مقایسه جمس یوکان دنالی با لکسس GX460

این روزها بیشتر SUVهای سنتی در حال تبدیل‌شدن به کراس اوورهای شهری هستند چراکه ازنظر مردم مصرف سوخت پایین بیشتر از توانایی‌های آفرود یا میزان ظرفیت بکسل کردن اهمیت دارد. بااین‌حال هنوز هم SUVهای واقعی با شاسی‌های نردبانی توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند.

 Lexus GX460 VS. GMC Yukon Denali
Lexus GX460 VS. GMC Yukon Denali

ما در این نوشته دو نمونهٔ لوکس از این SUVها را مورد مقایسه قرار داده‌ایم. لکسوس GX460 و جمس یوکان دنالی. هردوی این خودروهای از ویژگی‌های مشترکی چون پیشرانه V8، انتقال قدرت به هر چهارچرخ (استاندارد یا سفارشی)، قابلیت یدک کشی، باربند، فاصله زیاد از سطح زمین و قابلیت‌های آفرود مناسب برخوردارند؛ اما چه چیزهایی موجب شده که این دو خودرو را رو درروی یکدیگر قرار دهیم؟ پاسخ این است که هردوی آن‌ها در کلاس SUV های لوکس قرار دارند، هر دو سه ردیف صندلی دارند و هر دو قیمتی بیش از 60 هزار دلار دارند.

 Lexus GX460 VS. GMC Yukon Denali
Lexus GX460 VS. GMC Yukon Denali

برای انجام عادلانهٔ این مقایسه، هردوی این SUVها به مدت یک هفته در شرایطی یکسان و در جاده‌های یکسان رانده‌شده و مورد آزمایش قرارگرفته‌اند. حتی از هردوی آن‌ها در یک مکان عکس گرفته‌شده است. با این مقدمه به سراغ برگزاری رقابتی سخت میان لکسوس GX460 و جمس یوکان دنالی می‌رویم.

طراحی خارجی
بااینکه هر دو شرکت‌کننده نقاط مشترک فراوانی با یکدیگر دارند اما در طراحی خارجی کاملاً متضاد عمل کرده‌اند. اول به سراغ جمس می‌رویم. نسل جدید این خودرو که با مدل 2015 به بازار آمده است از طراحی زیباتر و به‌روزتری نسبت به نسل قبل برخوردار است. خطوط طراحی همگی تیز و شکسته هستند که این امر موجب شده یوکان ظاهری جعبه‌ای شکل داشته باشد. نمونه مورد آزمایش ما از نوع دنالی است که لوکس‌تر بوده و با جلوپنجره کروم و نوشته GMC قرمزرنگ در مرکز آن از نمونهٔ معمولی متمایز می‌شود. چراغ‌های جلوی آن نیز از نوع HID بوده و LEDهای C شکلی به‌عنوان چراغ‌های نور روز (یا Daylight) در آن‌ها تعبیه‌شده است. چراغ‌های عقب اما از طراحی ساده‌ای برخوردند و فقط گرافیک داخلی و به‌کارگیری چراغ‌های LED در آن‌ها جلب‌توجه می‌کند. البته یوکان در دو نوع معمولی و XL (با طول و فاصلهٔ محوری بیشتر) تولید می‌شود که در این آزمایش نمونه معمولی شرکت داده‌شده است. درکل جمس یوکان دنالی از ظاهری لوکس و باوقار بهره می‌برد و شبیه به مردی است که کت‌وشلواری شیک به تن دارد.

lexus-gx460-vs--gmc
لکسوس GX460 اما تا حدودی شبیه به ورزشکاران است و بیشتر اسپرت به نظر می‌رسد تا لوکس. طراحی کلی این خودرو بسیار قدیمی‌تر از یوکان بوده و به سال 2003 برمی‌گردد. بااین‌حال فقط یک سال قبل از یوکان یعنی در سال 2014 فیس لیفت و به‌روزرسانی شده است. در جلو بیش از همه جلوپنجره معروف دوکی‌شکل لکسوس جلب‌توجه می‌کند که دو دیدگاه را در انسان به وجود می‌آورد. یا از آن خوشتان می‌آید و یا متنفر می‌شوید. در GX460 هم مانند یوکان چراغ‌های نور روز وجود دارد که به شکل یک فِلِش در زیر چراغ‌های اصلی تعبیه‌شده‌اند. در قسمت جانبی آینه‌های بزرگی قرارگرفته‌اند که تقریباً تمامی نقاط کور اطراف را پوشش می‌دهند. در قسمت پایین درها رکاب بزرگی برای راحتی سوار و پیاده شدن تعبیه‌شده است که هرچند به این امر کمک بسزایی می‌کند اما به نظر می‌رسد در جاده‌های ناهموار و آفرود آسیب‌پذیر باشد. استفاده از کروم در جای‌جای خودرو به چشم می‌خورد درحالی‌که طراحی قسمت عقب بیش از دیگر قسمت‌ها خویشاوندی GX460 را با تویوتا لنکروزر پرادو نشان می‌دهد.


در کل هر دو خودرو از طراحی خارجی زیبا و چشم‌نوازی برخوردارند و فقط سلیقه افراد است که خودرویی را زیباتر از دیگری و برندهٔ این قسمت می‌داند.


طراحی داخلی
در داخل هر دو خودرو از چوب و چرم زیادی استفاده‌شده و از سیستم‌های سرگرمی و تجهیزات و امکانات زیادی بهره می‌برند اما بااین‌حال وجوه تمایز فراوانی با یکدیگر دارند. وقتی وارد یوکان دنالی می‌شوید به‌وضوح متوجه می‌شوید که بسیار جدیدتر از GX460 است و این امر جمس را به‌مراتب برتر از لکسوس نشان می‌دهد. هرچند که GX460 هنوز هم خودرویی لوکس بوده و از تجهیزات فراوانی برخوردار است. نقص دیگر لکسوس تعداد زیاد دکمه‌ها است به‌طوری‌که بیشتر تجهیزات با دکمه کار می‌کنند. به همین دلیل اطراف صفحه‌نمایش و کنسول جلو پُر از دکمه است که کابین آن را بیشتر به کاکپیت بوئینگ 747 شبیه کرده است! درحالی‌که این تعداد در یوکان بسیار کمتر است. GX460 مجهز به سه ردیف صندلی پوشیده شده با چرم با ظرفیت 7 نفر است. فضای ردیف سوم صندلی‌ها با توجه به فاصلهٔ محوری کوتاه‌تر آن نسبت به یوکان واقعاً شگفت‌انگیز بوده و بسیار راحت و جادار است. همانند تمامی SUVهای سه ردیفه، صندلی‌های ردیف سوم لکسوس هم جمع می‌شوند که این امر موجب افزایش حجم چشمگیر صندوق بار می‌گردد.

lexus-gx460-vs--gmc--6
طراحی داخلی یوکان هوشمندانه و زیباست. در مرکز داشبورد نمایشگر 8 اینچی لمسی نصب‌شده که بسیاری از تجهیزات خودرو با آن کار می‌کنند و کار با آن بسیار راحت است. بر روی فرمان چهارپره آن نیز دکمه‌هایی نصب‌شده که کارکردهای گوناگونی چون تنظیم سیستم صوتی، کروز کنترل و… دارند. در بین کیلومتر شمار و دورسنج موتورِ آنالوگ یوکان، صفحه‌نمایش TFT زیبایی تعبیه‌شده که اطلاعات موردنیاز راننده و همین‌طور اطلاعات مربوط به ناوبری و GPS را نشان می‌دهد. شیفتر گیربکس اتوماتیک آن نیز به‌رسم اکثر SUVها و پیک آپ های آمریکایی در سمت راست فرمان نصب‌شده است.


درحالی‌که هر دو شرکت‌کننده از طراحی داخلی کاربردی و مناسبی برخوردارند اما جمس یوکان دنالی به دلیل طراحی بهتر و راحتی بیشتر صندلی‌های ردیف دوم و سوم پیروز این بخش محسوب می‌شود.


مشخصات فنی
در زیر کاپوت این دو غول وحشی تفاوت‌ها بیشتر است. لکسوس GX460 مجهز به پیشرانه V8 4.6 لیتری با 300 اسب بخار قدرت و 446 نیوتن متر گشتاور است. این همان پیشرانه‌ای است که به‌صورت استاندارد در تویوتا تاندرا نصب می‌شود اما متأسفانه موتور V8 5.7 لیتری سفارشی تاندرا برای GX460 قابل سفارش نیست. وزن خالص این فرزند لکسوس 2350 کیلوگرم است که 300 اسب بخار قدرت برای این وزن تا حدودی کم به نظر می‌رسد.

lexus-gx460-vs--gmc--2
اما جمس در این زمینه برای لوکس‌ترین محصول خود سنگ تمام گذاشته و در یوکان دنالی از پیشرانه V8 6.2 لیتری کوروت بجای موتور استاندارد 5.3 لیتری نسخه معمولی استفاده کرده است. فقط ECU ، منیفولد هوا و منیفولد دود این پیشرانه با موتور کوروت متفاوت است و با ویژگی‌هایی چون تزریق مستقیم سوخت، زمان‌بندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ‌ها و مدیریت پاشش سوخت، گشتاور عظیمی برابر با 624 نیوتن متر و 420 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که فقط 35 اسب بخار کمتر از کوروت است. هرچند یوکان دنالی به‌هیچ‌عنوان خودروی سبک‌وزنی نیست و نزدیک به 180 کیلوگرم سنگین‌تر از GX460 است اما قدرت بیشتر کاملاً این اضافه‌وزن را جبران می‌کند.

Lexus GX 460 2016
نیروی این پیشرانه توسط گیربکس 6 سرعته 6L80 اتوماتیک جنرال موتورز به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. البته یوکان دنالی برای سال 2016 مورد به‌روزرسانی قرارگرفته و با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود اما نمونه مورد آزمایش ما مجهز به همان گیربکس 6 سرعته است. سامانه 4WD هم برای این SUV فول سایز قابل سفارش است اما این سامانه در یوکان دنالی برخلاف کادیلاک اسکالید به‌صورت دائمی نبوده و پیچیدگی کمتری دارد درحالی‌که سیستم 4WD اسکالید دائمی است و همواره قدرت به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. دیفرانسیل عقب یوکان مجهز به قفل دیفرانسیل است که در مسیرهای ناهموار بسیار بکار می‌آید.

GMC Yukon Denali
GMC Yukon Denali

در سوی دیگر، GX460 مجهز به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته باقابلیت تعویض دستی است؛ اما نیرو توسط سامانه دائمی AWD به چرخ‌ها منتقل می‌شود که کارایی کمتری درزمینهٔ آفرود نسبت به سیستم 4WD جمس دارد. دیفرانسیل مرکزی لکسوس قدرت را با نسبت 60 به 40 به چرخ‌های عقب و جلو منتقل می‌کند و درصورتی‌که خواهان رانندگی تهاجمی‌تر باشید امکان انتقال تا 70 درصد گشتاور به چرخ‌های عقب هم وجود دارد. قفل دیفرانسیل مرکزی آن نیز هر دو محور جلو و عقب را همزمان قفل کرده و نیرو را به‌صورت مساوی به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. این سامانه در لکسوس کارایی بهتری نسبت به جمس دارد.

در مقوله ظرفیت کشش هم برتری با یوکان است به‌طوری‌که با تکیه‌بر نیروگاه 420 اسب بخاری خود می‌تواند تا 3.8 تن را با خود بکشد و از ترمز تریلر نیز سود می‌برد درحالی‌که GX460 توانایی کشش تنها 2.9 تن را دارد.

آزمون رانندگی
هردوی این SUVها دارای ویژگی‌هایی رانندگی خاص خود هستند. لکسوس با تکیه‌بر سیستم تعلیق بادی خود سواری نرم و راحتی را ارائه می‌کند که می‌توان آن را به حالت اسپرت تغییر داد؛ اما به نظر ما تعلیق آن در حالت استاندارد بیش‌ازاندازه نرم است. در حالت رانندگی اسپرت نیز بازهم ویژگی‌های رانندگی لوکس و راحت در آن حفظ می‌شود. شتاب GX460 با توجه به قدرت 300 اسب بخاری آن به‌وضوح ضعیف‌تر از یوکان دنالی است اما از ترمزهای خوبی برخوردار است.

lexus-gx460-vs--gmc--4
جمس یوکان دنالی اما سواری خشنی دارد به‌طوری‌که سواری آن حتی از حالت اسپرت لکسوس هم خشک‌تر است و استفاده از رینگ‌های 22 اینچی به سفت‌تر شدن سواری آن کمک کرده است. هرچند این امر موجب می‌شود که یوکان در جاده‌های ناهموار و آفرود هندلینگ بهتری نسبت به GX460 داشته باشد اما نسبت لکسوس (مخصوصاً در حالت Comfort یا راحت) سواری خشن و خشک‌تری دارد. بااین‌حال در این بخش یوکان دنالی پیروز است چراکه موتور قدرتمند 6.2 لیتری شتابی عالی برای آن به ارمغان می‌آورد و ظرف فقط 5.5 ثانیه این کوه فولاد را به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که با استفاده از دیسک‌های ترمز بزرگ در هر چهارچرخ، از قدرت ترمز گیری فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است.

Lexus GX 460 2016
Lexus GX 460 2016

قیمت
هرچند لکسوس GX460 درزمینهٔ قدرت موتور، ظرفیت کشش و طراحی داخلی ضعیف‌تر عمل کرده و در پس جمس یوکان دنالی قرار می‌گیرد اما درزمینهٔ قیمت کاملاً برتر میدان است. چراکه نمونه مورد آزمایش ما 62.770 دلار قیمت داشت درحالی‌که یوکان مورد آزمایش باقیمت 71.720، حدود 10 هزار دلار گران‌تر از لکسوس است. این اختلاف قیمت در قیمت پایه هر دو خودرو نیز به چشم می‌خورد و درجایی که قیمت پایه لکسوس GX460 از 50 هزار دلار شروع می‌شود، قیمت پایه یوکان دنالی 62.680 دلار است.

lexus-gx460-vs--gmc--5
نتیجه‌گیری
هر دو شرکت‌کننده امکانات گسترده‌ای را باکیفیت بالا در اختیار خریداران قرار می‌دهند اما تفاوت‌هایی کلیدی با یکدیگر دارند. جمس یوکان دنالی تقریباً تمامی ویژگی‌های کادیلاک اسکالید را با قیمتی کمتر در اختیارتان قرار می‌دهد. همچون پیشرانه V8 6.2 لیتری که فقط در یوکان دنالی و اسکالید عرضه می‌شود. هرچند که اختلاف قیمت آن با اسکالید چندان قابل‌توجه نیست و فقط 10 هزار دلار ارزان‌تر است.


لکسوس GX460 هم درواقع تویوتا لنکروزر پرادویی است که سعی دارد خود را لوکس‌تر نشان دهد؛ اما نباید فراموش کرد GX460 از نوادگان خاندان یکی از توانمندترین SUVهای تاریخ یعنی لندکروزر پرافتخار است. هر دو SUV خوب هستند و درحالی‌که یوکان دنالی قدرت فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد، لکسوس نیز توانایی آفرود بالا را در کنار 10 هزار دلار قیمت کمتر ارائه می‌کند؛ بنابراین انتخاب برنده این رقابت بر عهده خریداران است و هر کس باسلیقهٔ خود می‌توان قدرت بیشتر یا قیمت کمتر را برگزیند.

جدول مشخصات فنی

  جمس یوکان دنالی لکسوس GX460
قیمت پایه 62.680 دلار 50.000 دلار
قیمت نمونه مورد آزمایش 71.720 62.770 دلار
پیشرانه V8 6.2 لیتری V8 4.6 لیتری
قدرت 420 اسب بخار 300 اسب بخار
گشتاور 624 نیوتن متر 446 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 96 کیلومتر 5.5 ثانیه 7.8 ثانیه
طول 5.18 متر 4.88 متر
عرض 2.04 متر 1.88 متر
ارتفاع 1.96 متر 1.84 متر
فاصلهٔ بین دو محور 2.95 متر 2.80 متر
مصرف سوخت ترکیبی 13.5 لیتر در 100 کیلومتر 13.8 لیتر در 100 کیلومتر


منبع: topspeed

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

40 دیدگاه

    1. فورد
      سوابق: (287 دیدگاه) ,

      با اینکه حجم موتور جمس بیشتر ولی مصرف کمتری داره و طراحی داخلی زیباتری داره قدرت و گشتاورش هم بیشتر ه پس عشقست کشتی gmc

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      طراحی gmc شبیه اسکل هاس انگار زدی توسرش ولی قدرتش رو به کل لکسس می ارزه
      اما با این جمله نویسنده خیلی حال کردم
      “اما نباید فراموش کرد GX460 از نوادگان خاندان یکی از توانمندترین SUVهای تاریخ یعنی لندکروزر پرافتخار است”
      در کل ما عشق ماشین ها و اللخصوص آفرودی ها دربس مخلص جفتشونیم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        طراحی gmc شبیه اسکل هاس انگار زدی توسرش…!!!!!
        من تورو به سکوت فرا میخونم!keep calm down
        ابهت از سرتاپای یوکان میریزه!
        جلوپنجرش به طرز وحشتناکی پر ابهته!!!
        دوتاشون خوبن ولی من همیشه شاسی بلند های امریکایی رو بیشتر میپسندم!

        پاسخ
        1. Pagani
          سوابق: (319 دیدگاه) ,

          کوپه میخوای موستانگ و کامارو و چلنجر
          سدان میخوای چارجر و کادیلاک
          Suv میخوای جمس و…
          پیکاپ میخوای فورد اف و رپتور (از نزدیک دیدمشون من با این که عاشق کوپه ام و موستانگ، یه جوری مجذوب رپتور شده بودم، الآن رپتور رو به موستانگ ترجیح میدم.)
          کوپه اسپرت میخوای کوروت و وایپر و فورد جی تی.
          بغض گلومو گرفت،
          خلاصه این که :
          America
          &
          Italy

    3. AMIN
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      البته من فکر کنم لکسس lx رقیب بهتری باشه نه gx
      رقابت تا حدودی غیر منصفانه بود

      پاسخ
    4. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      من به جی ام سی رای میدم
      ولی منظور کادیلاک اسکالیده که تو مقاله نیست

      پاسخ
  1. Parvaz
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    فکر نمیکردم مصرف سوختش با اون موتور پر حجم از لکسوس کمتر باشه، چقدر پر ابهت هستش، ما ایرانی ها که فعلا با عکساشون داریم کیف میکنیم، خوش به حال کسایی که سوار میشن ?

    پاسخ
  2. nissan
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    نویسنده کمی در مورد مطالب اغراق کرده مثلا شتاب 5.5 ثانیه که خیلی ارفاق کنیم 7 ثانیه هستش و گشتاور که 624 نیست و 460 هستش(منبع موتورترندو سایت جی ام سی) ولی درکل این جی ام سی با این اسباب بازی قابل مقایسه نیست

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (796 دیدگاه) ,

      عزیز جناب نیسان: یعنى چى شتاب 5.5 ثانیه خیلى ارفاق کنیم 7 هست!!!!!! پس اینطورى لکسوس هم خیلى ارفاق کنیم 10 هست.(میدونم خیلى یوکان سوار شدى و از شتابش ناراضى بودى!!!! عجبا) گشتاورش هم 624 نیوتون متر هست که معادل 460 پوند بر فوت باید باشه(اون گشتاورى که شما دیدى واحدش متفاوت هست که توى آمریکا به کار میره) براى ما نیوتون بر متر هست.
      GMC یوکان دنالى توى کلاس خودش و کلاس هاى بالاترش سریع ترین SUV هست.
      http://www.caranddriver.com/gmc/yukon مشخصات فنى تست شده از سایت معتبر.
      راستى شتاب جانبى 0.77 هم تحمل میکنه.(نشان از هندلیگ بالا که توى متن هم اشاره شد)

      پاسخ
    2. apolo
      سوابق: (192 دیدگاه) ,

      نظرهای فضایی ماشالله خیلی زیاد شده
      لکسوس اسباب بازیه؟!
      واقعا فکر کردی این گفتی؟
      خودرو با کیفیت ترین خودروسازی دنیا اسباب بازیه؟
      اونم خودروییش که برادر لندکروز یکی از بهترین و سخت جون ترین suv های تاریخ شناخته میشه و می توان گفت تموم خصوصیات لندکروز با کیفیت ساخت و البته قیمت بیشتر در غالب خودروی لوکس تر ارایه میده.
      ای خدا اگه لکسوس و تویوتا و لندکروز اسباب بازین دعا میکنم ما هم صاحب این اسباب بازی ها بکن.این لکسوس با رقیباش بنداز تو اف رود تو شرایط سخت بهشون گاز بده و فشار بیار اونوقت معلوم میشه کدومشون اسباب بازین

      پاسخ
  3. Nima
    سوابق: (796 دیدگاه) ,

    خیییلی حال کردم
    با تشکر از نویسنده
    خدایا 5.5 ثانیه? واقعا عالیه.این هیکل و این شتاب
    مصرف سوختش هم کمتره با اختلاف حجم موتور 1.6 لیتر
    طراحى هم بسته به سلیقه ولى من بیشتر یوکان رو میپسندم
    فاصله محورى بیشتر و یدک کشى بهتر
    من بخوام بخرم 3000 تا بیشتر روش میدم و مدل XL رو که بلندتره میخرم.

    پاسخ
  4. احسان
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    جی ام سی رو تو تبریز از نزدیک میبینم، خیلی غوله،با پژو 405 از جلوش رد شدم احساس ترس به آدم دست میده،ولی این مدل لکسوس اینجا نیس،پس در موردش، اینکه پر ابهت هست یانه چیزی نمیگم،ولی با این چیزی که اینجا نوشته، جی ام سی بهتره.در کل خودم شاسی بلند های فول سایز آمریکا رو بیشتر دوست دارم.

    پاسخ
  5. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    با این لیستی که شما منتشر کردید خوب معلوم جمس یوکان بهتره.تمامی گزینه ها جمس بهتر از لکسوس
    طبق این لیست گفتم ولی سواریشون نمیدونم

    پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    چه از لحاظ منطقی و چه احساسی یوکان رو انتخاب می کنم.کلا توی تولید full size pickup&truck سه دیترویتی سابقه خیلی خوبی دارن و هیچ وقت در این زمینه پایینتر از رقبا عمل نکردن

    پاسخ
  7. محسن96
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    الان یه سوال وراکروز یا همون ix55 موتورش 3.8 V6 اون وقت میتونه قریبا روندش کنیم 270 اسب قدرت تولید کنه بعد چرا مال لکسوس با اینکه دو سیلندر بیشتر و 800 سی سی هم بیشتره ولی فقط 30 35 اسب قوی تره؟!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      نسبت تراکم خودرو یعنی اینکه چه مقداری از سوخت و هوا بره تو موتور خیلی تعین کنندس!!!
      اگه نسبت تراکم رو با دستکاری ecu زیادتر کنیم قدرت افزایش پیدا میکنه . از اون طرف عمر موتور کمتر میشه و ومصرف سوخت خودرو میره بالا…
      درکل جواب سوال شما میتونه این باشه که لکسوس به موتورش خیلی فشار نیاورده و نسبت تراکم رو در سطح متعادلی نگه داشته!

      پاسخ
  8. مهران
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    با اینکه جمس در اکثر موارد سر بود ولی باز دل ما لکسوس میخواد

    پاسخ
  9. عرفان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    به نظرم جی ام سی یوکان باید با لکسس LX570 با توجه به اندازه حجم موتور و قدرت مقایسه میشد نه با GX460

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    طراحی جی ام سی، دیگه خیلی جعبه ایه، البته نمیشه گفت که طراحی بدیه. قدرت بهتری هم داره، اما به هر حال، گرانتر هم هست.

    پاسخ
  11. احسان
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    به نظر من مقایسه این دو تا با هم همون قدر اشتباهه که مثلا مقایسه بی ام دبلیو M4 و کامارو اشتباهه…
    هر کدوم از یه عالمی اومدن و به دنیای خودشون تعلق دارن
    صرف اینکه قیمت هاشون تقریبا یکیه و هر دو گنده هستند و قدرت و توان موتورشون( تقریبا) یکیه به نظر من شرایط مقایسه را فراهم نمیکنه
    دنالی که برا خودش عالمی داره که همانا دنیای دست نیافتنی و بی نظیر اس یو وی و تراک های امریکاییه
    به نظر من دنالی فقط باید با اسکالید و تاهو و سابربن و اکسپدیشن مقایسه بشه ..فقط در چهار چوبی که بهش تعلق داره
    GX هم که بسیار بسیار با کیفیت و عالی و قابل احترامه و من واقعا حال میکنم باهاش ولی به نظر من بیشتر باید با مثلا لندرور LR4 یا با کمی ارفاق با برادر بزرگترش لند کروزر و همچنین رقیب قابل احترام برادرش پاترول و یا با کمی شکسته نفسی مثلا با پاجرو مقایسه بشه همه اینها که اسم بردم به نظر من به دنیای GX تعلق دارن
    حالا ربطی به این مطلب نداره ولی رنج روور و بنز G class هم که به من به نظر هر کدوم تیپ و شخصیت و ژانر و عالم خودشونا دارن و با هیچ چیز تو این دنیا نباید مقایسه بشن حتی با همدیگه…
    در کل اگه بحث انتخاب (و نه مقایسه ) بین این دو باشه علی رغم دوام و کیفیت ساخت بالاتر لکسوس ( مخصوصا کیفیت ساخت داخل اطاق ) و همچنین اطمینان از دوام بالاتر و استهلاک کمتر لکسوس…انتخاب من
    GMC Yukon Denali
    چون واقعا عاشق این چند قلوهای زیبا و با صلابت جنرال موتورز و فورد هستم

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (796 دیدگاه) ,

      داداش همچین میگى به دلیل دوام بالاتر و استهلاک کمتر آدم فکر میکنه دارى با چى مقایسه میکنى.
      بابا به خدا GMC هم رتبه 5 بود توى باکیفیت ها.(خیلى عالیه)
      دوستانى هم که میگن باید با LX مقایسه میشد. در جریان باشید که اون با اسکالید از نظر قیمتى مقایسه میشه.
      یه مورد دیگه این که شما نمیتونى انقدر مقایسه رو محدود کنى. مگه میشه هر ماشین رو فقط با هم شرکتى ها و هم کشوریش ها فقط مقایسه کرد.؟!؟! میخواى فقط با خودش مقایسه کن.

      پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      اما در فروش لندکروز در بازار آمریکا حرف آخر را داره می زنه! ته جدول میزان فروشه!

      پاسخ
  12. رافال M
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    من که لکسس رو انتخاب می کنم
    چرا چون توی مدل پایه 25.5درصد و توی مدل مورد آزمابش 14 درصد ارزونتر هست
    مگر چند درصد خریداران نیت شون آفرود سنگین یا عبور از مناطق صعب العبور هست و چقدر از اوقات رانندگی شون اینطور سپری می شه
    سواری نرم لکسس در شاسی بلند ها به همراه میتسو اوت لندر منحصر به فرده
    از لحاظ کیفیت هم که سابقه مصولات قبلی می گه لکسس خیلی بهتره

    پاسخ
  13. MT
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اصولاً هدف از سوار شدن به ماشینهای شاسی بلند لذت بردن از قدرت بالای آنهاست بنابراین به نظر من این احساس قدرت در GMC خیلی بیشتر هست و این را تمام کسانی که ماشین امریکائی علی الخصوص شاسی بلندهاش را سوار شدند بیشتر درک می کند…
    من به GMC رای میدهم و عاشق صدای مهیب هنگام گاز دادن به این هیولا هستم با اون دسته دنده فرمونی که به آدم احساس خوبی را میده…

    پاسخ
  14. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    جلو پنجره لکسوس حال ادم رو به هم میزنه .خیلی زشته اون جایی که ارم لکسوس هست قسمت مشکی رنگ جلوش لکسوس.من نمیدونم چرا لکسوس تو تمام محصولاتش جدیدا همش از این جلو پنجره مشکی رنگ و احمقانه استفاده میکنه .واقعا ماشینای لکسوس با این جلو پنجره مسخره قیافشون از جلو خیلی ضایع میشه.لکسوس ابرو ماشیناشو برده با این جلو پنجره

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (188 دیدگاه) ,

      بله به خاطر همینم داره جوایز طراحی میگیره!!!جزو بهترین جلو پنجره هاست این طرح

      پاسخ
  15. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    برای من قابل درک نیست که بعضی دوستان طراحی خارجی یوکان رو زشت و جعبه ای میدونن؟؟؟عین این میمونه که کت مجلسی رو یکسری خط تیز و با چند جیب تشبیه کنیم!!!!طراحی خارجی یوکان همچنان پر ابهت هست.ولی من طراحی داخلی لکسوس رو میپسندم
    آمریکایی ها تو ساخت فول سایز تجربه و مهارت بی اندازه دارن و انتخاب من جمس یوکان
    شما رو به خدا حرفهای بی ربط نزنید که لکسوس اسباب بازی هست.لکسوس هم ماشین قابل احترام و خوبیست ولی برنده این مقایسه جمس یوکان

    پاسخ
  16. شایان
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    باید حتما یه چیزی بنویسیم تا در قسمت پایئن در مطالب اخیر بتونیم جدیدترین پست هارو بخونیم

    پاسخ
  17. solat
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    باید لندکروز رو با gmc مقایسه میکردن نه لکسس رو . .

    پاسخ
  18. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    جلو پنجره لکسوس اون قسمت مشکی رنگ سپر جلو خیلی زشته

    پاسخ
  19. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    جلو پنجره لکسس اون قسمت مشکی رنگ سپر جلو خیلی زشته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.