فراخوان 100 هزار مزدا 6 برای یک مشکل ساده

قریب به 100 هزار دستگاه از اتومبیل‌های مزدا 6 مدل سال‌های 2014 و 2015 به دلیل وجود مشکل در سیستم کنترل فشار تایر از سوی این خودروساز ژاپنی فراخوان شدند.

2014 Mazda 6
2014 Mazda 6

به نظر می‌رسد سامانه TPMS مورد استفاده در این اتومبیل در برخی شرایط خاص نمی‌تواند راننده را از کم شدن باد تایرها مطلع کند. از طرفی کم شدن باد تایرها می‌تواند روی هندلینگ و قدرت ترمزگیری اتومبیل تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل کمپانی مزدا از جانب سازمان (NHTSA) موظف شده تا طی یک فراخوان این مشکل را برطرف کند.

مشکل چیست:

اگر در هر چهار چرخ اتومبیل مذکور، تحت تأثیر شرایط جوی تغییر فشار رخ دهد، سیستم TPMS نمی‌تواند شرایط را تحلیل کرده و به راننده گزارش دهد و این مغایر با استانداردهای امروزی است. در واقع این سیستم در صورت کارکرد مؤثر باید بتواند بعد از اینکه در هر کدام از تایرها 25 درصد کمبود باد نسبت به حالت استاندارد که از سوی کمپانی سازنده تعریف شده، رخ بدهد راننده را مطلع نماید.

TPMS
TPMS System

TPMS System
TPMS System

چاره چیست:

دقیقاً 99,711 دستگاه از اتومبیل‌های مزدا 6 که در بازهٔ زمانی اکتبر 2012 تا اکتبر 2014 و در Hofu ژاپن تولید شده‌اند این مشکل را دارند. و از روز 5 ماه دسامبر سال 2014 کمپانی مزدا مشکل فوق را طی یک فراخوان و با یک بروز رسانی ساده نرم‌افزاری رفع خواهد کرد.

2014 Mazda 6 Sedan
2014 Mazda 6 Sedan

درباره نویسنده

تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

23 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل علی
    علی
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    اصول اول اعتماد اینه مشتری مداری احساس مسولیت واقعی

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      به همین دلیل کمپانی مزدا از جانب سازمان (NHTSA) موظف شده تا طی یک فراخوان این مشکل را برطرف کند. مشتری مداری؟؟؟ یا اجبار؟؟ سیستم نظارتی بالا سر اینا تو کشورهای مختلف قویه در حالی که هیچ نظارت قوی در ایرا نیست و اینا دارن ترک تازی میکنند!

      پاسخ
      1. سجاد
        سوابق: (126 دیدگاه) ,

        نه عزیز من!
        اینطورا هم که شما فکر میکنی نیست . . .
        برخلاف تصور شما در این کشورها بدلیل داشتن بازار و اقتصاد آزاد ، با کمترین نظارت از طرف دولت میشه فعالیت اقتصادی کرد .
        برای مثال در مورد اتومبیل مگر در موارد خاص مثل آلودگی و ایمنی که در صورت مشکل دار بودن ، در واقع برای دولت هزینه ایجاد میکنن ، نظارت خاصی روی تولید نیست .
        .
        و وجود رقابت خود به خود کیفیت رو بالا میبره .
        .
        و جالب اینکه تقریباً تمام این استانداردهای معتبری که در زمینه خودروسازی اعطا میشه ، از طرف شرکتهای خصوصیه!
        NHTSA هم گرچه دولیته ، اما درواقع بر اساس سیاستی عمل میکنه که “بهترینها” وارد بازار آمریکا بشن ، و نه هر ماشینی و یا یه سری ماشین های خاص!
        مثلاً نمیره به مزدا بگه فلان مشکلت رو رفع کن بعد دوباره برگرد ، بلکه میگه تو فلان مشکل جزئی رو داری که تویوتا با فلان مدلش نداره ، پس تو برو تویوتا بجات بیاد .
        .
        (ما تو ایران نظارت دولتی داریم ، خیلی سفت و سختش رو هم داریم ، اما چون بازار بسته ست کمپانیها میخوان دولت رو دور بزنن . چون در هر صورت مشتری مجبوره جنس اونها رو بخره . چه با ایربگ چه بی ایربگ ، چه با ABS چه بی ABS)

        پاسخ
        1. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          من در مورد دولتی و خصوصی بودن سیستم نظارتی حرفی نزدم تا اونجایی که یادم میاد!!

    2. ASTON MARTin
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      اینجا فشار سنجای اپاراتیا اینقدر خرابه که ادم میکشه اونجا خود ماشین فشار سنج داره استانداردشم بین اللمللی بررسی میشه 😐

      پاسخ
  2. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    405 این همه آتش گرفت این همه آدم تاحالا توش سوختن
    یادم نمیاد حتی ایران خودرو عذرخواهی کرده باشه

    پاسخ
    1. E 36
      سوابق: (753 دیدگاه) ,

      نمایندگی های ایرانخودرو ماشین صفر کیلومتر خودشو پذیرش نمیکنه واسه رفع نقص یا تعمیر ، برای تعمیر کولر 8 تا نمایندگی رفتم پیچوندنم ! آخر بیرون دادم درست کردن

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    چه عجب بالاخره مزداهم یه ماشینو فراخوان کرد تازه اونم مشکلش ساده هست چونtpms خیلی کاربرد نداره
    به نظرم توزاپن اول نیسان بعد تویوتا بیشترین فراخوان را دارند

    پاسخ
    1. amimir
      سوابق: (23 دیدگاه) ,

      دوست عزیز مزدا در ایران خودمون هم طبق یک برنامه سی پی ام فراخوان داد و یک پمپ هیدرولیک 350000 تومانی را رایگان تعویض کرد.

      پاسخ
    2. Ali
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      دوست عزیز تویوتا فراخوان هاش از نیسان خیلی بیشتره

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل "Amir"
    "Amir"
    سوابق: (448 دیدگاه) ,

    مشکلشون با این ماشین اینه اونوقت ماشینای ما آدمو ب فنا میده انگار ن انگار

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    ببینید چه قدر به فکر مشتریاشون هستن اونوقت تو ایران…

    پاسخ
  6. امیدبرتر
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    این هم از مزدایی که میگفتید بهترینه!

    پاسخ
    1. ali g35
      سوابق: (584 دیدگاه) ,

      آقا امید مزدا مزدا اگه بهترین نباشه بدون شک جزو بهترینهاست . بد نیست بدونی فراخوان دادن یه نقطه ضعف نیست بلکه باعث رفع عیب یه ماشین میشه .

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    توایرانم به مشتریا فراخوان میدن….میگن ماشینی که ثبت نام کردی نداریم بجاش بیاید یه چی دیگه ببرید اینقدرم اضافه بریزید حساب!

    پاسخ
  8. hamid
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    نمی دونم ما مسلمونیم یا اونا

    پاسخ
    1. مجتبی(ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      عبادت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست

      پاسخ
    2. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      مهم اینکه ادم باشیم یا باشند به دین نیست

      پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    فراخوان تمام تولیدات ایران خودرووسایپا به علت انواع واقسام ایرادات

    پاسخ
  10. ahmad
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    آدم وقتی این جور خبرا رو میخونه فقط واسه خودش حسرت میخوره که چرا باید توی ایران به دنیا بیاد.
    ماشین های ایران خودرو و سایپا کلن از همون بدو تحویل از کمپانی دچار نقص فنی هستن!
    ایربگ ماشین من نقص داشت و چراغش روشن میشد رفتم ایرانخودور بر میگرده میگه عیبی نداره حالا مگه چی شده!

    پاسخ
  11. انوش
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واقعا خودروسزای ایران باید یاد بگیرند که احساس مسعولیت یعنی چه . من خودم مکانیکم هر روز با افت فشار کیفیت در ایران مواجه هستیم . اگر چه چند سال پیش مدیر عامل شرکت تویوتا نیز به دلیل مشکل در پدال گاز همه سری ماشینها را فراخوان داد و از مشتریانش عذر خواهی کرد .. ولی متاسفانه در ایران ………………………..!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    مییییییییییییییییییییخوااااااااام

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.