لوتوس

لوتوس الیز 2016، همسفر آتی عشاق سرعت در ایران

تجربه یک رانندگی ناب، چیزی است که اکثر ما خواهان و شیفته آنیم، به‌ویژه اگر خودروی موردنظرمان نسخه‌ای سریع و اسپرت بوده و به سلاح گیرایی و جذابیت نیز سخت مجهز باشد. اگر به این موارد، وزنی سبک و سایزی کوچک را هم اضافه کنیم دیگر همه چیز برای حس و لمس شتابی تند و سریع، آماده و مهیاست. در دنیای امروز کمتر دیده شده که خودرویی تمام خواص و ویژگی‌های یک نسخه مطلوب اسپرتی را در خود جمع نموده باشد، مثلاً برخی از آنها فوق‌العاده گران هستند و برخی هم آن‌چنان بزرگ، که راندنشان در ترافیک‌های سخت شهری، نه‌تنها هیچ لذتی دربر ندارد بلکه بسی آزاردهنده و خسته‌کننده نیز هست. در میان خیل بی‌شمار از اسپرتی‌های عالم، شاید لوتوس الیز را بتوان یکی از بهترین نامزدها برای یک رانندگی پرشور و هیجان دانست؛ خودرویی کوچک با گام‌هایی بزرگ و وزنی کمتر از یک تن، که با پیشرانه سرحال و توانمند خود آماده به آتش کشیدن پیست‌ها و جاده‌های سرتاسر عالم است!

Lotus Elise Cup
بر پایه برخی از اقوال، مجوز ورود دو نسخه از لوتوس الیز به نام‌های الیز S و الیز ۲۲۰ CUP به کشورمان صادر شده و حتی ثبت‌نام از آنها نیز توسط نمایندگی این خودرو در ایران آغاز گردیده است؛ از همین رو و به بهانه این رویداد تصمیم گرفتیم که نگاهی گذرا به مشخصات فنی و ظاهری این خودرو داشته باشیم.

Lotus Elise Cup
لوتوس الیز (ELISE)، یک خودروی رودستر دو نفره، دیفرانسیل عقب و پیشرانه وسط است که تاکنون در سه سری متفاوت به جهانیان عرضه شده است. نخستین سری از آن، در سال ۱۹۹۶ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. سری سوم و یا فعلی این خودرو که البته فیس‌لیفتی از سری دوم آن به شمار می‌آید، برای نخستین بار، در ماه فوریه سال ۲۰۱۰ میلادی روانه بازار شد. در این نسخه، چراغ‌های جلو و عقب و طراحی رینگ چرخ‌ها تغییر و ضریب آئرودینامیک خودرو نیز بهبود یافته است. این خودرو در اساس، از بدنه‌ای دست‌ساز و از جنس فایبرگلاس سود می‌برد که بر روی یک شاسی آلومینیمی سبک اکسترود سوار شده، وجود همین ساختار استحکام فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان آورده است. در حال حاضر، لوتوس الیز تنها در بریتانیا به تولید می‌رسد اما پیش‌تر و بین سال‌های ۱۹۹۷ الی ۲۰۰۰ میلادی، در کشور مالزی هم مونتاژ می‌شد.

Lotus Elise 160 1996
Lotus Elise 160 1996
Lotus Elise 160 1996
Lotus Elise 160 1996
Lotus Elise 2011
Lotus Elise 2011
Lotus Elise 2011
Lotus Elise 2011
نمای ظاهری
در اصول، آخرین نسخه و یا سری سوم لوتوس الیز چندان تفاوتی با دیگر نسخه‌هایی که از سال ۱۹۹۶ به این‌سو تولید شده‌اند، ندارد. شاسی به‌کاررفته در آن از ایده‌ای مبتکرانه نشئت می‌گیرد و در جای خود فوق‌العاده قوی و مستحکم است. این شاسی با فلز آلومینیم سبک‌وزنی قالب‌ریزی و پیونده خورده است. بدنه فایبرگلاس این خودرو هم بر روی شاسی آن سوار شده و پیچ می‌خورد.

Lotus Elise S Cup
بی‌شک لوتوس الیز تمامی المان‌های یک خودروی اصیل اسپرتی را در خود جای داده و از جنبه‌های زیبایی و دلربایی هیچ کم و کسری ندارد. در ناحیه جلو، چراغ‌های خربزه‌ای شکل این خودرو بیش از همه جلب نظر می‌کنند، چراغ‌هایی که به یک رشته نوار LED منظم و شسته رفته مجهز هستند. این نوارهای درخشان به‌محض تاریکی هوا، فوراً روشن شده و چهره‌ای شاخص و متمایزی را برای الیز کوچولو در شب هنگام فراهم می‌آورند. در روی درب صندوق عقب، شاهد یک برآمدگی دوقلو هستیم که در میانه آن پیشرانه این خودرو جای گرفته و روی آن را مش‌های پلاستیکی جذابی پوشانده است. در بخش کناری و بر روی گلگیر عقب مش‌های پلاستیکی ساده‌ای نصب شده‌اند که تا حدی در بهبود عملکرد آئرودینامیکی این خودرو مؤثر هستند.

Lotus Elise S Cup
در بخش عقب، یک سپر با سایزی نسبتاً بزرگ جای گرفته است. این سپر به یک شکافنده هوا (SPLITTER) مجهز است که با یک ردیف پیچ در جای خود محکم شده است. چراغ‌های عقب این خودرو الگوی دایره‌ای جذابی از LED را در خود حفظ نموده و چهره‌ای اسپرتی را برای این خودرو تدارک دیده‌اند. در مجموع، عمده سایت‌های خودرویی در دنیا، بر گیرایی و جذابیت طرح بدنه لوتوس الیز مهر تأیید زده‌اند.

Lotus Elise S Cup
با آنکه الیز در ذات خود از طرح اسپرتی برخوردار است ولی با این وجود، شرکت لوتوس این خودرو را در تیپ‌های ظاهری متفاوتی عرضه می‌کند تا بلکه با این عمل به تمامی سلائق موجود پاسخ درخوری داده باشد. در کشور ما نیز دو نسخه از الیز وارد خواهد شد، این دو نسخه عبارتند از الیز S و الیز ۲۲۰ CUP. الیز S از سقف بازشو بهره می‌برد ولی الیز ۲۲۰ CUP با ظاهر کاملاً مسابقه‌ای خود از سقفی ثابت و محکم برخوردار است و در برخی از مشخصات ظاهری و رفاهی هم با الیز S تفاوت دارد.

Lotus Elise S Cup

کابین
در اولین برخورد، کابین لوتوس الیز بسیار ساده و معمولی به نظر می‌رسد. این سادگی هم تا حد زیادی از فلسفه ساخت این خودرو ناشی می‌شود، زیرا که سازندگان این خودرو دستیابی به سرعت بالا را هدف نهایی خود قرار داده و از همین رو تمامی مساعی خود را بر کاهش وزن این خودرو متمرکز نمودند. در این میان، کابین این خودرو هم تا حد زیادی مشمول این سیاست شده است.

lotus-elise-250cup-road-test-2016-365

Lotus Elise S Cup
برخی از سایت‌های خودرویی از جمله اتوکار بریتانیا درباره کابین لوتوس الیز چنین نظر داده‌اند که در اینجا خلاصه‌ای از آن را مرور می‌کنیم:
«شاکله کابین این خودرو تا حدی قدیمی و دمده به نظر می‌رسد که به لحاظ کیفیت و استاندارد هم حالت بینابینی در آن حاکم است. پلاستیک‌های به‌کاررفته در آن به نظر معمولی و ارزان رسیده و در این میان، کنترلرهای مربوط به بخاری و سیستم تهویه مطبوع هم به طرز کمیک و خنده‌داری زمخت و پیش پا افتاده هستند. وقتی سوئیچ شیشه برقی را فشار می‌دهید قاب پلاستیکی روی درب‌ها حالت منعطفی به خود گرفته و گویی دارد خم می‌شود و شیشه‌ها هم حالت افتان و خیزانی دارند. صندلی‌های این خودرو از کمبود نگه‌دارنده برای زیر ران‌ها رنج برده و پروسه برداشتن سقف این خودرو عملی دشوار است و در عین حال، به نیرو و استعداد فراوانی هم نیاز دارد.

به‌رغم تمامی این موارد، کابین لوتوس الیز از نکات مثبت بی‌بهره نیست، مثلاً صندلی‌های این خودرو به‌خوبی بدن شما را در سر پیچ‌های جاده در خود نگه می‌دارند، فرمان کوچک آن به‌خوبی در دستانتان جای گرفته و به‌اصطلاح خوش‌دست است و پدال‌های این خودرو نیز در محل خوب و مناسبی نصب شده‌اند».

lotus-elise-250cup-road-test-2016-366

Lotus Elise S Cup
پیشرانه
در حال حاضر، دو نوع پیشرانه برای لوتوس الیز عرضه می‌شود که در اساس هر دوی آنها از ساخته‌های شرکت تویوتا به شمار می‌آیند. پیشرانه نخست نسخه‌ای ۱.۶ لیتری است که از توانی معادل ۱۳۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۰ نیوتن‌متر برخوردار است، اما پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو که نمونه سفارش ایران هم از همین نمونه است، اعجوبه‌ای با ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. با توجه وزن کم لوتوس الیز، چنین پیشرانه‌ای شتاب فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان آورده است. این پیشرانه می‌تواند شتاب صفر تا صد را در زمانی معادل ۴.۲ ثانیه پر کند و سرعت نهایی برابر با ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو تدارک ببیند. البته پیشرانه ۱.۸ لیتری الیز در یک ورژن ۲۵۰ اسب بخاری نیز عرضه می‌شود. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته دستی سود می‌برد که منبع این گیربکس هم از شرکت تویوتا است.

lotus-elise-250cup-road-test-2016-378
بر پایه برخی از مندرجات، بهترین بازدهی این خودرو در هنگام رانندگی، در دورهای بالای ۵۰۰۰ به دست می‌آید و رانندگی در این وضعیت سخت هیجان‌انگیز و شورآفرین است، به‌ویژه در ۴ دنده اول. تعویض دنده در این خودرو به‌آسانی و سهولت صورت پذیرفته و کاملاً رضایت‌بخش است؛ البته در هنگام تعویض، صدای ریز “تق مانندی” از ناحیه گیربکس شنیده می‌شود. فرمان آن نیز کاملاً حساس بوده و خودرو هم در دستان راننده به تمامی مطیع و رام است. سیستم فنربندی این خودرو اکثر ناهمواری‌ها و دست‌اندازهای سطح جاده را در خود هضم و جذب می‌نماید، مگر آنکه با چاله‌های عمیقی مواجه شویم که در آن صورت حالتی به‌مانند لگدزدن به چرخ‌های این خودرو دست می‌دهد. در پیچ‌ها و خم‌های جاده نیز این خودرو پایداری خیلی خوبی را از خود نشان می‌دهد که این امر نیز ناشی از جای گرفتن پیشرانه این خودرو در وسط آن و توزیع درست وزن بر روی شاسی‌اش است.

در مجموع، لوتوس الیز نسبت به اکثر همتایان کوچک اسپرتی خود، رانندگی لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتری دارد و خیلی فراتر از حد انتظار خود ظاهر می‌شود. بیشتر کارشناسان خودرویی، لوتوس الیز را رقیبی برای ب‌ام‌و Z4، نیسان ۳۷۰Z و مزدا MX-5 میاتا می‌دانند.

lotuselises-010
داوری نهایی
خودروی دو نفره لوتوس الیز، چه در ایران و چه در اقصی نقاط دنیا، در کلاسی جای می‌گیرد که بازار فروش آن سخت محدود است. و خرید آن را می‌توان بیشتر از روی شور و علاقه دانست تا محاسبات متعارف اقتصادی. با برچسب قیمت سیصد و اندی میلیونی، شمار مشتریان این خودرو در ایران، در بهترین حالت به قشر محدودی ختم می‌شود که بیشترشان البته در پایتخت و کلان‌شهرها ساکن هستند تا شهرهای کوچک و روستاهای دوردست! لوتوس الیز، به‌عنوان یک خودروی کوچک، سریع و کم‌مصرف می‌تواند به نیازهای این دسته از عزیزان پاسخ درخوری دهد و جثه کوچک و پیشرانه توانمند آن نیز می‌تواند در شهر پرترافیکی مثل تهران بسیار کارساز باشد، شهری که آکنده از خیابان‌ها و کوچه‌هایی با شیب‌های تند و رو به بالاست و ناگفته پیداست که تردد سهل و راحت در چنین مکان‌هایی با کوچولوهای فرز و توانمند بهتر جواب می‌دهد تا تنومندان کم‌جان و بی‌رمق.

مشخصات فنی (الیز S و الیز ۲۲۰ CUP سفارش ایران)

نوع پیشرانه: ۱.۸ لیتری آلیاژ سبک، جفت میل‌سوپاپ (DOHC) به همراه سیستم متغیر سوپاپ‌های هوشمند مجهز به سوپرشارژ MAGNUSON R 900 تحت لیسانس شرکت EATON – TVS TECHNOLOGY
توان: ۲۱۷ اسب بخار در ۶۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۵۰ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۵ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی در جلو و عقب: سیستم تعلیق مستقل دوگانه با میل تعادلی، کمک‌فنرهای گازی برند BILSTEIN HIGH-PERFORMANCE و فنرهای حلقوی برند EIBACH COAXIAL
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده، دو پیستونه، برند AP RACING
نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی خنک شونده، تک پیستونه، برند برمبو (BREMBO)
محور متحرک: چرخ‌های عقب
نوع گیربکس: ۶ دنده دستی با ضریب تعویض اسپرت

lotus-elise-250cup-road-test-2016-364
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۳,۸۲۴/۱,۷۱۹/۱,۱۱۷ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲,۳۰۰ میلی‌متر
ظرفیت مخزن سوخت: ۴۰ لیتر
وزن خالص: ۹۲۴ کیلوگرم (الیز S) و ۹۵۲ کیلوگرم (الیز ۲۲۰ کاپ)
اندازه سایز لاستیک جلو در الیز S: 175/55 ZR 16
اندازه سایز لاستیک عقب در الیز S: 225/45 R 17

ایمنی
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS تقویت‌شده)
سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل ترمز در حالت پیچش (CBC)
مدیریت عملکرد دینامیکی لوتوس (LOTUS DPM)
قفل دیفرانسیل الکترونیکی (EDL) ساخت بوش
کمربندهای ایمنی پیش کشنده
و…..

تجهیزات و آپشن های رفاهی
همان‌طور که در سطور فوق نیز گفته شد، لوتوس الیز در دو نسخه متفاوت الیز S و الیز ۲۲۰ کاپ به ایران وارد می‌شود که در سطور ذیل تجهیزات هر یک را به تفکیک ذکر نمودیم.
الیز S:
درب‌ها با میله محافظ جانبی – پانل‌های بدنه ساخته شده از کامپوزیت – لامپ‌های LED روشنایی در روز در جلو – لامپ‌های LED در عقب – سقف مشکی – گل پخش‌کن جلو – نوار محافظ تراشه رکاب اتومبیل – شیشه‌های برقی – جداکننده زیرپایی آلومینیمی سبک‌وزن – جاپایی سرنشین با آلومینیم سبک‌وزن – فرمان با روکش چرم مشکی – دسته‌دنده آلومینیمی پرداخت‌شده و روکش ترمزدستی – زیرپایی فرش مشکی مات – صندلی‌های پارچه‌ای و با ساختار کامپوزیت – دکمه استارت روشن کردن موتور – قفل مرکزی – سیستم صوتی با CD،MP3 و با قابلیت اتصال IPOD با چهار عدد بلندگو – سیستم تهویه مطبوع – کیت تعمیری پنچری لاستیک و…
گزینه‌های سفارشی برای الیز S: انتخاب پکیج‌های POWER،TOURING،SPORT و BLACKSTYLE – سقف محکم و ثابت – رنگ متالیک و…..
الیز ۲۲۰ CUP:
تودوزی با چرم اتم و چرم جیر SUEDTEX با صندلی‌های اسپرت با رنگ‌های سفید و درج آرم ” اس کاپ ” سفید و قرمز بر روی پشتی آن – بخاری – شیشه‌های برقی – زنگ هشدار فعال و ایموبلایزر – صفحه موتور اسپرت لوتوس – شکاف دهنده هوا در جلو کامپوزیتی – رکاب، باله‌های عقب و دیفیوزر به رنگ مشکی مات – درج نوشته “الیز اس کاپ” در سپر عقب – جک فلگ در باله عقب – آینه‌های مات نقره‌ای – تک اگزوز کروم – رول محافظت از داخل کابین T45 – سیم‌پیچی اضافی متناسب با استاندارد FIA و کپسول آتش‌نشانی تأییدشده و سیستم سوئیچ الکتریکی خاموش شدن موتور- لامپ‌های LED روشنایی در روز در جلو – لامپ‌های LED در عقب و….
گزینه‌های سفارشی برای الیز ۲۲۰ CUP: استفاده از فیبرکربن با تأیید سازمان FIA در صندلی‌ها – کیت یدک‌کش – حذف کیسه هوا- کمربندی ایمنی احاطه‌ای چهار نقطه‌ای – باتری ۱۲ ولت سبک‌وزن – رینگ‌های اسپورت فورج شده به رنگ مشکی مات براق – پکیج راحتی – لاستیک‌های YOKOHAMA ADVAN AD048 LTS با رینگ‌های قالبی سبک‌وزن الیز کاپ – رنگ متالیک و…

قیمت
در ایران: حدود ۳۱۷ میلیون تومان (نسخه الیز S) – حدود ۳۵۸ میلیون تومان (نسخه الیز ۲۲۰ CUP)
در بریتانیا: ۳۶,۵۰۰ پوند (قیمت پایه الیز S)
توضیح: ارقام مربوط به قیمت نسخه‌های لوتوس الیز در ایران، بسته به آپشن های سفارش داده شده توسط مشتری ممکن است درصدی کم یا زیاد شود.

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
AUTOCAR.CO.UK
LOTUSCARS.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    ی خودروی موفق انگلیس هندوستانی دیگر. از نظر ظاهری که عالیه و چیزی کم نداره . از نظر موتور و فنی هم که سرآمد همه خودروهاست. از تظر فروش جهانی و داخل ایران هم که رکورداره پرفروشترین و پر فروغترینه. میمونه خدمات پس از فروش که در حد شرکت تویوتا و آسان موتور خدمات پس فروش و رضایت مشتری داره. قیمتشم واقعا مفته. ماشین ی رگ انگلیسی داشته باشه بقیش به قول هواداران مغرور و یگانش مهم نیست. طراحی هواکشهای داشبوردشم که به گفته هوادارانش و نقل قول آنها بوگاتی شیرون ازش کپی کرده و از نظر مشتریان داخل ایرانی کپی کامل از پرایده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. noob saibot

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (18 ديدگاه)

      علی جان ولی کابینش حسابی کم کاستی داره ….
      موافقی ؟؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      لوتوس یکی از بزرگترین و با سابقه ترین و پرافتخارترین خودروسازان جهانی هست. در فرمولا وان هم سابقه ی طولانی و درخشانی داره. شرکت الان در تملک پروتون از مالزی هست.
      ولی حرف من اینه…! این ماشین به درد کی میخوره؟ جگوار و لوتوس ماشینی که مورد نیاز قشر متوسط باشه نیست. دلخوشی مردم به توافق ورود خودروهایی مناسب قشر متوسط با کیفیت بالا بود. کسی که تا الان BMW سری 3 و بنز c200 سوار میشده حالا واسه تنوع میاد لوتوس میخره. کاش میشد شرایط شرکت هایی مثل اوپل، فولکس واگن، اشکودا، سئات، فیات، پروتون ، مزدا، نیسان، تویوتا، سوبارو، دوو، سیتروئن، رنو توسط مدیران ایران خودرو و سایپابرآورده میشد تا با واردات و مونتاژ این خودرو ها هم مشکلات صنعت کشور بهبود میافت هم مردم طعم سواری خودروهای عامه پسند اروپایی رو میچشیدن. یا حداقل اجازه ی واردات و تاسیس نمایندگی مستقل و واقعی به این شرکت ها داده میشد. الان با یک ساله شدن برجام هنوز کیفیت خودروهای داخلی بهتر نشده. هنوز قطعات مثلا 206 به قبل از تحریم ها برنگشتن. هنوز از همون قطعات بی کیفیت چینی که در دوران تحریم استفاده میشد استفاده میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارش

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      کابینش جذاب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. منصور

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    خوبه؛ انگار برجام به کام از ما بهترون شد؛ واسشون همه برندای لوکس رو اوردن اما دریغ از یه برند مردمی؛ سهم ما فقط لگن قسطی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    حداقل کارایی که داره اینه که باعث میشه قیمت فضایی الفا 4c که از این تو مشخصات فنی زیاد برتر نیست بشکنه اخه نامردا تو بازار ازاد تا 600 میلیون روش قیمت گذاشتن ولی این با 317 تا 350 حساب قیمت الفا پائین میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saman

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ی سوالی که هر وقت ماشینی با برند لوتوس میبینم به یادم میاد اینه که پدال گاز و ترمزش کجاست؟ خیلی بالا گذاشتنش که تو عکس هم مشخص نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      من نشستم توش، مثل ماشینای فرمول یک باید پاتو به طور کامل دراز کنی تا به پدال برسه، اگه قد کوتاه باشید (زیر170) بهتره به سراغ ماشین دیگه ای برید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. DODGE

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خوشگله ، اطلاعاتشم عالیه با قیمت مناسب میشه بهترین خودرو تو این رنج(نظر شخصی من)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی تو دس بردار نیستی؟لوتوس خیلی برند خوبیه و یک خودرو انگلیسی با رانندگی فوق العادس!البته سهامش ب لوتوس مالزی فروخته شده! این مدل شاید توش زیاد طراحی مناسبی نداشته باشه ولی مدل جدید اوورا 400 در کنار رانندگی فوق العاده طراحی داخلی مناسبی هم داره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. noob saibot

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (18 ديدگاه)

      بنتلی جان اون طور که باید باشه و ازش انتظار میره نیس ….
      کلا این ماشین نقاط ضعف زیادی داره اما عملکرد موتورش قابل تحسینه ………..

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ببین عزیزه من این یه ماشین مسابقس و از یه ماشین مسابقه نباید توقع نور پردازی و…. داشت این ماشین ساخته شده واسه کسای که دنبال هیجانن نه پسافرتو …

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. حميد

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    طراحی خارجی گیرایی داره خوشحالم برا کسانی که می توانند بخرند و لذت رانندگی رو احساس کنند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ‏ ‏noob saibot‏ جان من خودم گفتم کابینش کیفیت و طراحی خوبی نداره اما بجز کابینش مشکل دیگه ای نداره،لوتوس رانندگی لذت بخشی داره و ب همین خاطر معروفه! درسته این مدل کابینش زیاد خوب نیس ولی مدل گرونتر اوورا 400کابین خوبی داره،البته آلفارومئو4cهم مثه الیز طراحی داخلی مناسبی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. kaveh

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام
    هرچی وارد میکنن فقط برای قشر پولدار و ثروتمنده
    ما چه گناهی کردیم که توی پراید و پژو باید بمیریم اخه؟!!!
    مگه چقد پولدار داریم؟!!
    یکی نیست بگه ی فکری ب حال قشر متوسط بکنن
    اونی ک سیصد میلیون به بالا میده ماشین ک تنوع ماشین زیاده براش
    ما موندیم و ی پراید و پژو با ی مشت چینی بدرد نخور

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. حامد

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    باوجود معایبی که ممکنه داشته باشه، بازم دیدن یه لوتوس تو خیابون مایه خوشحالیه.
    لوتوس سابقه درخشانی در تولید ماشین های هیجان انگیز داره. ای کاش لوتوس کانسپت الیزه 2010 رو تولید می کرد ( وهمینطور آلفارومئو کانسپت دیوا رو!)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. آرش

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    دیدگاه من چیست پدال جان؟! دیدگاه من آه و حسرت و افسوسه… وقتی خبرو دیدم کلی خوشحال شدم، آهسته اسکرول کردم پایین تا قیمتشو آخر بخونم لذت دیدن عکساش کم نشه. قیمت 300 و اندی میلیونی رو که دیدم همون حس آلفا 4C بهم دست داد. که برو داداش اینجا ایرانه… یکی مث من حسرت سوار اینا شدن رو باس ببره اون دنیا…هی هوووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کاوه آهنگر

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    طراحی پشتش قشنگه، طراحی جلو زیاد جذاب نیست، طراحی داخلی اصلا چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین باحالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یو اس اس اینترپرایز

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    شبیه هنسی ونوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد۲۰

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    با توجه به وزن کمش، مصرف 7.5 لیتر یکم زیاده بنظرم
    اما هنوز کوچولوی دوست داشتنیه :-) مثل MX-5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2164 ديدگاه)

    سقف اش را باید پیاده شد با دست جمع کرد ؟!!!
    این ماشین 300 میلیونی را …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. MHBN

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    یه کلام فوقالعادس البته واس کسایی که فقط سرعت و ویژگی فنی مد نظرشونه اگه دلبسته اپشنید اصلا سمتش نرید چون ماشین واس سرعته نه سوسول بازی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نادر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    مقایسه الفا رومعو ۴ با لوتوس الیزه ۲۲۰ را لطفا شرح بدین من موندم کدام یک را بخرم خواهشا اگه امکان داره این دو ماشین را برسی کنید که کدامیک بهتره
    با تشکر از پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا