مک لارن از فرزند جدید خود پرده برداشت

کمپانی مک لارن مدل 675LT خود را که به‌نوعی نسخه به‌روز شده، مستحکم‌تر، پرقدرت و سبک شده مدل 650S کنونی است رسماً معرفی کرد و به‌زودی نیز در نمایشگاه ژنو امسال از آن رونمایی خواهد کرد.

McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016

این خودروساز قصد دارد محصولات خود را به سه دسته Ultimate، Super و Sport تقسیم کند؛ حالا 675LT با ورود به سبد محصولات این کمپانی بالاتر از 650S و در رده Super قرار می‌گیرد. جالب است بدانید P1 در دسته Ultimate بوده و مدل‌های کوچک تندوتیز که در آینده خواهند آمد رده Sport را تشکیل خواهند داد.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016

عبارت LT مخفف “Long Tail” است که منظور همان نحوه طراحی آئرودینامیک خودرو است که اولین بار در سال 1997 در مدل F1 Long Tail پیاده شد. استفاده بسیار وسیع از فیبرکربن در قسمت‌های مختلف خودرو مثل شاسی، بدنه، عناصر سبک‌وزن پیشرانه، قطعات آئرودینامیکی، باله عقب، ورودی‌های هوا، اسپلیتر، سپرها، دیفیوزر و.. دیده می‌شود که دستاورد آن کاهش وزن خشک به میزان 100 کیلوگرم نسبت به 650S و رسیدن به عدد 1230 کیلوگرم و همچنین افزایش نسبت قدرت به وزن از 493 اسب بخار بر تن در مدل 650S به 541 اسب بخار بر تن در 675LT است.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016

در بخش فنی، 675LT از همان نمونه 3.8 لیتری V8 توربو دوقلوی مورد استفاده در 650S سود می‌برد اما یک تفاوت عمده وجود دارد، در این مدل 50% اجزا شامل توربوها، میل‌سوپاپ، اتصالات، سامانه سوخت‌رسانی سریع‌تر، جزئیات سرسیلندر، منیفولد های اگزوز و.. جدید هستند. به دلیل همین وسعت تغییرات کد این نمونه M838TL بوده و با پیشرانه 650S متفاوت است. حداکثر توان خروجی افزایشی معادل 25 اسب بخار داشته و به 666 اسب بخار در دور 7100 رسیده؛ بیشینه گشتاور هم با 21.6 واحد افزایش به 699.6 نیوتون در متر در دور 5500 تا 6500 رسیده است. جعبه‌دنده نیز از نوع دوکلاچه و 7 سرعته خواهد بود. از طرفی ترکیب وزن کمتر با قلب پربازده‌تر سبب شده 675LT شتاب 0-96 کیلومتر را 0.1 ثانیه سریع‌تر از 650S و در 2.9 ثانیه ثبت کند؛ اما قدم بزرگ‌تر کاهش زمان لازم برای رسیدن به مرز 200 کیلومتر بر ساعت است که از 8.4 به 7.9 ثانیه رسیده است.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016

البته به خاطر نوع طراحی آئرودینامیکی بدنه کمی با افزایش ضریب درگ روبرو هستیم که حداکثر سرعت را در 329.9 کیلومتر بر ساعت (3.2 کیلومتر بر ساعت کمتر از 650S) محدود کرده است.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016

ظاهر خودرو شباهت زیادی با 650S دارد با این تفاوت که بسیار تهاجمی‌تر و آئرودینامیک تر از آن است. از عناصر عمده طراحی آن می‌توان به ترمز هوایی 50% بزرگ‌تر و پرده بین چراغ‌های عقب از جنس پلی کربنات اشاره کرد. در قسمت عقب باله بزرگ فیبر کربنی، خروجی‌های اگزوز تیتانیومی و مجموعه سپر و دیفیوزر غول‌پیکر زیر آن‌ها توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. در نمای جلو نیز سپر جدید و اسپلیتر بزرگ‌تر (باز هم از جنس فیبرهای کربن!) بسیار اغوا کننده است. شایان‌ذکر است که موارد ذکر شده جلو و عقب خودرو در آئرودینامیک و خنک کاری نقش بسزایی دارند؛ به‌گونه‌ای که سپر و اسپلیتر جلو هوا را به سمت ورودی‌های جانبی و عقب هدایت می‌کند و دیفیوزر و ترمز هوایی باعث پایداری و نیروی رو به پایین بیشتر می‌شود. در نگاهی کلّی حدود یک‌سوم اجزا در مدل جدید با 650S متفاوت هستند.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016

در مورد درون کابین هم به گفته مک لارن فضای آن رنگ و بوی P1 دارد و صندلی‌هایی خواهد داشت که از فیبرهای کربن ساخته شده و با آلکانتارا پوشیده شده‌اند.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016

675LT در قالب طرحی که خود کمپانی آن را “By McLaren” می‌خواند هم عرضه خواهد شد که دارای رنگ‌های معروف و خاص و الهاماتی از گذشته است. در بعضی موارد نیز امکان سفارش درون و بیرون خودرو با رنگ و تِم یکسان وجود خواهد داشت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

29 دیدگاه

    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      درود
      مکلارن بهترین خودروساز انگلیسه…

      پاسخ
      1. Hrs-Optima
        سوابق: (39 دیدگاه) ,

        بالاخره مکلارن رقیب فراری 488 GTB رو ساخت.
        دمش گرم.

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل "Amir"
      "Amir"
      سوابق: (448 دیدگاه) ,

      طراحی های مک لارنم داره میشه مث بوگاتی. ، دیگه خیلی یه نواخت شده

      پاسخ
    3. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      درسته ماشین خوبیه ولی به هیچ عنوان اون حس دوست داشتنی رو که لامبو و فراری در اختیارت قرار میدن رو میده.
      طراحی ظاهریش باحال نیست.

      پاسخ
  1. hamed
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    طراحیش خیلی پخته تر شده
    سادگی=زیبایی

    پاسخ
  2. Zora
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    کار مک لارن عالیه ,همه چیزیه که از یه ماشین مسابقه ای انتظار میره . 650s رقیب هوراکان و 458 فراری بود
    فراری و لامبورگینی باید بیکار نشینن

    پاسخ
  3. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    عالیه.
    تنها ایرادی که نسبت به فراری و لامبورگینی داره اینکه همه ماشیناش شکل همند. و همشون از یه موتور 8 سیلندر 3.8 لیتری استفاده میکنن.البته با قدرت متفاوت

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل سجاد
    سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    خیلی هم عالی .. ترکیبی از 650s و P1 !!! به نظرم خیلی بهتر از 650 شده …امیدوارم مکلارن بیشتر روی بخش Ultimamte کار کنه در آینده//
    ولی با وجود عشق زیادی که به مکلارن دارم ، نمیدونم چرا مدل MP4-12C خیلی بیشتر از 650 و 675 به دل من نشست
    مرسی آقا امین

    پاسخ
    1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
      سوابق: (570 دیدگاه) ,

      خب معلومه چون عاشق مکلارنی از اولین ماشین مکلارن که کلا مال خود مکلارنه( منظورم غیر f1)خوشت میاد

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    امین جان ممنون

    به نظر خیلی قوی و معرکه میاد

    تبریک میگم به پویا جون 😉

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگتر از 650 شده
    ولی از نظر قدرت ،زیادی به 650 نزدیکه تازه سرعتش هم کمتره،شاید تاثیر منفی تو فروش هردو خودرو داشته باشه،ای کاش قدرتش رو میبردن بالای 700 اسب،مثلا موتور بنزینی P1 که 727 اسب قدرتشه رو میذاشتن روش تا با آونتادور و F12 و بقیه 700 اسبی ها به خوبی بتونه رقابت کنه،ماشینای بین 600 تا 700 اسب رو که 650S حریف همشون میشه 😀 ،حتی فراری 488 ،چون شتاب و حداکثر سرعتشون تقریبا یکیه

    پاسخ
  7. ali2240
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    هرچقدر جلوش قشنگه طراحی پشتش نافرمه

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل King_Mclaren
    King_Mclaren
    سوابق: (398 دیدگاه) ,

    مرسی داش امین گل با مطالب داغ و خوبت

    رخش گرچه تکراریه اما زیباست و ای کاش تو این مدل تاپ اسپید هم افزایش میداد

    پاسخ
  9. h112
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    اگه بخوام بین …فراری و لامبورگینی و مکلارن …سوپر اسپرت انتخاب کنم…
    قطعا انتخاب آخرم مکلارن….

    پاسخ
    1. h112
      سوابق: (302 دیدگاه) ,

      در مجموعه…منظورم اینه که ….بزرگی و اعتبار این شرکت خیلی کمتر از فراری و لامبو هست…در باره این خودرو هم که ظاهری کاملا تکراری….

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل King_Mclaren
        King_Mclaren
        سوابق: (398 دیدگاه) ,

        اعتبار؟ بزرگی؟شما به چی میگی اعتبار؟ به چی میگی بزرگی.
        فک کنم نمیدونین غول های تکنولوژی اروپا آلمان و انگلیس هستن و ایتالیا بعد از چندین کشور دیگه…
        پس مطمئنا اعتباری که شرکت های انگلیسی و آلمانی دارن خیلی بالاتر از بقیه هست.

        پاسخ
  10. فرزاد
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    اسم لامبورگینی و آرم لامبورگینی می ارزه به کل مک لارن!

    پاسخ
  11. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    عقبش کلا کپیه لامبورگینیه بی اصل و نسب به این میگن

    پاسخ
    1. Mclaren
      سوابق: (398 دیدگاه) ,

      کاش تو مطالب مکلارن نظر نمیدادی گرچه هرجا نظر میدی از پوچی نظر و بی اطلاعاتیت رکورد دیسلایک میخوری…
      فقط موندم کدوم مدل لامبورگینی پشتش شبیه اینه
      به هر حال با اینکه اینجا مکلارن دشمن زیاد داره خوب بهت دیسلایک میدن نوش جان.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.