لندروور-رنجروور

رنجروور اِووک نسخه ویکتوریا بکهام

لندروور در سپتامبر سال گذشته میلادى براى نخستین بار کوچک‌ترین لندروور-رنجروور تاریخ خود را با نام اووک روانه بازار کرد که بلافاصله با استقبال منتقدان مواجه شد و به راحتى توانست بیش از ۱۰۰ جایزه بین المللى را در زمینه هاى مختلف از آن خود کند. اووک (Evoque) در واقع اولین تولید این شرکت اصالتاً بریتانیایى که در حال حاضر در مالکیت تاتا موتورز هند قرار دارد، محسوب می‌شود که تنها به جنبه هاى دینامیک حرکتى توجه نکرده و ترکیبى منحصر به فرد از طراحى دراماتیک با خصوصیات لوکس و توانایی‌های خاص یک لندروور را در قالب یک خودروى SUV در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

رنجروور اووک نسخه ویکتوریا بکهام
رنجروور اووک نسخه ویکتوریا بکهام

لندروور تاکنون دو مدل پنج در و کوپه از اووک را در فهرست فروش خود قرار داده که هر کدام از این خودروها به صورت استاندارد فهرست قابل قبولى از تزیینات داخلى و تجهیزات رفاهى را داراست. البته همان گونه که انتظار می‌رفت فهرست بلند بالایى از آپشن هاى قابل سفارش نیز براى آن‌ها تدارک دیده شده تا هر فردى خودروى مخصوص را در اختیار داشته باشد.

در نمایشگاه خودروی پکن، لندروور پا را از این هم فراتر گذاشته و مدل بسیار ویژه و تولید محدودی از این خودرو را در معرض دید عموم قرار داده بود که حاصل همکاری طراح ارشد این شرکت گری مک گون و برنده جایزه بهترین طراح مد انگلستان در سال گذشته میلادی یعنی ویکتوریا بکهام است. در واقع اگر کمی جزئی‌تر به این موضوع نگاه کنیم درمی یابیم که هر دو شرکت لندروور و بکهام به نوبه خود در رده بهترین و محبوب‌ترین برندهای بریتانیا به حساب می‌آیند که حال تلفیق این دو منجر به تولد خودرویی شده که تنها ۲۰۰ نفر در سرتاسر دنیا خواهند توانست آن را در اختیار داشته باشند.

Range Rover Evoque Special Edition Victoria Beckham
Range Rover Evoque Victoria Beckham

رنجروور اووک ویکتوریا بکهام در کارخانه Halewood این شرکت در بندر لیورپول تولید می‌شود که البته تمام تزیینات داخل کابین آن به صورت دست ساز و به صورت کاملا سفارشى از بهترین پوشش‌های طبیعى ممکن بر روى این خودروى لوکس نصب می‌شوند.

Range Rover Evoque Special Edition Victoria Beckham Concept
Range Rover Evoque Victoria Beckham

رنجروور اووک حتى در مدل پایه و استاندارد نیز خودرویى متفاوت با دیگر رقبای خود به حساب می‌آید خط کمربند شانه اى بالا آمده، شانه هاى عضلانى طرفین خودرو، گل گیر هاى ورم کرده، سقف کشیده و کوتاه همگى تنها به رویارویى با SUV اسپرت اشاره دارند. اما در این مدل خاص بدون شک در همان نگاه نخست رنگ مالت خاکسترى بدنه که در تضاد کامل با پوشش مشکى براق سقف و ستون‌ها قرار دارد گویاى متفاوت بودن آن با سایر لندروورهاى تولیدى است. همچنین رینگ‌های غول پیکر ۲۰ اینچى از جنس آلیاژ آلومینیوم که دقیقا از رنگى مشکى براقى همانند سقف بهره می‌برند تکمیل کننده ظاهر متمایز آن محسوب می‌شود. در عین حال مهندسان لندروور براى حفظ جان سرنشینان این مدل خاص ستون‌های و B را با استفاده از فولاد هاى بورون با مقاومت کششى و پیچشى بسیار بالا ساخته‌اند تا ضمن برهم نخوردن ظاهر جذاب و اسپرت مدل مفهومى ایمنى سرنشینان حتى در هنگام واژگون شدن به خوبى تضمین شود!

Range Rover Evoque Victoria Beckham Rear
Range Rover Evoque Victoria Beckham

لندروور-رنجروور Evoque بکهام در واقع براى آن دسته از افرادى که تمایل دارند از خودروى خود در مسیرهاى خارج جاده و سنگلاخ استفاده کنند نیز یک گزینه خوب محسوب می‌شود. (هر چند با توجه به ماهیت خودرو بعید به نظر می‌رسد) این خودرو با فاصله زیاد کف بدنه از زمین در مقایسه با دیگر رقباى مشابه خود توانایى حرکتى به مراتب بهترى را در مسیرها پرشیب، ناهموار و تپه مانند از خود به معرض نمایش می‌گذارد. وزن کلى Evoque برابر با ۱۶۰۰ کیلوگرم و با طولى برابر با ۴۳۵۰ میلى متر تقریبا ۴۳۰ میلى متر جمع و جورتر از لندروور رنج روور اسپرت و ۱۸۰ میلى متر نیز در ارتفاع کوتاه تر از آن به حساب می‌آید تا همان گونه که در ابتدا نیز بیان شد کوچک‌ترین ساخته لندروور تا به امروز باشد و در عین حال خودرویى لوکس و مناسب خانم‌ها نیز به حساب آید!

Range Rover Evoque Victoria Beckham
Range Rover Evoque Victoria Beckham

در ترافیک‌های شهری لندروور Evoque بکهام همانند ظاهر هیجان انگیر خود سوارى دل چسب و البته اسپرت و دینامیکى را براى سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد و فرمان پذیرى و هدایت خودرو در حد اندازه هاى یک مدل اسپرت شهرى است. مهندسان لندروور در ساخت این SUV در واقع تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند تا همانند یک کوپه واقعى البته با ارتفاع اندکى بیش‌تر نسبت به معمول، خودرو به اندازه کافى سریع و لذت بخش در حین رانندگى احساس شود، به همین منظور تکنولوژی‌ها و سیستم‌های پیشرفته اى مانند سیستم تطبیق شونده دینامیک با سیستم تعلیق MagneRide بر روى خودرو به کار گرفته شده تا درون همه افزایش پایدارى، پاسخ وسیله نقلیه به فرامین راننده نیز بسیار سریع و آنى باشد.

2012-Land-Rover-Range-Rover-Evoque-Special-Edition-with-Victoria-Beckham-Dashboard
Range Rover Evoque Victoria Beckham

با ورود به داخل کابین، فلسفه همکارى این دو برند معتبر را به خوبى می‌توان مشاهده کرد. پوشش چرم منحصر به فرد این Evoque که به رنگ قهوه ای مایل به زرد توسط ویکتوریا بکهام انتخاب شده تقریبا در تمام هر چهار صندلى اسپرت این خودرو از نوع دایموند است تا احساس لوکس بودن تنها با در نظر گرفتن این مورد کامل به نظر برسد. براى هر چه جذاب‌تر شدن این فضا دوخت چرم صندلی‌ها مشابه توپ بیسبال انجام شده تا در کنار پوشش چرم مشابه داخل پانل درها، جاى دستی‌ها و کنسول بین صندلی‌ها رنگ روشن داخل کابین تکمیل شود.

range_rover_evoque_se_with_victoria_beckham_dashboard
range-rover evoque victoria beckham

براى افزایش هماهنگى رنگ بندى بدنه و اتمسفر کابین، تمام کلید هاى موجود به رنگ مشکى براق رنگ آمیزى شده‌اند و کنسول مرکزى، دریچه هاى خروجى هواى سیستم تهویه مطبوع و دستگیره درها نیز به رنگ مشکى پیانو در نظر گرفته شدند تا در کنار فریم‌های کنسول مرکزى و پدال‌ها که از جنس آلومینیوم ماشین کارى هستند فضایى فوق لوکس و در عین حال همراه با چاشنى اسپرت براى این خودروى تولید محدود به وجود آید.

2012-Land-Rover-Range-Rover-Evoque-Special-Edition-with-Victoria-Beckham-Interior
Range-Rover Evoque Victoria Beckham

لندروور سعى کرده تا بالاترین تکنولوژی‌های روز را در اختیار خریداران Evoque بکهام نیز قرار دهد. از جمله این سیستم‌ها باید به صفحه نمایش هشت اینچى چند منظوره قرار گرفته در کنسول مرکزى اشاره کرد که به گونه اى ساخته شده که توانایى به نمایش درآوردن دو موضوع مستقل مختلف براى راننده و سرنشین کنارى را دارد ضمن این که دکمه‌ها به صورت سه بعدى طراحى شده‌اند تا استفاده از آن‌ها آسان‌تر نیز باشد.
همچنین قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و USB و ورودى براى آی پاد از دیگر مزایاى این سیستم محسوب می‌شود. در عین حال سیستم صوتى حرفه اى مریدین با تعویض کننده ۱۰ تایى دی وی دی به همراه ۱۷ بلندگو فوق‌العاده قدرتمند که در مجموع توان خروجى استثنایى ۸۲۷ وات را تولید می‌کند به طور قطع هر فردى را مجذوب کیفیت خود خواهد کرد.

range_rover_evoque_se_with_victoria_beckham_2013-seats
range-rover evoque victoria beckham

لندروور در این مدل خاص بر خلاف مدل‌های کوپه و پنج در که امکان سفارش دو پیشرانه دیزلى به قدرت‌های ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار را براى آن‌ها فراهم کرده بود در Evoque بکهام تنها از یک پیشرانه معروف بنزین سوز خود به حجم دو لیتر استفاده کرده است. بدین ترتیب تنها پیشرانه بنزین سوز قابل سفارش بر روى این خودرو نیز از نوع Si4 به حجم دو لیتر مجهز به توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت انتخاب شده که توانایى تولید بیشینه قدرتى برابر با ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور قابل قبول ۳۴۰ نیوتن متر را دارد ضمن این که این پیشرانه در حدود ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از پیشرانه ۳/۲ V6 لیترى قبلى و در حدود هفت اسب بخار نیروى بیش‌تری را در اختیار قرار می‌دهد تا خلع قدرتى در این بخش احساس نشود. در ادامه نیروى تولیدى این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

range_rover_evoque_se_with_victoria_beckham_steering
rangerover evoque victoria beckham

در عین حال اووک بکهام اولین رنجرووری به حساب می‌آید که به صورت دیفرانسیل جلو (بنا به سفارش مشترى) و یا همانند گذشته به صورت دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک به بازار عرضه می‌شود تا براى افرادى که نیاز به سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ را ندارند در حدود ۷۵ کیلوگرم وزن کم‌تر و در نتیجه مصرف سوخت اقتصادی‌تر را به همراه داشته باشد.

نویسنده: آیدین وحید محمدى

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من نمیتونم تشخیص بدم!کدومشون خوشگله.ماشینه یا اون….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matin

      ۲۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (208 ديدگاه)

      این ماشین میخواد بگه حتی خانومها ام تو زیبایی جلوی این ماشین کم میارن !!!!
      یکم این ماشین زنانس .میگید چرا !؟ چون بر خلاف بدنه زیباش یه موتور ضعیف داره!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amirabbas

        ۲۹ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        به نظر من حرف نداره عالیه ولی رنگش زشته
        یک سوال اینو یا ماشینه می فروشن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      چه عکس قشنگی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی قضایی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    پارسا جان منم همین مشکل رو دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرید

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    هیچکدام.
    قدیمی هاش ماشین های مردانه تری بودند.
    دسته دنده ش اون دایره است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهزیار

      ۲۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (441 ديدگاه)

      ویکتوریا که بیریخته برادر.. اویلی هوینس(مدیر بایرن مونیخ) گفته بود دیوید بکهام رو میخواستم بیارم بایرن به خاطره زنش نیاوردم. برخلاف بکهام جاذبه منفی تبلیغاتی داره D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهزیار

        ۲۷ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (441 ديدگاه)

        اینو برا پست اولی دادم مثلاً

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ali

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه می خوامش،حتما می خرمش!
    (لعنت به….؟چرا بیدارم کردید.
    چه خوابی دیدم پسر)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. من

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    راستی لباساش همینه که پوشیده یا خدای نکرده سانس……………ور شده؟البته می دونم ما که از این کارا نمی کنیم.
    چون معمولا این تیپی لباس نمی پوشند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    واقعا زیبا بدون داشتن خطوط سردرگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (34 ديدگاه)

      اما ب جاش این خانمه تا دلت بخواد خطوطه سرد و گرم داره . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. پوریا قدیمی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پوریا هستم 10 ساله. به نظر من ارتفاع شاسی ایووک کوتاه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدعلی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    منحرف نباشین همین کارا رو کردید که الان داریم پراید سوار میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. من

      ۲۸ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      منحرف نبودیم ولی منحرف مون کردن دوست عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پارسا خوب معلموم اون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amirhpr

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    پدال خوب فتوشاپ بلدیاااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لین که اخرت ماشین هست و اگه دقیق یادم بیاد تو اغلب مجلات و نشریات اتوموبیل به عنوان ماشین سال انتخاب شده
    ..
    در مورد موتورش … ورژنی که توی امریکا فروش میره 220 اسب بخار هست که خیییلی قویتر از نسخه ی اروپا است ولی این رو میتونید از خیلی از شرکت های تیونینگ با موتور های بالای 370 اسب بخار هم بخرید
    ..
    من که عاشقشم و اگه زنده باشم قرار یکیش رو بخرم .. اینطور که امارش رو در اوردم با ماهی 1060$ میتونم از دم قسط بخرم که نسبت به درامد تو امریکا مبلغ کم و قابل پرداختی هست که این برای قویترین و فول اپشن که قیمت کل ماشین در حدود 58000$ میشه …اما فکر کنم این رو تو ایران بزارند ولی اگه بیا زیر 250 میلیون فکر نکنم باشه ..
    ولی من نظرم برای خرید روی مدلی هست که onixcars تیونینگ کرده .. که خفن شده و مثل تانک شده هست ..میتونید گوگل کنید و عکس هاش رو ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ali25

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بابا شما ها خیلی بی جنبه اید عکس یه دختر دیدید خودتون رو باختید کدوم احمق این ماشینو به این دختره ترجیخ میده صدتا مثل این دختروبه من بدن درمقابل ماشین قبول نمی کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (173 ديدگاه)

      نه تورو خدا بیا قبول کن.. بچه ها دارن شوخی میکنن یکم جو عوض شه حالی کنیم. هر از گاهی بعد از کلی حرص خوردن در مورد سیاستهای خودرویی و وضع خودرو کشور. ازین چیزا بد نی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. parham15

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    آقا ali25لطفا با جنبه افراد کاری نداشته باش .شما نظرتو راجع به عکس بگو فقط خالصانه بگو راستش هم بگو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیرحسین . ا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    100تا از این دخترا به ما ندن ولی 1 ماشین از اینا به ما بدن . دیگه خسته شدیم از بس پراید دیدیم تو خیابون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیرحسین . ا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستان این جا سایت درمورد ماشینه لطفا در مورد ماشین نظر بدید نه چیز های دیگه……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. parham15

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    بله سایت ماشینه .ولی من راجع به چیزی که نوشته شده و عکسش هم هست نظر دادم . نه چیزی که خارج از مطلب و عکسهای فوق باشه .جناب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. arya

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    حاضرم این ماشینو به3 برابره قیمتش بخرم به شرطه اینکه اون خوشگله که جلوی ماشین هست هم در کنارش بدن با گارانتی.اما بدون شوخی ماشین خیلی خیلی زیباست به خصوص طراحیه بدنش که خیلی عضلانیه اماموتورش میتونست hp بالاتری داشته باشه اما گشتاورش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پارسا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اقایان وخانمهای محترم.کی گفتم اون خانومه!چرا شلوغ میکنید؟……………………..اصلا تقصیراین پداله !فکر بعضیا خرابه!همه چیو کج نگاه میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. parham15

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    کاش هر کس که نظر میده رو حرفش بمونه. نیاد حرفشو عوض کنه وطلب کارم باشه .کاش رو کاشتیمو سبز نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فرید ملک

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    آیدین جان مطلبت خیلی جالب و عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سعید

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    کار خود بکامه یه پولی داده به کارخونه سازنده تا اینکارو کنن. مگه آدم قحط بود. راستی با اینکار فکر کنم موج این حرکت به زودی شروع شه. خودرو فلان مدل بریتنی اسپرز..! مدل جنیفر.. مدل..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سیاوش

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بعد میگن چرا ایرانیارو محدود کردن چون خودتون جنبه 1 عکس معمولیو ندارید چه برسه به….!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. عشق آلمان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من نمیدونم بکهام با اون ابهتش و قیافش چرا این وزقو گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ALiHidden

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    ماشین خوبیه رخ جلوش جالبه

    ولی تو کابین اگه مانیتور یکم بزرگ ترش کنن بهتر میشه ب نظرم

    یکم بیشتر ب مانیتور عرض بدن بهتر میشه فک کنم!

    اگه یکمم تو کابین(قسمت جلویی(فرمونو-داشبوردو و..)رنگ و لعاب بدن جالب تر بشه فک کنم!

    در کل عالی!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا