محدودیت‌های تازه برای پیست نوربرگ‌رینگ

برای خودروسازانی که به دنبال ثبت رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ هستند، خبرهای بدی از آلمان به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش سایت بریج تو گنتری (Bridge to Gantry)، تمام محدودیت‌های سرعت و دیگر قوانینی که قبلاً برای مسابقات در این پیست درنظر گرفته می‌شدند، اکنون برای استفاده‌های عمومی و تست خودروسازان نیز لحاظ خواهد شد. در نتیجه، این پایانی است برای دورانی که در آن خودروسازان زمان پیست نوربرگ‌رینگ خود را به صورت رسمی اعلام می‌کردند. پس از آن که اخیراً در یک تصادف در کلاس GT3، یکی از تماشاگران در نوربرگ‌رینگ جان خود را از دست داد، محدودیت‌های بیشتری برای برخی نواحی خاص در این پیست ۲۰/۷۶ کیلومتری درنظرگرفته شده است. تاکنون محدودیت‌های سرعت فقط برای مسابقات رسمی صورت گرفته و نظارت خاصی برای روزهای عادی پیست نبوده است.

mclaren p1 in nurburgring
mclaren p1 in nurburgring

این بدین معناست که خودروسازانی مانند پورشه، مک‌لارن و فراری که در گذشته می‌توانستند رکوردی رسمی برای یک دور در پیست نوربرگرینگ بر جای بگذارند، با داشتن محدودیت سرعت در برخی نواحی مشخص از پیست، این کار برای آنها غیرممکن خواهد شد.

Nordschleife
جی اف میوزیال (J.F Musial) یکی از اشخاص کلیدی پشت‌صحنه در نمایش هایپرکار کونیگ‌زگ One:1 گفته است که در نوربرگرینگ به تیم آنها اطلاع داده شده که باید از این محدودیت‌های عمومی سرعت تبعیت کنند. این در حالی است که ‌کونیگ‌زگ آماده بود تا تمام پیست را برای انجام تست و ثبت رکورد خودش استفاده کند. تنها در برخی پیچ‌ها و قسمت‌های پیست مانند «تایرگارتن»، One:1 می‌توانست به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک شود که در قوانین جدید، این بخش‌ها به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده‌اند. در نتیجه، آمار رسمی زمان یک دور در نوربرگرینگ، از هر نظر بی‌معنی می‌شود.

Nürburgring Nordschleife
محدودیت‌های سرعت در مکان‌هایی از پیست اعمال می‌شوند که در آنها خودروها پتانسیل‌ها پرتاب‌شدن در هوا را دارند. محدودیت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در بخش‌هایی مانند «فلوگ‌پلاتز»، «آنتونیوس‌بوچ» و «شودن‌کروز» اضافه شده‌اند. علاوه بر این، یک محدودیت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز بر مسیر مستقیم اصلی، یعنی جایی که خودروها وارد و خارج می‌شوند، وجود دارد.

Porsche 918
رکورد پورشه 918 اسپایدر به عنوان سریع ترین خودروی استاندارد خیابانی در پیست نوربرگ‌رینگ دست نخورده باقی می ماند

با وجود این محدودیت‌ها، رقابت در ثبت رکورد سریعترین دور پیست نوربرگ‌رینگ به پایان خود می‌رسد. مدل‌های آینده‌ای مانند فورد GT، آکورا NSX و حتی کونیگ‌زگ One:1، بدون ثبت این زمان پا به عرصه دنیای خودرو خواهند گذاشت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

36 دیدگاه

    1. bardia
      سوابق: (178 دیدگاه) ,

      مسخره ترین کاره ممکن بود این حرکت،یعنی چی اخه
      معتبرترین پیست واسه مقایسه زمانه ماشین هارو عملا بی خود کردن
      هیچ جور این حرکتشون منطقی نیست،الان کونیخزگ وان دیگه نمیتونه رکورد بزنه با این مسخره بازیا

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1443 دیدگاه) ,

        من تعجبم از کساییه ک رعایت میکنن.اگه من یکی باشم کار ب کار قانونش ندارم هر چی بخوام میگازم

        پاسخ
      2. امید برتر
        سوابق: (106 دیدگاه) ,

        اینا میدونن اگه محدودیت سرعت نباشه کونیگزگ رکورد پورشه رو میزنه به خاطر همین محدودیت گذاشتن!
        😐

        پاسخ
  1. شنتیا فراریه
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    همه میگن هر ماشینی که تویه این پیست مسابقه میده تصادف میکنه چرا چون سخت ترین پیچ هارو داره واقعیه الکی نیست.

    پاسخ
  2. میلاد
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    نوربرگ رینگ رو هم خزش کردند.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل علیرضا رحیقی
    علیرضا رحیقی
    سوابق: (598 دیدگاه) ,

    این آلمانیا توی اتوبان هاشون محدودیت سرعت ندارن، اونوقت توی معروفترین پیستشون محدودیت سرعت گذاشتن!

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل سجاد
    سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    واقعا حیف شد … آخه الان بقیه ماشینا چیکار کنند ؟؟
    می تونستند بجای این محدودیت های مسخره ، بگن که مثلا تماشاچی کلاً نیاد تو پیست ..
    خداییش الان پیست معتبر تر از این نیست ..
    مرسی از آقا مسعود عزیز

    پاسخ
  5. msn
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    آلمانیا میخوان رکورد پورشه که مال خودشونه حفظ بشه. بهونشون اینه جاهایی که ماشین ممکنه پرواز کنه نباید سرعت بالا باشه مگه پرندست. البته اون رکوررد فوق العاده بود نمیگم حتما زده میشه. تماشاچی ها برن جای امن نه زیر محل فرود

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      چه ربطی داره مرد حسابی…
      918 رکوردش 6:57 و رکورد آونتادور SV برابر 6:59 هست یعنی با 120 اسب کمتر فقط 2 ثانیه کمتر زد!!!
      از روز اولشم معلوم بود لافراری و P1 سریعتر میرن…!
      رو کاغذ که اینجوریه!!!
      به خاطر یه رکورد نمیان همچین کارایی بکنن!

      پاسخ
      1. محمد حسین
        سوابق: (69 دیدگاه) ,

        P1 که سریعتر نیست ! حداقل طبق گفته ریچارد هموند
        لافراری هم که کلا از هر دو تا ماشین پورشه و مک لارن کندتره !!
        باز می گفتی کونیگزگ وان یه چیزی

        پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    این دیگه ازون قوانین ایرانی بود!!
    یه دفعه چراغ قرمز و سرعت گیرم بذارن دیگه تا حسابی امن شه!پ
    به قول دوستمون اتوباناشون آزاده ولی تو پیست محدودیت گذاشتن که خیلی مسخرست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      آونتادور SV هم به وقع رکورد زد و تو جایگاه دوم قرار گرفت…
      احتمالا فولوکس واگن این تصمیم رو قبلا به لامبورگینی گفته بوده و لامبو هم اومده هرچی سریعتر رکورد زده:D

      پاسخ
  7. Mclaren
    سوابق: (391 دیدگاه) ,

    خوب سیاستشونه وقتی 918 رکوردشو رو زد دیگه نمیذارن خودروی دیگه ای از کشور دیگه بیاد رکورد رو بزنه … لافراری و پی 1 و کنیخزگ آگرا میتونن رکورد خیلی بهتری رو بزنن منتها سیاست جالبی بود…بگذریم

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      شما از کجا میدونی رکورد بهتری میزدن؟!!!! این سیاستشونه!!! والا به سیاست باشه هیچکی به پای انگلیسی جماعت نمیرسه و نخواهد رسید گرچه با این کار خوب حاله پی وان گرفته شد و انگلیسی هایه مفت خورو بی حال ههههه

      پاسخ
      1. Mclaren
        سوابق: (391 دیدگاه) ,

        داداش از مکلارن و من و انگلیس بکش بیرون…..همه داغون شما خوب همه عقب افتاده شمای آلمانی بهترین….بس کن لطفا دیگه بیشتر از این به بیراهه نزن این کار یعنی عقده.
        موفق باشی

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          من بس کنم کامنت های به قول شما و اون پیمان گوهربار که فکر کنم از کمپانیه مک لارن داره گامنت میذاره یه نگاه کن ببین کی شروع کرد من واسه حرفام سند و دلیل میارم اون پیمانه که هیچی کلا فکر کنم با یه نظر میخواد کولاک کنه!!!! من هیچوقت نمیگم مک لارن بده یا خوب یا اشرافیه یا معمولی ولی اینقدر حالیمه که بدونم نباید از لحاظ مهندسی با بنز نباید مقایسش کرد یعنی هیچ مهندسی و نباید با بنز مقایسه کرد این از این// عزیز من فقط تویه صنعت اتومبیل نیست که تویه خیلی از موارد مهندسی آلمانی ها نباید شک کرد حداقلش اینکه با اون 30 درصد از صنایع کشور که رویه شاخ اینا داره میچرخه(بقیشونم تقلیدی از اینا و دو کشور دیگه ست) شما شاید ندونی ولی من به قدر خودم دارم ازشون حمایت میکنم گرچه کسی نمیبینه و نمیشنوه حداقل اینه که نظرمو گفتم دلیلم دارم علتشم اینه که هر روز این آقایون صنعتگر دنبال یه سیستمهایه ارزون تر و فوق العاده بی کیفیت تر در این صنعت کشور میگردن یعنی این پروژه سالهاست شروع شده مطمئن باش اگه تماما این سیستمهایه پیشرفته از بین بره و اونجا جایگزین بشن فاتحه خیلی چیزا خوندست چون تویه صنعتم دارم اینو میگم گرچه بعضی از سیستمهارو آمریکائی ها هم نمیتونن به کار ببرن و مجبورن از اونا کمک بخوان ولی یه رفرمی داره صورت میگیره برای از بین بردنشون جایگزینیشون با نمونه هایه آشغال کره و چینی به مهندسی آلمانها شک نکن داداشه من عقب افتاده هم فحش نیست که بخوای به من یا من به کسی بدم عقب افتاده یه اصطلاحه به معنی عقب تر از بقیه یا یه کشور خاص همین چرا دارین گندش میکنه عقده هیچ چیزم ندارم خدارو شکر منم شوخی کردم برادر نه من پورشه دارم نه مک لارن حتی قصد خریدشونم ندارم پس تعصبی هم ندارم

  8. SAEED
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    فاتحه ش خونده س ….
    اگه راس میگن اون 918 رو هم یه بار دیگه با این محدودیت ها رکورد بزنن
    ببینیم چی به چیه کی برتره…

    پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    بعضی وقتا پاستوریزه بودن زیاد اروپایی ها رو اعصابه

    پاسخ
  10. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    واقعاً حیف شد تازه میخواستیم رکورد های نسل جدید کامارو رو ببینیم که …
    خیلی عجیب شد دقیقاً تو این گیر و داری این اتفاق افتاد که آخرین دستگاه 918 هم ساخته شد حالا دیگه 918 با داشتن بهترین رکورد و این مسئله واقعاً به یک اسطوره و افسانه تبدیل میشه!

    همین جا به داداش محمد حسین عزیز هم سلام میکنم. 😉
    انشالله که موفق و موید باشی داداش.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      سلام مشتی…
      چطوری پسر…؟؟؟
      همین دیشب پریشبا بود سراغتو از بچه ها گرفتم!!!
      دلم حسابی برات تنگ شده بود…!

      پاسخ
  11. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    نوربرگ رینگ بخواب که لاگونا سـِکا زنده است …

    پاسخ
    1. SAEED
      سوابق: (355 دیدگاه) ,

      داداش زنده باشی گل گفتی
      لاگونا سکا پیست معتبریه واس خودش
      همیشه کارشناسان موتورترند ماشینای بزرگ ترین درگ سال که بهترین ماشینای منتخب اند رو توی این پیست به چالش میکشن
      نکته منفی فقط طول این پیست یکم کوتاهه …
      ارادتمد همگی

      پاسخ
  12. amir
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    بفرما….اینقدر فراری و مکلارن و…دس دس کردن….آخرشم پیستو اینجوری کردن…..با اینکه من از طرفدار های دو اتیشه لامبورگینی هستم اما به لافراری ایمان داشتم که بتونه رکورد رو بزنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Erfan
      Erfan
      سوابق: (246 دیدگاه) ,

      ,واقعا. لافراری شک نکن رکورد رو میشکست.

      پاسخ
  13. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام…
    با این کارشون گند زدن به جهنم سبز بیشتر تبدیلش کردن به جهنم قهوه ای !!!!! … یه موقعی سر بهترین دور توی پیست که ماشین های محبوب مون انجام می دادند کل کل داشتیم ولی حالا … به هر حال …
    شب خوش …

    پاسخ
  14. Kakal38
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    حالا الان همه احتمالا میخوان بگن ما که میتونستیم رکورد پورشه رو بزنیم ولی نذاشتن

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل ALiHidden
    ALiHidden
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    هههه

    منو باش ک فک میکردم فقط تو ایران از این قانون های مسخره وجود داره نگو اونورهم همینجوریه:|

    ب قول یکی از دوستان باید چراغ راهنمایی + سرعت گیر هم بزارن:|

    ب نظر من برای محکم کاری برای دور زدن هم راهنما میزدن دیگه عالی می شد:|

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل علی
    علی
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    ای بابا.یعنی دیگه نمیشه با پراید رفت نوربرگ.آخه رانندگی با پراید زیر 300 کیلومتر بر ساعت حال نمیده که.پراید ساختن که باهاش 500 تا بری.lol

    پاسخ
  17. enzo
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    خبر که خبر تلخیه
    ولی این طور که من شنیدم این محدودیت فعلا تا انتهای 2015 هست
    البته احتمال داره ادامه داشته باشه و یا بخوان یه تغییراتی برای افزایش ایمنی اون مناطق پر خطر داشته باشن

    پاسخ
  18. امين
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    ببینمشون میدونم باهاشون چیکار کنم … البته من مطمئنم که این محدود سرعت احمقانه هم تاثیر چندانی روی آمار تصادفات نداره ؛ مرگبار بودن و خطرناک بودن نوربرگ رینگ بیشتر برمیگرده به ٧٠ و اندی پیچش ، چمن های کنار جاده و پستی و بلندی هاش و چیزای دیگه … اگه واقعا میخوان از آمار تصادفات و مرگ و میر تو این پیست کم کنن بهتره خرابش کنن تا این محدود سرعت مسخره رو اجرا کنن !!!
    تا حالا کسی از خودروسازا به این موضوع اعتراض نکرده ؟!

    پاسخ
  19. لانتا
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    واسه پیست دیگه نشنیده بودیم محدودیت سرعت بزارن . پیست واسه سرعت.
    918 با اون رکوردش نشون داد بهترین هایپر کار هیبریدی جهانه و اونای که میگن لافراری بهتره یا پی 1 سرعتر فراری میتونست لافراری واسه پیست اماده بشه یا حتی پی 1 اما اگه حتی 0.1 ثانیه هم از پورشه کندتر بود کلی اعتبار شرکت تو خطر میوفتاد واسه همین نه فراری نه مکلارن این ریسک قبول نکردن تا اعتبار شرکتشون تو خطر بیوفته حتی ممکن بود لافراری یا پی 1 رکوردشون از اونتادور اس وی هم کندتر میشد که اون باعث میشد کل شرکت سازنده زیر سوال میرفت وقتی نه فراری تو پیست امده نه مکلارن بیخودی نگیید اونا سرعتر هستن اگه سرعتر بودن حتما میومدن تو پیست رکورد میزدن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.