آموزشمسابقات

بخش دوم اصطلاحات فرمول یک

Racingline  یا خط مسابقه:

در کلیه ورزش های موتوری racing line  مسیر حرکت را به طور منظم مشخص می سازد. خط مسابقه, خطی است که راننده به وسیله آن در کم ترین زمان ممکن می تواند از مسیر رقابت و ویراژهای آن عبور کند. بهترین نحوه رویت خط مسابقه racing line دیدن یک رقابت پس از یک بارش کوتاه باران در پیست است که در طول مسابقه, مسیر حرکت اتومبیل ها به تدریج خشک شده و بدین ترتیب خط مسابقه به راحتی برای همگان قابل مشاهده می شود. توجه داشته باشید که هر پیست می تواند یک یا چند خط مسابقه داشته باشد که هر راننده با استفاده از بهترین خط مسابقه می تواند رقیب خود را پشت سر بگذارد. Racing line از جمله بخش هایی است که در کلیه مدارس آموزشی رانندگی به آن توجه ویژه ای می شود.

Apex یا راس زاویه:

Apex دشوارترین محل طی یک وراژ است و در واقع به نقطه عبوری خط مسابقه از مسیر داخلی ویراژ گفته می شود . از این کلمه مکررا در ورزش های موتوری استفاده می گردد. واژه ای که در سایر ورزش ها همچون اسکی و دوچرخه سواری هم کاربرد دارد. Apex در بسیاری از اوقات برای بیان شکل هندسی داخل ویراژ نیز به کار می رود. علاوه بر این توجه داشته باشید که در رقابت های دریفت هم این نقطه از ویراژ نقش موثری در طی کردن مسیر آن ایفا می کند , به طوری که در این رقابت ها , در هنگام عبور از مسیر داخلی ویراژ , چرخ های جلو می بایست دقیقا از نقطه Apex عبور کنند.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود مهدوی نیا

مسعود مهدوی نیا www.f1-gp.blogfa.com

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. schumacher7

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا مسعود مطالب فرمول یک حرف نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. منتقد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خیلی عالیه مسعود عزیز دمت گرم
    موفق باشی “یا علی”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. متین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    عالی بود … ولی یه مقداری کم بود … باز هم مرسی از آقای مهدوی نیا … شب خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ۹۱۱

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا