شارژرهای خودروهای الکتریکی تا سال 2020 بیشتر از پمپ‌بنزین‌ها خواهند بود

تحقیق صورت گرفته از سوی نیسان نشان می‌دهد که در انگلستان تعداد شارژرهای خودروهای الکتریکی در 4 سال آینده از تعداد پمپ‌های سوخت پیشی خواهد گرفت.

Berlin_-_Potsdamer_Platz_-_E-Mobility-Charging
تا پایان سال 2015 تعداد 8472 جایگاه سوخت در انگلستان وجود داشت که بر پایه‌ی کاهش کنونی کاهش احداث این جایگاه‌ها در سال‌های آینده نیسان پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2020 تعدادشان به 7870 جایگاه کاهش یابد. تا آن زمان انتظار می‌رود که در این کشور 7900 نقطه‌ی شارژ خودروهای الکتریکی وجود داشته باشد.

charging-cars-ft
تنها حدود 100 شارژر در سال 2011 در دسترس بودند که همزمان با افزایش سریع فروش خودروهای الکتریکی، تعداد این نقاط به 4100 نقطه در سال 2016 رسیده است. به‌طور روزانه بیش از 115 خودروی الکتریکی در سه‌ماهه اول امسال فروخته شده‌اند و گفته می‌شود که این نوع سوخت خودروها می‌تواند تا سال 2027 بر دیگر سوخت‌ها غالب شود.

electric car chargers
طبق تحقیق صورت گرفته توسط نیسان 98 درصد سرویس‌های موتوری انگلستان شارژر دارند و تنها 4 جایگاه سوخت در منطقه شارژ متراکم لندن به چشم می‌خورد.

electric car charger
در سال 2014 پروژه‌ای توسط آزمایشگاه آینده‌ی نیسان و درباره‌ی به اشتراک‌گذاری خودروها در شهرها صورت گرفته و نیسان به آن نیز نگاهی داشته است. این پروژه ناوگانی از رنو توئیزی‌ها با برند متفاوت را در سان‌فرانسیسکو به خدمت گرفته و با آن رفتار مصرف‌کنندگان را زیر نظر داشته است.

Renault Twizy 2016
Renault Twizy 2016

این آزمایشگاه همچنین نیم‌نگاهی به خودروهای الکتریکی به خاطر به‌کارگیری در شبکه‌ای ملی را داشته است البته که باتری‌های ذخیره کننده‌ی الکتریسیته باید در دوره‌های طولانی قابل استفاده باشند. این خودروها همچنین می‌توانند در اورژانس‌ها و همچنین به عنوان یک ژنراتور پشتیبان نیز بکار گرفته شوند.

Portland-Airport-EV-chargers

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

7 دیدگاه

  1. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    این رنو خیلی با حاله در نظر بگیریم برا سفرهای شهری از این استفاده بشه هم ترافیک میره هم الودگی
    أنشالله نسل اینده هوای پاک تری نسبت به ما دارند

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (1474 دیدگاه) ,

      داش تو سال 2016 ما داریم وانت اریسان میسازیم که موتورش مال پیکان دهه 40 هستش
      میدونی الایندگیش در چه حدیه ؟؟؟؟
      نسل اینده مون وضعشون از ما هم بدتر میشه

      تنها راه نجات ایران اینه که وابستگی مونو از سوخت فسیلی کم کنیم بجاش از انرژی رایگان و خدادادی خورشیدی
      استفاده کنیم که تو ایران فراوانه

      پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (330 دیدگاه) ,

    امیدوارم در چند سال اینده در کشور ما هم حرکتایی از این دست شکل بگیره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3759 دیدگاه) ,

      هر خودرویی در ایران برای قشر متوسط و پایین تولید بشه باید ایران خودرو و سایپا تولیدش کنن تا پولش به جیب خودشون بره… فکر نکنم اینا تا 200 سال دیگه به فناوری ساخت این ماشین ها دست پیدا کنن

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اینده نمیشه پیش بینی کرد اونم کشور ما که هیچ برنامه ای ندارن براش

      پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    همه جا در حال پیشرفت هستن، اما

    پاسخ
  4. volvo fh
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    عکس آخری,روی زمین از ماشینها روغن ریخته.یکی از دوستانم که بار ترانزیت میبره آلمان میگفت یه روز توی یه پارکینگ ایستاده بودم,از باک ماشین چند لیتر گازوئیل ریخته روی زمین,پلیس اومده جریمه اش کرده.فکر کنم هیچ جا مثل آلمان اینقدر قانون سختی نداشته باشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.