پیش نمایشی از لکسس RC کوپه

اگر فکر می‌کنید که لکسس ماشین پیرمردهاست، با دیدن مدلهای جدیدی نظیر RC احتمالاً نظر شما عوض خواهد شد. این یک حقیقت است که میانگین سن خریداران لکسس تقریباً 10 سال بیشتر از خریداران مثلاً آئودی است. حالا لکسس هم مثل سایر تولیدکنندگان پای تابلوهای وایت برد در حال کوبیدن به سر خود است تا ایده‌هایی برای جذب خریداران جوانتر بیابد. یکی از راه حل‌ها می‌تواند تولید خودروهای کوپه اسپرت با ظاهر خشن و حتی موتور V8 باشد.

2015 Lexus RC
2015 Lexus RC

لکسس نشان داده که می‌تواند همراه با زمانه پیش برود. حالا پیش از نمایشگاه خودروی توکیو و پرده برداری رسمی از کوپه جدید، معرفی و انتشار مشخصات این خودروی اسپرت را زودتر انجام داده است. با این حال در نگاه اول کسی هیجان زده نخواهد شد یا از فرط شوق غش نمی‌کند! نشانه های بصری مدلهای جدید نظیر چراغهای باریک و مثلثی و عجیب و جلوپنجره دوکی شکل را در اینجا هم می‌بینید. با آن لامپهای LED و جلوه شلوغ و افراطی. رینگهای آلیاژی 18 اینچی پنج پره یا 19 اینچی سفارشی 10 پره نیز وظیفه جلب توجه بیشتر را بر عهده دارند. سقف با انحنای خوبی به صندوق کوتاه عقب منتهی می‌شود. اما حتی چراغهای عقب با آن چینش نسبتاً جالب چراغهای LED در کلیت با طرح صندوق چیزی فراتر از یک تویوتا را تداعی نمی‌کنند. خوشبختانه اگزوزهای دو طرف و دیفیوزر عقب به کمک طراحی پشت ماشین آمده‌اند. با این حال امتیاز طراحی جلوی خودرو بیشتر از پشت آن است.


با ورود به کابین می‌توان انتظار حضور در فضایی لوکس و با کیفیت را داشت. همانند کانسپت های اخیر لکسس نظیر LF-LC و LF-CC با طراحی مناسبی در این بخش مواجه خواهید شد.

2015 Lexus RC Interior
2015 Lexus RC Interior

پوشش و دوخت دو رنگ و مناسب و مواد مرغوب استفاده شده، تجهیزات مناسب، فضای مناسب برای دو سرنشین بزرگسال در جلو و تقریباً فضای کمتر برای سرنشینان عقب، یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی برای ناوبری و کنسول وسط با کاربرد لمسی از ویژگیهای کابین لکسس RC کوپه به شمار می‌آیند.

2015 Lexus RC Interior
2015 Lexus RC Interior

سری به پیشرانه می‌زنیم. لکسس برای مدل RC کوپه خود دو موتور در نظر گرفته است. اولی در مدل RC 350 است که یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری V شکل است و دومی هم یک پیشرانه هیبریدی برای مدل RC 300h که از یک موتور 2.5 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیل می‌شود. در آینده احتمال پیوستن یک پیشرانه V8 با حجم 5 لیتر و قدرت حدود 455 اسب بخار و گشتاور 543 نیوتن متر هم به مدل باشکوه RC F وجود دارد. هنوز از قیمت و توانایی‌های این کوپه جدید لکسس اطلاعاتی منتشر نشده است.

47 دیدگاه

  1. محمد حسین
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    هم لوکس و هم اسپرت .
    راه تو را میخوانــــــــــــــــــــــــد

    پاسخ
    1. LAMBORGHINI DIAM
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      طراحی اش خیلی عالیه . خدا کنه اینو تو تهران ببینیم!!!!!!

      پاسخ
    2. ابی
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      خوبه
      ولی اونایی که با داشبوردش حال نمیکنن لایک کنن

      پاسخ
    3. nima
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      من نمیخوام بگم بده ولی BMW M4یه چیز دیگست !!! قبول دارین .؟؟؟ یه اصل تو طراحی خودرو هست که میگه هر چی تو ماشین از خطوط شکسته بیشتز استفاده بشه برای اولین بخر دیدن جذابه ولی بعد از یه مدت از چشم میفته . این لکسس فکر کنم اینجوری باشه …… . برای مثال طراحی سوناتا

      پاسخ
  2. WWW.APARAT.COM/SPORTAGEMAN
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    کسانی که چه مخالف هستند چه موافق باید گفت هنوز نمی شود نظری داد ولی از نظر کلی تمام خودرو سازان دارند دچار تکرار می شوند مثلا اتاق همین خودرو بسیار شبیه IS است و در یک آی اس جدید با ولی گوپه و با سپر جدید

    پاسخ
  3. سام*
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    لکسوس با چهره تهاجمی و کابین لوکس و از همه مهمتر سواری نرم و راحتش همچنان دلبری میکنه حیف که دست ما بهش نمیرسه.

    پاسخ
  4. حامد MASERATI GT
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    میشه گفت is کوپه است اما با تغیرات . لکسوز روز به روز لوکس تر میشه

    پاسخ
    1. LAMBORGHINI DIAM
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      الکی نیست می گن مرسدس بنز ژاپن!!!!!!

      پاسخ
  5. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    لکسس هر سال داره بهتر میشه مثلا این مدل رو با SC مقابسه کنید. واقعا قشنگه

    پاسخ
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.

      از همه نظر عالیه.

      طراحیه داشبوردشم خوبه.

      این بیاد ایران قول میدم که میترکونه.

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
  6. HAMED_Z3
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    طراحی زیبا،منطقی،اسپرت و تهاجمی دلنشینی داره!
    به نظر من قیمت خیلی رقابتی داره و راحت میتونه جای خودش رو پیدا کنه!
    اما هیچ وقت فکر نکردم که lexus ماشن پیر مردهاست 🙂

    پاسخ
  7. LAMBORGHINI DIAM
    سوابق: (3637 دیدگاه) ,

    حالا یکی مثل زیگما الان بیاد حرف بی ربط بزنه و بی ادبی کنه به ژاپن!!!!!!

    پاسخ
  8. zondar
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    زیباست.طراحی لکسوس مدرن شده ،البته کیفیت لکسوس که شهرست
    Is جدید طراحی خشن جسورانه و زیبایی داره و حریف قوی تو این رده محسوب میشه

    پاسخ
  9. علی
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    طراحی داخلش فوق العاده پخته و زیباست و به جرات میشه گفت بی ماننده اما طراحی خارجیش هنوز خیلی کار داره تا بتونه با آلمانی ها رقابت کنه

    پاسخ
  10. امین
    سوابق: (435 دیدگاه) ,

    فوق العادست. 455 اسب بخار برای همچین کلاسی خیلی خوبه.
    چراغ های جلوشو دارین؟ واقعا زیباست.

    پاسخ
  11. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    لکسوس،بهترین ژاپنی.واقعا سطح لکسوس یه سروگردن از بقیه ژاپنی ها و کره ای ها بالاتره.(لا اقل از نظر من!)

    پاسخ
  12. Kurosh
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    خیلی از تزئینات داخلیش خوشم اومد: داشبورد ست مشکی و روکش های چرمی کرمی… توپ توپه!

    پاسخ
  13. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    چند ماه پیش ازتون درخواست کردم فرقawd و 4wd رو توضیح بدین و قولش هم دادین ولی خبری نشد.واقعا که!

    پاسخ
    1. پژمان
      سوابق: (297 دیدگاه) ,

      4wd , awd هردو مربوط به ماشینای دو دیفرانسیل میشه با این تفاوت که در awd چهارچرخ همیشه متحرکه ولی در 4wd اینطوری نیست و در بعضی شرایط سخت چهارچرخ با هم فعال میشه مثلا لامبورگینی اونتادرو نیسان gtr دارای سیستم awd هستن به همین دلیل شتاب اولیه خوبی دارن ولی 4wd در ماشینای suv ( شاسی بلند) استفاده میشه

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        اینو که تو گوگلم سرچ کنی میاره. اطلاعات بیشتر میخوام

        پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (789 دیدگاه) ,

      زیگما هرچند حال تایپ ندارم ولی تا اوجایی که بتونم توضیح میدم درماشین های 4wd قدیمیتر ودرحالت کلی نیروی موتور به وسیله ی یک شفت کوتاه به دیفرانسیل مرکزی انتقال داده میشه ودیفرانسیل مرکزی دور موتور رو تقسیم میکنه درحالت 2wd نیرو به یک محور و وقتی دنده روحالت L4 باشه نیرو بین دو محور تقسیم میشه یعنی دیفرانسیل دوم هم درگیر میشه ولی تو ماشین های جدید تبدیل 2wd به 4wd با چرخوندن سوئیچ انجام میشه مثل لند کروز یاFJ cruser در حالت awd انتخاب از راننده گرفته شده یعنی شبیه به 4wdدائم حالا میرسیم به تفاوتها در awd وظیفه ی تقسیم نیرو به عهده ی کامپیوتر مرکزی که هر لحظه وضعیت چرخ ها رو بررسی میکنه ووقتی هرزگردیه یکی از محور ها تشخیص داده بشه بلا فاصله گشتاور ورودی به محور دیگه رو افزایش میده که باعث بازده میشه تو اکثر awd ها دیفرانسیل مرکزی وجود ندارد ووقتی در جاده ی صاف حرکت کنی نیرو به یکی از محور ها انتقال داده میشه یعنی ماشین در حالت 2wd قرار میگیره که مصرف سوخت رو پایین میاره پورشه های 911جدید دارای سیستم awdپیشرفته تری هستند ………. دیگه حال ندارم تایپ کنم !!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
        1. LAMBORGHINI DIAM
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          همش می خواهی بقیه رو خورد کنی ولی هر بار نمی تونی!!!!!!

      1. شهاب
        سوابق: (266 دیدگاه) ,

        4 اولی تعداد چرخها و 4 یا 2 دومی تعداد چرخای محرک رو نشون میده .

        پاسخ
  14. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    یکی از قشنگ ترین ماشن هایی که تا حالا دیدم
    واقعاً زیباست
    فقط اگه بخوان فروشش زیاد بشه حتماً باید 8 سیلندرشم تولید کنن.

    پاسخ
  15. اسی 2160
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    به ایران خودرو و سایپا میگن لگن ساز به اینا میگن خورو ساز

    پاسخ
  16. اسی 2160
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین اسپرت وخوبیه موافقم

    پاسخ
  17. مهدی
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    بابا اینا چی میسازن خیلی باحالو با کلاسه پیرمرد این ماشین؟
    ابدااااااااااااااااا

    پاسخ
  18. JDM eat sleep
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    منم با دوستان موافقم طراحی خوشگلی داره،منم هیچوقت فکر نمی کردم لکسوس ماشین پیرمردا باشه،بیاد بیرون فرتی Vossen رینگاش روش امتحان میکنه،IS350 با رینگای ووسن خیلی قشنگ شده بود
    Only Japanese Car
    I LOVE JDM

    پاسخ
  19. Sina.fb
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    ایول به لکسس .
    مدل داشبوردشم خیلی خوشگله الکی حرف در نیارید.

    پاسخ
  20. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    من یه ایرانیم ولی وقتی رقیب کشی ژاپنی ها رو میبینم احساس غرور بهم دست میده !
    زنده باد ژاپن

    پاسخ
  21. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    معرکس……
    شکاف های خروجی سپر عقبشو ببینید
    به نظر من عقبش هم قشنگه

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      ماسل کار رو با اسپورت مقایسه نکن

      پاسخ
      1. LAMBORGHINI DIAM
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        موستانگ از این سرتره!!!!!

        پاسخ
  22. محمد
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    عقبش شبیه سوبارو WRX کانسپت هست
    ولی واقعا زیباست

    پاسخ
  23. jalal
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    زیبا و با شکوه !_ حالا قیمتش چنده ؟

    پاسخ
  24. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    نمای عقب و جلوش شبیه لکسس gs 350 هستش.ولی جلو داشبوردش حرف نداره…

    پاسخ
  25. e.scamp
    سوابق: (1106 دیدگاه) ,

    به به بلاخره لکسوس میخواد تکون بخوره

    پاسخ
    1. LAMBORGHINI DIAM
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      خدا کنه هیوندا هم تکون بخوره!!!!!

      پاسخ
  26. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    قیمت این ماشین شاید حدود 40000 دلار باشه…

    پاسخ
  27. فرشید
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست
    فقط تصور کنید توی جاده چالوس یکی از اینا رو داشته باشید و بخواید کل بندازید
    معرکه ست
    من که تصویر داشبوردش رو بکگراند کامپیوترم کردم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.