لامبورگینی

بزرگ‌ترین چالش لامبورگینی اوروس چیست؟

بزرگ‌ترین چالش پیش روی شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس تضمین این اصل قدیمی است که “DNA لامبورگینی” را خواهد داشت. این را رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی برند Maurizio Reggiani می‌گوید.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept
او می‌گوید:

من دنبال بازخورد شما در زمان رانندگی با اوروس هستم زیرا نباید هیچ شکی درباره‌ی لامبورگینی بودن آن داشته باشید. این باید یک رویداد بسیار دقیقی باشد که اوروس ۱۰۰ درصد یک لامبورگینی است. احساس سیستم فرمان، هندلینگ، پاسخ پیشرانه و… باید به گونه‌ای باشد که شما فوراً بفهمید DNA لامبورگینی را دارد.

همان‌گونه که رجیانی به ما می‌گوید اوروس فرصتی را برای مدیران برند فراهم خواهد کرد تا واقعاً DNA این سوپراسپورت ساز اسطوره‌ای بولونیایی را تعریف کنند.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept
او ادامه می‌دهد:

ما داخل کمپانی در حال کار برای تعریف دقیق DNA لامبورگینی هستیم. ما نیاز به اطمینان از این داریم که با یک شاسی‌بلند چه چیزی به دست می‌آوریم.

رجیانی چالش‌های منحصربه‌فرد ساخت یک شاسی‌بلند و پلتفرم آن را توضیح می‌دهد. توسعه‌ی پلتفرم یکی از سخت‌ترین جنبه‌های ساخت یک خودرو مخصوصاً برای کمپانی‌ای است که سوپراسپورت می‌سازد.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept
او می‌گوید:

واضح است شاسی‌بلند مرکز ثقل بالاتر، وزن بیشتر و پیشرانه‌ای توربو دارد. این موارد برای یک شاسی‌بلند و مخصوصاً برای آفرود الزامی هستند. حتی در بحث تعویض دنده‌ها و صدای پیشرانه، ارائه‌ی ذات لامبورگینی برای مشتری اهمیت بالایی دارد.

رجیانی مطمئن است که اوروس DNA خالص لامبورگینی را دارد. او این‌گونه صحبت خود را پی می‌گیرد:

من می‌خواهم زبانه‌های آتش از اگزوز بیرون بزند! هرچند به علت سیستم اگزوز طولانی این کار نشدنی است.

تیم رجیانی بی‌وقفه بر روی دینامیک هندلینگ اوروس کار می‌کنند. چالشی که توانایی چندمنظوره بودن را به این شاسی‌بلند اعطا می‌کند، حتی اگر اکثر مالکان اصلاً آفرود نروند:

مشکل در زمان صحبت درباره‌ی شاسی‌بلند داشتن بهترین هندلینگ و درعین‌حال حفظ توانایی‌های آفرود است.

او می‌گوید چند صد ساعت زمان صرف سیستم تعلیق برای دست‌یابی به این دو هدف شده است.

Lamborghini Urus Concept 2012
Lamborghini Urus Concept 2012
اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو پیشرانه است. رجیانی درباره‌ی پیشرانه این‌گونه توضیح می‌دهد:

من پیشرانه‌ی تنفس طبیعی را بسیار دوست دارم اما در بحث تولید یک شاسی‌بلند ما نمی‌توانیم از پیشرانه تنفس طبیعی استفاده کنیم. با این پیشرانه اوروس نمی‌تواند پارامترهای پروژه را برآورده کند.

او می‌گوید پیشرانه‌ی توربو بهترین همخوانی را با پارامترهای موردنیاز یک شاسی‌بلند دارد:

من باید به‌طور صریح بگویم که دست‌یابی به اهداف موردنظر درباره اوروس بسیار حائز اهمیت است.

Lamborghini Urus
انتظار می‌رود اوروس در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود پس بدین ترتیب شاید دومین مدل مفهومی و یا نسخه‌ی تولیدی نهایی را امسال ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. matoun

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من از زمان رونماییش منتظر تولیدش بودم خدا کنه زود تر بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. akrh78

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    نمای عقبش بی نهایت زیباست.عضلانی و تپل و خشن و لامبورگینی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. وحید

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    من هیچ ارتباطی با فیس جلو برقرار نکردم
    امیدوارم محصول نهایی جلوش این نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Bavaria

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    ای کاش تولید نشه. این شاسی بلند تصویر لامبو رو توو ذهنم تغییر میده
    .
    البته ممکنه این شاسی بلند تصویر شاسی بلند رو توو ذهنم تغییر بده
    .
    پس ای کاش تولید بشه تا انقلابی صورت بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sasan

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    من می‌خواهم زبانه‌های آتش از اگزوز بیرون بزند! هرچند به علت سیستم اگزوز طولانی این کار نشدنی است.

    ای جاان.دنیا یک شاسی بلند متفاوتو درسال2018 درک میکنه…خیلی هیجان دارم برای معرفیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ای جان رفیق اون جمله ی آخرت یک دنیا ارزش داشت.
      خیلی زیبا یود.???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. reza-a

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (414 ديدگاه)

    کاش به جای اینکه بخوان تو پیست آسفالت قابلیت های لامبورگینی رو داشته باشه اون قابلیت ها رو برای خارج جاده رو ماشین بزارن اون موقع آدم پیش خودش میگه لامبورگینی شاسی بلند چون شاسی بلند در اصل برای خارج جاده هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sasan

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      متنو خوب نخوندی دوست عزیز…گفته تواناییهای چند منظوره داشته باشه شاسی بلندشون..هم اسپرت بودن لامبورگینیو داشته باشه هم تواناییهای آفرود.
      .
      .
      .
      رجیانی بی‌وقفه بر روی دینامیک هندلینگ اوروس کار می‌کنند. چالشی که توانایی (چندمنظوره) بودن را به این شاسی‌بلند اعطا می‌کند، حتی اگر اکثر مالکان اصلاً آفرود نروند:

      مشکل در زمان صحبت درباره‌ی شاسی‌بلند داشتن بهترین هندلینگ و درعین‌حال(( حفظ توانایی‌های آفرود است.))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. john

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (214 ديدگاه)

    بهترین شاسی بلند دنیا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ROCKET 850

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    5 سال از زمان رونمایی کانسپتش می گذره ولی هنوز تولید نشده.
    این نشون می ده که لامبو می خواد سنگ تموم بزاره شایدم سبک جدیدی در شاسی بلند ها رو متولد کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    در خوب بودنش حرفی نیست. ولی به چه دردی میخوره این ماشین دقیقا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیرحسین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    به نظرم قیافه جلوش یه جورایی از کاین گرفته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    یکی بخواد سریع و حرفه ای بره اونتادور هستش. لوکس برونه رولز رویس هست.
    تو کوه سریع رفتن هم معنی نداره. به جز صرف پول اضافه و بی مفهوم.
    اگه قیمتش نجومی باشه کاین یا x6 رو به این ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ASA

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    زبانه آتش!
    بری باش باربیکیو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین وی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    باور کنید هزینه این از اون دنا پلاس کمتر بوده =)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. BMW

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (572 ديدگاه)

    عالی
    طراحی چراغهای عقب لامبور گینی خیلی خاصُ منحصر به فردِ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. saeid

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ولی اگه من مسئول لامبورگینی بودم ، همچین کاری نمیکردم . لامبورگینی و شاسی !!!
    اصلا وقتی کلمه لامبورگینی رو میشنوی فقط و فقط یه سوپر اسپورت تو ذهنت میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. jalal

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    البته اینم تو تاریخ لامبورگینی یک انقلابه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. دانيال

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یه چیزیو من نفهمیدم ارتفاش که نصف شاسی بلند های معمولیم نیست بوگاتی جلوشه یه نگا بندارین ببینین چقدر فرق داره هم ارتفاع کمری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا