وزش باد ملایم مزراتی در ژنو: معرفی لوانته

کمتر از 24 ساعت پس‌ازآنکه مزراتی تولید شاسی‌بلند جدید خود یعنی لوانته را در تورین ایتالیا شروع کرد، این خودرو را برای دلبری به ژنو آورده است.
این خودرو که نامش از بادهای گرمسیری مدیترانه‌ای گرفته‌شده است، اساسی‌ترین تلاش مزراتی برای افزایش فروش خود پس از سال‌هاست، مخصوصاً در بازارهایی مثل چین و آمریکای شمالی; جایی که تلاش خواهد کرد تا تاج فروش را از سر رقیبانی چون پورشه کاین، ب‌ام‌و X6 و X5 و مرسدس بنز GLE برباید.

Maserati Levante
Maserati Levante

Maserati Levante
Maserati Levante

شاسی‌بلند جدید مزراتی بر پایه‌ی نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ای از معماری کواتروپورته و گیبلی بناشده است و همان مجموعه‌ی انتقال قدرت را داراست که شامل یک نسخه‌ی بنزینی 6 سیلندر 4 لیتری توربوشارژر دار است که دارای دو خروجی متفاوت 345 و 424 اسب بخاری می‌شود. یک نسخه‌ی توربو دیزل 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو نیز با خروجی 271 اسب بخار در دسترس است. همه‌ی پیشرانه‌ها به سیستم هوشمند تمام چرخ متحرک یا همان Q4 مجهزند که می‌تواند گشتاور تولیدی را زمانی که موردنیاز باشد بلافاصله بین اکسل‌ها انتقال دهد. یک گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک نیز به همراه سیستم استارت استاپ یکپارچه، تکمیل‌کننده‌ی مجموعه‌ی انتقال قدرت هستند.

Maserati Levante
Maserati Levante

Maserati Levante
Maserati Levante

مدل پایه‌ی لوانته با 345 اسب بخار قدرت دارای شتاب صفرتا صد 6 ثانیه‌ای، بیشینه سرعت 251 کیلومتر بر ثانیه‌ای، مصرف سوخت 10.7 لیتری در صد کیلومتر و آلایندگی 249 گرمی CO2 در هر کیلومتر است.

Maserati Levante
Maserati Levante

Maserati Levante
Maserati Levante

مدل سریع‌تر یعنی لوانته S با 424 اسب بخار قدرت طبیعتاً عملکرد بهتری دارد و شتاب صفرتا صد 5.2 ثانیه‌ای، بیشینه سرعت 264 کیلومتر بر ساعتی، مصرف سوخت ترکیبی 10.9 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان آلایندگی 253 گرم Co2 در هر کیلومتر از مشخصات آن می‌باشد.

Maserati Levante
Maserati Levante

Maserati Levante
Maserati Levante

مدل باصرفه‌تر لوانته یعنی گونه‌ی دیزلی هم عملکرد بدی ندارد و شتاب، بیشینه سرعت، مصرف سوخت و میزان آلایندگی آن به ترتیب 6.9 ثانیه، 230 کیلومتر بر ساعت، 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر و 189 گرم Co2 در هر کیلومتر می‌باشد.


این شاسی‌بلند جدید از سیستم تعلیق دوبل جناغی در اکسل جلو و سیستم چند اتصالی در عقب سود می‌برد که با سیستم دامپینگ الکتریکی ترکیب شده و 5 سطح رانندگی دینامیک به‌علاوه‌ی حالت پارک را تأمین می‌کند. طبق گفته‌ی مزراتی، لوانته تقسیم وزن عالی 50/50 را در جلو و عقب دارد.


این خودرو به سیستم‌های کمکی متنوعی مجهز است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد جلو، سیستم کمک ترمز خودکار، سیستم هشدار خروج از خطوط، هشدار نقاط کور و دوربین دید اطراف اشاره کرد. برای کسانی که لوانته را با استایل و بسته‌های تکنیکی بهتر و بیشتری می‌خواهند، مزراتی دو بسته‌ی ویژه‌ی “لوکس” و “اسپورت” را پیشنهاد می‌دهد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

30 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل بهنام
    بهنام
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    مزراتی یه لوکس اسپورته ، واقعا استایل خیلی خوبی داره ، از نظر قیافه که از همه رقیباش سره فقط عملکرد پورشه و و بی ام و بهتره هم شتاب هم سرعت
    ولی مزراتی یه چیز دیگس !!

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل O /\/\ I D
    O /\/\ I D
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    نظری ندارم
    نه زشته و نه زیبا !!!
    پورشه کاین-نیسان جوک(یجورایی)-بی ام و سری ایکس5 و 6 رو میشه دید

    پاسخ
    1. germany
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      آخه نیسان جوک چه ربطی داره به یه ماشین لوکس مثل مزراتی!!!؟؟؟ پورشه و آئودی رقباش هستن

      پاسخ
  3. Amir amini
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    سلام دوستان ببخشید مزاحم میشم من یه بنز c240 پیدا کردم که طرف از همکارام میگه از اول برا خودش بود دست پلیس نبود 130 تا کارکرد داره میگه 50 تومن میرزه بخرم یا نه برا سال 2003 اگه نه که من چی بخرم بین اینو 206 اس دی نو کدومو می‌پسندید بیشتر از 50 نمیخام خرج کنم من هم دانشجوام هم تازه چند ماه میرم سر کار برا دانشگاه میخام ممنون

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      سلام جناب امین
      اولا همینطور که گفتن دوستمون بنز خرجش بالا است و مخصوصا این مدل های قدیمی بعضا دیدم کامپیوتر برنامه ریز ماشین خراب شده و خیلی هم سخت درست میشن اگه خدای نکرده مشکلی پیدا کنی برات سخت میشه بعدشم این ماشین مشتری اول و اخرش خودتی اگه من بودم40تومن میدادم یه ال نود میخریدم 10 تومن هم به صرفه، قبول دارم ال نود قیافه اصلا نداره ولی بنده خودم بعد از150هزاتا کارکرد ال نود نه گله ای از سوختش دارم و نه کیفیت ساختش و دوامش بعدشم از 206 جادار تره هم عقبش و هم صندوقش
      امید وارم حرفام بدردتون بخوره
      ارادتمند

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      مبارک باشه امیر جان اول این که ببین تصادف نداشته باشه به حرف دوستت اکتفا نکن کد متورش رو بردار برو تاره ایران بهت می گن برا نیروی انتظامی بوده یا نه و ببین دسکاری نشده کارکردش رنگ داره ی نه چون اگه تصادف شدید داشته باشه ماشین دیگه رو فرم نمیاد ولی اگه ایراد متوری هم داشته باشه با دیگه 4یا 5 حل میشه خوبم حل میشه (فقط ببین تصادفنداشته باشه شدید ) و 206 اس دی احتمالا بخای v9 f’dvd اینو به طور قاطع می گم که حتما مدل قبل از 92 بگیر حتما من خودم 206 دارم زیادم سرم میشه ازش هر سوالی داشتی بپرس در موردش بعد از 92 ecuدیگه برا بوش و زیمنس نیست مصرف سوخت بیشتر می شه دریچه گازم برقیه ماشین با یه کپ حرکت می کنه که به قول خودمون تنبله
      خدا کنه کمک کرده باشم

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1658 دیدگاه) ,

        moein جان
        من خودم 206 دارم “”زیادم سرم میشه ازش “”

        را خوب اومدی داداش
        کلی حال کردم ، دمت گرم …

        پاسخ
    3. hamid
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      آقا امیر بنظرم نخری بهتره
      مدلش پایینتره و امکانات آنچنانی نداره و خرجشم بالاست و همینطور قطعات به سختی پیدا میشه براش .
      بنظرم گزینه های کم و بیش دیگه ای تو این رنج پیدا میشه ( البته به جزء چینی ها )
      برادر من یه ماه پیش یه مگان 2000 اتومات مدل 88 بیرنگ و بدون خط و خش خرید 56 تومن خیلیم راضیه و امکانات خوبی رو هم داره ایمنی بالایی رو هم داره و فقط بخاطر کیفیت مطلوب در برابر چینی ها خرید.

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      این قیمت زیادی کمه.
      با احتیاط و تحقیق کامل برو سمتش. بررسی کن تصادفی چیزی داشته.در حد گلگیر مهم نیس اما شاسیش دس خورده باشه دیگه بدرد نمیخوره. جلوبندیش رو باید چک کنی. وضعیت گیربکسش رو بسنجی. شخصا میگم سلامت ماشین و نحوه ی کارکرد صاحبش مهم تر از مسافتیه که رفته.
      البته خرجی که رو دستت میزاره حتی برای ی تعویض روغنو نادید نگیر.
      فقط اگه دوست دار ماشینی برو سمت آلمانیای کارکرده.
      وگرنه یا تندر صفربخر یا ی ماشین کم دردسر مثل آوانته یا مزدا3 تر و تمیز.

      پاسخ
  4. ebi
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    هزینه بنز 2003 بالاست
    فقط باید هزینه کنی
    منباب مثال کمپرسور کولرش بین 6 تا 8 ملیون
    روی 206 نظری ندارم
    الان یه اوانته 85 اتومات میشه با 50 خرید
    یکی از دوستان داره
    راضیه
    با 50 گزینه های بهتری ام میتونی پیدا کنی
    البته غیر چینی

    پاسخ
  5. Mohammad
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    یه نظر دارم برات پدال جان،فیلم این معرفی ها رو قراربده تا بتونیم ببینیم فقط یه لینک میخواد بذاری دیگه چون حیفه واقعا فیلم معرفی لوانته خودش یه شاهکاربود……

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    اصلا مزراتی یه چیز دیگه هست، استایل خودش رو داره و لوکس بودن خودش رو به رخ میکشه، به هر حال، از مزراتی نمیشه گذشت، هر چند هزینه گزافی داشته باشه.

    پاسخ
  7. ali a.j.g
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    آقای شاهین احمدزاده دستتون درد نکنه

    موفق باشی maserati لوانته

    پاسخ
  8. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    زیباست
    عملکردشم نسبت به رقبا تا به بازار آمدنش باید منتظر بود
    درگ بین suv لوکس ها هیجانی تر میشه !
    مطمئن باشید پورشه بیکار نمیشینه

    پاسخ
  9. erfan
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    چقدر خوبه به به حرف نداره فقط دریچه کولر کنار مانیتور زد تو ذوقم
    چقدر جلوش زیبا و وحشیه آفرین به این برند

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل حسین
    حسین
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    یه سوال داشتم از پدال
    میخام بدونم چرا یه بدعت نو میزارین تو تلفظ اسم ماشینا؟
    چه ظرورتی داره؟
    همه دنیا میگن لکسوس ولی پدال میگه لکسس
    همه دنیا میگن مازراتی پدال میگه مزراتی
    واقعا چرا تلفظ خود شرکت را نمیگین؟؟
    مثلا ما سالهاست به مازدا میگیم مزدا
    شما بعنوان یه سایت خبرگذاری باید همچین اشتباهاتی را درست کنین نه ایکنه به اشتباهات اشتباه اظافه کنین
    مرسی

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      دوست عزیز تلفظ “مزراتی” بیشتر نزدیک به تلفظ اصلی هستش.با یه سرچ ساده و گوش کردن به وویس اون میشه اینو فهمید.
      ارادت

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        میدونین چرا اینقد دیس لایک خوردم؟؟
        بخاطر اینکه مزراتی تلفظش باکلاستر از مازراتیه. خخخخ
        ولی
        حرف شما هم متین آقا شاهین ولی ما بحثمون رو تلفظ شرکتیه . مثل مورسیه لگو با مورچیه لاگو . مثله پورش با پورشه . مثل ای ام جی با آ ام گ . مثل کویینگزگ با کوینخ زگ . مثل هوریکن و اوراکان و خیلیای دیگه
        مهم اینه ک تلفظ اون کشور و اون شرکت مد نظر باشه
        مثلا خارجیا را دیدین پیکان را پایکان تلفظ میکنن؟؟ وقتی همچین کلمه ای به هر کسی ک پیکان داره بگی میگه آقای محترم اسمش پیکانه دیگه چه برسه به غولای خودرو سازی
        بازم مرسی از مقاله خوبتون

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم دوست عزیز
          حرف شما هم درسته اما توجه داشته باشیم که بعضی از تلفظ ها دیگه تو زبون ما جا افتادن و عوض کردن اونها شاید مورد قبول واقع نشه.

    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      هر کس ی جور میگه. مرجع هر کس هم فرق میکنه.
      مثلاً همین لکسس هم انگلیسی زبونا میگن هم خود ژاپنی ها. اما عربا میگن لکسوس یا بعضا تو کشورمون لکزوز هم میگن.
      داج و دوج- موستانگ و ماستانگ -ب ام و و بی ام و و بی ام دابلیو – و…
      تا دلت بخواد از این مثالا هس.
      منم خیلی تو قید تلفظ نیستم.اما مرجعش باید خود سازندش باشه نه سایت ها و مجلات کشورای مختلف.

      پاسخ
  11. حسین
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    منتظر بودم یکی بگه شاسی بلند فقط لندکروز که آفرودش قویه ، این که هیچی نیست

    پاسخ
  12. mehdi
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    تنها شاسی بلندی که می تونه باکلاس تر از پورشه کاین و بی ام دبیلو ایکس6 باشه همین مازراتی..حرف نداره..باکیفیت و زیبا و هندلینگ زیر پوستی فراری…حرف نداره.

    پاسخ
  13. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    همه طراحی مازراتی یک طرف
    لوگو ی افسونگر مازراتی عالمی جداست.

    پاسخ
  14. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    بی انصافی نکنیم الان خودروسازی ایتالیا یکی از زیباترین خودروهای اسپرت جهان داره تولید میکنه مخصوصا فراری و لامبورگینی و پاگانی و مازراتی

    پاسخ
  15. سهیل
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    برای اولین بار بعد از مدل گرندتوریزمو این تونست منو شیفته خودش کنه طراحیش شیک و باکلاسه اما راه سختی رو درپیش داره برای کنار زدن حریف ها اگه قیمتشو خوب بگن و عملکرد و امکاناتش راضی کننده باشه میتونه یه موفقیتی داشته باشه من که راضی هستم ازش

    پاسخ
  16. علیرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    اتفاقا گیبلی خوشکل تر از اینه اما کلا مزراتی در طراحی و کیفیت ادوات داخلی ضعیف عمل میکنه بر عکس بیرون که طراحیاش عالیه د خصوص تلفظ هم تلفظ سازنده مهمه که اونم مزراتیه در ضمن مازدا هم نیست مزداست اصلا اسمش از اهورا مزدا برداشته شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.