مورگان موتور

معرفی مورگان پلاس فور مدل 2025 با به‌روزرسانی‌های داخلی و پیشرانه بی‌ام‌و

مورگان پلاس فورد با به‌روزرسانی‌هایی جزئی برای مدل ۲۰۲۵ آماده می‌شود و قرار است برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ در بازار آمریکا هم عرضه شود.

پیشینهٔ مورگان پلاس فور به دههٔ ۵۰ بازمی‌گردد اما این خودرو طی سال‌ها مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و حالا جدیدترین نسخهٔ آن با مدل ۲۰۲۵ معرفی شده است. هرچند ظاهر پلاس فور کاملاً آشنا به نظر می‌رسد اما با چراغ‌های جلوی بزرگ‌تر که راهنماها هم به‌طور یکپارچه درون آن‌ها ادغام شده‌اند، حالا نمایی ساده‌تر پیدا کرده است. در عقب نیز شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که نقش راهنما را هم ایفا می‌کنند. اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب جدید، نشان‌های جدید و آینه‌های آلومینیومی هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی این ماشین هستند.

در داخل خودرو نیز شاهد تغییراتی جزئی مثل نمایشگر LCD بروز شده، سیستم صوتی بهتر Sennheiser و نورپردازی جدید هستیم. زیر کاپوت پلاس فور یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و قرار گرفته است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نمونه‌های مجهز به گیربکس شش سرعتهٔ دستی، ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارند و ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند اما امکان سفارش یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم وجود دارد که در این صورت گشتاور به ۴۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند و شتاب به ۴.۸ ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت هردو نسخه هم ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

غیر از پیشرانه، پلاس فور مدل ۲۰۲۵ از سیستم تعلیق بروز شده با فنرها و کمک‌فنرهای جدید هم بهره‌مند شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیجی بنام داینامیک هندلینگ را هم سفارش دهند که شامل آنتی‌رول بار عقب و فنرهای جدید با نرخ نوسان قابل تنظیم می‌شود. مورگان پلاس فورد مدل ۲۰۲۵ هم‌اکنون قابل سفارش است و قیمت آن از ۶۲,۵۰۰ پوند آغاز می‌شود. قرار است تولید این خودرو از ماه می امسال آغاز شود درحالی‌که مورگان در حال کار روی دریافت مجوزهای عرضه در بازار ایالات‌متحده هم هست.

هرچند فعلاً هیچ زمان دقیقی برای این کار اعلام نشده اما به گفتهٔ مورگان، فرایند دریافت تأییدیه‌ها در مراحل پیشرفته قرار دارد و شرکت مطمئن است که پلاس فور تمام الزامات را برآورده خواهد کرد. این اتفاق مهمی خواهد بود زیرا پیشینهٔ عرضهٔ آخرین مورگان چهارچرخ در بازار آمریکا به سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ژاندارم

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    چپ کنی
    از گردن میشکنی

    موافقم 1
    مخالفم 7
  2. همایون

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    حسابی دلم رو برد،کاشکی خودروهای با طراحی رترو یا مثل این مورگان پلاس فور خودروهایی با طراحی های کلاسیک ولی پلتفرم و باطنی کاملا بروز و انجین بروز هم خیلی خیلی بیشتر بودند هم مدل های ارزون قیمت تر هم وجود داشت که در دسترس عموم بیشتری از مردم میبود

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. زیزیگولو

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4987 ديدگاه)

      مدتیه که خودروهای قدیمی با مهندسی امروز بین کمپانیای خودروسازی و تیونرها و طرفدارای اونها رواج پیدا کرده …………… سبک طراحی رترو و خودروهای کلاسیک با امکانات و تجهیزات مدرن امروزی میتونه خیلی جذاب باشه و مشتریای خودشو داره

      موافقم 10
      مخالفم 0
  3. ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3330 ديدگاه)

    هعی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. jalopy

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بشدت زیبا

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3054 ديدگاه)

    بهرحال نوستالژیکه. پرفورمنس و کیفیت حاضر با طراحی گذشته.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. علی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    زیبا به این میگین نه جنسیس هزار اسبی
    لامصب زیبایی تاریخ رو دوباره واسمون تعریف کرد
    مورگان همیشه کلاسیک و بی همتا با طراحی خاص خودش ادمو میخکوب می‌کنه به به
    سیستم صوتی سنایزر آلمان هم که توی اتاق کلاسیکش به راننده خوش آمد میگه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا