موتورسیکلت

معرفی موتورسیکلت سفارشی تریومف ترایدنت تریپل 2025

شرکت تریومف از نسخه سفارشی موتورسیکلت ۳ سیلندر ترایدنت با قیمت ۸۵۰۰ دلار رونمایی کرده است.

زمانی که تریومف در سال ۲۰۲۱ نسخه جدید ترایدنت را رونمایی کرد شاهد احیای یکی از مشهورترین محصولات تاریخ این کمپانی بودیم. به منظور ادای احترام بیشتر به این نام، تریومف هم‌اکنون یک نسخه سفارشی از ترایدنت را به منظور گرامی داشت اسلیپری سام معرفی کرده است. اسلیپری سام نسخه مسابقه‌ای T150 ترایدنت است که ۵ بار پیاپی قهرمانی مسابقات Isle of Man TT سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۵ را به دست آورد.

تریومف ترایدنت تریپل تریبوت از بدنه‌ای با رنگ‌های سفید، آبی و قرمز برگرفته از اسلیپری سام سود می‌برد و در آن یک نمایشگر رنگی و کوئیک شیفتر استاندارد وجود دارد. موتورسیکلت موردبحث فقط به مدت یک سال تولید خواهد شد و نکته شگفت‌انگیز اینکه قیمت ۸۵۰۰ دلاری آن مشابه قیمت مدل پایه و استاندارد فعلی است. از نظر ما طرح رنگی بدنه این موتورسیکلت جذابیت‌های زیادی دارد هرچند تنها یکی از ویژگی‌های خاص آن محسوب می‌شود. باید دانست نام مستعار اسلیپری سام که یکی از سه موتورسیکلت مسابقه‌ای سال ۱۹۷۰ بود به خاطر ایراد پمپ روغن به این محصول اعطا شد. پمپ روغن معیوب موتورسیکلت ترایومف باعث می‌شد لباس موتورسوار کاملاً آلوده شود. اگرچه نشتی روغن یک موتورسیکلت بریتانیایی در دهه ۷۰ میلادی امری نسبتاً عادی به نظر می‌رسد اما اسلیپری سام سریعاً به یک اسطوره تبدیل شد.

در سال ۱۹۷۱ و با هدایت تونی جفریز بود که این موتورسیکلت توانست به سرعت ۱۵۸ کیلومتر در ساعت در مسیر مسابقه اسنیفل دست یابد و اولین پیروزی از ۵ پیروزی متوالی یاد شده را کسب کند. البته قوانین مسابقات پس از سال ۱۹۷۵ تغییر کردند و موتورهایی با سن بیشتر از ۵ سال نمی‌توانستند در آن شرکت نمایند و به همین خاطر اسلیپری سام از ادامه رقابت‌ها باز ماند هرچند میراث آن تا به امروز ادامه دارد. البته روزهای خوش این محصول قدیمی با مشکلات صنعت موتورسیکلت‌سازی بریتانیا به پایان رسید چراکه شرکت نورتون ویلیزر تریومف که مالک نورتون، BSA و تریومف بود در سال ۱۹۷۵ ورشکست شد و ترایدنت هم به سرنوشت مشابهی دچار گشت.

زمانی که تریومف دوباره نام ترایدنت را احیا کرد فصل‌های از دست رفته کتاب هم مجدداً بازگشتند. به همین خاطر است که حس خوبی به محصول جدید این شرکت داریم. نکته مهم اینکه بنا به گفته یکی از مدیران شرکت، مدل ترایدنت ۶۶۰ از زمان معرفی تاکنون به فروش بیش از ۳۵ هزار دستگاهی رسیده و این امر نشان دهنده محبوبیت نام ترایدنت است. پیشرانه ۶۶۰ سی‌سی مدل تریپل هم ۸۱ اسب بخار قدرت و ۶۴ اسب بخار گشتاور تولید می‌کند و وزن موتورسیکلت نیز به ۱۸۹ کیلوگرم می‌رسد.

تریومف ترایدنت تریپل تریبوت به فریم فولادی لوله‌ای، دوشاخ جلو و مونوشوک عقب شووا مجهز است و ترمزهای نیسین نیز حداکثر نیروی توقف را تأمین می‌کنند. رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی موتورسیکلت یاد شده هم با لاستیک‌های میشلن رود ۵ همراه شده‌اند. از نظر سیستم‌های الکترونیکی نیز کمبودی وجود ندارد چراکه ترمز ضد قفل، کنترل کشش، دو حالت سواری و نمایشگر LCD و TFT در آن دیده می‌شوند. تریومف کار خود در احیای نام‌های قدیمی را به خوبی انجام می‌دهد و حتی برای افرادی که شاید با تاریخچه مسابقات این برند آشنا نباشند هم مدل تریپل تریبوت ارزش بالایی خواهد داشت چراکه قیمت آن تفاوتی با مدل پایه ندارد. در جدول زیر به برخی از مهم‌ترین مشخصات موتورسیکلت سفارشی تریومف اشاره شده است.

مشخصات تریومف ترایدنت تریپل تریبوت ۲۰۲۵
پیشرانه ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی آب‌خنک
نسبت تراکم ۱۱.۹۵ به ۱
گیربکس ۶ سرعته، زنجیر
سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری با دریچه گاز ۳۸ میلی‌متری
کلاچ تر چند صفحه به همراه فعال‌سازی هیدرولیک
ترمز کالیپرهای ۲ پیستونه و دیسک‌های ۳۱۰ میلی‌متری در جلو/کالیپر ۱ پیستونه به همراه دیسک ۲۵۵ میلی‌متری در عقب
وزن ۱۸۹ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    خوشگله

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. eternal

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ..چه موتوری داری؟
    …تریومف ترایدنت تریپل تریبوت

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. Siyavash

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (665 ديدگاه)

    خیلی خوش استایل هست..همه چیز عالی وزن.قدرت کاملا به اندازه هست ولی چیزی که منو مجذوب خودش کرد استایلش هست..💥💥

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. حسین۲

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خیلی عجیبه با چهار تا تر شروع میشه . اما خیلی زیباست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2363 ديدگاه)

    این شاهکار 660 سی سی با زیبایی محض 8500 دلار
    وسپا 150 سی سی قیمت گذاشتن یک میلیارد
    https://www.pedal.ir/motorcycle/most-expensive-bikes-in-iran/

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا