اعلام میانگین مصرف سوخت خودروها در سال 2012

محققان دانشگاه میشیگان با بررسی مدلهای فروخته شده در سال گذشته در بازار ایالات متحده، دریافتند که مصرف سوخت میانگین خودروها در این سال نسبت به سال پیش از آن یعنی 2011 با 0.57 لیتر کاهش به 9.88 لیتر در هر صد کیلومتر مسافت رسیده است.

مصرف سوخت خودروها در سال 2012
کاهش مصرف سوخت خودروها در سال 2012

اگر فکر می کنید که این آمار نشان از مصرف سوخت بالایی دارد باید خاطر نشان کنیم که همه نوع خودرو شامل هیبریدی تا شاسی بلند و کامیونت ها در این آمار منظور شده اند. در مجموع میزان مصرف سوخت خودروها 19 درصد نسبت به سال 2007 کاهش نشان می دهد. قسمت عمده ای از این کاهش را باید مدیون خودروهای هیبریدی و الکتریکی نظیر شورولت ولت و نیسان لیف بدانیم و همچنین حضور پر رنگ تر خودروهای کوچک و کم مصرف مثل مدلهای مختلف فورد و فیات 500 در پایین کشیدن این آمار نقش زیادی داشته اند.
البته هنوز این دانشگاه آمار تفکیکی مصرف سوخت خودروها مثلا برای سواریها و خودروهای تجاری را اعلام نکرده است.

18 دیدگاه

  1. حسين
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    امار ایران و چی کار داری؟
    بحث در باره امریکاست!

    پاسخ
  2. reza
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    اقا حسین راست میگه لازم نیست تو این سایت صحبتی از ایران بشه هرجا در مورد پراید نوشته بود اون موقع بیا بگو مال ایران پر اینجا از این ماشین

    پاسخ
  3. رهام
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    تو آمریکا خوب رانندگی میکنند و به ماشین فشار نمیارند مثل ما این خودش خیلی مصرفو کم میکنه.

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      یک نظری بده که یک چیز ثابت شده و علمی باشه ادم سرش نکوبه رو میز!!!
      اینکه ایرانیا به ماشین فشار میارن از کجا در اوردی؟
      اولا حجم موتور ماشین های امریکاای چندین برابر لگن های داخلی و متعاقبا وزن اونا هم تا 2 برابر وزن لگنهای داخلی هست ولی مصرفشون از ما کمتره!!!
      درسته که فرهنگ رانندگیمون مثل اونا قوی نیست ولی دلیل اصلی مصرف سوخت پایین خودروهای امریکایی و کشورهای پیشرفته دیگه استفاده از تکنولوژی روز و بنزین با کیفیت هستش

      پاسخ
      1. رهام
        سوابق: (187 دیدگاه) ,

        اگه 4تابرنامه راجع به ماشین میدیدی اینو نمی گفتی تو همین تخته گاز یه بی ام و 8سیلندرو با یک تویوتا پریوس 1 اندازه بنزین زدند با سرعت 80 کیلومتر راه رفتن ب ام و بیشتر رفت مجریاشم میخواستد همینو ثابت کنندشما سرتو به میز نکوبی.

        پاسخ
    2. Metalhead
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      بنده ی خدا اونجا پر ماشین هیبریده که با یه لیوان بنزینشون میتونی بری دور دنیارو بگردی اونم تازه بنزین با کیفیت نه آب و ماسه ای ایران که میریزن تو پرشیا که صدی 20 لیتر میسوزونه

      پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    جناب رهام چجوری حساب کردی که اونا به ماشین فشار نمیارن؟
    اونجا آخر هفته ها بیشتر میرن پیست یا اینجا؟تعداد خودروهایی که میرن پیست اونجا بیشتره یا اینجا؟
    تعداد اتوبانهای اونجا بیشتره یا اینجا؟

    پاسخ
  5. رهام
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    تازه خود من یه ال نود دارم اگه درست برم مصرفش میشه 7 ولی درست نمیرم میشه9

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      اقا چرا سراغ برنامه هایی بری که ماشینایی که ازش استفاده میکنن 360 درجه با افتابه های داخلی فرق داره اگر هم چیزی تو اون بر نامه ها دیدی وقتی تو ایران بخوای عملیش کنی باید بری بنزین Euro 2 بریزی تو باک ماشینت نه euro 5 که تو اون برنامه ها ازش استفاده میشه!!!
      من 206 اس دی اوتومات دارم چندین بار محاسبه کردم برای داخل شهر 12/100 به دست اومد ولی ترکیبی 10 راحت میسوزونه حالا من تخته گازم رفتم لاک پشتی هم رفتم بازم فرقی نکرد!!!
      سال 82 206 تیپ 2 داشتم اون 7/100 مصرف تو شهریش بود!!!
      درسته که ماشینی که الان دارم موتورش 200cc بیشتره ولی به خاطر 200cc مصرفم باید نزدیک به دو برابر بیشتر باشه؟
      نه اقا جون قبول کن که هم راه و اسفات جاده ها و خیابونا افتضاحه وهم بنزین تولیدی مون درپیته و از همه مهمتر سوار لگنایی میشیم که اشغال به تمام معنان

      پاسخ
  6. عرفان
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    آقـــــــــــــــــــــــایوووون…؟؟؟
    دعوا نکنــــــــــــــین…!!!
    به نظر من همه چی دست به دست هم میده ومصرف و میاره پایین
    1-موتور خودرو(تاکید میکنم)(کیفیت قطعات به کار رفته)
    2- کیفیت سوخت
    3-طراحی خودرو(آیرودینامیک خودرو)
    4-جاده ها-خیابونا
    5-نوع رینگ-لاستیک(رینگ بایدسبک. تیتانیومی باشه نه فولادی)
    6-و در مرحله ی آخر نوع رانندگی شخص

    پاسخ
  7. عليرضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    آخه وقتي كيفيت بنزينمان اينه مصرفش هم با اين خودروها بالاست همه چيزمان بايد به هم بخورد

    پاسخ
  8. peyman
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    با سلام بابا اینقدر L90 L90 نکنین حالم بهم خورد از این ماشین..فرقونی بیش نیست راستی کسی درباره L90 نظر نخواست

    پاسخ
  9. امیر
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    وقتی اینقدر محدودیت در تولید داشته باشیم تندر ما می شه گل سر سبد برین ببیننین ماشینهای 35 سال پیش خیابونهای تهرون چی بود .

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    آیا کسی خبر از کیفیت سمند lxداره بنزینی موتور معمولی ۀیا این ماشین آدم اذیت میکنه؟

    پاسخ
  11. عماد
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    تو ایران احتمالاً صدی 20 میشه

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    اکثر خودروهای امریکایی موتورهای بزرگتر با سیلندرهای بیشتری دارن و همچنین سبک رانندگی در اونجا توی شهرهای بزرگ متفاوته هم از نظر ترافیکی و هم از نظر تایم رانندگی مرکز شهر هم که بیشتر ترن و تاکسی و غیره هست پس نمیشه با ایران مقایسه کرد حتی اگر بیشتر هم از ما مصرف کنن ولی بهینه و درست مصرف میکنن.. در ایران به دلیل عدم مدیریت درست حمل و نقل و فرهنگ پایین مصرف بهینه نیست و حتی اگر کمتر از اونها بسوزونیم دلیل بر بهتر بودن نیست چون حتی جمعیت مردم و خودروهای ما و فواصل بین جاده ای متفاوت می باشد..
    در کل ما در این زمینه بسیار ضعیف و عقب مانده عمل میکنیم

    پاسخ
  13. سینا
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    خودرو زشت بی بهره ای مثل 405 صدی14 میسوزونه بعد گرنجور3000ccصدی10 میسوزونه بنازم بر این حمایت از سرمایه ایرانی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.