سریعترین خودروهای دهه 70 میلادی
سریعترین خودروهای دهه 70 میلادی

سریعترین خودروهای دهه 70 میلادی

مجله Car and Driver، از دیرباز تاکنون، مدل‌‌های خودروی زیادی را بررسی کرده و شتاب و سرعت آنها را اندازه گیری نموده است. در ادامه، سریعترین خودروها بر اساس زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل (۹۶/۶ کیلومتر) بر ساعت در دهه 70 گردآوری شده‌اند.

۱۰) شورولت کوروت LS5 مدل ۱۹۷۱ – زمان ۵/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
LS5 با اینکه از شتاب مناسبی برخوردار بود، ولی یک مشکل عمده در خنک‌کردن موتور داشت و آن به خاطر پوشش رادیاتورش بود که باعث می‌شد که فن در سرعت‌های بالا، کارآیی‌اش را از دست بدهد.

1971 chevrolet corvette LS5
1971 chevrolet corvette LS5

۹) پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۷۰ – زمان ۵/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)

1970 Pontiac Firebird Trans-Am
1970 Pontiac Firebird Trans-Am

۸) پورشه 911 SC مدل ۱۹۷۸ – زمان ۵/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

1978 porsche 911 sc
1978 porsche 911 sc

۷) جگوار ای-تایپ V-12 مدل ۱۹۷۲ – زمان ۵/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

1972 Jaguar E-type V-12
1972 Jaguar E-type V-12

۶) دی توماسو پانترا مدل ۱۹۷۱ – زمان ۵/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
دی ماتسو پانترا یکی از زیباترین مدل‌هایی بود که در نمایشگاه تورین حضور داشت و نگاه بسیاری را به طرف خود جلب می‌کرد. این خودرو از لحاظ ظاهری، بسیار جلوتر از زمانه خود بود.

1971 De Tomaso Pantera
1971 De Tomaso Pantera

۵) پورشه 911 توربو مدل ۱۹۷۹ – زمان ۵/۴ ثانیه (جایگاه مشترک)

1979 Porsche 911 Turbo
1979 Porsche 911 Turbo

۴) شورولت شِوِله SS454 مدل ۱۹۷۰ – زمان ۵/۴ ثانیه (جایگاه مشترک)
شِوِله یک مبارز به تمام معنا در پیست بود و برای حفظ جایگاه خود در مسابقه تلاش می‌کرد. در همین حال، در هماهنگی با قوانین نویز کالیفرنیا، سیستم اگزوز آن در یک حالت کنترل‌شده، محدود شده بود. ولی هجوم جریان هوا به داخل کاربوراتور برای تغذیه موتور ۷/۴۴ لیتری، چنان صدای ایجاد می‌کرد که انگار می‌خواست که نیمی از محیط اطرافش را با خود ببرد.

1970 Chevrolet Chevelle SS454
1970 Chevrolet Chevelle SS454

۳) شورولت کوروت LS6 مدل ۱۹۷۱ – زمان ۵/۳ ثانیه
فرمان این خودرو در سرعت بالای ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت، سرعت بسیار زیادی پیدا می‌کند و سیستم تعلیق نیز تقریباً وضعیت شل و رها شده داشت. در این وضعیت عجیب و غریب در سرعت بالا، تمام احساسات شما بایستی دوباره تعریف می‌شدند. جاده در آینه‌های بغل، مدام بالا و پایین می‌پرید و صدای زوزه هوا، شیشه پنجره جلو را خراش می‌داد.

1971 Chevrolet Corvette LS6
1971 Chevrolet Corvette LS6

۱) جایگاه مشترک – پورشه 911 توربو مدل ۱۹۷۸- زمان ۴/۹ ثانیه

1978 Porsche 911 Turbo
1978 Porsche 911 Turbo

۱) جایگاه مشترک- پورشه 911 توربو مدل ۱۹۷۵ – زمان ۴/۹ ثانیه

1975 Porsche 911 Turbo
1975 Porsche 911 Turbo

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

25 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل Nima
      Nima
      سوابق: (796 دیدگاه) ,

      چرا اینا توى لیست نیستن:
      http://fastestlaps.com/models/plymouth-road-runner-440-magnum
      شتاب 5.1
      http://fastestlaps.com/models/chevrolet-corvette-stingray-454-ls7
      شتاب ۵
      http://fastestlaps.com/models/pontiac-firebird-trans-am-ram-air-v
      شتاب ۵.١
      http://fastestlaps.com/models/pontiac-firebird-trans-am-455-super-duty-1974
      شتاب ۴.٩(یعنى مقام اول)
      http://fastestlaps.com/models/pontiac-gto-ram-air-v
      بازم ۴.٩ یعنى مقام اول
      http://fastestlaps.com/models/chevrolet-el-camino-ss-ls6
      شتاب ۵ (وانت)
      http://fastestlaps.com/models/dodge-challenger-r-t-hemi
      شتاب ۵
      و با اعتراض کامل: http://fastestlaps.com/models/dodge-charger-r-t-super-track-pack
      شتاب ۴.٨ سریعترین
      حق دوج چارجر بود اول بشه?

      پاسخ
      1. Pagani
        سوابق: (319 دیدگاه) ,

        لامبورگینی میورا برای کدوم دهه ست
        و اون مزراتی اسم سخته
        من منتظر بودم تو دهه60 ببینمشون
        بعد فکر کردم شاید اشتباه کردم…..
        میورا توی هیچ دهه ای سریعترین نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
        کاملا به صحت این مقاله ها ایمان راستین آوردم???×_1

        پاسخ
  1. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    امریکا در قدیم چه شاخی بوده برای خودش.الان لیست سه دهه منتشر شده بیشتر امریکایی بودن بعدش ایتالیایی.پورشه چرا از همه کمتر؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1456 دیدگاه) ,

      به نظر میاد امریکا بعد از جنگ جهانی و اوایل جنگ سرد واقعاً دست نیافتنی بوده و خیلی از دنیا جلوتر. به اواخر جنگ سرد که میرسن اروپا فاصلشون با امریکا کم کردن. ژاپن تبدیل به اقتصاد دوم دنیا شد و امریکا بت قدیم نبود.
      خودروهاشون هم تا دهه 70 واقعا عالی . این دیدگاهی که ما درباره ی ماشین های امریکایی داریم میشه گفت برای دهه 50 تا 70 ه. بعد از انقلاب اگر ماشین های امریکایی تا به امروز وارد کشور شده بود نظرمون عوض شده بود. البته بعد از 2009 دارن تلاش میکنن به عظمت قبل برگردن.
      پورشه هم یادمون باشه تا قبل از اصلاحات عظیمش رو به انحطاط رفت و در مرز ورشکستگی بود.با اصلاحات و اقدامات صحیح امروز سودده ترین شرکت خودروسازیه.

      پاسخ
  2. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    ایول به پورشه اول شده.خودروسازی المان چندین سال بهترین هاست

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      بعله دیگه پورشه همیشه اول همه جا حاضر امکان نداره در یک رده بندی بهترین خودرو پورشه حضور نداشته باشه اون دوستمون پاگانی کجاست که از پورشه بد میگفت ؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  3. f.a
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    هیوندا وکیا اون موقع کجا بودن…حالا دارن شاخ بازی در میارن…سابقه درخشان پورشه و شوی و فورد رو نباید با هیوندا وکیا مقایسه کرد…هیوندای و کیا اصلا خودروسازای بدی نیستن اما در مقابل عظمت و سابقه خودروسازای المانی و امریکایی وژاپن هیچن…پنجاه سال دیگه شاید هیوندا و کیا یه خط و مشی رو یاد بگیرن و بهش برسن…نه این که هروز یه طراحی و یه سبک خاص.

    پاسخ
  4. f.a
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    اقای (اقتصادی) میدونم که دو تا مقاله خوندی سوادت خیلی زیاد شده و خیلی دوست داری به ما هم یاد بدی اما دقت کن من از نظر سابقه گفتم نه از نظر سبک و کلاس خودرویی.در ضمن من تو همین پدال دیدم طرف جنسیس رو با پورش 911 مقایسه می کنه. اقای ( اقتصادی) بد جوری علمت فوران کرده یه خورده جنبه هم داشته باشی بد نیست.اول دقت کن…(سابقه درخشان پورشه و شوی و فورد رو نباید با هیوندا وکیا مقایسه کرد)

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      چی شده؟؟؟؟؟؟؟منظورت کدوم یکی از دوستان؟؟؟؟

      پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اره منم دیدم ولی پاک شد
      ایشون با لحن تند با شما بود؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
      1. علیرضا سی بی
        سوابق: (51 دیدگاه) ,

        خیر بهنام جان بنده خودم تو ویرایش پاک کردم(نمیدونم چرا چند دقیقه کوتاه نمایش داده شد) احساس کردم ارزش حرف زدن نداره
        (ولی پدال این قسمت کامت ها رو تو رو خدا درست کن،یه بار چاپ نمیکنه هرکار میکنی…یه بار لغو میکنی چاپ میکنه!!!)

        پاسخ
        1. بهنام طیبی
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          علیرضا عزیز شما خوبی؟؟؟

  5. فقط انگلستان
    سوابق: (436 دیدگاه) ,

    تو این لیست از بسیاری از خودروهای انگلیسی که اون زمان رقیب اینا بودن اسمی برده نشده بگذریم ژاپن و آلمان و آمریکا خیلی به دنبال برتری جویی هستن و نمی دونن همین قضیه به ضررشون تموم می شه آلمان میاد مدل های زیاد رو روانه بازار می کنه و آمریکا و ژاپن هم همین طور ودر تعداد بسیار بالا منتشر می کنن و همین باعث شده خودروهاشون این قدر زیاد شن که مثل پراید خودمون بشن و هیچ کس دیگه بهشون محل نذاره دیگه کلا از خاص بودن افتادن من خودم فقط چند تا از خودروهای المان نباشه دیگه هیچکدومشون برام هیچ جذابیتی ندارن بازم برتری انگلیس خودشو نشون داد اینقدر بدم میاد از خودروهای خز

    پاسخ
    1. GT
      سوابق: (251 دیدگاه) ,

      عزیز دلم اگه قرار بود همه ی ماشینا خاص و گرون قیمت باشن الان باید 90 درصد مردم دنیا گاری سوار میشدن

      پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4345 دیدگاه) ,

    همین الان منصفانه قضاوت کنید، بین این ماشینهایی که معرفی شد، طراحی پورشه، واقعا افتضاح بود، آخه چقدر قورباغه ای، واقعا چه فکری با خودشون کرده بودن که این طرح رو دادن بیرون، البته خوب فکری کرده بودن، چون می دونستن هر چی هم بدن بیرون، طرفداران متعصب، به خاطر نام پورشه می خرن.

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اقای باقری شما خودت طراحی بلدی که از پورشه ایراد میگیری؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Hamid
      Hamid
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      پس شما هم که بلد نیستی ماشین بسازی حق نداری از پراید ایراد بگیری. آخه برادر من این چه حرفیه. تا حالا دیدی کسی از طراحی آونتادور ایراد بگیره؟ اما یه عده از ظاهر ساده ی پورشه خوششون نمیاد. خیلیا هم عاشق پورشه هستند. مشکلی نیست که. حتی دیده شده یه عده چون هیوندا یا کیا سوار میشن به خودشون جرات میدن کره ای ها رو با تویوتا و نیسان و در مواردی حتی با پورشه و بنز و بی ام و مقایسه میکنن. نظره دیگه.

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (73 دیدگاه) ,

        من از طراحی آونتادور خوشم نمیاد کلا از طراحی های لامبو خوشم نمیاد ولی تویه هر پست نمیان نمیگم که لامبو فلینه فلانه کلا اصلا یک بارم نشده چون شاید کسه دیگه ای خوشش بیاد و ناراحت بشه احترام به بقیه و احتمال زیاد اکثریت اصله وقتی اکثریت اون پست عصبانی میشن از یه نفر که همیشه در مورد پورشه نظر خوبی نداره و کاملا میدونن نظرشونو فکر نکنم لازم باشه هربار دوستان عصبانی بشن

        پاسخ
  7. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    دهه 70 شتاب زیر 5 ثانیه پورشه…….
    این یعنی پیشینه….

    پاسخ
  8. یاس ی ( احمد علی)
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    عذر میخوام جناب باقری ولی زمانی که پورشه این طرح را داد بیرون چیزی به نام طرفدار متعصب پورشه وجود نداشت چون اولین طرح با این سبک بود، منتهی با توجه استایل و اینکه ماشینی با پسوند اسپورت این توانایی داشته باشه که با هوا خنک بشه و رکوردهای خوبی بجا بزاره باعث شد طرفدارای متعصبی پیدا کنه، البته من تعصبی به پورشه یا هیچ برند دیگه ای ندارم و همچنین از هیچ برندی بدم نمیاد که هربار اسمش میاد راجبش بد بگم . تنها بعضی از ماشینهای چینی که امروزه توی کشور زیاد شدن زیاد به مزاقم خوش نمیاد.
    چرا دوست دارین راجب پورشه بد بگین که بقیه ناراحت بشن و بحثهای بی فایده به وجود بیاد !!!!!!!

    پاسخ
  9. یاس ی ( احمد علی)
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    الان توی همین مطلب چندتا از خودروها پورشه هستن ؟ آیا اینارو متعصبها انتخاب کردن یا تواناییهای خود پورشه بوده، قبول طرحهای پورشه شبیه به هم هستش، مردم دنیا مثل ما محدود نیستن که مجبور باشن پورشه بخرن اونم با این قیمتهای سنگینش، پس حتما این طرح انقدر طرفدار داره و پورشه انقدر محاسن داره که فروشش بالاست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.