تیم یوتا سرانجام موفق شد رقبای بهنام خود را کنار بگذارد و در مسابقه ۶ ساعتی بلژیک به پیروزی برسد.
تیم مسابقهای باسابقه «یوتا» (Jota) موفق شد با تکیه بر پورشه ۹۶۳ LMdh خود و برای نخستین بار به پیروزی در WEC، قهرمانی استقامت جهان، دست پیدا کند. خودروی شماره ۱۲# این تیم موفق شد تنها با احتلاف ۱۲.۳۶۳ ثانیه از پورشه ۹۶۳ شماره ۶# تیم رسمی شرکت پورشه، «پورشه پنسکی»، به این مقام برسد.
مقالات مرتبط:
- پیروزی پورشه در WEC قطر؛ ۱۰ ساعت مسابقه و ۱۸۰۰ کیلومتر!
- دومین مسابقه WEC 2024 با پیروزی تویوتا به پایان رسید
- معرفی آلپین آلپنگلو؛ ابرخودروی مفهومی برای مسابقات WEC
تصادف ابرخودروی کادیلاک V سریز R با بیامو GT3 تیم «WRT» در دقیقه ۱۴۴ منجر به انحراف هر دو خودرو شد و راه را برای پیروزی پورشهها باز کرد؛ این اتفاق سوی دیگری هم داشت و آن، عقب ماندن فراری بود که از لمان ۲۰۲۳ تاکنون به پیروزی دست نیافته است. اسبهای ایتالیایی بهدلیل وزن کمتری که در رویداد تعیین خط داشتند، مسابقه را کمی عقبتر از بقیه شروع کردند اما سرانجام جلوتر از پورشه تیم «پروتون کامپتیشن» به رتبه سوم و چهارم دست پیدا کردند.
پشت سر پورشه پروتون، بهترتیب دو ابرخودروی تویوتا شماره ۸# و ۷# به مقام ششم و هفتم کلی رسیدند. هرچند تویوتا شماره ۸# با رانندگی «کوبایاشی» در میانه مسابقه زودتر از خودروهای فراری از پیت خارج شده بود اما نهایتا در بخش «Les Combes» جایگاه خود را از دست داد. تویوتا شماره ۸# بهدلیل برخورد با لامبورگینی «آیرون دیمز» ۵ ثانیه هم جریمه شد.
در دسته خودروهای GT3 هم خودروی پورشه تیم «مانتی EMA» با پیشی گرفتن از لامبورگینی «آیرون لینکس» که برای سوختگیری متوقف شد، به پیروزی دست پیدا کرد. هر چند انرژی خودروی این تیم در حد رقبایی چون مکلارن «یونایتد اتواسپرت» نبود اما با نیاز آنها به سوختگیری، راه برای مانتی باز شد. لامبورگینی «آیرون دیمز» که در تعیین خط به مقام نخست دست یافته بود در بخشهای ابتدایی مسابقه همچنان پیشتازی میکرد اما با تصادف ابرخودروی دوم یوتا و بیامو M هیبرید V8، با خودروی ایمنی روبهرو شد و جایگاه خود را از دست داد. نهایتا این تیم زنانه بهخاطر پنالتی ۵ ثانیهای خود به مقام پنجم کلاس خود دست پیدا کند.
مسابقه ۶ ساعتی اسپا سومین رویداد فصل ۲۰۲۴ مسابقات قهرمانی استقامت جهان به شمار میرفت که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت برگزار شد. این رویداد میزبان ابرخودروی جدید شرکت آلپین نیز بود که قرار است در آینده در کلاس خودروهای هیدروژنی WEC به رقابت بپردازد. هر چند تیم آلپین پس از فصل آغازین ورود LMH عملکرد خوبی نداشته است اما با حضور دو خودرو در کلاس LMDh و تمرکز ویژه روی بخش موتوراسپرت امید دارد به جایگاه بالاتری دست پیدا کند.
رویداد بعدی این مسابقات، مسابقه ۲۴ ساعتی لمان ۲۰۲۴ خواهد بود که در تاریخ ۲۶ و ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. برای اطلاع از تقویم سایر مسابقات WEC مطلب «WEC 2024: تقویم مسابقه، تغییرات و هر آنچه تاکنون میدانیم» را مطالعه کنید. در ادامه هم میتوانید جدول نتیجه این مسابقه را تماشا کنید. با این روند، آیا خودروهای پورشه ۹۶۳ میتوانند تاج لمان را هم از رقبای ایتالیایی و ژاپنی بربایند؟
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی حال من با تو خوب میشه میخوام شبو بمونم تا طلوع نیست
تو نیمهههه منی این درو تخته با تو جور میشه💦😁🔥💔
Bmw
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳<>
یعنی موندم این آمریکایی ها واسه چی تو مسابقات شرکت می کنن نه تنها مقامی نمیارن بله باعث میشن زحمات تیم های دیگه به باد بره مثل تیم لامبو تو این مسابقه
corvette
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳اینو میدونم . ذره ای راجب مسابقات استقامت نمیدونی
ولی بزار بهت بگم
فورد خودش ۴ لمانز برد
و کوروتم تو کلاس خودش تو ۲۳ سال اخیر
تو لمانز پر افتخار ترین ماشین بوده
با ۹ قهرمانی
همین کادیلاک هم فصل پیش در لمانز سوم شد
راستگو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش کی تو لمانز پر افتخار ترینع؟
علی صفرپور
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳به ترتیب پورشه، آئودی و فراری
GMA
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳تصادف کادیلاک باعث شد «طولانی ترین مسابقه ۶ ساعته تاریخ» رقم بخوره😄
علی صفرپور
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا :)
LAMBORGHINI
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبورگینی اصلا خوب عمل نمیکنه
Carbonado Aventador
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳سال اولشه که تو کلاس هایپر کار وارد شده..
انتظار نداری که تو سال اول برای قهرمانی بجنگن؟!
مثل اینه که یه تیم تازه وارد فرمول یک شه و بخواد با ردبول و فراری و مکلارن برای برد بجنگه!!
GMA
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳Carbonado Aventador
الزاما این قاعده همیشه درست نیست.
فراری لمان ۲۰۲۳ سال اولش در کلاس هیپرکار بود و بعد از ۵۰ سال به لمان برگشته بود ولی قهرمان شد.
Carbonado Aventador
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری شناسنامه ی موتور اسپورته لطفا با هیچ برند دیگه ای مقایسش نکنید👌🏻👌🏻
JaMsHiD
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳همه میگن شرکت ها ولی من میگم راننده . الان ده سال پیش نیست همه چی به ماشین باشه . الان رانندگی مهمه . هر کی بیشتر تمرین کنه ماشینش سریع تره . البته محدودیت هایی هم میذارن روی انواع ماشینا یا پرفورمنس پایینی دارن بخاطر بودجه محدود ولی خب .
corvette
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کلاس gt3 چقد کند تر از gte هست . با راننده های ناشی تر
و اینکه شورولت برای سال بعد باید z06 gt3r رو
آپدیت کنه . خصوصا پیس ضعیف ماشین
R@min
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کلا تمام مسابقات بهم زدن به قدری ماشین ها پر مشکل شدن که لامبورگینی و بیمر M4 دارن سکو می گیرن، ماشینایی که حتی مسابقات هم به زور تموم می کردن !! فراری 296 که بستن به درخت رسما، کوروت که تو باقالی، 911 هم سینوسی، استون هم که اصلا نمی تونه مسابقه تموم کنه ! کلاس هایپرکار هم کلا آشغال، FIA مسابقات خراب کرد.
M power
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط تیم بیمر