لکسوسهفته نامه

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لکسوس LS

نسل پنجم سدان پرچم‌دار لکسوس LS که چندی پیش در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، یکی از خودروهایی است که بیشتری صحبت‌ها و گفتگوها در مورد آن جریان دارد. نسل جدید LS در طراحی حرکتی مهیج‌تر از نسل چهارم دارد. یعنی نسلی که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و طراحی کلاسیک و غیر جذابی داشت. بااین‌وجود نسل قبلی لکسوس LS در سال ۲۰۰۹ فیس‌لیفت کوچکی را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۲ نیز مجدداً مورد فیس‌لیفتی کلی‌تر و طراحی مجدد قرار گرفت که ظاهر آن‌را تا حدودی به ساخته‌های مدرن لکسوس شبیه کرد.

lexus-ls-old-vs-new

نسل جدید LS اما همچنان تا حدودی دنباله‌روی طراحی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل قبلی است اما برای موفقیت بیشتر در بازارهای جهانی، هویت ژاپنی قوی‌تر و منحصربه‌فردتری پیدا کرده است زیرا لکسوس قصد دارد سدان پرچم‌دار جدید خود را در ۹۰ بازار مختلف در سراسر جهان عرضه کند و لازمهٔ موفقیت در این بازارها برخورداری از طراحی زیبا و جذاب است؛ بنابراین قصد داریم در ادامهٔ این مطلب نسل پنجم لکسوس LS را با آخرین نسخهٔ نسل چهارم مقایسه کنیم.

در طراحی نسل جدید LS از ویژگی‌های طراحی سدان کوچک‌تر IS جدید الهام گرفته شده است و شامل طراحی جلویی بسیار تهاجمی، گلگیرهای عضلانی و پروفیل جانبی به‌هم‌ریخته مشابه اینفینیتی Q70 می‌شود درحالی‌که طراحی عقب آن به‌طور قابل‌توجهی پویاتر از نسل قبلی است.

البته نسل قبلی هم پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۲ و طراحی مجدد، بسیار بهتر از قبل شد. در این فیس‌لیفت، جلوپنجرهٔ LS به نوع دوکی‌شکل تغییر یافت، کاپوت از نو طراحی شد، چراغ‌های جلو تغییر کرده و مجهز به دی‌لایت‌های LED شدند، سپرها تغییر کردند و چراغ‌های عقب هم با نمونه‌های جدیدی تعویض شدند.

در بخش ابعاد بیرونی، نسل پنجم LS در طول کشیده‌تر از نسخهٔ LWB نسل قبلی است و فاصلهٔ محوری بیشتری هم دارد که قطعاً موجب شده کابین آن بزرگ‌تر و جادارتر از نسل قبلی احساس شود. همچنین نسل پنجم کمی عریض‌تر از قبل شده درحالی‌که ارتفاع آن کاهشی جزئی داشته است.

اما همان‌طور که بیرون LS جدید نسبت به نسل قبلی تغییرات زیادی را تجربه کرده است، استایل داخلی آن‌هم تغییرات زیادی داشته و جوان‌تر شده است درحالی‌که نقاط قوت نسل پیشین مانند کیفیت را حفظ کرده است. LS نسل پنجم همچنین در داخل مجهز به امکانات و تجهیزاتی چون صندلی‌های برقی ۲۸ جهتهٔ جلو با گرم‌کن، سردکن و ماساژور، سیستم صوتی فراگیر لوینسون، نسل جدیدی از صفحه‌نمایش‌های لمسی ۱۲.۳ اینچی با قابلیت تشخیص حرکت از راه دور و خواندن دست‌نوشته و نمایشگر سربالای ۲۴ اینچی سفارشی به همراه یک سری از سیستم‌های ایمنی فعال مدرن مانند تشخیص عابر پیاده و سیستم فرمان فعال شده است.

4-lexus-ls-2018

البته اگر شما هنوز هم تصمیم داشته باشید بالاترین تیپ نسل قبلی لکسوس LS را خریداری کنید، از تجهیزاتی چون سیستم صوتی لوینسون با ۱۹ بلندگو، یک صفحه‌نمایش لمسی مرکزی ۱۲.۳ اینچی با قابلیت کنترل از راه دور و موارد دیگری لذت خواهید برد که هرچند به پیشرفتگی سیستم‌های نسل جدید نیستند اما برای زمان خود یعنی سال ۲۰۱۲ کاملاً مناسب بوده‌اند و هنوز هم برای استفادهٔ امروزی بسیار عالی هستند.

4-lexus-ls-2017

نسل چهارم لکسوس LS فقط با پیشرانه‌های V8 تنفس طبیعی تولید می‌شد که شامل نمونه‌های ۴.۶ لیتری (در مدل LS460) و ۵ لیتری هیبریدی (در مدل LS600h) می‌شود. مدل اول دارای ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو در تیپ پایه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند اما نسخهٔ چهارچرخ محرک یا AWD آن‌هم عرضه می‌گردد.

5-lexus-ls-2017

اما برخلاف نسل چهارم، در نسل پنجم LS فعلاً فقط یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو (LS جدید با این پیشرانه LS500 نامیده می‌شود) ارائه شده است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو به‌اندازه‌ای است که می‌تواند این سدان لوکس فول سایز ژاپنی را در ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. این برای اولین بار است که یک لکسوس LS در زمانی کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

5-lexus-ls-2018

علاوه بر این، نسل جدید LS بر روی یک پلت‌فرم جدید ساخته شده که هم موجب کاهش مصرف سوخت خودرو گردیده و هم به بهبود هندلینگ و فرمان پذیری آن کمک کرده است. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است که مانند نسل قبلی در حالت استاندارد نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن وجود دارد.

7-lexus-ls-2018

بااین‌حال هرچند نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل قبلی لکسوس LS هنوز هم خودروی قابل‌توجهی است ولی در برابر رقبای تازه‌نفس آلمانی تقریباً توانایی رقابت خود را از دست داده است. بااین‌حال به دلیل معرفی نسل جدید LS، در حال حاضر نمونه‌های باقی‌ماندهٔ نسل قبلی با قیمت‌های کمتری به فروش می‌رسند و این می‌تواند هنوز هم گزینهٔ خوبی برای خرید باشد.

7-lexus-ls-2017

در سوی دیگر باید تا زمان عرضهٔ نسل پنجم لکسوس LS به بازار که در اواخر سال جاری صورت می‌گیرد صبر کنیم تا ببینیم پاسخ و استقبال مردم از این سدان لوکس کاملاً جدید ژاپنی چگونه خواهد بود و همچنین چه عملکردی را در برابر رقبای سرسخت آلمانی خواهد داشت.

 

مشخصات فنی

لکسوس LS460 2017 لکسوس LS500 2018
پیشرانه ۴.۶ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۶۰ اسب بخار ۴۱۵ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶ ثانیه ۴.۵ ثانیه
طول/عرض/ارتفاع ۵.۱۸/۱.۸۷/۱.۴۶ متر ۵.۲۳/۱.۹/۱.۴۵ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۹ متر ۳.۱۲ متر

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    من طراحی نسل قبل محصولات لکسوس رو بیشتر
    می پسندم طراحیشون دلنشین تر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    جالب بود ، مخصوصا جدول اخرش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      کاش مصرف سوخت رو هم میشد اندازه گرفت.
      ببینیم 4.6 لیتری تنفس طبیعی بیشتر میسوزونه یا 3.5 لیتری توئین توربو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3193 ديدگاه)

        فکنم تقریبا تو یه حد میسوزونن شایدم مدل جدید به علت 10 سرعته بودن یکم کمتر بسوزونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Saied

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خیلی هم عالی. فقط به نظر من تنها ترین مشکلش اینه که زیادی خشگله و شبیه عروسک کردن که تو این سگمت زیاد خواهان نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. samurai

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (529 ديدگاه)

    قاتل رقبای المانی و انگلیسیشه طراحی نسل قبلشم هنوز جذاب و گیرا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ASA

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تکامل کاملا حس میشه!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. he

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خوشگل بود خوشگل تر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حميد

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیلی عالیه چقدر قالبسازی سختی داره گوشه های زنده و تیز

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. آتش نشانی شغل نیست,...عشق است (تسلیت)

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    محصولات لوکس لکسوس فوق العاده هر چی بگم کم گفتم
    طراحی داخلی و خارجی و کیفیت و فنی و و و … عالییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohammadreza4060

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (870 ديدگاه)

    به این نکته نو جه داشته باشید که بنز و بی ام و در اکثر لیست هایی که قابلیت اعتماد و کم اصطحلاکی رو برسی کردن جزء 10 تای اول نیست ان (که همین نکته منو یکم نسبت به بنز و بی ام و زده کرد)اما لکسس تو اکثریت قریب به یقین این لیست ها اوله(یعنی کم اصطحلاک ترین و قابل اعتماد ترین برند شناخته میشه)

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Parker

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نه دوست عزیز.
      آمار2 سال پشت سر هم جی دی پاور همین الان جلوی منه.
      جالبه ، BMW که بین ایرانی ها به استهلاک بالا معروفه همیشه جزو 5 تای اول بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammadreza4060

        ۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (870 ديدگاه)

        نه داداش من خودم یادمه همین پدال مال چندتا شونو گذاشت بعد عاشقان بنز و بی ام و میگفتن ماشینی که این همه امکانات داره بایدم استهلاک بیشتری داشته باشن البته بدم نمیگن ولی بهر حال اینکه خدا تومن پول به یه ماشین بدی و زود تر از یه هیوندای 200 میلیونی پاش به تعمیرگاه باز بشه یکم ضد حاله

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. حسين

          ۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          آره. واقعا به نظرتون اگه بنز و ب ام و اینقدر نازنازی و بیخود بودن این همه اعتبار به دست میاوردن؟ یعنی اونی که 80هزار دلار میده یه M Power یا AMG میخره باید همش نگران باشه که مبادا ماشین نازنازیش اذیت بشه؟
          شما فکر میکنی آمار جی دی پاور بنز و ب ام و ولکسس چقدر با هم فرق دارن؟ لکسس به ازای هر ماشینش تقریبا یک اشکال داره و ب ام و تقریبا 1.5 ایراد. ایرادات هم عموما مربوط به رابطهای کاربری هستن. سالانه میلیونها اتومبیل تو دنیا فروخته میشه. فقط بنز سالی 2 میلیون ماشین میفروشه. در صورتی که جامعه آماری جی دی پاور در حد چند هزار ماشینه!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          زوایای پیدا و پنهان نظرسنجی های جی دی پاور:

          http://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%d8%b3%d9%86%d8%ac%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%db%8c-%d8%af%db%8c%e2%80%8c%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1/

          http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-jd-power-consumer-reports/

          نگاهی به آمار JD Power در دو سال اخیر:

          http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2015/

          http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-j-d-power-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2016/

          لطفا این پستا رو به دقت بخونید بعد قضاوت کنید. خوندن کامنتها هم خالی از لطف نیست. اگه حرف و صحبت جدیدی غیر از چیزایی که تو کامنتای این پستها زده شده دارین، بفرمایید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. PARKER

          ۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نه دوست عزیز
          محمد رضا

          زدی جاده خاکی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. ?ReventОn

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    والا هم طراحی داخلیش هم خارجیش بیشتر شبیه کانسپته
    خوشبحال صاحباش
    من که آگه اینو با 750 و s600 بزارن جلوم حتما همینو بر میدارم
    ولی رلزرویس? گیر میکنم
    رولزرویس لامصب یه جاییه که حکم پدری داره بر بقیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. حسين

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    به قول مدیرش: این ماشین همون کاری رو میکنه که مشتری میخواد و نه الزاما کاری که رقبا میکنن. در واقع گویا این ماشین دقیقا بر اساس نیازهای مشتری طراحی شده. برای همینم در لیست JD Power h اول میشه. در همه ی فاکتورها نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده.
    ماشین خیلی خوبیه، عالیه. ولی فقط عالیه نه بیشتر.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Mohamad

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    طراحی داشبوردش یه اثر هنریه ماندگاره!
    خیلی حرفیه این شیارهارو با چوب مخلوط کردن و اینجوری شکل دادن…
    به این میگن یه طراحی و مهندسی ناب و بی نظیر
    لذت میبرم از تماشای LS جدید ، انصافا هزینه تحقیق و توسعه وحشتناکی لکسس واسه ساخت این خودرو داده. تمام اون چیزی که یه نفر میتونه از یه خودرو بخواد داخلش هست
    من به LS و LX شدیدا احترام میزارم و بینهایت عاشقشونم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (65 ديدگاه)

      چه هزینه وحشتناکی؟ چندتا چیز جدید بهش اضاف کرده؟ همش ((بهبود)) بوده. بعد از 3 بار فیس لیفت کردن مثلا نسل جدید دادن. کلا نا امیدم کرد. تنها چیزیش که ((متحول)) شده طراحیشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. حسين

        ۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        عه خب راست میگه دوستان. منم واقعا انتظارم از لکسس بیشتر از این بود. بجای اینکه برای این دوستمون و من دیسلایک بزنید، بهتره جوابشو بدین.
        این لکسس LS چندتا چیز جدید با خودش اورد؟ چندتا اولین داره؟ بالاخره توی این سگمنت آدم اتظارش بیشتر از بهبوده. بهبود رو که همه ماشینا نسبت به نسل قبلشون تجربه میکنن. اما توی این سطح آدم انتظار نوآوری داره. انتظار داره ماشینی که توی این رده معرفی میشه فقط به برآورده کردن انتظارات مشتری اکتفا نکنه و پا رو فراتر از مرزهای فعلی بذاره. مثلا اگر سیستم پارک خودکار اختراع نشده بود، مشتری هیچ وقت نبودش رو احساس نمیکرد. اما زمانی که تولید شد، همه فهمیدن عه… یه همچین سیستمی هم میتونه وجود داشته باشه و چقدر هم خوبه.. مشتری همیشه نمیدونه چی میخواد، تولید کنندس که باید نیاز رو پیش بینی کنه و برطرفش کنه. توی کامنت قبلیم هم گفتم: این ماشین عالیه، ولی فقط عالیه، نه بیشتر. در صورتی که اینجا آدم انتظار بیشتر از عالی رو داره. در محافظه کار بودن تویوتا شکی نیست (و این موضوع رو خیلیا بهش اشاره کردن)

        نظر شخصیم (بدون سند و مدرک) اینه: قطعا هر سیستم جدیدی اول کار یه سری ایرادات داره و لکسس از ترس ایرادات احتمالی اصلا طرف نوآوری های بزرگ نرفته. چرا؟ برای اینکه رتبه اول رضایت مصرف کننده رو از دست نده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2366 ديدگاه)

          حسین جان از نظر شما چه تکنولوژی هایی در حال حاضر موجود بوده تا لکسوس برای اولین بار از اون استفاده کنه؟
          اگر یک نوآوری حالا به هر شکلی مشکل داشته باشه یا به تکامل نرسیده چه دلیلی برای استفادش یا به تعبیری اذیت مشتری داره!
          به استناد سخن قبلی شما بیشتر مشکلات کیفی مربوط به ارتباطات هست درست ولی چرا شرکت ها اینقدر خنگ شدن که سالها این مشکل به این سادگی را حل نمیکنند!
          برای خواننده احتمال زیاد شنیدن اینکه فلان شرکت با نوآوری تونسته گیربکسی بسازه که یک هزارم ثانیه سریعتره و 5 درصد مصرف سوخت پایین اومده یا با ساخت موتوری با کلی مشخصات جدید و زاویه دادن به اون قسمت و فلان مواد و توربو جدید و هزار تا حرف دیگه فلان درصد بهبود ایجاد کرده و با سیستم روشنایی جدید تونسته عمق روشنایی را از 100 متر به 105 برسونه و هزاران نوآوری جدید خوشایند هست ولی در آخر سر چیزی که اهمیت داره کارکرد اون وسیله برای مدت معینی که خریدار تعیین میکنه هست تا از نقطه a به نقطه b برسه و همچنین بالانس انتظارات با توجه به بودجه مشتری و کالای مورد نظرش!
          از اونجایی که خواننده از پشت مانیتور دنباله رو بازار هست و اعداد و ارقام از قبیل شتاب و خط ترمز و تحمل G و مصرف سوخت و… هر خودروی جدیدی بهبود پیدا میکنه یک فضای خیالی پر از شگفتی و نوآوری در ذهن ایجاد میشه و باعث میشه خواننده سخت گیر بشه و از کوچکترین جزییات براحتی عبور نکنه و آخرش سر 2 سانت فضای پا و نیم لیتر مصرف سوخت و 2 دهم شتاب جانبی و نیم ثانیه شتاب 100 ها بار کامنت و جوابیه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          سلام آقا بهزاد.
          ببخشید که طولانی شد
          ممنون از جوابی که گذاشتی. منم با اجازه جوابی دارم. قصدم به کرسی نشوندن حرف خودم نیست. میخوام جواب سوالایی که پرسیدم مشخص بشه. بارها در پستهای قبلی LS این سوالات رو پرسیدم اما کسی جواب نداده بود.

          «اگر یک نوآوری حالا به هر شکلی مشکل داشته باشه …» زمانی که ب ام و برای اولین بار سیستم دستیار راننده iDrive رو رونمایی کرد خیلی بهش انتقاد شد. توی جی دی پاور هم امتیازشو کم کرد. اما الان ب ام و بهترین سیستم دستیار راننده رو داره. دلیلش اینه. پا رو فراتر از مرز گذاشتن نتیجش جلوتر از بقیه بودنه. مثالهای دیگه از این دست بازم هست.

          «چرا شرکت ها اینقدر خنگ شدن که سالها این مشکل به این سادگی را حل نمیکنند» شرکتها مشکل ندارن. خیلی از مشکلات به خاطر ناآشنا بودن کاربرا با سیستم جدیده. به همین خاطر بهش نمره منفی میدن. اما با آموزش درست میشه کارکرد اون سیستم رو بهشون یاد داد و همینطور بعداً عیوب سیستم رو هم برطرف کرد. از طرف دیگه این سیستمهای نرم افزاری تقریبا هر 5 سال یکبار بهبودهایی رو تجربه میکنن که عیوب قبلیشون تا حدودی برطرف میشه. اما خب مثلا مشکل جفت نشدن بلوتوث موبایل با ماشین (که یکی از بزرگترین امتیازات منفی در جی دی و کانسومر هستش) با وجود انواع گوشی های هوشمند که هر روز جدیدتر میشن (در صورتی که ماشینا هر روز آپدیت نمیشن) گاهی مشکل ساز میشه. حتی یه وقتایی مشتری سنتی از یه سیستمی که جدیداً اومده راضی نیست و نمره منفی میده. مثل حذف شدن اهرم کروزکنترل و تبدیل شدنش به دکمه، یه زمانی کلی اعتراض به بار اورد. وا ین مختص خودروها نیست. خیلی وقتا یک آپدیت برای ویندوز یا اندروید یا یه اپلیکیشن هم باعث اعتراض کاربرا میشه. آیا میشه نتیجه گرفت که شرکتها خنگ هستن؟

          به قول شما «تهش مشتری باید از a به b برسه. نتیجه مهمه نه میزان نوآوری» منم نمیگم 2 سانت فضای بیشتر و 0.1 شتاب بیشتر اهمیت داره. اما این .01 شتاب بیشتر حاصل کلی تغییرات کوچکه. برای من این 0.1 مهم نیست، اون تغییرات کوچیک مهمه. اختلافات کوچک در گذر زمان تفاوت زیادی ایجاد میکنن. همین نوآوریهای ریز و جزئی که امروز گرون هستن و اثر کمی دارن با گذر زمان ارزون میشن، فراگیر میشن و مثلا در طول 50 سال تفاوتهای بزرگی ایجاد میکنن. من گفتم که LS الان ماشین خیلی خوبیه، عیب نداره، همه چی تمومه اما ((جلوتر از زمان خودش نیست.)) و جلوتر از زمان بودن به نظر من مهمه چون باعث پیشرفت میشه، باعث جلو بودن و تعیین مرز جدید میشه. تا چند سال دیگه ماشین فقط وسیله ای برای از a به b رفتن نخواهد بود، ماشین میشه محل زندگی سوم افراد. سه محل اینا خواهند بود: خانه، محل کار، اتومبیل. (این چیزیه که خیلی روش کار کردن و در نمایشگاه های اخیر هم خیلی روش مانور دادن)

          سری 7 رو مثال میزنم:
          تکنولوژی موسوم به هسته کربنی که در ساخت پلتفرم استفاده شده
          انواع موتورهای جدید و کارا
          چراغهای لیزری
          تشخیص دستورات حرکتی
          ورود و خروج خودکار به پارکینگ
          سیستم خودران
          سیستم تعلیق تطبیق پذیر (با توجه به داده های GPS و حسگرها و دوربینها)
          ارائه نمای سه بعدی از ماشین و فضای اطرافش
          اولین موتور 4 توربوی دیزلی
          گیربکس هوشمند (که البته این قبلا در رولزرویس هم استفاده شده بود)
          اینا چیزایی هستن که شاید الان نتیجه آنچنانی نداشته باشن اما نشون دهنده آینده هستن و از زمان خودشون جلوترن. همین سیستم تشخیص حرکت با اینکه تو دنیای کامپیوتر خیلی جدید نیست اما تاحالا اونقدر قابل اعتماد نبوده که توی خودرو استفاده بشه. (الان در همین LS و فیس لیفت Sکلاس هم هست) گرچه الانم یکم تاخیر داره ولی اونم کم کم برطرف میشه. یا مثلا فیبر کربن زمانی که در i8 استفاده شد شاید این سوال پیش میومد که خب چه کاریه؟ این همه هزینه باعث گرون شدن ماشین میشه. ولی همین هسته کربنی الان باعث کاهش وزن و بهبود سواری و هندلینگ سری 7 شده. اما همین که شاسی کربنی رو در یک اتومبیل تولید انبوه با هزینه کم تونستن استفاده کنن خیلیه. و نتیجه مهمترش وقتی مشخص میشه که توی سایر محصولات هم استفاده بشه. ایناس که یک شرکت رو پیشرو میکنه. (من اصلا حرفم این نیست که لکسس پیشرو نیست اما حداقل تو این زمینه هایی که صحبت شد عقبه)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2366 ديدگاه)

          حسین جان خدای نکرده قصد جسارت ندارم ولی چیزی که مشخصه در این دالان هزار تو صنعت خودرو به هر دری که بزنیم در دیگری باز میشه و هرجا که نتایج شیرین میاد مصادره به مطلوب میشه مثلا ممکنه از موتور فلان خودرو بحث کنیم ولی آخر سر معیار تعداد جوایز داوران باشه یا اگر راجب موتور اسپرت بحثی بشه حتما تعداد قهرمانی های فلان شرکت به رخ کشیده میشه ولی اگر جایی نتایج مثلا کیفی برندها به سود نباشه حتما یک جای کار میلنگه و ممکنه ده ها دلیل و برهان برای کم اهمیت جلوه دادنش آورده بشه و در کل فقط نتایجی مورد قبول هست که در ذهن ما ایجاد اشتیاق میکنه.
          اگر idrive بهترینه و بیشتر شکایت های مطرح شده در موسسات آماری مربوط به همین زمینه های ارتباطی هست خب باید بدون چون و چرا رتبه اول در اختیار این شرکت باشه.
          فیبر کربن متریال جدیدی نیست و سالها در صنایع مختلف از اون استفاده شده و هیچکدام از خودروسازان به نام تولید کننده ی اون نیستند و هر شرکتی میتونه برای تقویت ساختار خودروهاش از اون استفاده کنه و در bmw سری 7 هم برای تقویت بخش های از سقف و چهارچوب خودرو به همراه سایر مواد استفاده شده تا وزن خودرو و مرکز ثقلش بهتر بشه و میانگین وزن این خودرو در حدود 1900 کیلوگرم هست که با اضافه شدن آپشنهایی به بیش از 2 تن هم میرسه و لکسوس LS وزن تقریبی که برآورد شده 1830 کیلوگرم هست و اینجا مشخص میشه که بدون فیبر کربن هم میشه کارهایی کرد! در ضمن لیدر صنعت تولید فیبر کربن، ژاپنی ها هستند که حدود 70 درصد تولیدات مربوط به اونها میشه و سه شرکت اصلی عبارتند از toho, toray, mrc
          و قطب بعدی یک شرکت مجارستانی میباشد.
          با توجه به دورنمای این صنعت و فراگیر شدن سیستم خودکار ،خودروها وسیله ای برای رسیدن به مقصد و بازگشت خواهند بود که شاید اثری از گذشته ی خود نداشته باشند و نمیدونم خانه ی سوم میشه یا نه!
          جزییات زیاده ولی به همین لکسوس جدید اگر اکتفا کنیم کلی تغییر از قبیل قوای محرکه ی جدید گیربکس جدید که مثلا ما به جای لکسوس میگیم هوشمند ، سیستم فعال تعلیق یا هوشمند، کاهش وزن ، سیستم ارتباطی جدید ، آیرودینامیک بهتر ، سیستم روشنایی بهتر ، سیستم صوتی جدیدتر ، سیستم ایزوله ضد صدای ورودی ، سیستم ایمنی جدید ، و کلی چیز دیگر که باعث میشه مشتری احساس نکنه این خودرو با قبلیش تفاوت نداره و مشتاق به خرید بشه و اگر لازم باشه در طول عمر حضور این خودرو آپدیت هایی برای به روز بودن خودرو دریافت خواهد شد و در نهایت بدون هیچ تعصبی اگر انتظارات مشتری هارو تامین نکرد خریداری نمیشه و به تاریخ سپرده خواهد شد تا لکسوس در قدم های بعدی بیشتر تلاش کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. حسين

          ۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          نه بابا جسارت چیه؟ اختیار داری.
          در مورد وزن شما داری کم لطفی میکنی. حداقل وزن لکسس رو با حدکثر ب ام و مقایسه نکن دیگه. بعدم استفاده از فیبر کربن فقط نتیجش کاهش وزن نیست. صلب شدن شاسی باعث بهبود هندلینگ و سواری هم میشه. نوآوری ب ام و در استفاده از فیبر کربن این بوده که این ماده رو تونسته با هزینه کم تولید کنه و در اتومبیل های تولید انبوه استفاده کنه و به قیمت معمولی بفروشه. وگرنه بله، فراری F40 هم شاسی فیبر کربنی داشته.

          در مورد اینکه ماشینا خانه سوم میشن یا نه، نمیشه الان قضاوت کرد اما خودروسازا توی مصاحبه هایی که من خوندم همچین هدفی رو دنبال میکنن گویا.

          در مورد سیستمهایی که از LS مثال زدین هم همشونو خودم میدونم. فقط مشکلم اینه که به نظرم باید چیزی فراتر از رفع نیاز مشتری رو توی این سگمنت ارائه بدن. نه اینکه فقط به رفع نیاز کفایت کنن. حالا اگه شما میگی رفع نیاز کافیه، من قبول میکنم. رو این موضوع بحثی نیست.

          اما در مورد قسمت اول کامنتت، از “حسین جان” … تا “در اختیار این شرکت باشه” میخواستم تو اکانتت توی پدال پیام بفرستم اما اسمتو پیدا نکردم. اگه میشه شما یه پیام بدین به من یا اینکه اگه امکان داره یه راه ارتباطی معرفی کنید. فک میکنم تنها کسی که میتونه کمکی به رفع سوء تفاهم بکنه و دعوا راه نیفته شمایید و اینجا هم جای رد و بدل کردن پیام نیست.
          این ایمیل منه (البته بدون فاصله) :
          Rahmani . Hossein 6 @ gmail . com

          موافقم 1
          مخالفم 0
  13. بنتلی (مکلارن)

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    این خودرو تحسین برانگیزه…هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت…از کابین مدرنش بگذریم شتابش نسبت ب قدرت و ابعادی ک داره عالیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (124 ديدگاه)

    گریه ی حضارر…. :-(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. power active

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    خیلیم خوبه :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فيصل

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    کابین قبلیش هم حرف نداشت. کابین جدیدش دیگه بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نسل جدید لکسوس، طراحی خیلی قشنگ تر و پر ابهت تری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. یه بنده خدا

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از هر لحاظ بهتر و کامل تر شده
    خیلی خشوگله
    از نمای بغل یه سیالیت زیبا و چشم نواز داره
    از جلو هم خشن و زیبا
    در کل عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا