اینجانب حدود ۴ ماه است که یک دستگاه مزدا ۳ جدید خریداری نموده ام که سعی میکنم تجربیات خود را در مورد این اتومبیل بازگو نمایم. همانطور که می دانید این اتومبیل دارای موتوری پر قدرت (۱۴۸ اسب در ۵۵۰۰ دور ) میباشد که به نظر من نسبت به بدنه سبک این اتومبیل شتاب فوقالعادهای را القا می نماید.
لازم می دانم که بگویم من نزدیک به ۹ ماه مالک یک دستگاه SAAB 9-3 بودم که مشخصات فنی شبیه همین اتومبیل را داشت (۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی سی و۱۵۲ اسب در ۶۰۰۰ دور ) و بجز مصرف پایین این ژاپنی و هندلینگ و ایمنی بالای سوئدی مذکور تفاوتی از لحاظ ترمز و شتاب و صدا داخل اتاق احساس نمی کنم . همچنین مدتی هم مزدا۶ مدل ۲۰۰۴ داشتم که حدودا همین مشخصات را داشت . بجز اتاق بزرگتر مزیت چندانی را نسبت به مزدا۳ جدید قابل ذکر نمی دانم البته حتماً مزدا۶ جدید بسیار کاملتر است .
دارا بودن تعادل بسیار خوب مدیون سیستم dfs و پهنای بسیار خوب اتاق و تعلیق مجزای آن است که به خوبی سر هر پیچ خودنمایی میکند . حتماً مستحضر هستید که ژاپنیها به دلیل اینکه اغلب جثه نحیفی دارند استاد طراحی اگونومیک هستند و حتی در اتومبیلهای دهه ۷۰ ژاپن هم این امر کاملاً محسوس است درنتیجه دید بسیار عالی از طرفین و آینه وسط ، دسترسی مناسب به ابزارهای کنترلی اتاق دور از انتظار نیست . استهلاک پایین مخصوصا در جلوبندی خودرو از نقاط قوت آن است.
با این همه اگر اتومبیل مونتاژی در ایران بدون اشکال باشد باید تعجب کرد . مخصوصاً اگر کمی آشنا به فنی خودرو هم باشید خودتان دنبال ایرادهای آن می گردید. بنابراین نقاط ضعف این اتومبیل قابل تامل است . شما حدود ۵۰ میلیون پول برای اتومبیل ۱۶هزار دلاری میپردازید و ناگهان متوجه می شوید که پخش صوت تاچ جای خودرا به یک سیستم پخش تک CD داده است که البته در صورت پرداخت ۷۰۰ هزارتومان به گروه بهمن در نمایندگیها قابل نصب است، سیستم GPS و کنترل باد لاستیکها هم از مصادیق غربزدگی می باشند و از اتومبیل جمع شدهاند. شرکت بهمن خودرو همچنین دریافته است که تنظیم ارتفاع چراغها نیز خیلی مهم نیست و برای همین تنها جای کلید خالی آن هر روز شما را آزار می دهد. در هنگامی که چرخهای جلو در چاله میافتند و اصطلاحاً زیر چرخ خالی میشود صدای غیر عادی به گوش می رسد که تقریباً تمام مزدا۳ های جدید از آن رنج می برند که منشا این صدا وجود خلاصی در زیز پیچهای طبقهای جلو می باشد درنتیجه رفع آن خارج از گارانتی بوده و نمایندگی ۸هزارتومان بابت رفع آن از صاحبان مرفه اتومبیل دریافت میکنند. دیگران را نمیدانم اما در خودرو من آب پاش چراغهای جلو به درستی عمل نمی کنند و نمایندگی هم با برخورد خوب به شما می فهمانند که اشتباه می کنید . شاید یکی از ایرادات سلیقه ای این خودرو ارتفاع کم آن از سطح زمین است که بسیاری از صاحبان آن را نگران کرده است .
در کل نمی توان گفت به این قیمت از اتومبیل فوقالعاده ای برخوردار هستید اما این حقیر آنرا به رقبای کرهای ترجیح دادم.
با سپاس از آقای هوتن دلارام برای نوشتن تجربیات خویش
رفیق
۲۵ مرداد ۱۳۹۰این مطلب …استهلاک پایین مخصوصا در جلوبندی خودرو از نقاط قوت آن است…
با این مطلب….. در هنگامی که چرخهای جلو در چاله میافتند و اصطلاحاً زیر چرخ خالی میشود صدای غیر عادی به گوش می رسد که تقریباً تمام مزدا3 های جدید از آن رنج می برند …با هم در تضاد هستند ولی تا آنجاییکه من از تمام کسانی که مزدا 3 دارند پرسیدم همه در وجود این اشکال در خودروشان اتفاق نظر داشتند وبه نظر میرسد این اشکال در این مدل اپیدمی میباشد
hoo
۲۶ مرداد ۱۳۹۰سلام رفیق ؛
نه در تضاد نیست . علت این صدا یک خلاصی در جلو بندی اتومبیل است که با محکم شدن پیچهای طبق برطرف میشود و ارتباطی با استهلاک جلوبندی ندارد. نمایندگیها هم علت این خلاصی را به درستی نمیدانند .
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۰یعنی از قصد پیچها رو سفت نمیکنن که بعدش با رجوع به نماینذگی از ادم پول بگیرن ؟
حسن
۴ شهریور ۱۳۹۰من زیاد سررشته ای از اتومبیل ندارم حتی رانندگی هم بلد نیستم ولی اینو میفهمم که سوار شدن ماشین خوب و استاندارد حق هر ایرانیه ولی متاسفانه در کشور ما از اونجا که هیچ وقت قانون و وجدان کاری وجود نداره و همیشه قوانین به نفع سرمایه دارها تنظیم میشه بنابراین مردم باید ماشین 16000 دلاری رو با 3 برابر قیمت اون هم با این دستکاریهای نامعقول و نابجا سوار بشن. به نظر من باید انقلابی در صنعت خودرو ایران صورت بگیره و جلوی این همه ظلم به مصرف کننده گرفته بشه!!!!؟؟؟؟
saman
۱۲ خرداد ۱۳۹۲ای کاش قوانین به نفع سرمایدارها بود اونموقع سرمایشونو میاوردن سرمایه گذاری میکردن همونجوری که خیامی در سال 45 اورد و ایران ناسیونال را درست کرد.تا کی از این الفاظ دلسرد کن باید بکار بره.اتفاقا سرمایه دار که از راه تلاش ذهنی و بدنی طی سالها سرمایه بدست اورده سرمایه شو صرف خرید خودروهای چند صد میلیونی نمیکنه .اینجور هزینه کردنها از ثمرات پولهای باد اورده س.
رضا
۸ شهریور ۱۳۹۰دوست عزیز باید خدمتتون عرض کنم که اشتباه می کنید که مزدا3 را به رقبای کره ای مثل هیوندای سوناتا 2011 که در حال حاضر 53 میلیون به فروش می رسد ترجیح می دهید. جهت اطلاع دوستان باید عرض کنم در حال حاضر شرکت هیوندای کره در رده پنجم خودروسازان دنیا از لحاظ رضایت مشتری قرار دارد. البته شرکت مزدا ژاپن در رده سوم همین جدول می باشد ولی خودروی خریداری شده توسط شما توسط گروه بهمن تولید شده و زمین تا آسمان با مدل ژاپنی آن تفاوت کیفی و کمی دارد. شما با پرداخت همین مبلغ می توانستید با خرید یک دستگاه سوناتا 2011 علاوه بر بهره گیری از امکانات بسیار بالاتر ، موتور بسیار قویتر با 195 اسب بخار قدرت ، سیستم تعلیق بسیار نرم تر و راحت تر ، از کیفیت بالاتری نیز بهره مند شده و از مراجعه به تعمیرگاه راحت باشید ضمن اینکه از 100000 کیلومتر گارانتی نیز استفاده نمایید.
hoo
۸ شهریور ۱۳۹۰دوست عزیز اشتباه شما این است که سلیقه های دیگران را اشتباهات آنها میدانید قیمت هیوندای سوناتا 56600000تومان شرکتی و در بازار 64 میلیون تومان است . مشکلاتی که اتوموبیلهای کره ای نسبت به سایر اتوموبیلهای روز دارند قدرت موتور بالا در برابر حجم کم موتور آنهاست که خود به خود عمر مفید موتور را می کاهد. با توجه به کار اند درایور هیوندای و پژو در داشتن صداهای ناخوش آیند داشبورد و اتاق پس از مدت کمی از کارکرد رتبه اول را دارا هستند. متاسفانه برادر من همین مدل پیشنهادی شما رادو ماه پیش با ix55 تعویض کرد به امید داستن کیفیت بهتر که فکر نمی کنم همچنان راضی باشند. در مورد گارانتی و خدمات هم شرکت آسان موتور بهتر از سایرین عمل نمی کند . اتوموبیلهای وارداتی را شامل گارانتی نمیداند و شرکتیها هم امکانات وارداتی ها مثل سنسور باد سقف پانوراما حافظه صندلی را ندارند. البته با شما در راحتی اتاق موافقم .همچنین کیفیت بالای رنگ سوناتا با کمتر اتوموبیلی قابل مقایسه است.
مهدی
۱۹ مهر ۱۳۹۰سلام دوستان ما یه مزدا 3 new2011 خریدیم هیچ مشکلی نداره اگه داخلش لاستیکاش نیتروژن بزنید خیلی نرم میشه کلا داشبردش از سانتافه و ازرا وix55بهتره
بهرام
۱۲ خرداد ۱۳۹۲واقعا 10 تا 15درصد نیتروژن یه سیستم تعلیق را عوض میکنه چون هوای معمولی 79. نیتروژن داره نهایت خلوص دستگاههای نیتروژن هم اگر 90. باشه بنابراین من که تجربه کردم همچین تاثیری نداشت.مشکل عمده مزدا3 پائین بودن کف اونه که اصلا با این جاده ها و خیابونهای پر از دست انداز سازگار نیست حتی اگر زیرش هم زیاد به زمین نخوره همون احساسش همیشه ادمو اذیت میکنه.
مهندس حمید حسن پور
۸ آذر ۱۳۹۰راجب نیتروژن زدن آیا واقعاً اثر دارد؟ تو مقاله ای خواندم در کیفیت سواری هیچ اثری نمیگذارد…..
لطفاً اگر تجربه ای دارید بفرمایید.
نوید
۹ آذر ۱۳۹۳ما ب چرخای زانتیامون نیتروژن زدیم جای هوا
به نظرم رانندگی راحت تری داره و تغییراتش مخصوصن تو سرعت بالای 160 کاملا محسوسه. هم راحت تر و هم کم لرزش تر
mohsen
۱۱ اسفند ۱۳۹۰در مورد نداشتن کلید تنظیم چراغها باید عرض کنم که این خودرودارای سیستم اتو لول می باشد.یعنی به صورت خودکارنور رو تنظیم میکنه.در مورد چراغ شور هم اگر مایع شیشه شور استاندارد استفاده کنید هیچ مشکلی واسش پیش نمیاد.تمامی قطعات این خودرو تحت نظارت ژاپنیها و طبق استاندارد اونها نصب میشه و تمام قطعات تا اندازه ای که استاندارد ژاپن گفته سفت میشه شاید هم بیشتر.
محمد
۲۳ اسفند ۱۳۹۰سلام
باید عرض کنم یک عیب بزرگ این ماشین این است که دزد براحتی می تواند درب خودرو را باز کند بدون اینکه صدای بوق (آژیر) به صدا در بیاد حتی اگر قفل دوبل کرده باشید.
این کار هم با فرو کردن یک تیغه فولادی داخل جا کلید مکانیکی روی درب راننده و چرخاندن آن رخ میدهد. البته قفل را و مغزی آنرا خرد و خراب می کند ولی درب باز می شود. این متاسفانه برای یکی از آشناهای من اتفاق افتاد و گروه بهمن هم علیرغم اینکه تبلیغ می کنه ماشین ضد سرقته می گه ما این ماشین را با این مشخصات فروختیم و این ضعف را گردن نمی گیره! خیلی مواظب باشید بخصوص اینکه دزد گیر هم نمی شه روی این ماشین نصب کرد.
رضا
۲۰ خرداد ۱۳۹۱ایا ارتفاع پایین این ماشین در رانندگی شهری مشکل ساز نیست بعضی دارندگان از این موضوع گله میکنند تجربیات دوستان چی بوده ؟
javad
۴ مهر ۱۳۹۱این ماشین یه راننده به قول معروف مزدا سوار میخواد من با مزدا 3 هاچبکم کل ییلاقات امل رو رفتم .
بهرام
۱۲ خرداد ۱۳۹۲یعنی عموم نمیتونن راحت ازش استفاده کنن.بفرمائید صبور میخواد مثل کسانی که ارتفاع زدن و باید کجکی از روی یه سرعتگیر رد بشن.
امیررضا
۶ مرداد ۱۳۹۵مال من که تا الان پر پر هم که بوده کفش رو هیچ دس انداز و … نگرفته
nima
۲۱ تیر ۱۳۹۱یه ستونیه زیر ماشین من که تو خوزستانم اگه سه نفر عقب بنشینن باید ماشین رو دور بدی سر سرعتگیر ها تا کف ماشین نزنه البته ماشین من مزدا 3 قدیم است تنظیم چراغ جلو هم داره البته تو 140 تا 150 به بالا یه صدای شوت صدای جیر ممتد میوفته تو داشبورد یا نمیدونم باد میاد داخل صدا میاد که همه که تو ماشینن میفهمن اگه کسی این مشکلو داره کمک کنه
علیرضا
۱۵ خرداد ۱۳۹۲دوست عزیز سلام
اگه هنوز عم این ایراد رو در ماشینتون دارین راه حلش اینه :
شیشه جلو ماشین شما چسبش فاسد شده و از یه جا هوا میکشه رو به داخل و صدای سوت هم مال همبنه . باید شیشه توسط یکنفر که مهارتش بالاست باز و بست شه و بهتره که بجای چسب اکواریوم از چسب سیلیکون استفاده بشه
javad
۴ مهر ۱۳۹۱من حدود 4 ماهه یه مزدا3 هاچبک گرفتم تا 160 تا هم با هاش رفتم ولی همچین صدایی رو نشنیدم. در ضمن شاید بشه در این ماشین در باز کرد ولی تا زمانیکه ریموت تو شعاع عملکرد نباشه کسی نمیتونه روشنش کنه.
مهدی
۱۰ مهر ۱۳۹۱من چند ماهی مزدا3جدید گرفتم ولی وقتی ماشین سنگینه فرمونش گیجه
reza
۳ آبان ۱۳۹۱من یه مزدا3 قدیم دارم تا 190 رفتم هیچ صدایی تو اطاق نمیومد مدل 87
کیان
۲۰ آبان ۱۳۹۱یک مزدا 3 جدید مدل 91 دارم. یکبار تو پیچ با سرعت تقریبی 120 تا مجبور شدم ترمز بزنم . ماشین بد جوری تکون خورد .چند بار دیگم این کار با سرعتای پایین تر تست کرددم باز ماشین یک حالت پیچشی میگرفت و بازی بازی میکرد . دوستان عزیز به نظرتون با داشتن dsc این غیر طیبعی نیست.
بهرام
۱۲ خرداد ۱۳۹۲این مشکل در قدیمیها جزئ معایب این ماشین بود حتی سابقه چپ کردن با سرعت 70 در پیچ بسیار نرم هم داشته ولی در جدیدها نبایستی اینجوری باشن.
mohammad
۱۲ بهمن ۱۳۹۱من یک مزدا مدل 88 تیپ 3 دارم بسیار ماشین خوب و مطمئنی است وفقط ایرادش اینه که سرپیچها قسمت پشتش میچرخه خیلی باید احتیاط کرد ولی در کل خوبه
آرمان
۱۶ بهمن ۱۳۹۱نویسنده این مطلب مطمنا 4 ماه سوار این ماشین نبوده ( حتی 4 ساعت هم سوار نبوده ) وگرنه کلید به اون بزرگی قسمت چپ ماشین به اسم afs رو میدید .
این ماشین چراغ هاش به صورت اتوماتیک تنطیم ارتفاع میشه ( آقای نویسنده )
محمدرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۱دوستان من یک ماشین مزدا 3 جدید تیپ 4 تازه تحویل گرفتم. احساس میکنم ارتفاع ماشین خیلی پایینه، واقعا با این ارتفاع مشکلی تو جاده های برون شهری ندارید؟
توی کتابچه راهنما هم خوندم که نباید به ارتفاع ماشین دست زد.
ممنون میشم از تجربیات خودتون در این مورد بنویسید.
امیررضا
۶ مرداد ۱۳۹۵هیچ نگرانی نداشته باشین من خودم کلی باهاش رفتم خارج از شهر هیچ مشکلی پیش نیومد
ho.mobil
۲۱ بهمن ۱۳۹۱نمی دونم چرا ماشینهای شما دچار گیجی سر پیچها میشه و عقب ماشین از دست میره.چون نه دف عقبه و نه بدون esp)dsc).بهتره هم از نمایندگی هم از دوستان دیگه بپرسید چون نمایندگی معمولا مودبانه میپیچونه.!تو مدلهای جدید سیستم تنظیم اتوماتیک چراغها سر پیچها وجودداره.
شاهین
۱۲ خرداد ۱۳۹۲اتفاقا ماشینهای دیفرانسیل عقب از تعادل بالاتری در پیچها برخوردارن مثل اکثر بنزها و ب ام وها شما پیکان رو ول کنید.ضمنا اقای دلارام گفتن تنظیم ارتفاع چراغها رو حذف کردن نه چرخیدن با پیچ وقتی ما خودمون راضی هستیم و چیزی که نداره میگیم داره دیگه از سازنده داخلی چه انتظاری داریم.
فرزاد
۲۰ خرداد ۱۳۹۲با سلام به کلیه دوستان مزدا سوار
خدمتتان عرض کنم من نیو 2011 دارم با سرعت 200 هم در جاده حرکت کردم نتنها هیچ مشکلی نداشت بلکه فکر میکنی ماشین کاملا به زمین چسبیده و امنیت بسیار کامل.
همچنین با سرعت 130 در پیچ جاده حرکت کردم کوچکترین مشکلی نداشت من فکر میکنم دوستانی که ماشینشان مشکلی در این خصوص داره حتما بایستی ماشینو برای چک کردن ببرن نمایندگی
ولی من مشکلی دارم که خوشحال میشم کمکم کنید من ریموتم را گم کردم و نمایندگی هم ریموت یدک نداره اگر جایی رو میشناسید که ریموت یدک بگیرم تا 1 میلیونم حاضرم بدم(قیمت نمایندگیش 650)
با تشکر از یاری دهنده
محمود
۴ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز واسه ریموت فقط و فقط باید به نمایندگی اصفهان یا تهران بری من خودم انجام دادم
فرزاد
۸ تیر ۱۳۹۲با تشکر از شما دوست عزیز متاسفانه هیچ کدام از نمایندگیها حتی مرکزی ریموت یدک نداشت و من از طریق دبی ریموت را تهیه کردم و در نمایندگی مرکزی (کیلومتر 13 تهران-کرج) ریموت را تعریف نمودم.
حمید
۱۲ مرداد ۱۳۹۲تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو نداره ولی پیچ چرا
من 220 تا باهاش رفتم بدون کوچکترین مشکل و کاملا هم احساس ایمنی داشتم
اگه ماشین سنگین باشه تو سرعت بالا کمتر احتمال چرخش دارین ولی بلاخره عین همه ی ماشینا عقبش میچرخه البته تو سرعت خیلی بالا
ارتفاع ماشین هم پایین هست ولی نه اونقدری که اذیت کنه
در کل خوبه فقط تو سرعت بالا بخصوص سر پایینی هنگام ترمز احساس ایمنی نمیکنم انگار ماشین داره از کنترل خارج میشه البته تا به حال این اتفاق نیوفتاده ولی خب مشکله دیگه
إبراهيم
۲۶ مرداد ۱۳۹۲با توجه به قیمت ١٢۵میلیونی أن میارزد یا نه
فرزاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۲بله حتما که می ارزد. اگر یک نگاهی به ماشین های در این رنج بیاندازید متوجه میشوید که نسبت به همه از آپشن های بیشتری برخوردار است. همچنین ماشین یادتون باشه ماشین japan هم از نظر کیفیت و هم از نظر کم خرجی قابل قیاس با kia یا hyondai نیست. کلیه ماشین های کره ای پس از 3 سال مشکل جلوبندی ÷یدا میکنند ولی از سالها قبل مزدا جزء ماشینهای کم خرج و ارزنده مطرح بوده است.
alireza
۴ آبان ۱۳۹۲من این ماشینو میخوام بخرم به نظر شما این ماشین بهتر است یا کرولا GLI یا پژو 407 لطفا راهنمایی کنید باتشکر
فرزاد
۷ آبان ۱۳۹۲بین کرولا و مزدا 3 نیو که هر دو ژاپنی هستند فقط تفاوت سلیقه از نظر ظاهری و آپشن میتواند مطرح باشد. مزدا از زیبایی بیشتر و آپشن بیشتری برخوردار است و اصولا هندلینگ ماشینهای مزدا از 323 گرفته تا نیو بسیار دلچسب است ولی از نظر فنربندی و نرمی کمتر ماشینی (به غیر از آمریکایی) به نرمی کرولا و یا بهتر بگم تویوتا میرسد. اگر ماشینی اسپرت با هندلینگ عالی نیاز دارید مزدا و در صورتیکه ماشین نرمتر و خانوادگی تری بخواهید کرولا را پیشنهاد میکنم.
در خصوص 407 به استحضار شما دوست عزیز میرسانم که بدلیل عدم خواهان دیگر در ایران مونتاژ و یا وارد نمیشود ولی در کل ماشینهای فرانسوی در رده بعد از ماشینهای ژاپنی قرار میگیرند. دست دوم 407 نیز حداقل 3 سال کار کرده و بدلیل سنگینی بدنه تا حدودی خودش را ول کرده که اینجانب خرید آنرا با توجه به توضیحات قبل و عدم خدمات بعد ار فروش و کم بودن قطعات فابریک پیشنهاد نمیکنم.
amir.t.
۲۰ آبان ۱۳۹۲دایم یکیشونو داره و باهاش چند استان ایران رو دور زدیم البته کار داشتیم ی ذره خستگی احساس نکردیم
پویا
۲۹ آبان ۱۳۹۲من یک ساله مدل 89 دارم راضیم اما ماشین خشکیه زیرش هم میگیره تو چاله و دست انداز هم میکوبه سنسور عقب و یو اس پی هم نداره با وجود اینهمه پول… سراتو اپشن هاش بیشتره سوناتا 2011 خیلی نرمتر و بهتره شتابش از سراتو کوپه کمتره هندلینگش و نرمی فرمونش هم از مگان ضعیفتره در کل ماشین ادم مجرد یا نهایتا 2 نفر عقبش هم که جاش اندازه 206 اس دی باتشکر
فرزاد
۹ آذر ۱۳۹۲دوست عزیز در مورد اینکه زیرش میگیره و خیلی نرم نیست با شما موافقم ولی هم سنسور عقب داره و هم یو اس پی شاید ماشین شما تیپ پایین باشه از نظر آپشن به نظر من از سراتو کاملتره مثلا شیشه شور چراغ جلو و گردش چراغ های جلو با فرمان و … در مزدا نیو 3 که در سراتو وجود نداره
بهروز
۴ اسفند ۱۳۹۲دوست عزیز اگه اینقدر مشکل داره و خشکه و میکوبه و یو اس پی نداره و … پس چرا میگی ازش راضیم
فرزاد
۹ آذر ۱۳۹۲لازم به ذکر است که سیستم dsc هم سراتو نداره
جنسیس 2014
۲۳ دی ۱۳۹۲لاستیک سراتو 2014 می ارزه ب مزدا . مزدا تولید داخل ماشین نیس ک اسباب بازیه.
ماشین ژاپنی تو ایران فقط تویوتا بعضی از مدلاش مث کمری – پرادو – لندکروز
و از نیسان هم تیانا و مورانو
سیاوش
۳ بهمن ۱۳۹۲خیلی نظر جالبی دادید اگر به نظرهای قبلی توجه نمایید کلیه نظرها همراه با دلیل و توضیحات کامله و لی شما فقط خواستید ماشین خودتونو ببرید بالا ؟؟؟!!!! کافی به یک لاستیک فروشی مراجعه کنید و فرق لاستیک ژاپنی و کره ای رو متوجه شید هرجفت لاستیک ژاپنی (یوکوهاما و …) حداقل 1.200.000 تومان و هر جفت لاستیک هم ارز اون از نوع کره ای (هانکوک , کومهو) 580.000 تومان یا به عبارتی چهارتا لاستیک سراتو روی هم دو تا لاستیک مزدا هم نمیشه!!!!!
قیمت سراتو صفر 100 میلیون ولی مزدا 2012 رو 100 تومان نمیدن و اگر 2014 رو گیر بیاری زیر 150 نیست اصلا قیاس مع الفارقه…..
هادی
۱۷ اسفند ۱۳۹۲دوستان. کی میدونه این آبپاش چراغ جلوی مزدانیو چجوری کار میکنه؟
فرزاد
۵ فروردین ۱۳۹۳سلام بایستی آب پاش شیشه رو نگهدارید پس از 10 ثانیه آب پاش چراغها فعال میشه اگر کار نکرد موتورش خراب شده و بایستی به نمایندگی بروید.
(راستی راننده نمیتونه ببینه بایستی یک نفر جلوی ماشین شما بایسته که بیرون آمدن آب پاشارو ببینه)
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳جناب آرمان دکمه afs مربوط به گردش چراغها به چپ و راست همزمان با گردش فرمان میباشد.
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳حتما باید چراغها روشن باشند تا چراغ شور ها کار کنن
محمدرضا
۱۰ اسفند ۱۳۹۷خیر ، دوبار که پشت هم بزنی فعال میشه چه روشن باشه چه خاموش