معرفی لکسوس UX کانسپت در نمایشگاه پاریس

لکسوس در نمایشگاه پاریس امسال از یک کراس‌اوور کوچک کانسپت با طراحی فوق‌العاده چشمگیر بنام UX رونمایی کرد. این کانسپت فعلاً یک طرح مطالعاتی است که به‌احتمال‌زیاد پیش‌نمایشی خواهد بود از یک کراس‌اوور تولیدی کوچک که پایین‌تر از مدل فعلی NX قرارگرفته و با آئودی Q2 به رقابت خواهد پرداخت. کانسپت UX در مرکز طراحی ED2 لکسوس واقع در جنوب فرانسه طراحی ‌شده و پیش‌نمایشی از مسیر جدید لکسوس در طراحی محصولات آیندهٔ خود است.

lexus-ux_concept-2016-1024-01

طراحی این خودرو با استفاده از خطوط بسیار تیز صورت گرفته است درحالی‌که جلوپنجرهٔ سنتی دوکی‌شکل لکسوس نیز در اندازه‌ای بزرگ کاملاً جلب‌توجه می‌کند. این جلوپنجره به همواره چراغ‌های جلوی تیز و مثلثی شکل، چهره‌ای اسپرت به خودرو بخشیده‌اند. گلگیرهای جلو در موقعیتی بالاتر از خط کاپوت طراحی‌شده‌اند درحالی‌که هر چهار گلگیر نیز طراحی برآمده‌ای دارند که این موجب عریض‌تر و اسپرت‌تر به نظر رسیدن خودرو شده است.

lexus-ux_concept-2016-1024-05

باوجود فاصله از سطح زمین زیاد، مانند کراس‌اوورها، لکسوس می‌گوید موقعیت صندلی‌ها و سبْک رانندگی UX مشابه خودروهای کوپه است. سقف خودرو تقریباً صاف است که البته در قسمت عقب کمی شیب‌دار می‌شود. ریل‌های نصب‌شده درروی سقف نیز هماهنگی کاملی با طراحی بومرنگ شکل ستون C دارند. چراغ‌های عقب نیز به هم متصل بوده و کل عرض درِ صندوق بار را اشغال کرده‌اند. این چراغ‌ها از نوع LED بوده و طراحی فوق‌العاده زیبایی دارند.

طراحی داخلی UX نیز با هماهنگی کامل با طراحی بیرونی صورت گرفته است و لکسوس آن‌را یک همکاری قوی بین طراحی خارجی و داخلی ماشین نامیده است. سازندهٔ ژاپنی تصمیم گرفته است چهار صندلی داخل UX را در دو بخش مجزا با دو طراحی مختلف ارائه کند به‌گونه‌ای که قسمت راننده و سرنشین جلو دارای یک طراحی اسپرت است درحالی‌که قسمت عقب طراحی راحت و لوکسی دارد. درها نیز از نوع موسوم به درهای خودکشی هستند. صندلی‌های جلو همان صندلی‌های مفهومی جدیدی با نام «Kinetic Seats» هستند که چند روز پیش توسط لکسوس ارائه شد.

lexus-ux_concept-2016-1024-08

لکسوس همچنین ستون‌های A را به‌صورت نیمه شفاف با ترکیبی از آلومینیوم و پلی کربنات ساخته است درحالی‌که گفته است ساخت کل ستون‌های A با پلی کربنات و به‌صورت کاملاً شفاف هم امکان‌پذیر است. نتیجهٔ چنین امری از بین رفتن مرزهای داخل و خارج خودرو است که دید بسیار بهتری را برای راننده فراهم می‌کند. در لکسوس UX همانند اکثر کانسپت‌های اخیر نیز دوربین‌های کوچکی جایگزین آینه‌های جانبی شده‌اند.

ادوات نصب‌شده روی داشبورد خودرو به‌صورت سه‌بعدی طراحی‌شده‌اند. صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مرکزی خودرو در قسمت بالایی داشبورد نصب شده درحالی‌که سیستم کنترل تهویه در کنسول میانی و مکانی نزدیک‌تر به راننده قرارگرفته است که احساس برخورداری از کابین بزرگ‌تری را به راننده می‌دهد. صفحه آمپر UX نیز از یک نمایشگر شناور تشکیل شده که اطلاعات را با ترکیبی از آنالوگ و دیجیتالی به نمایش درمی‌آورد. همچنین برای سرنشین جلو هم یک پد کنترلی مجزا در نظر گرفته‌شده که در دستهٔ درِ جلو تعبیه شده است.

هرچند که UX فعلاً یک کانسپت و طرح مطالعاتی است اما همان‌طور که اشاره شد این کانسپت در اصل پیش‌نمایش یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت لوکس جدید است تا جایی که لکسوس از هم‌اکنون در اروپا نام‌های تجاری UX200 و UX250 را بنام خود ثبت کرده است. کراس‌اوور آیندهٔ لکسوس پایین‌تر از کوچک‌ترین کراس‌اوور حال حاضر این شرکت یعنی NX قرار خواهد گرفت.



لکسوس هنوز اطلاعاتی از قوای محرکهٔ پنهان‌شده در زیر کاپوت UX کانسپت را اعلام نکرده است اما آنچه ما میدانیم این است که این شرکت قصد دارد در سال‌های آینده احتمالاً این کراس‌اوور کوچک را جایگزین هاچ‌بک ناموفق CT200h کند. [دانلود ویدئو]

همراه پدال باشید با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی پاریس 2016

paris-motor-show-2016

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

20 دیدگاه

  1. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    خیلی از این تویوتا اخری الهام گرفته

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      داخلش عجیب غریبه

      پاسخ
  2. سينا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    زیباست ولی طراحیش از اعراق موج میزنه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3732 دیدگاه) ,

    سامورایی جسور.
    زبان طراحی لکسس از فرهنگ سامورایی گرفته شده برای همین خاص و متفاوته.
    من که دوستش دارم.
    برام هم عادی نشده تا حالا.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      منم دوستش دارم

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (248 دیدگاه) ,

        شما ها که هیچی منم دوسش دارم.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3732 دیدگاه) ,

          CT200H که خیلی خوب بود. من خیلی دوسش داشتم.

  4. YAS
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    نمونه تولیدی خیلی فرق خواهد داشت اما لطفا اون رینگ ها رو عوض نکنید.خیلی خوبن

    پاسخ
    1. aliqani
      سوابق: (97 دیدگاه) ,

      داداش اگه به لکسوس باشه همین فردا اینو همین شکلی میده تو بازار 😂

      پاسخ
  5. ساسان.م
    سوابق: (238 دیدگاه) ,

    چشمم درد میگیره وقتی نگاش میکنم چقدر خطوط شکسته آخه
    خطوط شکسته در حد LX و RX خوبه ولی این زیاده رویه حتی به نظرم تو طراحیNX هم زیاده روی کردن

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      احتمالا چشمهاتون ضعیفه.
      شوخی کردم………..

      پاسخ
  6. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    طراحی های لکسوس تو این چند سال قبل خیلی عالی شده.مخصوصا با SUV های عضلانی که طراحی میکنه فوق العاده است.

    پاسخ
  7. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    پدال چرا این همه ماشین تو نمایشگاه پاریس 2016 معرفی شد هیچ پستی نمیزاری؟یه مدل کراس اوور اینفینیتی معرفی شد با رینگ22 اینچی تو نمایشگاه پاریس خیلی زیباست.

    پاسخ
  8. poriya
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اگر تو ایران بیاد زیر ۱ میلیارد نیست.

    پاسخ
  9. پارسا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    نمیدونم نظر من اینه یا بقیه هم همین نظر دارن هرچی صنعت ماشین سازی جهان داره پیشرفت میکنه طراحی ماشین ها به سمت خط های شکسته زیاد و طراحی فضایی ونافرمی و زشتی پیش میره
    واقعا ماشین های قدیمی خیلی زیباتر بودن ولی هر چی داره میگذره به نظر خیلی بد شده موافق ها لایک
    مخالف دیس لایک

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      نظرت محترم.
      من شاید قبول نداشته باشم سخن شما دوست عزیز رو
      ولی دیسلایک خوشم نمیاد به کسی بدم

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        من که بت یو اس اس جان دیس لایک دادم
        نمیدونم چرا همین جوری یههویی 🙂

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          حتما به خودت لایک دادی؟؟؟؟

  10. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    پارسا راست میگه.ماشینا دارن عجیب و غریب میشن طراحیشون.حتی کامیونهای ماشین سنگین هم دارن همین شکلی میشن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.