بررسی موتورسیکلت کی‌تی‌ام 1050 ادونچر

به‌طور کلی کمپانی کی‌تی‌ام موتورسیکلت‌هایی قابل اطمینان می‌سازد و حضور موتورهای این کمپانی در داکار مهر تأییدی بر این مدعا است.

2015 KTM 1050 Adventure
2015 KTM 1050 Adventure

این موتورسیکلت به‌عنوان یک موتورسیکلت با گواهی A2 ادونچر در کنار برادران بزرگ‌تر خود 1190 ادونچر و 1290 سوپر ادونچر در سال 2015 معرفی شد.

2015 KTM 1050 Adventure
2015 KTM 1050 Adventure

عملکرد این موتورسیکلت شاید فوق‌العاده نباشد اما یک دستگاه مفرح است و سواری به‌مراتب بهتری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود دارد. همچنین کی‌تی‌ام برای سواری بهتر، برای موتورسواران بی‌تجربه کیت محدودکننده A2 را در نظر گرفته است. در نهایت می‌توان گفت 1050 سواری راحت و مفرحی دارد و با سیستم کنترل کشش و ABS و حالت‌های مختلف رانندگی همراه شده است اما از طرف دیگر قدرت آن کاهش یافته است.

2015 KTM 1050 Adventure
2015 KTM 1050 Adventure

این موتورسیکلت از سنسورهای پیچیده زاویه سوپر ادونچر و C-ABS بهره نمی‌برد اما سیستم‌های ABS و کنترل کشش به‌صورت استاندارد بر روی موتورسیکلت قرار گرفته است. این موتورسیکلت چهار حالت سواری دارد که با جابه‌جایی بین آن‌ها واکنش گاز، ویژگی‌های موتور، قدرت و کنترل کشش تغییر می‌کند. در سرعت‌های بالا مقداری لرزش وجود دارد اما صفحه نمایش قابل تنظیم این موتورسیکلت که به هر حالتی تنظیم می‌شود مثل ارگونومی کلی آن قابل توجه است. سیستم تعلیق متعارف آن مسافت کمتری را نسبت به کی‌تی‌ام 1190 طی می‌کند و تنظیمات آن از قبل در قسمت عقب بارگذاری شده است. نمایشگر مشابه نمایشگرهای 1190 و 1290 است و تمام اطلاعات سفر مثل موقعیت دنده را مشخص می‌کند. مخزن سوخت این موتورسیکلت هم باکی 23 لیتری است که قابی مثل 1190 دارد.

2015 KTM 1050 Adventure
2015 KTM 1050 Adventure

قدرت موتور 1150 از قلب LC8 کوچک شدهٔ 1190 ادونچر نشأت می‌گیرد. کی‌تی‌ام برای اخذ گواهی A2 عمداً قدرت این موتورسیکلت را محدود کرد. این موتور با قدرت 95 اسب بخاری، قدرتمند به نظر نمی‌رسد اما با گشتاوری 107 نیوتن متری همچنان در کلاسی بالا قرار می‌گیرد.

2015 KTM 1050 Adventure
2015 KTM 1050 Adventure

شاید موتورسیکلت 1290 سوپرادونچر کی‌تی‌ام توجه همه را جلب کند اما 1050 ویژگی‌های مهم خود را ثابت می‌کند. قدرت 95 اسب بخاری آن شاید زیاد به نظر نرسد اما گشتاور مناسب و قابل مدیریت آن لذت سواری را در جاده‌های پر پیچ‌وخم بیشتر می‌کند و قیمت 11 هزار دلاری هر کسی را برای خرید آن وسوسه می‌کند.

2015 KTM 1050 Adventure
2015 KTM 1050 Adventure

مشخصات موتورسیکلت کی‌تی‌ام 1050 ادونچر

حجم موتور 1050cc
نوع موتور دو سیلندر V-twin هشت سوپاپ
ارتفاع زین 850 میلی‌متر
وزن موتورسیکلت 212 کیلوگرم
مصرف ترکیبی 6.03 لیتر در 100 کیلومتر
سیستم تعلیق جلو WP USD فرکز با 185 میلی‌متر حرکت
سیستم تعلیق عقب WP مونوشاک با 190 میلی‌متر حرکت
ترمز جلو دو دیسک برمبو با چهار پیستون کولیس که به‌صورت شعاعی بر آن سوار شده
ترمز عقب یک دیسک برمبو ثابت با دو پیستون کولیس
اندازه تایر جلو 110/80 ZR19
اندازه تایر عقب 150/70 ZR17

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

10 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    به به به
    ممنون از مهدی نیک سیرت که به دوستان علاقمند به موتورسیکلت هم توجهی داشتن و باانتخاب این مقاله و ارائش به پدال باعث خوشحالی بنده ودیگر دوستان شدن

    البته تو این کلاس دوکاتی و آگوستا هم موتورهای زیبایی دارن مثل
    2015 Ducati Multistrada
    و
    2015 Ducati Hyperstrada
    و
    2015 MV Agusta Stradale
    بازم ممنون
    امیدورام شما ودیگر عزیزانی که کارانتخاب وترجمه مقالاتوبرای پدال انجام میدین به موتور سیکلت هم هرچند وقت توجهی بکنین که هم تنوعی درمطالب پدال میشه وهم علاقمندانی مثل منو به پدال پایبندتر میکنین.همونطور که هر چندوقت از دوچرخه ویا هلیکوپتر وهواپیما وگاها از قایق هم در گذشته مطالبی به پدال ارائه دادین

    پاسخ
  2. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    ای آقا! KTM DUKE 125CC 2011رو اینجا دارن 24تومن میفروشن . . . . موتوری که قیمت جهانی ش از 3هزار تا بیشتر نمیره! تازه از هند و مبدا هند با ارز مبدا یعنی روپیه مییان! چه این چه نینجا250هاو…که مونتاژ هندن همه .

    کولن هیچ موتوری هیچ کمپانی ای روی خوش در ایران ندید. . .

    اون از کویر موتور که خودش سی جی 125میزنه و تو TV تبلیغ سی جی میکنه اما به

    اسم واردات قطعه MvAgusta -ducatiDeville -yamaha r1 و…..مییاره:|جالب اینجاست فدراسیون به موتورهای سندکویر نه پلاک میده نه برگ تردد:p یعنی یه شلم شوربایی ست موتور در ایران .

    200تومن میدن موتور تو ایران بدون اینکه فرهنگ سواری شو داشته باشن بدون این که بدونن باوو جرمش شلاق و…..ست . کویر هم خودش میگه وابسته ب ارگان دولتی باشید کاری ندارن!!!!

    یکی نمیخواد به این کویر موتور چیزی بگه؟

    باورکنید از هندی هاهم کمتریم…

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل shahryar
    shahryar
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    کلا هرکی موتور سوار شه 50% مرده!!
    حالا اگه بخواد بره تو جاده و مسافرت 90% مرده حسابش کنید،مخصوصا اگه تو ایران باشه!!

    پاسخ
  4. h112
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    خوبه ..ولی موتور ژاپنی یه چیز دیگه است…..اگه اشتباه نکنم این موتور تو دسته ی موتور های نیمه سنگین قرار میگیره….

    پاسخ
  5. GT-R'
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    تو کشور های خارجی موتور به قیمت سیب و پرتقال ایران فروخته میشه ا!
    آخه تو کشور ما دلمون به چی خوش باشه

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    موتور خوبیه قیمتش هم با توجه به رقباش خوبه.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Mamas
    Mamas
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    جالبه قدرتش از پراید بیشتره D:
    از موتور سیکلت بیشتر مطلب بزارید جالبه . ممنون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.