قهرمانی آسان لوئیس همیلتون در استرالیا

مسابقات جایزه بزرگ استرالیا، به‌عنوان افتتاحیه این فصل مسابقات فرمول یک در حالی با قهرمانی همیلتون و مرسدس پایان یافت که خبری از تیم‌های شگفتی‌ساز نبود. تنها 11 خودرو توانستند مسابقه را به انتها برسانند که این برای شروع فصل و از نشانه‌های مشکلات ریز و درشت ابتدایی است که به تدریج کاسته خواهد شد.

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

تیم همیلتون و رزبرگ، امسال نیز نشان دادند که باید روی آنها حساب ویژه ای باز کرد. اما پس از این دو، فراری با راننده جدید خود، سباستین فتل توانست رتبه ای مناسب را کسب کرده و در جای سوم بایستد. ماسا با تیم ویلیامز رتبه چهارم را کسب کرد. مک لارن هم در غیاب فرناندو الونسو با مشکلات فنی خودروهایش رتبه‌هایی بهتر از یازدهم و هفدهم به‌دست نیاورد.

Lewis Hamilton and Nico Rosberg
Lewis Hamilton and Nico Rosberg
Lewis Hamilton wins Melbourne
Lewis Hamilton wins Melbourne
2015 Australian Grand Prix
2015 Australian Grand Prix

The Safety Car
The Safety Car

با این نتایج، مرسدس 43 امتیاز به‌دست آورد و در رتبه نخست ایستاد. فراری 15 امتیازی دوم است و سابر با 14 و ویلیامز با 12 و ردبول با 8 امتیاز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.

15 مارس  –  آلبرت پارک  –  58 دور  –  307 کیلومتر
رده بندی نهایی امتیاز زمان/تاخیر سرعت میانگین (مایل بر ساعت)
1
Lewis Hamilton – Mercedes
25 1:31:54.067 200.807
2
Nico Rosberg – Mercedes
18 +1.360 Sec 200.758
3
Sebastian Vettel – Ferrari
15 +34.523 Sec 199.558
4
Felipe Massa – Williams
12 +38.196 Sec 199.426
5
Felipe Nasr – Sauber
10 +1:35.149 Sec 197.401
6
Daniel Ricciardo – Red Bull
8
196.961
7
Nico Hulkenberg – Force India
6
195.671
8
Marcus Ericsson – Sauber
4
195.151
9
Carlos Sainz Jr. – Toro Rosso
2
194.919
10
Sergio Perez – Force India
1
194.49
11
Jenson Button – McLaren
0
193.035
12
Kimi Raikkonen – Ferrari
0
194.907
13
Max Verstappen – Toro Rosso
0
190.96
14
Romain Grosjean – Lotus
0
15
Pastor Maldonado – Lotus
0
16
Daniil Kvyat – Red Bull
0
17
Kevin Magnussen – McLaren
0
18
Valtteri Bottas – Williams
0

26 دیدگاه

  1. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    اینجور که بوش میاد امسالم مرسدس قهرمانه

    پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        مرسدس عشقه دیگه هی دلبری هم میکنه لامصب

        پاسخ
    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      پ ن پ میخوای ایرانخودرو اول بشه…

      پاسخ
    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      با اینکه از مرسدس بدم میاد…

      اما حقشه که اینجوری پیشتازی کنه…

      پارسال هم اختلاف قدرت موتورش نشون داده بود…

      اما در مورد مکلارن…کا رویا ها از بین برد…
      هوندا و مکلارن سرمایه گذاری بسیار زیادی روی این موتور کردند…حتی ران دنیس صاحب مکلارن گفته بود اگه بخوام موتور مکلارن-هوندا تشبیه کنم به یک جواهر تشبیه میکنم…

      اما امروز میبینیم که موتور هنوز مشکلات پایداری بسیاری داره…

      در هر صورت همین اول بازی میگم مرسدس با اختلاف خیلی زیادی اوله…شکی هم ندارم…

      اما تنها امیدم به اینه که موتور های مکلارن برای چنر بازی اخر بازی اماده بشن…و مشکلات تموم بشن. تا رقابت بین مکلارن و مرسدس باشه…

      پاسخ
    3. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      خبر رسمی و جدید : : :

      امروز  ردبول کلی شاکی بود و گفته بود جلوی مرسدس باید گرفته بشه.

      کریستین هورنر مدیر تیم فرمول یک ردبول پس آز پایان مسابقه استرالیا با انتقاد از وضعیت کنونی فرمول یک از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی خواست که با اعمال قوانینی از فاصله مرسدس با دیگر تیم ها کم کند.

      او که اذعان کرده موتور رنو ۱۰۰ اسب بخار کمتری نسبت به مرسدس دارد اعلام کرد در زمان پیروزهای ردبول این فدراسیون با ممنوع کردن تکنولوژی هایی مانند دیفیوزر دمنده، دابل ، دیفیوز، اف داکت و غیره سعی در متوقف کردن ردبول داشت و از این فدراسیون خواستار دنبال کردن چنین حرکتی نسبت به مرسدس نیز شود.

      او گفت در قوانین فدراسیون مکانیزمی به نام برابری وجود دارد که به یک تیم اجازه نمی دهد بیش از اندازه قوی شود.هورنر گفت الان موقع آن است که از آن استفاده شود.

      او علاوه بر کاهش هیجان مسابقات، دلایل مالی و هزینه زیاد بهبود و توسعه پیشرانه ها را که باعث شده تیم هایی مانند مانور در آستانه ورشکستگی قرار گیرند را از دلایل استفاده از مکانیزم برابری خواند.

      پاسخ
      1. Milad
        سوابق: (22 دیدگاه) ,

        هه … زمانی که ردبول با انواع و اقسام دور زدن قانون قهرمان میشد چرا این حرفا رو نمیزد …اون موقع یادم نمیاد مرسدس شاکی بوده باشه…مرسدس بیکار ننشست و خودشو قوی کرد تا از ردبول جلو افتاد حالا شما هم به جای اینکه توقع داشته باشی یکی جلوی بقیه تیما رو بگیره تا بتونی مقام بیاری سعی کن با اتکا به توانایی خودت قهرمانی رو بدست بیاری نه با یار کمکی …

        پاسخ
    4. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      خبر رسمی و جدید : : :

      فیلیپ ماسا راننده برزیلی تیم Williams Racing Martini

      ماسا::: : مرسدس موتورهای بهتر را برای خودش نگه می دارد!

      فلیپه ماسا راننده تیم ویلیامزی که از موتورهای مرسدس سود می برد، پس از پایان مسابقه استرالیا در حالی که با اختلاف ۳۸ ثانیه نسبت به همیلتون از مرسدس در جایگاه چهارم قرار گرفت، اعلام کرد امکان دارد مرسدس موتورهای مشابه خود را به دیگر تیم ها واگذار نکند.

      او گفت اختلاف ۱٫۴ ثانیه ای در مرحله تعیین خط و ۳۸ ثانیه ای در روز مسابقه نسبت به تیم مرسدس بسیار بیشتر از آن چیزی است که این تیم انتظار داشت.

      او گفت : به طور صد در صد این موضوع را نمی دانم ولی امیدوارم که موتورهایمان یکی باشد در غیر این صورت کار مرسدس بسیار زننده است.

      در سوی دیگر، کارشناسان اعلام می کنند که مرسدس احتمالا موتورهایش را حول روغن و سوخت گرفته شده از شرکت پتروناس (تامین کننده این تیم) طراحی و ساخته است و دیگر تیم ها که از نمونه متفاوتی استفاده می کنند، نمی توانند حداکثر قدرت را از موتور دریافت کنند.

      علاوه بر این به گفته مدیر فنی ویلیامز، رقابت بر تهیه سوخت و بهبود آن بر خلافت سال های گذشته سهم زیادی در میزان قدرت موتور دارد.

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        سلام پویا خوبی داداش خب معلومه باید موتورهای بهتری داشته باشه تویه فصل های قبل از 2014 هم همینطور بود یه جورایی مرسدس تقسیم میکرد انرژی و تکنولوژیشو ولی الان تمرکزو رویه تیمه خودش گذاشته فکرم نکنم حالا حالا ها براش حریفی پیدا بشه

        پاسخ
        1. slr722
          سوابق: (1351 دیدگاه) ,

          سلام شایان…خوبی؟

          نه نباید موتور بهتری داشته باشه…اصلا اجازه این کار نیست.

          این جز قوانین FIA هستش…

          مرسدس سال 2010 اومد به مسابقات…
          قبل از اون یکی از بهترین تولید کننده های موتوری بود.تمام تلاش میکرد که برای تیم های مثل مکلارن ویلیامز بهترین موتور بسازه…

          حتی تا سال 2013 که موتور ها V8 .2.4L تتفس طبیعی بودن هم موتور خود مرسدس با موتور شرکت های خریدار دقیقا یکی بود…

          اما از پارسال یعنی بعد ورود موتور های V6.16L دیگه این کار نکرد…

          اصلا یکی از دلایل جدایی مکلارن بعد 23 سال از مرسدس به خاطر همین بود…

      2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        درود
        پویا این چیزا طبیعیه
        مرسدس چند مدل موتور داره که تیما میتونن هر کدومو خواستن انتخاب کنن
        و صد البته بهترین موتور برای فروش نیست چون برای خود تیم مرسدس خطر ایجاد میشه

        پاسخ
  2. احمد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    این دو تا که از مرسدس همیشه اول میشن؛ بقیه واسه چی شرکت می کنن؟!

    پاسخ
  3. Milad
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    داره تکراری میشه قهرمانی های پیاپی مرسدس و فرمولاوان رو کسل کننده میکنه اینجوری ….امیدوارم فراری یه تکونی به خودش بده این فصل البته با وجود رایکونن که بعد از اون عمل جراحی کمرش که محتاطش کرده خیلی بعیده … ای کاش جای رایکونن آلونسو رو نگه میداشتن باز امیدی به فراری بود چون خود آلونسو هم تا آخرین لحظات مایل بود تو فراری بمونه…حیف شد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      اون چهار سالی که ردبول قهرمان شد خسته کننده نبود؟
      پنج سال که فراری قهرمان شد خسته کننده نبود؟
      دو سال که رنو قهرمان شد خسته کننده نبود؟
      اونوقت یکسال و یک مسابقه که مرسدس پیشتازی میکنه خسته کننده ست؟

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    درود
    مرسدس که هیچی

    ولی فراری در حد انتظار

    مکلارن و ردبول غیر منتظره

    ویلیامز و سائوبر فراتر از انتظار

    البته انتظار نداشتم ویلیامز ضعیف باشه ولی در کل خوب کار کرد

    میدونید اسطوره ی این پیست کسی نیست جز شوماخر
    رکورد پیست هم دست خودشه با 1.24
    حالا حالا ها این جقله ها باید نون بخورن تا بهش برسن
    حتی 2 تا از پیچ های این پیست به نام شوماخر، معروف شدن

    ارادت

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    تقریبا همونطور که پیش بینی کرده بودم
    مرسدس اول
    افت شدید برای ردبول
    مکلارن پایینتر از حد انتظار
    فقط یکم لوتوس منو شرمنده کرد که اونم امیدوارم درست بشه
    با این اوصاف رقابت امسال از پارسال یکطرفه تر خواهد بود
    البته بازم زوده قضاوت
    بهترین زمان برای پیشگویی بعد از گرند پری هفتم(موناکو) خواهد بود
    تا اون موقع صبر…

    پاسخ
  6. بهزاد
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    با درود.
    احتمال اینکه تیم های دیگر بتونند خطری برای قهرمانی مرسدس ایجاد کنند ضعیفه.
    گفته شده تیم مک لارن از تمامی قدرت موتورش استفاده نکرده و به دنبال تست هاشون بودند!
    برای اینکه آب پاکی برای این رقابت ها بریزیم در صورتی رقابت ها تغییر خواهد کرد که قوانین تغییر کنه وگرنه با این شرایط و تیم زبردست مرسدس سایر تیم ها راهی به جایی نخواهند برد.
    منظور از تغییرات همان شرایطی که برای تیم فراری برای 2005 و ردبول در 2014 رقم خورد و موجب قطع یکه تازی اونها شد.

    پاسخ
  7. مهراد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کلی انتظار کشیدیم که فصل جدید مسابقات رو ببینیم امروز هم با کلی اشتیاق از خواب پا شدیم اما شبکه ورزش پخش نکرد و یه برنامه چرت و پرت پخش میکرد و کلی کنف شدیم
    امیدوارم مراحل بعدیو بتونم ببینم.

    پاسخ
  8. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    شبکه rtl آلمان نشون میده اونم با تمام جزئیات قبل و بعدش!!!! ولی دو سالی هست که شبکش کارتی شده البته قبل از اون هم بوده ولی باز میکرد الان دیگه باز نمیشه

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    ببینید چقدر ضعف دارن که به هر دری میزنن تا مرسدس رو خراب کنن و ازش ایراد بگیرن!!!
    برید دنبال ضعف های خودتون بگردید،همه چیز که تو ماشین و قدرت ماشین نیست،راننده هم نقش خیلی مهمی داره که اینجا همیلتون و رزبرگ فوق العاده عمل میکنن

    پاسخ
  10. alireza-a
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    با اینکه میشه پیش بینی کرد تیم مرسدس قهرمان میشه اما حس میکنم فراری با سباستین درخشش خوبی داشته باشه امیدوارم رقابتهای جذابی رو ببینیم
    اوج هیجان تو یک رقابت ورزشی در فرمول 1 خلاصه میشه

    پاسخ
  11. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    موتوری که فراری ، مرسدس و رنو به تیمای مشتری میدن اصطلاحاً موتور خام هست . همون موتور با همون تکنولوژی روی ماشین خودشون هم استفاده میکنن
    منتها تفاوتا تو مپ موتور ، برنامه نویسی ecu ، نحوه استفاده از سیستم ERS ، ضرایب گیربکس و… که برای هر تیم متفاوته تاثیرخودشو نشون میده . همینطور بین سیستمهای اگزوز تیما هم تفاوتایی هست که اونم تاثیر گذاره
    البته نمیشه انکار کرد موتورسازایی که تیم هم دارن مثل فراری و مرسدس 100% کامل دیتایی که تو بخش موتور دارن رو با تیمای مشتری اشتراک نمیزارن

    پاسخ
  12. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    همیلتون قهرمان امسال میشه و واقعا میانگین سرعت 320 کیلومتر خیلی جذابه…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.