تیونینگ دیوانه‌وار لامبورگینی اوراکان توسط DMC

تیونر DMC متخصص در انجام تیونینگ‌های دیوانه‌وار و افزایش فوق‌العادهٔ توانایی خودروها است. این شرکت در جدیدترین پروژهٔ خود هم به‌هیچ‌عنوان این استعداد و شهرت خود را فراموش نکرده است. DMC این بار سراغ یک لامبورگینی اوراکان اسپایدر رفته و علاوه بر تجهیز آن به یک کیت بدنهٔ جدید، پیشرانهٔ آن‌را هم تا سر حد جنون تقویت کرده است. DMC نام این خودرو را اوراکان Edizione-GT اسپایدر گذاشته است.

dmc-lamborghini-huracan-1

قلب تپندهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی اوراکان مجهز به دو توربوشارژر شده و حالا 1088 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر افزودن بای‌توربو به پیشرانهٔ تنفس طبیعی اوراکان، DMC خودِ موتور را هم تقویت کرده است تا توانسته چنین قدرتی از آن استخراج کند. به‌تناسب افزایش قدرت موتور، گیربکس هم مورد تقویت قرار گرفته است تا توانایی انتقال این قدرت عظیم را داشته باشد.

dmc-lamborghini-huracan-2

کیت تقویت این خودرو در چهار مرحله تنظیم شده است و نتایج آن کاملاً قابل‌توجه است به‌گونه‌ای که این اوراکان تقویت‌شده می‌تواند در تنها 2.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که اوراکان استاندارد برای این کار به 3.4 ثانیه زمان احتیاج دارد. همچنین حداکثر سرعت آن‌هم از 325 کیلومتر استاندارد کارخانه‌ای به 355 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کرده است.

کیت بدنهٔ این اوراکان شامل طراحی مجدد قسمت جلو و جایگزینی کامل سپر عقب با نمونه‌ای جدید می‌شود. این کیت به‌صورت ماجولار طراحی شده و مالکین به‌راحتی می‌توانند قطعات اصلی اوراکان را نیز روی نمونهٔ تیونینگ شده نصب کنند. در قسمت جلوی خودرو، فرم جدید سپر با ورودی‌های هوای عظیم و بالچه‌های عمودی که در گوشه‌های سپر نصب شده‌اند بلافاصله نگاه بیننده را به خود جلب می‌کنند. رکاب‌های جانبی بزرگ‌تر نیز نمایی فوق‌العاده به خودرو بخشیده‌اند.

dmc-lamborghini-huracan-lp10884

در قسمت عقب اوراکان Edizione-GT اسپایدر، یک بال بسیار بزرگ کاملاً جلب‌توجه می‌کند. DMC می‌گوید این بال با الهام از بالی یکی از نسخه‌های لامبورگینی کانتاش طراحی شده است. این اسپویلر بزرگ در سه حالت GT، کروز و سرگرم‌کننده قابل تنظیم هستند که با توجه به انتخاب هر یک از این حالات، زاویهٔ آن تغییر می‌کند.

dmc-lamborghini-huracan-3

DMC هنوز قیمت این اوراکان فوق‌العاده را اعلام نکرده است اما قطعاً چنین تغییرات گسترده‌ای هرگز نمی‌تواند ارزان باشد. بااین‌حال اگر خواهان یک اوراکان اسپرت‌تر از خود کارخانهٔ لامبورگینی هستید باید کمی صبر کنید چراکه این سازندهٔ ایتالیایی هم‌اکنون در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ قدرتمندتر اوراکان یعنی مدل سوپرلگرا است.

dmc-lamborghini-huracan-lp10881

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

22 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3774 دیدگاه) ,

      .
      جنگ نیست
      اما خیلی ها جنون قدرت و گشتاور دارن.
      خیلی خوبه که اصالت تنغس طبیعی حفظ شده.
      در کل عاشقشم.
      .
      جایی خونده بودم به خاطر ساخت محکم و دقیق ماشین های آئودی و لامبورگینی ( زیر کنترل کیفی آئودی هست ) موتور های V10 میتونن تا 1750 و V12 تا 2200 اسب تحمل دارن و به دوام و کارکردشون لطمه ی قابل توجهی نمیرسه.
      البته هر نوع دستکاری باعث خروج از گارانتی و سرویس های مجانی میشه. نصب توربو که معلومه.
      تصور کن اوراکان یا R8 حدود 1500 تا قدرت و گشتاور داشتن.
      صفر تا 100 زیر 2 ثانیه !!!
      همون کاری که منصوری با اونتادور کرد
      صفر تا 100 در 1.82 ثانیه !!
      .
      ولی خب تنفس طبیعی یک چیز دیگست

      پاسخ
      1. سینا
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        میگه دو تا توربو شارژر داره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3774 دیدگاه) ,

          راست میگی
          من اینو با novitec اشتباه کردم 😬😬😬😬😬😬😬😬

  1. Daniel
    سوابق: (284 دیدگاه) ,

    به به
    چه جیگری!!!
    چه رنگ گیراییی!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3774 دیدگاه) ,

      .
      به به
      عالیه.
      همه میدونن من چقدر عاشقشم.
      واقعا اوراکان مثل ماه هست که شب دنیای سوپراسپرت ها رو روشن کرده.
      اونتادور هم مثل خورشید هست که روز ها نورافشانی میکنه !!
      .
      خیلی خوشحال میشم همیشه لامبورگینی رو مثل الان در اوج میبینم
      .
      بی صبرانه منتظر معرفی 2 تا از شاهکار های لامبورگینی هستم.
      Huracan Superleggera
      Aventador Facelift
      .
      مجله ی ماشین نوشته بود اوراکان سوپرلگرا حدود 850 اسب قدرت خواهد داشت !!!!
      شتاب تخمینی 2.45 ثانیه !!!
      .
      ان شا الله همه با توکل به خدا و کار کردن به آرزوهاشون برسن.
      .
      یا حق.
      عزت زیاد.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        نه داداش…
        به نظر من سوپرلجرا بیشتز از 640 اسب قدرت نداره…
        خودت میدونی لامبورگینی شرکتی نیست که بخواد از یه موتور اسب بخار بی مورد بکشه و الکی فقط قدرت عددی رو ببره بالا…
        وقتی لامبورگینی اونتادور رو معرفی میکنه که 692 اسب قدرت داره,692 اسب خالص به چرخ ها انتقال داده میشه درحالی که امار و ارقام برخی از تیونر ها باد هواست…
        مثلا آونتادور استوک تو 2.9 ثانیه به 100 میرسه…
        بعد یه تیونر میاد اونتادور رو میکنه 900 اسب ولی صفر تا صدش میشه 2.8(200 اسب قویتر میشه ها ولی درعمل 200 اسب به هیچ دردی نمیخوره)
        خلاصه حرفام اینکه قدرت 640 اسب برای هوراکان سوپرلجرا خیلی معقول تره..
        چون گایاردو معمولی با سوپر لجرا هم تقریبا 30 اسب بخار فرق داشتن!!!

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3774 دیدگاه) ,

        .
        منم شک دارم.
        به هر حال مجله ی ماشین گفته بودِ
        به نظر منم منطقی نمیاد.
        اوراکان سوپرلکرا 700 اسب بیشتر بعیده

        پاسخ
  2. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    چه خفنه.سپر جلوش که می خوره به زمین.

    پاسخ
  3. moein
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    چه هیولایی شده
    این DMC یادمه یه مازراتی گرن کابریو رو هم تیون کرده بود؛که عجیب خوشگل شده بود

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (796 دیدگاه) ,

    رقیب تیونر تگزاسى هنسى هم شناختم😬😬
    لامصب این و هنسى به ماشیناى بالاى ١٠٠٠ اسب معروفن.
    البته شلبى هم خیییلى بالاى ٨٠٠-١٠٠٠ اسب داره

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      نیما جون گفتی تگزاس و مارو هوایی کردی
      تگزاس و وانت امریکایی اوووج لذت هستش
      این لامبو هم زیباس بخصوص رنگش

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    واقعا خوب کار کرده ولی تیونینگ هنسی امریکا خیلی خشنه و باحاله اصلا هلو رو میگیره لولو تحویل میده

    پاسخ
  6. یاس ی
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    اوراکان خیلی زیباست، خداییش جزء خوشگلترین ماشینهاست، من به شخصه قیافه بدون تیونش بیشتر دوستدارم، قیافه خودش با این تیون موتور باحال میشه.
    خوبیشم وقتیه که با یدونه اوراکان استاندارد بخوای پشت چراغ قرمز درگ بزاری.

    پاسخ
  7. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    همین جوریش هم هیولایی ست نیازی به تیون کردن نداره ….
    وحشی به تمام معنا ……..

    پاسخ
  8. سعید
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    یه ویدیو توی یوتیوب دیدم از داخل یه اوراکان که داره ۳۳۰ کیلومتر میره و بعد.. وای از جاده خارج میشه و عکسای بعدی نشون میدن از ماشین چیزی باقی نمونده، خیلی حس بدی داره، میدونم تقصیر ماشین نیست ولی از اون وقت حس قشنگی به این ماشین ندارم.

    پاسخ
  9. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    کار dmc عالی شده مثل همیشه
    صرف نظر از چهره دلربایی که ایجاد کرده
    قدرت و گشتاورش رو دقیقا دو برابر افزایش داده
    یعنی ترکونده
    توی صفر تا صد هم 0.7 ثانیه خودش خیلیه
    مخصوصا توی چنین ماشین هایی که واسه عشق سرعتهاست 0.1 کاهش زمان خوبه 0.7 که جای خود داره
    فقط بالش خیلی بیش از حد بزرگ شده
    چنین باله ای برای مدلهایی مثل رونتون و وننو خوبه
    اما با توجه به نکات مثبتی که ایجاد کرده بزرگی باله اصلا به چشم نمیاد

    پاسخ
  10. mohsen
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    تیون کردن و افزایش قدرت به کنار، آخه این شرکتا چه تکنولوژی دارن که میان گیربکس رو تقویت میکنن!

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4354 دیدگاه) ,

    با استانداردش خیلی فرق داره.

    پاسخ
  12. 1989
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    دیگه هزار اسب که اینقدر تعجب نداره. این روزا معمولیه. وقتی از 2JZ و SR20 هزار اسب میگیرن. از V10 لامبورگینی 1000 اسب گرفتن تعجب نداره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.