عبور لندروور دیفندر از خط پایان

لندروور دیفندر، پس از 68 سال تولید سرانجام به پایان خط رسید و با تولید آخرین مدل، به افسانه‌ها پیوست.

2015-LRDefender2m-02
شاسی‌بلند آفرود انگلیسی در طول نزدیک به هفت دهه، با همان شکل و شمایل ابتدایی در تأسیسات Solihull تولید شد. اواخر سال گذشته، دو میلیونمین دیفندر تولیدی نیز از این کارخانه خارج شد. نسخه‌ای منحصربه‌فرد با رنگ‌آمیزی خاص که در حراجی با قیمت 400 هزار پوند معادل تقریبی 600 هزار دلار به فروش رفت. همچنین برای دوره انتهایی تولید نیز سه نسخه ویژه با نام‌های ادونچر، هریتیج و اتوبیوگرافی از آن تولید شدند.

LR_DEF_LE_Heritage_RHD_070115_01
دیفندر به‌عنوان خودروی ماجراجویی، نظامی، کشاورزی، صنعتی و شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت. هرچند جیپ نیز به‌عنوان مهم‌ترین رقیب آن مطرح بود. با این حال الزامات زیست‌محیطی و ایمنی باعث شدند تا لندروور به فکر جایگزینی با طراحی به‌روز و متناسب با قرن 21 برای این خودرو باشد.


حال دیفندر بازنشسته شده و به خاطره‌ها پیوسته است. آیا شما با این خودرو یا حتی نسخه‌های مشابه ایرانی آن خاطره‌ای دارید؟

31 دیدگاه

  1. ساسان
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    لندروور با این کیفیت ساخت با دیفندر خداحافظی کرد اما پراید و پژو دست بردار نیستن !!

    پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    یادش به خیر هم به این میگفتیم جیپ هم به خوده جیپ

    پاسخ
    1. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      با وجود این همه موتور استاندارد چرا تولیدشو کلا قطع کردن؟بروزرسانی پیشرانه مفهومی نداره عایا؟

      پاسخ
    2. SARD
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      آره !بچه بودم برا اولین باراسم پیکانو یاد گرفتم تا چند سال بعد تازه فهمیدم پیکان خودش یه مدله!
      بعد رفتم تو نخ لاندیور…?

      پاسخ
      1. Ahy
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        آخه کجا این پاژن یا هرویر که تو ایران تولید میشه میتونه ادعای دیفندر بودن رو داشته باشه ؟
        طراحی چراغاش و داشبوردش که اصلا قابل مقایسه نیست موتورش هم که کاملا فرق میکنه از خودشون در آوردن این رو
        دیفندر تو خود انگلیس از ٢٣١٠٠ پوند شروع میشه یعنی ١٢٠ میلیون تومن اونم تو انگلیس بیاد ایران میشه ٢۴٠ میلیون تومن
        تازه اگه چلسی تراک کو بدی واست تیونش کنن یا نه بدی به اورفینچ برات تیون بشه تو انگلیس میشه قیمتش ۵٠ هزار پوند یعنی ٢۶٠ میلیون تومن که بیاد ایران میشه ۵٢٠ میلیون تومن
        مگه از روسیه UAZ hunter رو بخریم ٨ هزار دلار بیاریم ایران که میشه ۵٨ میلیون تومن اونم که داخلش برخلاف قیافه جذابش فاجعه ست

        پاسخ
    3. شهریار
      سوابق: (162 دیدگاه) ,

      خاطره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چشمتون روز بد نبینه….بیوفته به خرج ، کل در آمدتون رو نوش جونش میکنه
      ولی قدرتمند و خرکاره

      پاسخ
      1. یاس ی
        سوابق: (117 دیدگاه) ,

        با سلام، شهریار جان ما مدت بیست و اندی سال یدونه مدل 58 داشتیم راستش خر ج آنچنانی نداشت. یا اون مدل با کیفیتتر بودن یا اونوقتها خرجها پایینتر بود.

        پاسخ
  3. امین77
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    دیفندر یک افسانست … و افسانه ها هرگز نمی میرند 🙁

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    یه توضیح در باره متن بدم که درسته قیافه این مدل تقریبا دست نخورده موند و واسه 68 سال تکرار شد ولی در نظر بگیرید که آپدیت های کلی هر 4 5 ساله و تعویض نسلها هر 8 9 اتفاق می افتاد.

    پاسخ
  5. David
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    یادش بخیر به مدت 3 سال یه دیفندر داشتیم واقعا روزای خوبی باهاش داشتیم.

    پاسخ
  6. king ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یادش بخیر از مدل کروک و اتاق دارش بابام داشت .اعجوبه ای بود برا خودش..مرررسی دیفندر

    پاسخ
  7. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    دلم واسه رانگلر میسوزه در فراق یار و رقیب قدیمیش

    پاسخ
  8. FcmZ
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    این کار لندروور میتونه بزرگترین حماقت 68 سال اخیر نام بگیره!!!
    خدا کنه بنز و جیپ این کار اشتباه رو انجام ندن.

    پاسخ
  9. hamed
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    به اندازه یه انگلیسی ازش خاطره دارم

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    هم اکنون که این کامنت را می نویسم در حال گریه کردنم
    از وقتی چشم باز کردم این خوانواده من بود
    از انواع مدل داشتم و تمامه خواطره های خوشی باهاش دارم
    وانتشو داشتم . نیم تنشو داشتم .استیشنشو داشتم .
    هی
    خودرویی کا 63 سال به صورت کاملا دست ساز تولید شد و ادامه حیاط داشت
    خودرویی بود که من رو اطلا نا امید نکرد و همیشه هر وقط سواری می گرفتم احساس قدرت و برتری داشتم
    الانم که به خاطر تحریم ها دیگه دستمون بهش نمی رسه و افسانه به خاطره ها پیوست ده روزه که یدونه فیکشو خریدم!!! به اسم هرور متور دیزل ایرادی ازش ندیدم ولی هیچی اون با اصالت سلطنتی انگلیسی نمی شه
    بد ترین خبری بود که تو امرم تا الان در مورد خودرو شنیدم
    به احترام سهراب سپهری که قدر این جواهر رو دونسته بود

    پاسخ
  11. s.class
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    منم بغض گلومو گرفت. بچه که بودم یکی داشتیم یادش بخیر خیلی کم سن و سال بودم وقتی بابام جلو در پارکش میکرد با داداشم سوارش میشدیم الکی واسه خودمون رانندگی میکردیم .یادمه دنده کمکیاش یکی قرمز رنگ بود و یکی زرد هر کاریش میکردیم با داداشم تکونشون بدیم زورمون نمیرسید.حیف که رفت ولی تا اخر عمر فراموشش نمیکنم.چند وقتیه رو ساخت یه نمونه کوچک دیفندر کار میکنم باز جنس چوب و فلز و پلاستیک خاطر علاقم به این ماشین میخوام تا اخر عمر تو اتاقم جلو چشم باشه…..

    پاسخ
  12. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    اخه ادم یاد پت پستچی میافته
    یاد دوران بچگی بخیر

    پاسخ
  13. mahyar
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    یادش بخیر ما یه مدل قدیمی از این ماشین رو داشتیم جاده های کوهستانی گیلان رو قورت میداد

    پاسخ
  14. یاس ی
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    امیدوارم بزودی مدل قرن 21 تولید بشه، من یکسالم بوده که مرحوم پدرم یدونه صفرش از کارخونه تحویل گرفته بود در سال 58، تا دوران جوونی من داشتیمش، تقریبا بیست سال .
    یادش بخیر همه ما برادرها رانندگی را از سن کم و با همین افسانه یاد گرفتیم.
    خداییش افسانه ای بود.
    ما توی منطقه ای زندگی میکنیم که هم کویر داره هم کوهستان، یادم نمیاد جایی ناامیدمون کرده باشه، ماشین کم آزار و کم خرجی بود. یک سری ایرادات ترمزی داشت ولی خداییش ماشین مردی بود.
    یهو دلم براش تنگ شد.یاد و خاطرات پدر و دیفندربرام زنده شد.

    پاسخ
  15. بهنام
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    سلام
    دیفندر یه SUV واقعی بود که هرگز فراموش نخواهد شد.
    توانایی حرکت در شیب های تند و … بخشی از قابلیت های این ماشینه.
    ایکاش شرکت مرتب به تولید (پاژن) ادامه می داد تا حداقل تصویری از دیفندر در ذهن ها باقی میذاشت.
    عکسای جالبی از دیفندر در سایت netcarshow هست. همچنین گاهی در سایت های off road ایرانی عکسای جالبی از مدل های ایرانی (پاژن) دیده میشه.
    کلیپ خط تولیدش رو حتماً ببینید. خیلی جالبه.
    یادش گرامی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      االانم تولید می کنه داداش به اسم هرور با متور دیزل با همون شمایل به قیمت 80 ملیون تومان

      پاسخ
  16. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    من بادستگیره دراش خیلی حال میکردم…یه جوری بود…خیلی خاص وتک

    پاسخ
  17. alirezasharifi
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بهترین خاطرات بچگیم با همین لندروور بود

    پاسخ
  18. Ahy
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    G500 مرسدس که حالا حالاها داره تولید میشه اونم با قیمت حداقل ١١٣ هزار دلار
    فکر نکنم شرکت chelsea truck co هم دست از تیون کردن لندروور برداره اونم با ۵٠ هزار پوند همینطور overfinch که خوراکش تیون کردن لندرووره
    شرکت روسی تولید کننده UAZ hunterهم که از سال ١٩۴٢ تا الان داره تولید میکنه محصول بیخودش رو
    بنظر من محصولات آیکونیکی مثل لندروور همیشه طرفدارای خودشونو دارن .

    پاسخ
  19. تصویر پروفایل محمد زمانلو
    محمد زمانلو
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    خداحافظ اسطوره ، خداحافظ سلطان آفرود ، خدا حافظ برنده ی مطلق کمل تروفی ، خداحافظ!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.