آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

امسال چهل سال از زمانی می‌گذرد که رئیس‌جمهور وقت آمریکا، نیکسون قانونی را امضا کرد که به موجب آن حداکثر سرعت خودروها در جاده‌های ایالات‌متحده به ۵۵ مایل بر ساعت (۸۸/۵ کیلومتر بر ساعت) محدود می‌شد. این کار با هدف کمک به مقابله با بحران نفتی آن سال‌ها انجام شد؛ ولی در همین حال، باعث جلوگیری از لذت‌بردن رانندگان در مسافرت‌های بین‌شهری شد تا جایی که برخی از خواننده‌ها در اعتراض به این قانون آهنگ تنظیم کردند. البته در حال حاضر، دو دهه از لغو این قانون نیز می‌گذرد و دوسوم ایالت‌های آمریکا سقف محدودیت سرعت خود را مرحله‌به‌مرحله به سرعت‌هایی مانند ۷۰ مایل بر ساعت (۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت) و بیشتر از آن رسانده‌اند. در ادامه مقایسه بین سرعت خودروها در ایالت‌های مختلف آمریکا انجام شده است.

The Fastest and Slowest roads
The Fastest and Slowest roads

یک گزاره معروف در بین آمریکایی‌ها هست که می‌گوید: «هر چیزی در تگزاس بزرگ‌تر است». و این موضوع در مورد محدودیت‌های سرعت نیز صدق می‌کند. تگزاس نه‌تنها دارای بیشترین سقف محدودیت سرعت در بزرگراه‌های امریکاست، بلکه دارای بیشترین متوسط حداکثر سرعت مجاز در جاده‌های بین ایالتی، بین‌شهری و دیگر راه‌های دسترسی نیز هست. آمار انجمن ایمنی بزرگراه‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهد. محدودیت سرعت ۸۵ مایل بر ساعت (۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت) بالاترین حدّی است که در امریکا اعمال می‌شود و در تگزاس قرار دارد. به‌علاوه، متوسط حداکثر سرعت مجاز در تگزاس ۷۸/۳ مایل (۱۲۶ کیلومتر) بر ساعت است. این متوسط تقریباً ۲ مایل بر ساعت بیشتر از ایالت آیداهو است که در رده دومین ایالت امریکا با بیشترین سرعت مجاز قرار دارد. آیداهو حداکثر سرعت مجازی برابر ۸۰ مایل بر ساعت (۱۲۸/۷ کیلومتر بر ساعت) و متوسط سرعت مجازی برابر با ۷۶/۷ مایل یا ۱۲۳/۴ کیلومتر بر ساعت دارد.

The Fastest and Slowest roads
The Fastest and Slowest roads

در طرف دیگر طیف حداکثر سرعت مجاز در بین ایالت‌های امریکا، آلاسکا و منطقه کلمبیا قرار دارند که مطابق اطلاعات GHSA دارای متوسط حداکثر سرعتی برابر ۵۵ مایل یا ۸۸/۵ کیلومتر بر ساعت هستند.

بزرگراه ایالتی شماره ۱۳۰ تگزاس که به طول ۹۱ مایل (۱۴۶/۴ کیلومتر) بین سن آنتونیو و اوستین کشیده، اولین با محدودیت سرعت ۸۵ مایل بر ساعت در امریکاست که از سال ۲۰۱۲ دارای این عنوان شده است. اواخر جولای امسال، ایالت آیداهو نیز محدودیت سرعت را در برخی از جاده‌های بین ایالتی خود بالا برد و به ۸۰ مایل بر ساعت رساند.

The Fastest and Slowest states
The Fastest and Slowest roads

طرفداران ایمنی جاده‌ها نظر مثبتی نسبت به افزایش محدودیت سرعت در بزرگراه‌ها ندارند. در همان زمان که تگزاس از سرعت مجاز ۸۵ مایل بر ساعت خود رونمایی کرد، راس رادر، سخنگوی مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا در یک سخنرانی بیان داشت که:

تحقیقات به روشنی نشان می‌دهد که وقتی سقف سرعت مجاز بالا می‌رود، مرگ بر اثر تصادف نیز افزایش می‌یابد.

این در حالی است که محدودیت سرعت ۵۵ مایلی در گذشته به منظور ایمنی راه‌ها اعمال نشده بود و در واقع، تلاشی بود که برای مصرف کمتر سوخت با توجه به بحران نفتی سال ۱۹۷۳ انجام گرفت. در حال حاضر، چهار ایالت امریکا شامل آیداهو، تگزاس، یوتا و وایومینگ دارای حداکثر سرعت مجازی، حداقل برابر ۸۰ مایل بر ساعت هستند. بیش از ۱۲ ایلات دارای حداکثر محدودیت سرعتی برابر با ۷۵ مایل بر ساعت و ۲۲ ایالت نیز حداکثر سرعت مجازی برابر با ۷۰ مایل بر ساعت دارند. همچنین مطابق اطلاعات GHSA پنج ایالت میشیگان، می‌سی‌سی‌پی، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و تنسی دارای متوسط حداکثر سرعت مجاز ۷۰ مایل بر ساعت در جاده‌های بین ایالتی و مسیرهای دسترسی محدود دیگر خود هستند.

The Fastest and Slowest states
The Fastest and Slowest states

در همین حال، ایالت‌هایی مانند دلاویر، هاوایی، نیویورک، رود آیلند و ورمونت نیز وجود دارند که حداکثر سرعت مجاز آن‌ها بیشتر از ۶۵ مایل بر ساعت (۱۰۴/۶ کیلومتر بر ساعت) نیست و متوسط این محدودیت نیز اندکی بالاتر از ۵۰ مایل بر ساعت قرار دارد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

25 دیدگاه

    1. میثم "سوبارو"
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      نمیدونم پس چرا اینقدر سوپر اسپرت تو آمریکا فروش میره. ظاهرا که اونجا هم مثل ایرانه از نظر محدودیت سرعت. فکر کن تو آمریکا باشی، پورشه 911 زیر پات باشه اونوقت 130 تا باهاش بری. این خودش ته ضدحاله.
      آلمانو عشقه.

      پاسخ
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        مثل ایران که نیست سوبارو جان.قوانین خاص خودشونو دارن کسی بخواد با 911 سرعت بگیره تو جاده های خلوتشون نظیر همین تگزاس میتونه صفا کنه.
        البته جاهای بهترم هست تو آمریکا که بتونی با سرعت بیشتر از 130 تا بری ولی خب اونا این قدر پیست و مسیر های مجهز دارن که دیگه لازم نیست تو جاده 130 تا بری.

        پاسخ
  1. esi
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    بعد اونوقت اینها کنترل نامحسوس مثل ما ندارد که یه حالی بهمون بدن

    پاسخ
  2. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    فقط اتوبان های آلمان …
    بدون محدودیت فقط گاز بده …
    البته اوتوبانهای ایرانم بدون محدودیت تصادفه !

    پاسخ
  3. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    این آمریکایی ها از یه چیزشون خوشم میاد کشورشون رو آباد می کنن تا قرون آخرش رو هم از مردم میگیرن.جاده به این قشنگی می سازن.برای هر مایل رانندگی هم باید 40 سنت پرداخت کنی.به همه چی مالیات می بندن.حتی گاو هر چقدر دستشویی کنه به اندازه دستشوییش که چه میزان ازت آزاد می کنه و باعث ضربه لایه ازن میشه مالیات میگیرن.

    پاسخ
  4. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    یه ضرب المثل آمریکایی هست که میگه تو آمریکا از دو چیز فرار نیست 1 مرگ 2 مالیات
    ما هم اینجا یه دفتر کاری داریم یه دفتر کاذب که رقم های غلط توش می نویسیم.

    بیشترین فرار مالیاتی تو کشور ماست.بعد انتظار دارن با ندادن پول براشون اتوبانهای آلمان رو زنیم.

    پاسخ
  5. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    فرق بین ما و اونا اینه که خودشون با دست خودشون میان مالیات رو میدن.

    پاسخ
  6. erfan
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    خب اینکه آلمان یکی از کشورهایی هست که هر عشق ماشینی داخلش با محدودیت سرعت 300کیلومتر بخواد رانندگی بکنه شکی نیست،ولی دلیل نمیشه تو کشورهایی با محدودیت سرعت پایین سوپر اسپرت نخرند.همه جا که ایران نیست.باید ببینی طبق فرهنگ رانندگی اون کشور از ی ماشین چه انتظاری دارند.والا ایران طرف پرایدم داشته باشه فقط گاز دادن براش مهمه کاری به بقیه و ایمنی خودرو و جاده نداره.میگه فقط منو ماشینم

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بنابراین در ایران باید حداکثر سرعت 90 باشه

    پاسخ
  8. ASTON MARTin
    سوابق: (828 دیدگاه) ,

    هییی ما ز جهان دوم انتظار دیگر داشتیم جز آلمان خود غلط بود انچه می پنداشتیم !
    اصلاا این انتظار رو نداشتم
    اونا هم جاده دارن، هم ماشین های با ثبات و ایمن، و هم فرهنگ رانندگی
    من فک میکرم دیگه اونجا حدعقل محدودیت 150 کیلومتره!این که نشد که!
    خب چه عیبی داره تو یه جاده ی خلوت بزرگ با اسفالت خوب 200 تا بری؟

    پاسخ
  9. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    سلام به همه..
    من یه مطلب اماده کردم
    یه مقایسه بین فولکس واگن اماروک و فورد رنجر و تویوتا هایلوکس
    اینو چه جوری باید به دست مدیر سایت برسونم که بزاره تو سایت؟؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      سلام
      از طریق جیمیل یا ایمیل بفرستید به pedal.ir@gmail
      در ضمن یادت نره نام کاملتون رو زیرش بنویسید!!
      باتشکر از شما

      پاسخ
  10. Vahid
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    حالا من یه چیزی میگم بهتون ناراحت نشید. اکثر ما ایرانیا خیال پردازای خوبی هستیم. نکته دیگه اینکه ، اونجا همه چیز هست ، جاده ها و اتوبانهای اصولی و یه چیز که اینجا نیست و اونم فرهنگ رانندگیست. والبته پلیس هم همهجا حضور داره. و اگر هم پلیس متوقفت کنه، خودش میاد سمت ماشینت.بگذریم، چقدر واسه آرزوهاتون تلاش کردید؟ من خودم که خیلی کم. فقط میشینیم میگیم خوش به حال خارجیها. خوب اونا که ننشستن مثل ما خیال پردازی کنن و دنبال معجزه باشن، واسه تک تک چیزایی که دارن تلاش کردن،اونا میان 40 سال پیش از زیر اقیانوس تونل میزنن واسه راحتی در حمل و نقل وسایل نقلیه ولی ما هنوز بعد از 15 سال تو مترو شیراز موندیم،چیزی که همین خارجیهای کافر بی دین 120 سال قبل داشتن.(بعد از 15 سال میشه یه شهر ساخت).ماها فقط منتظر یه معجزه هستیم که همه چیز بر وفق مرادمون بشه. والا همونی که با پول حروم هم رفته واسه خودش ماشین یا هر چیز گرون خریده هم یه کاری کرده، بالاخره ننشسته و خیال پردازی کنه ، رفته تلاش کرده ولی در جنبه منفی. میگن “کاشکی رو کاشتن سبز نشد”.اصلا این نسل رو با این طرز فکر پرورش دادن(اینم یه جور سیاسته،منظورم از این طرز فکر اینه که دروغ جزو جدایی ناپذیر زندگی همهست). مثل همیشه امیدوارم به کسی برنخورده باشه چون عین واقعیت رو گفتم و شامل خودمم هست.
    با تشکر

    پاسخ
  11. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    با سلام و عرض ادب به تمامی کارکنان و دوستداران سایت پدال

    آمریکا کشوری که بر اساس نظم و قانون و نیز مالیات! اداره می شه و اصل اساسی زندگی در اونجا حل مشکلاته و نه پاک کردن صورت مسئله!البته این به این معنی نیست که آمریکا بهشته و یا مدینه فاضله اس! بلکه موضوع اینه که آمریکاییها از ما کمتر دروغ می گن، توهم و ادعا بیخودی ندارن، اهل کارو زحمتن و در نتیجه رفاه بیشتری دارن ودر نهایت هم نظم درستی بر زندگی شون حاکمه و اقتصاد نرمال و شکوفایی دارن و متاسفانه! دلالی و احتکار و هزار نوع ترفند و زرنگی کثیف اقتصادی رو که ما داریم اونا بلد نیستن.بعد از این همه مقدمه چینی توجه شما رو به مطلب ذیل که مربوط به آمریکاست جلب می کنم:

    ” بگذار مثالی دیگر بزنم از یک قانون بشری دیگر. سال ها پیش از این در شهری زنده گی می کردم درجه دو در ایالات متحده. برنامه ای شهری داشتند در تلویزیون که هر روز پنج دقیقه به مشکلات شهر می پرداخت. یک روز رفت سراغ کامپیوتر اداره پلیس شهر و پر جریمه ترین تقاطع شهر را از طریق آمار جست و جو کرد. اتفاقا من و هم خانه ام در آن تقاطع جریمه شده بودیم. چراغ سه زمانه ای بود که زود قرمز می شد و مردم گیچ می شدند و بعضی صبر نمی کردن و…..
    برنامه تلویزیونی ابتدا از طریق دوربین های پلیس با چند متخلف تماس گرفت و با ایشان صحبت کرد. آن ها هم به عوض این که شطرنجی ، روبروی تلویزیون اعتراف کنند و از جامعه عذرخواهی کنند، دلایل تخلف شان را بیان کردند. بعد تر برنامه ، تقاطع را به شکل هندسی بررسی کرد. ایرادی در آن پیدا کرد که با یک اصلاح مسیر ساده قابل حل بود. پیش نهاد داد به مسئولان ظرف مدت کوتاهی چراغ سه زمانه حذف شد و تقاطع روان تر….
    فرض کن هم چه تقاطعی را در کشورمان و در شهرمان شناسایی کنیم.چه اتفاقی می افتد؟ اول چند برنامه می سازیم و چهره های شطرنجی متخلفان را نشان می دهیم، بعد هم فی الفور چند مامور پلیس به تقاطع اعزام خواهیم کرد تا برگه جریمه به دست از این فرصت درآمدزایی به صورت مطلوب استفاده کنند! بعدتر در میان این ماموران با آن حجم کاری،یکی ـ دوتایی هم شاید سوء استفاده ای کنند وقس علی هذا! ( به نقل از کتاب « نفحات نفت » نوشته رضا امیرخانی، صفحه 26 و 27 )

    پاسخ
  12. Reza
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    سلام
    دوستان آلمان هم تموم اتوباناش که بدون محدودیت سرعت نیست!!!
    فقط چندتا از اتوبانا محدودیت سرعت نداره.
    ولی در کل آمریکاروعشقه.بهترین کشور دنیا

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      آلمان اتوبان هاي داراي محدوديت سرعت داره ولي تمام آزد راه هاي خارج شهرش بدون محدوديت سرعته
      محدوده ي شهري حداكثر 130 كيلومتره كه بعضي جاها كمتره (محدوده شهري فكر نكنين مثلا يه جا تو مثلا شريعتي ! منظور همون كمربندي هاي شهري خودمونه )
      البته تعداد انگشت شماري اتوبان بدون محدوديت سرعت دارن ولي يه چيز مهم اينه كه اونجا 90 درصد ماشيناش محدوديت سرعت دارن !

      پاسخ
  13. سعيد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    وحيد جان واقعا دمت گرم.داداش حرفت عين واقعيته
    100000لايك

    پاسخ
  14. سعيد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    سام عزيز شما هم لايك داري ..ريشه مشكلات مردم ايران سبقته.به هر نحوي كه شده در تمام عرصه هاي زندگي سبقت بدون در نظر گرفتن حقوق ديگران.در يك جمله سبقت به هر قيمتي!
    به اميد روزيكه بي فرهنگي از زندگي همه محو بشه وحتي با دست خالي بدون تعارف ودروغ و… زندگي كنيم

    پاسخ
  15. سعيد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    سام عزيز شما هم مطالبت ارزشمند بود
    ريشه عمده بدبختي ما مردم از فرهنگ نشات گرفته.فرهنگي كه چندهزار ساله بود…!
    سبقت به هر قيمتي اين سر لوحه زندگي ما شده..كاش اين سبقت در توليد فرهنگ وادب ودر يك كلام انسانيت بود.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.