اسطوره موتورسیکلت ایرانی

اسطوره پس از پیتون یک نشانه ی دیگر است برای مدیرانی که هنوز در خواب به سر می برند . نشان از خودباوری و توانایی جوانان ایرانی .

06d

اسطوره موتور سیکلتی است که توسط یک تیم ایرانی طراحی و ساخته شده است . تیم طراحی و ساخت اسطوره از طراحان و مهندسان  جوان اما با تجربه و صاحب نام در صنعت مهندسی و ساخت و طراحی تشکیل شده است . افرادی که توانایی خود را با برنده شدن در مسابقات بین المللی متعدد بارها ثابت کرده اند . از اعضای مهم این گروه میتوان به  آقایان محمدرضا شجاعی (طراح)  و مجتبی صفری (سرپرست تیم طراحی) اشاره کرد .

04201-ostoure---3d563237_481794451857079_367309830_n

 

 

 

طرح اولیه اسطوره در سال 2010 توسط محمدرضا شجاعی ایجاد شد که با توجه به استقبال علاقمندان از این طرح ، تصمیم به تولید آن گرفتند . ایده ی شجاعی در طراحی اسطوره طرح های باستانی موجودات تخت جمشید بوده است . و حالا این طرح، در ابعاد واقعی جهت پیش فروش و جذب سرمایه برای تولید نهایی،  در نمایشگاه Big Boys Toys 2013 واقع در هتل آتلانتیس دوبی شرکت کرده است. طراحی و ساخت ماکت این محصول در مدت زمان نزدیک به دو سال و با هزینه شخصی گروه و با سختی فراوان در ایران صورت گرفته است.

این پروژه  با توجه به صنعت لاگژری و براساس سلیقه ی روز جهانی ساخته شده است . فلسفه ی این گروه انجام پروژه ای منحصر بفرد براساس بازار لاگژری و پیدا کردن مسیری برای حضور در این مارکت با انجام پروژه هایی در نسخه ی محدود هست. بر همین اساس  قراراست حداکثر 300  دستگاه  از آن برای کسانی که در لیست پیش فروش قرار می گیرند، تولید گردد.

Publication1

اسطوره موتورسیکلتی است در کلاس super-street که در ساخت آن از فیبرکربن و بهترین روکش های طبیعی در دسترس استفاده شده است . از مشخصات فنی اسطوره می توان به موتور 1649.00 ccm خطی با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر اشاره کرد . این موتور حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت و شتاب 2.5 ثانیه ای را برای اسطوره به ارمغان آورده است .

رادیاتور سه پره وظیف خنک کاری موتور را برعهده دارد ، موتوری که قدرتش را توسط جعبه دنده 6 سرعته دستی با قابلیت تعویض توسط شیفتر به چرخ ها  منتقل می کند . سیستم فرمان هیدروالکتریک ، باکی باظرفیت 15 لیتر ،  دیسک های ترمز404.5 و 220 میلی متری به ترتیب در جلو وعقب  و وزن خالص  250 کیلوگرم از دیگر مشخصات فنی اسطوره است .

Publication2

از امکاناتی که اسطوره را متمایز می کند می توان به ترمز ABS ، چراغ جلوی قابل تنظیم ، ضبط آهنگ با HUD ، گرمکن زین ، دسته هایی مجهز به گرمکن ، سیستم استارت – استاپ ، زنگ هشدار با ریموت کنترل ، نصب دکمه های کنترل  و بلندگو برروی کلاه ، صفحه نمایش، سیستم کنترل آب و هوا، سیستم صوتی ، بلوتوث، لباس و کلاه اختصاصی و … اشاره کرد .

سایت پدال با عرض تبریک به تیم طراحی و ساخت اسطوره ، جایگاهی بی بدیل در بازارهای جهانی را برای آن ها آرزومند هست .

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

62 دیدگاه

  1. کیوان
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ایول دمتون گرم ایرانی یعنی این غیرت خلاقیت ابتکار

    پاسخ
  2. حسین بهرامی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خوشمان امد!به امیدروزی که صنعت خودرووموتورسازی دنیا به دستان با لیاقت جوونای ایرانی اداره بشه

    پاسخ
  3. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ایول بابا همون بهتر که تو کشور دیگه ای درست شد
    ایران جنبه این چیزا رو نداره
    ولی دمت گرم

    پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    سلام
    در مورد نظر علی آقا بگم نه اشتباه نکنید این کانسپت موتور توسط آقای صفری و شجاعی تو ایران تولید شده و برنامه تولید تو یه کشور دیگه به جهت وجود تحریمها و گرون تمام شدن قیمت نهایی تو ایران است. بله ما جوونایی داریم که خیلی خوب می تونن سطح طراحی صنعتی رو بالا ببرن مثل مجتبی صفری ، ایمان مقصودی و …. دیگه به امید اون روز.

    پاسخ
  5. ma
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    جالبه موتوری که تو ایران و به دست یه ایرونی طراحی میشه باس تو دبی تولید بشه!!خاک بر سر …
    مسلما این موتور بتمن با حجم انجین 1600 واسه روندن تو ایرون طراحی نشده!جاش همون دبیه.وگرنه که همون انجین چینی cg 125 رو میذاشتن روش! همش تقصیر ما ملته که لیاقت نداریم موتور خودمونو تو کشور خودمون سوار شیم!!!

    پاسخ
  6. غریب
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    فقط یه چیز میتونم بگم که از دیر باز گفتن هنر نزد ایرانیان است
    متاسفم برای همه مسئولین که خودشون مسئول میدوننددر حالی که اینطور نیست
    آیا کسی هست بگه چرا این بچه ها که نمونه ای از فکر ایرانی بودند نمونه برای پیشرفت هزاران طرح خفته ای هستند که دارن خاک میخورند کی جواب میده ؟؟؟؟
    فقط میخوام بگم همت شما نشون میده که جایگاه ویژه ای خواهید داشت به امید سر فرازی ایران ایرانی و به امید روزی که نام شما اسطوره شما در تاریخ همچنان اسطوره بماند سر افراز سربلند باشید خیلییییییییییییییییییییییییی خوشحال شدم بچه ها

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      والا اگه یکی از همین مسئولین رو شریک میکردن شاید میشد تو کشور تولید کرد

      پاسخ
  7. مهران
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام. از بس كه مسئولانمون فقط به فكر پيشرفت و سر بلندي كشورمون هستند جوانان ما بايد در خاك عرب ها استعداد خودشون را نشون بدن. اگر ميگفتن توليد كشور چينه حتما با استقبال مسئولان وطن پرستمون مواجه ميشدن.البته با توجه به سال حمايت از كار و سرمايه ملي

    پاسخ
  8. خارشناس
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    جای شکرش باقیه که همینم ساختن چشم بعضیا کور

    پاسخ
  9. Ali Inter. Vocal
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    واقعا با دیدن این پست خیلی هیجان زده شدم هرچند که ازیه جوان خلاق ایرانی همچین ابتکاراتی انتظارمیره ولی بااین همه خیلی خوشحال شدم.
    آرزوی موفقیت رو درتمام مرحله هاشون رو دارم.
    به امید محبوبیت جهانی در بازارهای جهانی

    پاسخ
  10. میلاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دانش اگر درثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس برآن دست خواهند یافت

    پاسخ
  11. محمد حسین
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ایا در ایران هم می توان این موتور رو سوارشد یا اینکه قیمت این موتور چنده ممنون میشم

    پاسخ
  12. آرش
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    در مورد قیافه و ظاهر موتور حرفی نیست ولی در مورد تولید اون چرا؟! یادمه وقتی آقای شجاعی (طراح) و مجتبی صفری (سرپرست تیم طراحی) برای معرفی طرحشون به دانشگاه ما(بیست و نهمین نشست تخصصی طراحی صنعتی دانشگاه هنر) اومده بودند ، اخر جلسه در مورد تولید این موتور بحث زیاد بود.!!
    درسته که طراحی اونها از اول رو اصول بود ، اما به خاطر وضعیت تحریم و نرخ دلار و مشکلات دیگر … بعید به نظر میرسید که محصول خروجیشون به همین شکل باقی بمونه. در مورد موتوری هم که به نمایشگاه برده شد باید بگم که کاملا یه ماکت بود.
    اما هزینه کل طرح ، طبق گفته آقای شجاعی 80 میلیون شد که همشو شخصا تامین کردند و قیمت پیشنهادی محصول نیز 100،000 دلار تخمین زده میشد.

    پاسخ
  13. arash1354
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    خيلي زيباست بخصوص طراحي فرمان

    پاسخ
  14. مصطفی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به امید روزی که اسطوره سازان ایرانی اسطوره های جهان باشند

    پاسخ
  15. amir.ducati
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    حالا میفهمم چرا جوون های ایرانی موتور CG125 رو فقط میتونن سوار شن…که تکنولوژیش ماله 40 سال پیشه ژاپن هست..اگر میخواهی بر دنیا حکومت کنی… عرب را سیر و ایرانی را گرسنه نگهدار.

    پاسخ
  16. مهران ایزدپور
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا مسخرست آآآبروی ایران و ایرانیو بردی…
    اصن تا حالا yamaha 125 سوار شدی؟؟؟

    پاسخ
  17. Ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دمتون گرم ولی انقدر […] که چیزی که خودمون ساختیم توسط یکی دیگه به جهان نشان داده بشه

    پاسخ
  18. وصال
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تبریک میگم… برخی دوستان با ییانن چراهایی ، تاسف خودشون رو بابت بی مسولیتی ها اعلام کردند. 16 ساله بودم که طرح دستگاه مولد لیزر با گازهای آرگدن و کریپتون من ، توی دبیرستان ناپدید شد. بله طبیعیه هزاران طرح در حال خاک خوردن باشه… benor هم موتور سیکلت منه که فعلن روی کاغذ ، داره خاک می خوره و البته چهار طرح دیگه ی من

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.