همه چیز دربارهٔ لامبورگینی اونتادرو SV

نمایشگاه خودروی ژنو 2015: سرانجام خودروی فوق‌العاده و پرچم‌دار خاندان اونتادور، رونمایی شد. لامبورگینی اونتادور LP750-4 سوپر ولوچه با همان فرمول پیشینیان خود ساخته شده است. یعنی وزن کمتر و قدرت بیشتر.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV

پیشرانه V12 این خودرو با حجم 6.5 لیتر و با تنفس طبیعی قادر است 740 اسب بخار (750ps) نیرو در دور موتور 8400 و 690 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5500 دور بر دقیقه تولید نماید. ردلاین موتور هم از 8500 دور بر دقیقه آغاز می‌گردد. چنین نیرویی با توجه به کاهش وزن 50 کیلوگرمی خودرو، عملکرد آن را ارتقا خواهد داد. اکنون نسبت وزن به قدرت خودرو به رقم 2.03 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار رسیده است.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV

اونتادور SV هنوز شتاب صفر تا صد را در 2.8 ثانیه ثبت می‌کند. با این وجود بیشینه سرعت آن به 350 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. سیستم اگزوز جدید مدل SV علاوه بر کاهش فشار پشت، صدای رساتر و بلندتری تولید می‌کند.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV

طراحی بیرونی اونتادور SV به منظور کسب اطمینان از بهترین تعادل آئرودینامیکی، بهینه گشته است. در نتیجه بهبود آئرودینامیک و کاهش مقاومت در برابر هوا تا 150 درصد کارآمدی بالاتر و 170 درصد نیروی چسبندگی یا داون فورس بیشتری را نشان می‌دهد.

راه حل‌های مهندسی برای کاهش وزن با کمک پنل ها و قطعات جایگزین شده با فیبرکربن نهایی شده‌اند. به گفته استفان وینکلمن، این خودرو منحصر به فردترین، خالص‌ترین و احساسی‌ترین محصول تاریخ تجاری لامبورگینی است.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV

روی شاسی مونوکوک فیبرکربنی SV شماره سریال‌های انحصاری درج شده و فریم آلومینیومی سبک‌وزن آن توسط پیچ و مهره روی آن قرار می‌گیرد. پانل درب‌ها، سپرها و ضربه‌گیرها، ورودی‌های هوا و باله ثابت عقب نیز از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

Lamborghini Aventador SV Interior
Lamborghini Aventador SV Interior
Lamborghini Aventador SV Dashboard
Lamborghini Aventador SV Dashboard

Lamborghini Aventador SV Interior
Lamborghini Aventador SV Interior

فیبر کربن حتی به داخل کابین هم راه یافته و صندلی‌های سطلی شکل مسابقه ای، پانل‌های درب‌ها و داشبورد را دربر می‌گیرد. این در حالی است که از کف‌پوش و مواد عایق خبری نیست. نشان دهنده های داشبورد نیز کاملاً به‌روز شده‌اند. صفحه نمایشگر دیجیتالی TFT زرد رنگ با وضوح بالا حتی نیروی G را نیز به نمایش می‌گذارد.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV

سیستم تعلیق با ویژگی‌هایی نظیر کمک‌فنرهای مغناطیسی-رئولوژیکی انطباقی به حفظ خودرو در هر شرایط در وضعیت متعادل از جمله در هنگام ترمز شدید بدون شیرجه رفتن، کمک می‌نمایند. فرمان الکترومکانیکی پویای خودرو هم با تنظیمات بخصوصی همراه گشته است. چرخ‌های آلیاژی نیز بسیار سبک‌وزن می‌باشند. اندازه رینگ‌ها در جلو 20 و در عقب 21 اینچی است که می‌تواند به‌صورت اختیاری با مهره مرکزی ارائه گردد. مجموعه ترمزهای کربن سرامیکی هم که به‌صورت استاندارد روی این خودرو قرار می‌گیرند، همیشه اطمینان کافی از قدرت توقف را ایجاد می‌نمایند.


قیمت پایه اونتادور سوپر ولوچه در اروپا 327,190 یورو می‌باشد و فروش آن از اواخر بهار 2015 آغاز می‌شود.

[jwplayer mediaid=”104624″]
[دانلود ویدئو]

35 دیدگاه

  1. NA-NikandreosApotheon-NA
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    به به چه شود.
    آونتادور خودش یه عروسه حالا با اومدن نسخه SV میشه تازه عروس در حجله.

    واقعا مناسبترین سوپراسپرت در رنج قیمت خودش.

    عاشقشم به معنای واقعی.ایتالیا همیشه تو خودروسازی به فکر ما جووناست.

    پاسخ
    1. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      همیشه آونتادور رو تحسین می کردم.و می کنم.
      خود اسم لامبورگینی 1 میلیارد می ارزه.
      و همیشه دوست داشتم این ماشین. داشتم.ولی افسوس که تصاویر و چند کلیپ سهم ما از این آونتادور رویایی هست.

      پاسخ
    2. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      درود
      فراری لایک
      لامبورگینی دیسلایک

      پاسخ
      1. NA-NikandreosApotheon-NA
        سوابق: (126 دیدگاه) ,

        مصطفی نظر سنجی غلطی کردی

        فراری و لامبورگینی هر دوشون بی نظیرن و من نمی تونم یکی رو بیشتر از اونیکی دوست داشته باشم.

        50/50

        پاسخ
    3. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      خوشم میاد یه ماشین خوب .بتونی خوبترش بکنی…

      اسپیلتر خیلی خوب شده…
      ایرودینامیک چشمی نیست.اما خوب معلومه بهبود یافته…

      پاسخ
  2. bardia
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    من همیشه محصولات فراری رو بیشتر از لامبو دوست داشتم
    ولی اوانتادور اولین ماشینی بود که واقعا از ته دلم دوست داشتم,ابهت خاصی داره واقعا
    مخصوصا نارنجی اسپایدرش با اینتریور طرح نارنجی محشره
    اینم که مثل قبلی خوشگلو پر ابهته دمشون گرم
    فقط یکم موتورشو قوی تر میکردن خیلی بهتر میشد,اینهمه حجم موتور 800 اسب بخار قدرت میخواد
    اگه 800 اسب بود دیگه هیچ ایرادی نمیشد گرفت ازش

    پاسخ
    1. Omid
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      اینم باید در نظر داشت که این ماشین موتورش تنفس طبیعی هست !

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      فقط میتونم بگم متاسف ام واسه لامبورگینی!
      وننو که سال 2015 معرفی شد 740 اسب و 700 نیوتون متر گشتاور داشت!
      تازه 150 کیلو از آونتادور سبکتر بود!
      مطمئنم که عملکردش از وننو خیلی بهتره ولی درکل متاسفم!
      البته خیلی وقته میدونستم 740 اسب بخاره ولی امیدوار بودم تا بیشتر از این باشه ولی نیست!!!

      پاسخ
      1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
        سوابق: (570 دیدگاه) ,

        سلام داداش محمد حسین
        پیش بینیا درست در نیومد من که از اول شک داشتم آوانتادورsv با 800 اسب بخار رونمایی بشه ولی در مورد وزنش اشتباه کردم حداقل 100 کیلو رو انتظار داشتم.
        ولی نباید ناراحت بشی چیزی که مشخصه این خیلی ماشین شاخیه. در مورد وننو باید بگم در مورد ماشین 4.5 میلیون دلاری که بیشتر اجزاشو تیتانیوم فیبر کربن و کربو تیتانیوم تشکیل میده باید وزن اینقدر با آوانتادور فرق کنه.

        پاسخ
      2. bardia
        سوابق: (178 دیدگاه) ,

        داداش ناراحت نشو میدونم لامبو رو دوست داری و از اسمتون هم مشخصه
        ولی تا سالهای آینده احتمالا تا 2020 دیگه لامبو تنها کمپانی سوپراسپرت سازی خواهد بود که از تنفس طبیعی استفاده میکنه,به همین علت من اعتقاد دارم مدیران لامبو حتی ممکنه پیشرفتشونو کند تر کرده باشن تا واسه بازار محصولات آیندشون حرکت مفیدی کرده باشن
        در واقع ممکنه تکنولوژیش باشه ولی رونمایی نشه الان
        امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم

        پاسخ
  3. moein
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    هیولا
    سلطان
    واقعا این ماشین هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره
    یه طراحی جسورانه و فوق العاده تهاجمی که فقط دیدنش هم باعث میشه آدم ادرنالین ترشح کنه

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    به به!
    لامبورگینی عشقه !
    فوق العاده ست! چیزی نمیتونم بگم فقط اینکه کاش قوی تر و سریع تر بود!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل پوری پوریا
      پوری پوریا
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      اونتادر ( کلا ماشینای لامبورگینی) همیشه خاص بودن و هستن! هر سری که یه لامبو جدید معرفی میشه دنیای خودرو رو تکون میده! این اونتادر همه چیش ادمو دیوونه میکنه! قیافش – موتورش – صداش و…!!

      پاسخ
  5. fardinb
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    از اولین لحظه که اونتادور رو دیدم عاشقش شدم
    یه عشقه واقعی
    عشق در یک نگاه
    یه نقاشیه بزرگم ازش زدم دیواره اتاقم
    حالا فک کن sv هم بشه !!!!!!!
    OMG !!!!!!!!

    پاسخ
  6. Lamborghini REVENTON
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    به قول جرمی کلارکسون این ماشین اسب های با اصل نصب داره و به قول ریچارد هموند موقع تعویض دنده میزنه پشت سرت و….
    دوستان عزیز من یک سوال دارم ؟من کلاس هشتم هستم بعد درمورد انتخاب رشته ی ریاضی مکانیکی شک دارم ؟برم یا نرم؟بعد درآمد داخل کشورش خوبه یا نه؟

    پاسخ
    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      نه داداش رشته فنی بخصوص مکانیک نرو خیلی سخته ریاضی و فیزیک زیاد داره من خودم فیروزکوه مکانیک خوندم ولی آخرش کم آوردم برو انسانی…

      پاسخ
    2. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      سلام
      دوست عزیز رشته ای که بهش علاقه داری رو بخون. من خودم ریاضی رفتم الانم دارم مهندسی مواد میخونم و فکر میکنم بهترین انتخاب زندگیم انتخاب رشته ریاضی و بعدشم مهندسی مواد بوده. از الانم به فکر درآمد نباش. شما چه تجربی بخونی، چه انسانی بخونی چه ریاضی، هر کدوم سختیهای خودشو داره و موفقیت و پول درآوردن هم در هر سه تاشون امکانپذیره (باید راهشو پیدا کنی).

      پاسخ
  7. Car Designer
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    این گاو هرچی بزرگتر میشه وحشی تر میشه………
    وحشی
    وحشی
    و وحشی تر

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    میشه گفت طراحی اونتادور بین تموم خودروهای دیگر خیابانی جز خشنترین طراحی هاست بخاطرخطوط تیز وبرنده ی که روی تمام نقاطش میشه دید.
    واین طراحیشون خشونت بیشتری بهش داده که بسیار قدرتمندترازقبل نشونش میده که درواقعیت هم تغییرات مناسبی توباطن داشته
    وبه گفته ی خودشون یعنی جناب آقای استفان وینکلمن: این خودرو منحصر به فردترین، خالص‌ترین و احساسی‌ترین محصول تاریخ تجاری لامبورگینی است
    من که بادیدنش لذت میبرم

    پاسخ
  9. فرزاد
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    لامبورگینی را فقط میشود با لامبورگینی مقایسه کرد!

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    هیچی دیگه اینم واسه غصه امشبم ، فردا صبح گاه هم باید با پیکان بار برم سر کار…

    پاسخ
  11. reza
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    شتابشو که گفتین هنوز 2.8 ثانیه است.سرعتشم که تا جایی که میدونم اونتادور معمولی هم 350 هست پس توی این دو فاکتور ارتقایی نداشته

    پاسخ
  12. M5
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    تودوزیش زیباست!
    خطی ک برای طراحیش گرفته شده توی همه جا دیده میشه چه روی صندلی چه بدنه چه کفش!

    پاسخ
  13. مهران
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    درست طرفدار فراری ام
    ولی خداییش اونتادورم خیلی بی نا…سه

    پاسخ
  14. kurdishlambo
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    آقا چرا تیزرش رو نذاشتین خداییش آدم کف میکنه اصلا!!!
    تازه یه آپشنم که اضافه شده اینه وقتی 180تا رو رد میکنه یه پدرسوخته ای داد میزنه:این است خودروی ملی ایتالی!

    پاسخ
  15. Evin
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    صفحه TFT کیلومتر شمار زرد رنگ اصلا بهش نمیاد !!!
    بیشتر طرح فانتزی داره
    همون اولی بهتر بید!!!!!!!!

    پاسخ
  16. lmbx
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    درود
    چرا این پشت آمپرشو اینطوری کردن به نظرم زشت میزنه!. لامبورگینی باید یا توربو بزاره تو موتوراش یا بره سوراغ هیبریدی تا از پورش و مک لارن عقب نمونه.ولی واقعا ابهت لامبورگینی یه چیز دیگس

    پاسخ
  17. parham
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    من واسه این کار زاده شدم
    من این بار آماده شدم
    من واسه این کار ساخته شدم
    من بی تاب بیییییییی تابم…

    پاسخ
  18. سیامک
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سالهاست که طرفدار فراری هستم اما آونتادور با اون طراحی خشن و هیجانیش قلب آدمو به تپش وادار میکنه فقط کاش موتورش رو قویتر کنه یا تبدیلش کنه به یه هایپرکار. چون انقدر فراری و لامبو رو دوس دارم که نمیتونم ببینم پورشه و مک لارن ازینا جلوتر باشن. به هر حال اینا از مهد طراحی و سرعت میان . عاشقشونم من …

    پاسخ
  19. محمدمیلـاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خرابشم لامصب باید پشت این ماشین بشینید تا راحتی و حال واقعی رو بفهمید

    پاسخ
  20. سینا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که واقعا نمیدونم چی درموردش بگم حاظرم کل زندگیموبدم ولی یه لامبرگینی اونتادورsvداشته باشم واقعامحشره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.