پایان عمر طولانی میتسوبیشی لنسر با نسخه فاینال

لنسر، سدان کامپکت بسیار محبوب و موفق ژاپنی که ردپایش به دهه 1970 بازمی‌گردد، حدوداً از سال‌های دهه 90 شکل و شمایل شِبه کنونی به خود گرفت. این خودروی دوست‌داشتنی که تلفیقی از 4 در بودن و اسپرت و وحشی بودن در آن موج میزند، برای چندین سال در مقابل رقبایش ازجمله سوبارو WRX STI جانانه رقابت کرد و نفس کم نیاورد.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015

حالا پس از چندین سال حضور پررنگ، از آنجایی که هیچ‌چیز همیشگی نیست، کمپانی سازنده قصد دارد با ارائه یک نسخه تولید محدود صفحه آخر دفتر زندگی کلیدی‌ترین و موفق‌ترین محصول خود را ورق زده و برای همیشه به خاطرات خوب پیوندش دهد. قطعاً با توقف تولید لنسر جای خالی‌اش همیشه باقی خواهد ماند و به نظر نمی‌رسد هیچ محصول دیگری هرگز بتواند جایش را بگیرد، چون هرچقدر هم که خوب و در شأن باشد روحِ لنسر را نخواهد داشت.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

تصاویری که تاکنون دیده‌شده نشان می‌دهد میتسوبیشی لنسر اِوولوشِن نسخه فاینال (Final Edition) در ظاهر و باطن بسیار شبیه به نسخه اِوولوشن است و تا حدودی تشخیص این دو از یکدیگر سخت به نظر می‌رسد؛ البته درصورتی‌که نشان Final Edition در قسمت عقب از چشم شما پنهان بماند!

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

در بخش فنی هم احتمالاً دارای همان پیشرانه 291 اسب بخاری و 406 نیوتون متری خواهد بود و تغییر چندانی برای قوای محرکه‌اش در نظر گرفته نشده است؛ اما وجود ویژگی‌های جذابی ازجمله رینگ‌های آلیاژی BBS، فنرهای Eibach، ترمزهای قدرتمند Brembo، صندلی‌های Recaro و شوک (Shock) های ساخت Bilstein بسیار وسوسه کننده است.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

تنها 1000 دستگاه از این نسخه با 6 رنگ مختلف بدنه و 2 رنگ متفاوت برای سقف ساخته خواهد شد و تمامی آن‌هم تنها در کشور ژاپن به فروش می‌رسد.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

در پایان بد نیست بار دیگر نگاهی به مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر اِوولوشِن بیندازیم:
پیشرانه: 4 سیلندر 1998 سی‌سی MIVEC، دارای 2 میل‌سوپاپ از بالا، اینتر کولِر و توربو شارژر، بلوک و سر سیلندر از جنس آلومینیوم
کد پیشرانه: 4B11 T/C
نسبت تراکم هوا به سوخت: 9.0 به 1
حداکثر توان خروجی: 291 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
بیشینه گشتاور تولیدی: 406 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه
بیشینه دور مجاز موتور: 7000 دور بر دقیقه
جعبه‌دنده (استاندارد): 5 سرعته دستی برای تریم GSR و 6 سرعته TC-SST برای تریم MR
سامانه فرمان: راک اَند پینیون (Rack and Pinion) با کمکی هیدرولیکی
حداکثر دور فرمان: 2.27 دور
ترمزها: برمبو با کالیپرهای 4 پیستونه در جلو و کالیپرهای 2 پیستونه در عقب
ابعاد رینگ و لاستیک: 245/40R18 93Y
وزن خشک: 1600 کیلوگرم در تریم GSR و 1620 کیلوگرم در تریم MR
مصرف سوخت (لیتر در یک‌صد کیلومتر): شهری 13.8/جاده‌ای 10.2 در تریم GSR و 10.6 در تریم MR / ترکیبی 12.3
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): 54.8
ضمانت (پایه): 3 سال یا 36,000 مایل (57,936.3 کیلومتر)

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

26 دیدگاه

    1. سامورایی
      سوابق: (182 دیدگاه) ,

      راستی لنسر ۱.۸ لیتری بازهم تولید میشه???

      پاسخ
    2. مصطفی
      سوابق: (214 دیدگاه) ,

      واقعا حیف . حیف …
      من عاشق این ماشینم عجب ماشینی بود دیگه هیچی نمی تونه جاشو پر کنه . آخه چرا ؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  1. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    یادش بخیر تو nfs و forza جزو ضعیفترین اما خوشدست ترین ماشین ها بود و رقیبش سوبارو ایمپرزا بود.تو عالم وقعیت که جرئت دست زدن بهش نداریم

    پاسخ
  2. ژاپن ، کم استهلاک کم مصرف با کیفیت
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    حیف از این ماشین ، این کجا فرغون های کره ای کجا ؟
    خدا کنه ایرانی ها عقل کنند برن حق تولیدش و بخرن تا یه عمر هم تولید کنند مشتری داره

    پاسخ
  3. سامان از تبریز
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    کاش این مدل هم هم مثل سوناتا .کمری و آکورد
    هر چند سال یک بار یه به روز رسانی در ظاهر و موتور می داشت . و هیچ وقت از رده خارج نمیشد
    احترام خیلی زیادی به میتسوبیشی قائلم
    ولی حیف
    اصلا یادم نمیره تو” موست وانتد ” یه اوولوشن رو تا حد مرگ تیون کرده بودم. هرماشین که میخواستم با اولووشن لحش میکردم
    ولی حیف

    پاسخ
  4. سامان از تبریز
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    من نمیدونم بعضی کامنت هام چرا درج نمیشه

    پاسخ
  5. مایکل جکسون - تریلر
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    cbr400 و honda nsx rr mugen سابق . فقط میتونم بگم حیف که تولیدش متوقف شد و افسوس که دیگه هیچوقت برنمیگرده . آقا امین لطفا مطلبی درباره نمونه های تیونینگ شده لنسر اوولوشن توی پدال یزار . مثال خیلی زیاده . برای نمونه : توی سایت یوتیوب ویدئوهایی از این سدان وجود داره که توسط مالک این ماشینها روی پیشرانه شان توربو و سوپرچارجر نصب شده و با قدرت حدودا 800 اسب برای رالی تپه نوردی { که به هیل کلایب هم معروفند } تیونینگ شدند . عذر میخوام وقتت را گرفتم .

    پاسخ
  6. lmbx
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    درود
    واقعا حیف شد،یه مدل افسانه ای بود.
    موتور این ماشین واقعا برای تیون ساخته شده بود.من خودم اگه پول داشتم به جای این ماشین ژیگول های کره ای لنسر میگرفتم و تقویتش میکردم.کسی میدونه با این که ماشین توربو داره ولی ضریب تراکمش 1به9 هست؟

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    حتما چیزی جایگزین این محصول دوسداشتنیشون خواهند کرد که تصمیم گرفتن تولیدشو متوقف کنن
    واقعا دوسش داشتمو دارم

    سپاس از امین قوام صفری

    پاسخ
    1. Armin
      سوابق: (337 دیدگاه) ,

      فعلا نه گالانت جایگزین داشته نه اکلیپس الانم که نوبت اینه ، لابد بعدشم پاژرو … البته تولید لنسر ادامه داره و فقط نسخه evo بازنشسته میشه

      پاسخ
  8. TINAR
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    من دلم میخواد برم ژاپن!!!!!
    خیلی دوسش دارم.
    آخه چرا این هزارتا رو میخوان تو ژاپن بفروشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واقعأ پایان تلخیه.
    لنسر اوولیشن،یه دونه ایییییییییییییییییییییییییییییییییییی…

    پاسخ
  9. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    شرف داره به این ماشین های پرزرق و برق کره ای..

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    واقعا اوولوشن و WRX اسطوره ان …بهترین سدانها کامپکت اسپورت!

    پاسخ
  11. Hossein
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خدایی خیلی جالب بود که با موتور 2.0 لیتری
    میتونست حال ماشینای حجم بالارو هم بگیره
    من یه سری شایئاتی هم درباره مدل ۲۰۱۶ لنسر شنیدم ولی نمیدونم دروغه یا نه!!!

    پاسخ
  12. محمد جواد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    لنسر اوولوشن
    پر قدرت…
    پر سرعت…
    پر شتاب…
    زیبا…
    پر امکانات…
    اسپرت…
    **********با کیفیت**********
    فوق العاده…بی نظیر…محشر…عالی…
    ولی….
    دوستان عزیز متاسفم ….
    ولی خدا بزرگه
    معلوم نیست
    شاید اومد تو ایران
    شاید فیس لیفتش ساخته شد
    شاید مردم آگاه شدن
    شاید …

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.