لکسس LC 500 کوپه، یک شمشیر بُرنده

از زمان لکسس LFA تاکنون، لکسس خودرویی به پویایی LC 500 معرفی نکرده بود بنابراین این خودرو را می‌توان آغازگر عصری جدید با خودروهایی پویاتر در لکسس دانست.

2017 Lexus LC 500
2017 Lexus LC 500

آکیو تویودا به دنبال تبدیل لکسس به نامی متمایز و پرشورتر است و به همین دلیل است که از خودروهای لوکس و آرام قبلی به سمت اسپرت‌هایی چون کانسپت LF LC تمایل پیدا کرده است. حال ما با طراوت ترین محصول اسپرت لکسس را در دیترویت شاهدیم: کوپه LC 500 که تجربه‌ای جدید و متمایز از لکسس را روبروی شما قرار می‌دهد.

2017 Lexus LC 500
2017 Lexus LC 500

2017 Lexus LC 500
2017 Lexus LC 500

طراحی LC500 متأثر از زبان طراحی جدید لکسس بوده و منحصربه‌فرد، بُرنده، تنومند و با هیبت می‌باشد. چراغ‌های LED بومرنگی و جلوپنجره دوکی شکل، در این مدل با ظرافت و دقت بیشتری کار شده‌اند. آینه‌های جانبی و هواکش‌های پشت درب‌ها نیز زیبا و جذاب طراحی شده‌اند. طراحی قسمت عقب به گیرایی نمای جلوی خودرو نیست اما متمایز از سایر خودروها است. ستون‌های C نیز نمایی شناور به سقف بخشیده‌اند. لکسس برای این خودرو دو مجموعه چرخ آلیاژی 20 و 21 اینچی پیشنهاد می‌کند.

2017 Lexus LC 500
2017 Lexus LC 500

در داخل کابین همان‌طور که از لکسس انتظار می‌رود شاهد ترکیبی لوکس و با کیفیت از چرم، آلکانترا و سایر مواد گران قیمت نظیر منیزیوم برای شیفتر پشت فرمان هستیم. کلیات این مجموعه از لکسس LFA الهام گرفته‌اند اما این موضوع نکته منفی محسوب نمی‌شود. صندلی‌های اسپرت با قسمتهای تقویتی و حمایتی اضافی در پهلوها همراه شده‌اند و البته در مدل استاندارد، شاهد صندلی‌های ساده‌تری که راحتی بیشتری دارند خواهید بود.

2017 Lexus LC 500
2017 Lexus LC 500

لکسس LC 500 روی پلتفرم کاملاً جدید GA-L که معماری موتور جلو و دیفرانسیل عقب دارد بنا شده است. در این معماری، به‌طور قابل‌توجهی تجربه رانندگی تند و تیز با وجود قرارگیری در ارتفاع پایین‌تر و نزدیک مرکز خودرو حاصل می‌شود. به گفته لکسس، شاسی LC500 سخت‌ترین نمونه ایست که تا به حال مهندسین این شرکت تولید نموده‌اند و این یعنی این شاسی از جنس فولاد با مقاومت بالا حتی از شاسی فیبر کربنی LFA نیز مقاوم‌تر است. در عین حال این شاسی فولادی در قسمت‌هایی در تعلیق جلو و ساختارهای گلگیرهای عقب از آلومینیوم ساخته شده که باعث کاهش وزنان شده است. سقف از جنس فیبر کربن بوده و درب موتور نیز آلومینیومی است. استفاده از کامپوزیت و فیبر کربن در قسمت‌های مختلف باعث توزیع وزن مطلوب به‌صورت 52/48 بین دو اکسل شده است.

2017 Lexus LC 500
2017 Lexus LC 500

یکی از نقاط برجسته این خودرو، سیستم تعلیق مولتی لینک با مفاصل توپی شکل و هندسه اصلاح شده است که کنترل بهتر چرخ‌ها و احساس فرمان پذیری بهتر را درپی دارد. تلاش لکسس این بوده که دینامیکی مثال‌زدنی و تند و تیز همراه با ثبات و تعادل را به ارمغان آورد.

2017 Lexus LC 500
2017 Lexus LC 500

در سینه این خودرو، یک پیشرانه V8 به حجم 5.0 لیتر می‌تپد که موتوری آشناست که از مدل‌های GS F و RC F به عاریت گرفته شده است. خروجی این موتور با بهینه‌سازی‌های انجام گرفته در قسمت ورودی هوای موتور و اگزوز فعال آن به 467 اسب بخار و گشتاور آن به 527 نیوتن متر می‌رسد.

2017 Lexus LC 500 Engine
2017 Lexus LC 500 Engine

گیربکس LC500 یک نمونه 10 سرعته خودکار ساخت Aisin است که به‌تازگی توسعه یافته است و از لحاظ اندازه، از گیربکس 8 سرعته متداول، کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و مجهز به کنترل الکتریکی بر اساس داده‌های ورودی شامل شتاب، ترمز و نیروهای جانبی G است.


به گفته لکسس، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این مدل کمتر از 4.5 ثانیه می‌باشد. ترمزهای 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب، وظیفه توقف این خودرو را برعهده دارند.


گل سرسبد خودروهای اسپرت لکسس، با طراحی خیره‌کننده و تجدیدنظر در فلسفه لوکس خود می‌خواهد با عملکردی قوی، نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند. اما باید دید که در عمل چه سرنوشتی در رقابت‌های بی‌رحمانه در انتظار آن است. [دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

43 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    ماشین های لکسوس دو مشکل دارن یک شتاب کم صفر تا صد و هندلینگ و سواری نه چندان جالب در مدل های جدید.
    LC500 مثل همه ی لکسوس های جدید معرکه است ولی همون طور که گفتم شتاب کمی داره با موتور ۵ لیتری V8 و 467 اسب شتاب 4.5 ثانیه داره که به نظر من برای چنین ماشینی شتاب کمی داره.

    پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    عالی بی نقص زیبا اسپرت سریع لوکس با کیفیت دیگه از یه ماشین چی میخواد ادم واقعا حیرت اوره فقط تنها مشکلش اینه که نسبت به رقیباش ضعیف تره ( البته با توجه به موتور و عملکردش طبق اعلام کمپانی ) ……..

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      یه بار قبلا باش رانندگی کردم کیفیتش خوبه سواریش بد نیست اما داخلش هیچی نداره تهویه دستی کابین بد شکل کلا دیگه قدیمی شده به نظرم یه سورن elx بگیره بهتره یا با یه مقدار بیشتر پول mvm 530 بگیره …..

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
        (new great britain(king mclaren
        سوابق: (830 دیدگاه) ,

        در کل توان رقابت با رقبا رو نداره با اون شتاب مسخرش.
        من به لکسوس سازها میگم الکی به خودتون فشار نیارین.
        همیشه از رقبا عقبترین.همیشه-همیشه-همیشه-همیشه و هزاران همیشه ی دیگر……

        پاسخ
        1. David
          سوابق: (35 دیدگاه) ,

          تعصب و حسادت چشمات رو کور کرده دوست من

    2. تصویر پروفایل BMW E9
      BMW E9
      سوابق: (395 دیدگاه) ,

      خرید این ماشین ریسکیه چون پیدا کردن قطعات سخته و ممکنه زود به زود بری تعمیرگاه.
      خرید ماشین چینی مثل MVM530 یا lifan620 و … در کل نخری بهتره.

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      ٢٣-٢۴ تومن بیشتر نمی ارزه
      بده اون پولو ٢٠۶ سال ٨٩ بگیر

      پاسخ
    4. محمد
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      ماشین خوبیه عالی هست ولی وسایلش توبازار نیست.هروقتم بخای بفروشی درست ازت نمیخرن

      پاسخ
  3. پویان
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    من فکر کردم کانسپته! فکر کن همچین چیزی رو تو خیابونا ببینی!

    پاسخ
  4. ПпП
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    لکسس برا ایجاد جذابیت و اینکه توان رقابت با رقباشو داشته باشه مجبوره اینطور ماشینای فضایی و نزدیک به کانسپت تولید کنه

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      پ ن پ من فکر کردم مرض داره میخواد اینو تولید کنه.

      پاسخ
      1. ПпП
        سوابق: (250 دیدگاه) ,

        دوست عزیز و با تربیت منظورم اینه که لکسس نمیتونه با طراحیای ساده و بدون اغراق مثل ماشینای اروپایی تو ماشیناش جذابیت ایجاد کنه!!و روی آورده به این نوع طراحی!!

        پاسخ
  5. 4x
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    طراحی جلو و داخل کابین فوق العادست ولی پشت ماشین رو اصلا دوست ندارم.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      پشتش با عجله و سرسری طراحی شده.
      در لکسس ال اف ای پشتش قشنگ تر از جلوش بود. توی این کار برعکس شده.

      پاسخ
  6. David
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    خدایی دیگه تعصب رو بذارین کنار. آخه من و شما کی باشیم که از اینجور شاهکاری بخوایم ایراد بگیریم ؟

    پاسخ
    1. بیژن
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      فقط ممکنه یک ایراد در مقایسه با رقبا داشته باشه و اون هم قیمتشه. همون مشکلی که باعث عدم موفقیت خلفش یعنی LFA شد.

      پاسخ
      1. SAEED
        سوابق: (355 دیدگاه) ,

        درود …

        قـیـمـت پـایــه 90 هـزار دلـار اعـلـام شـده ! در مـقــایـسـه بـا رقـبــا , چـنـدهـزار دلـاری بـیـشـتـره (مـنـبـع:سـایـت مـوتـور تـرنـد)

        طـبـق گـفـتـه آکـیـو تـویـودا مـمـکـنه نـسـخـه LC F بـا مـوتـور تـوئـیـن تـوربـو بـالـای 600 اسـب قـدرت در پـبـل بـیـچ رونـمــایـی بـشـه … !!!

        کـوپــه خـوبـیـه , باید مـنـتـظـر مـونـد و دیـد در عـمـل چـیـا در چـنـتــه داره

        ××× در ضـمـن لکسوس LC رقـیـب BMW M4 و لـکـسـوس RC F مـحـسـوب مـیـشــه نـه بـنــز S کـوپـه و AMG GT !!!

        پاسخ
  7. mehran jj
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    سلام موتور تنفس طبیعی یا توربو ؟یکم خروجیش نسبت به حجمش کمه بنظرم

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل رضا س
    رضا س
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    این جلو پنجره جدید تو این مدل خیلی بهتر و جا افتاده تر شده . منم موافق خروجی کم موتور هستم نسبت به سایر خودرو سازان تو این رنج هستم .

    پاسخ
  9. نخود آش
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    جرمی کلارکسون فقط تونست از LFA یه ایراد بگیره اینکه جالیوانی نداره. انگار تو این هم بر طرف نشده.

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    دریک کلام عالیهههههه…از یه ژاپنی وماشین امریکایی عیب گرفتن مسخرست..

    پاسخ
  11. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    شتابش با خشونت و خفنیش نمیخوره ولی لکسوس از بهترین هاس یکی از دوستان IS250 با کیت F خریده تازگیا من که عشق کردم باهاش امپرش داغونم کرد قیاقش که نگو سواریشم خوب بود

    پاسخ
  12. sina
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    همه چیزش تا اینجا خوبه
    فقط میمونه فاکتور قیمتش که اگه بخوان مثل ال اف ای فاکتور ۳۰۰ هزار دلاری براش بزارن
    نمی ارزه(معمولا لکسس قیمتاش نسبت به رقباش یه خورده بیشتره)

    پاسخ
  13. لانتا
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    این کجا LFA کجا حداقل یه کلاس با هم تفاوت دارن شتاب 3.7 LFA موتور ده سیلندر 552 اسب بخاری خیلی متفاوت تره این لکسوس فقط یه مدل اقتصادی تر نسبت به LFA هستش واسه فروش بیشتر

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      ال اف ای یه سوپر اسپرت بود عزیزم این یک کوپه لوکسه این هم کلاس بنز اس کوپه هست ال اف ای هم کلاس بنز اس ال اس
      خواهشا مطالعاتونو بیشتر کنید.

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (47 دیدگاه) ,

        بهتره بگیم هم کلاس مرسدس آ ام گ جی تی.چون اس کوپه کلا بحثش جداست.

        پاسخ
      2. لانتا
        سوابق: (36 دیدگاه) ,

        من خودم گفتم که یک کلاس با هم تفاوت دارن من این مدل با LFA مقایسه نکردم که .در واقع همه انتظار دارن خودرو جدیذ از نسل های قبلی بهتر عمل کنه و همه منتظر یه سوپر اسپورت قدرت مند بودن اما لکسوس فقط یه کوپه معرفی کرده . منظور من همین بود . بنده اطلاعات خاصی در مورد صنعت خودرو ندارم شما که بزرگ صنعت خودرو هستی ببخشید.

        پاسخ
  14. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    عجب چیزیه. واقعا یک شاهکار مهندسی هست. یه استایل خیلی خاص و منحصر به فردی داره، آدم حال می کنه. داخل کابین و نمای بیرون، انصافا خیلی زیباست. این هم لکسوس هست ولی چقدر متفاوت. در یک کلام، بی نظیره.

    پاسخ
  15. جاوید
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    خیلی حال میکنم می بینم بعضیا چیزی واس ایراد گرفتن ندارن الکی دارن خودشونو میکشن. اخه برای چی ایراد میگیرید کسی که اینو بخره اینجور چیزا براش مهم نیست که .

    پاسخ
  16. جاوید
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    بعضیا یجوری حرف میزنن انگار باهاش رانندگی کردن حتی نمی تونین اینو از نزدیک ببینین حالا تو عکس اینجوریه تو خیابون چجوریه ادم با دیدنش لکنت زبان میگیره به خدا شاهکاره .

    پاسخ
  17. محمد
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    به شخصه طراحی LFA رو خیلی بیشتر میپسندم
    این ماشین هرچی اتاقش زیباست ، بیرونش افتضاحه
    مخصوصا تو عکس سوم
    واقعا نمیشه بهش گفت جانشین LFA
    من خودم بدجوری لکسوس رو دوست دارم ولی واقعا باید به موتور های توربو روی بیاره تا حرفی برای گفتن داشته باشه، الآن اگه این موتور توئین توربو میشد حداقل ١۵٠ اسب بخار قدرت میومد روش و شتابش عالی میشد
    من LFA رو خیلی بیشتر میپسندم بنظرم صدای اگزوزش بهترین صدای ممکن برای یه ماشینه طراحیش و فنیش فوق العادس ، اما متاسفانه از این خوشم نیومد چون نه فنیش خوبه و نه طراحیش ، هرچند اتاق قشنگی داره… لکسوس اگه دست از سر این طراحی های فضاییش برداره و موتور هاشو توربو کنه و اون جلوپنجره ی دوکی شکل رو بندازه دور ، میشه بهترین برند دنیا

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      LFA میشه گفت شاهکار لکسس بود که فقط قربانی قیمتش شد.
      این مدل هم باید ی موتور قلدر با عملکرد بالا استفاده کنه وگرنه در مقابل رقبا شکست میخوره.

      پاسخ
  18. یاس ی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ماشین زیبایی هستش، طراحی داخلی و رخ گیرایی داره، فقط ایکاش طراحی عقبش جذابتر بود.
    البته این نظر منه و ممکنه از دید دوستان زیبا باشه ،

    پاسخ
  19. محمد
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    من طرفدار لکسس نیستم ولی مدل LFA یکی از محبوبامه و با شکوه ترین ماشیناییه که به عمرم دیدم! برای همین یجورایی برام درکش سخته که بتونم قبول کنم که این مدل جانشینه اونه!!! البته نه اینکه این مدل مشکلی داشته باشه…

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      در اصل یکی از با شکوه ترینهاییه که دیدم!!!

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل hamid reza
      hamid reza
      سوابق: (375 دیدگاه) ,

      این جانشین LFA نیست. اون سوپر اسپرت بود این کوپه لوکس

      پاسخ
  20. 1A1
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    نظر منم همینه نمای عقبش اصلا هضم نمیشه + از چرخای جلو تا عقب فرم بدنش به دلم ننشست.ولی دروغ چرا جلوش که عالی + داخل کابین اووووووووووووف

    پاسخ
  21. فرزاد
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    من یه es.2015دارم.هرروز که باش رانندگی میکنم علاقه ام بهش بیشتر میشه.لکسس فوق العاده است

    پاسخ
  22. مهدی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    فعلا که با این همه ایرادی که دوستان میگیرن ، دیدیم که هم طراحی داخل و هم طراحی خارجش ، بهترین جایزه دیترویت رو گرفت (قابل توجه اونایی که میگن به پای ماشین های اروپایی نمیرسه) اونم خیلی بی سروصدا ، درحالی که برای بنز سری E ، با کلی تبلیغ میگفتن چه طراحی زیبایی داره ولی همگان دیدند که کی حرف اول رو میزنه ، ادعا خوب نیست باید تو عمل ثابت کرد.

    پاسخ
  23. shz
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    من فقط یه کلمه میتونم بگم.ناموس ماشینه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.