قبل از هر چیزی، بیایید نگاهی به لامبورگینی داشته باشیم. خودرویی که «اولسن» سوار بر آن است، یک لامبورگینی مورسیه‌لگو LP640-4 است که یک نسخه ارتقا یافته از نمونه اصلی مورسیه‌لگو و معرفی‌شده در مدل ۲۰۰۷ محسوب می‌شود. LP640 برای پیشرانه از یک موتور ۶/۵ لیتری V-12 استفاده می‌کند که قدرت ۶۳۱ اسب‌بخاری‌اش را از طریق یک گیربکس نیمه‌اتوماتیک ۶ سرعته یا یک گیربکس دستی ۶ دنده به تمام چرخ‌ها انتقال می‌دهد. مطابق نوشته‌ای که «اولسن» سال قبل در این زمینه منتشر کرده، این خودرو اصلاحات گسترده‌ای را تجربه کرده که شامل مواردی چون یک کیت آئرودینامیک فیبرکربنی طرح SV، چرخ‌های ADV1، سیستم اگزوز IPE، تریم جیر در داخل کابین، کیت ترمزهای بزرگ و همین‌طور تبدیل قابل‌توجه به فرمت دیفرانسیل عقب می‌شوند.

john-olsson-lamborghini-murcielago-frozen-mountain_1
برای اطمینان از چسبندگی لازم در سطح یخچال، «اولسن» مورسیه‌لگو با برخی تایرهای سرسخت و میخ‌دار همراه کرده است. پس از یک صعود مقدماتی به بالای یخچال، اولسن تصمیم می‌گیرد که بهترین راه برای بازگشت به پایین، یک اسکی مارپیچ بدون‌مقدمه است.

john-olsson-lamborghini-murcielago-frozen-mountain_4
پس از برخی نمایش‌های خیره‌کننده و آهنگ صدای V-12، اولسن برای رانندگی با مورسیه‌لگو بر روی یخچال «تا تمام‌شدن بنزین» در آن، برنامه‌ریزی می‌کند.


البته این برای اولین بار نیست که یک سوپرماشین منحصر به فرد راهی برف و یخ می‌شود. به‌تازگی، یک ژاپنی شجاع که مالک یک فراری F40 بوده، خودروی خود را به بالای یک کوهستان برفی برده است. همچنین در یک ویدیوی متفاوت، دو دریفت‌زن حرفه‌ای، با نسخه‌هایی تقویت‌شده از شورولت کوروت و تویوتا ساپرا در یک جنگل پوشیده از برف در روسیه رانندگی کرده‌اند.


[دانلود ویدئو]
منبع: automobilemag

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

8 دیدگاه

  1. sm
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    منم وقتی برف میاد کوچمون یخ میزنه با پراید میرم اسکی 🙂

    پاسخ
  2. Pagani
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    یه قانون کلی درمورد هر وسیله ای هست که اونو به دو سمت سو متفاوت میکشه.
    عملی/شهودی
    عقل(علم )/احساس
    (حتی شخصیت انسان ها رو هم همینطور مطالعه میکنن البته 2 تا جفت فاکتور دیگه داره )
    هر وسیله یا هر موجودی بتونه توازن بین علم و احساس و . .. ایجاد کنه به سطح فوق العاده ای میرسه.
    توی خودرو ها لامبورگینی پاگانی کونیگزگ ته ته احساس و شهودی هستن.
    و درمورد فراری از سمت احساسی و شهودی وقتی به سمت توازن و علمی تر شدن حرکت کرد توربو توی 488 و اینکه از موتور الکتریکی توی لافراری استفاده کرد و فوق العاده تر شد….. البته من معتقدم هنوز به توازن کامل نرسیده.
    دیدیم که وقتی مکلارن به سمت علمی تر شدن و به توازن رسیدن حرکت کرد mp4 ,,p1 slr متولد شدن.
    و ائودی، پورشه بیشتر علمی و عملی هستن.
    آئودی آر8 ثمره تلاش بیشتر آئودی برای به توازن رسیدنه.
    ولی همه دیدیم که با کمی فاصله گرفتن پورشه از علم خالص 918 و میشن متولد شدن که لازم به توضیح نیست که چقد خوبن.
    هیچ کس نمیگه پورشه از زبان طراحی و امضای خودش فاصله بگیره ولی ( ظاهر کشیده 918،چراغ های میشن ای،کاپوت باکستر جدید ) چیزی به پورش میده به اسم توازن جوری که هیچکس نمیتونه ازش خورده بگیره نه طرفدارای قبلی نه هیچ کس دیگه ای.
    همه دارن سعی میکنن به توازن برسن
    چرا برای ما اینطور نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.