جزئیات کامل نیسان میکرا 2017

نیسان میکرای کاملاً جدید در شرف عرضه به بازار بوده و مخصوصاً با هدف گرفتن مشتریان اروپایی طراحی شده است. پنجمین نسل این خودرو وظیفه‌ی برطرف کردن مشکلات نسل قبلی را بر عهده دارد.

nissan-micra-2017-1024-08
میکرا یک خودروی حیاتی برای نیسان بوده و برای اولین بار از سال 2003 تاکنون روی پلتفرم تازه‌ای بنا شده است. این خودرو برای رقابت با فورد فیستا ساخته شده و کارلوس گوسن گفته که این خودرو انتظارات مردم از یک سوپرمینی را افزایش داده است.

nissan-micra-2017-1024-0b
بنا به گفته‌ی گوسن پنجمین نسل میکرا تلاش شرکت برای رقابتی سخت در بازار سگمنت B اروپا که بزرگ‌ترین و رقابتی‌ترین بازار خودروهای کلاس B جهان است را نشان می‌دهد.

nissan-micra-2017-1024-11
همان‌طور که انتظار می‌رفت طراحی خارجی میکرا از کانسپت Sway نمایش داده شده در نمایشگاه ژنو 2015 الهام گرفته است. بدنه‌ی جدید متمایز به‌طور چشمگیری طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از نسل قبلی بوده و مشخصه‌ی خاص نیسان یعنی جلوپنجره‌ی V شکل در آن به چشم می‌خورد. خطوط شانه‌ی برجسته که از جلو به سمت بال‌ها کشیده شده و سپس به سمت درب‌ها خیز برداشته از نکات قابل‌توجه طراحی این خودرو به شمار می‌روند.

nissan-micra-2017-1024-10
در عقب یک سقف شناور و چراغ‌های بوم‌رنگ شکلی را شاهد هستیم. جزئیات ظریف نظیر دستگیره‌های عقبی پنهان میکرا را جالب‌تر ساخته‌اند. نیسان قول داده که رنگ‌های متنوعی برای بدنه وجود داشته باشد و آپشن های شخصی‌سازی وسیع به خریداران اجازه خواهد داد تا خودرویی دلخواه خود داشته باشند. همچنین در طراحی بدنه آئرودینامیک نیز در نظر گرفته شده و ضریب درگ ادعایی 0.29 برای میکرا عددی رقابتی است.

nissan-micra-2017-1024-12
زیرساخت پنجمین نسل میکرا را پلتفرم CMF-B رنو نیسان تشکیل می‌دهد. این معماری در رنو کلیو نیز بکار رفته است. این خودرو حتی در کارخانه‌ی رقیب یعنی الینز فرانسه ساخته می‌شود. نسل بعدی نیسان جوک نیز همین پلتفرم را خواهد داشت و این امر نشان دهنده‌ی همکاری اساسی بین نیسان و برندهای فرانسوی است.

nissan-micra-2017-1024-0f
نیسان قول خودرویی با فضای زیاد کابین را داده است. مدل قبلی از نظر فضا و اندازه در حد یک سوپرمینی و خودروی شهری عمل می‌کرد اما مدل جدید تلاش دارد تا به اندازه‌ی یک واکسهال کورسا جادار باشد. نیسان همچنین روی خلق موقعیت رانندگی کم ارتفاع‌تر و اسپورت تر نیز کار کرده و موقعیت صندلی‌ها، پدال‌ها و کنترل‌ها باعث درگیری و هیجان راننده می‌شود.

nissan-micra-2017-1024-13
صفحه لمسی مرکزی 7 اینچی میکرای جدید اجازه‌ی کنترل سیستم ناوبری و مدیا را می‌دهد و البته ارتباط و اتصال گوشی هوشمند از طریق اپل کارپلی نیز میسر شده است. از آپشن های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی جدید Bose با 6 بلندگو اشاره کرد. یک بلندگو نیز به منظور ایجاد صدای مناسب در پشت‌سری صندلی راننده جای گذاری شده است.

nissan-micra-2017-1024-16
از پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی میکرای جدید می‌توان به جلوگیری خروج خودرو از خطوط و ترمز اضطراری خودکار به همراه تشخیص عابران پیاده اشاره نمود که بخش اعظم آن‌ها برای اولین بار در این کلاس عرضه شده‌اند. از دیگر تجهیزات ایمنی میکرا می‌توان به دوربین پایش محیطی، تشخیص علائم ترافیکی، کمک نوربالا و هشدار نقاط کور اشاره کرد.

nissan-micra-2017-1024-15
شاسی میکرا برای ارائه‌ی هندلینگی تیزتر از قبل تنظیم شده است. سیستم کنترل اثر فعال به خوبی نیروی ترمز را در سر پیچ‌ها اعمال می‌کند و سیستم کنترل سواری فعال نیز می‌تواند گشتاور پیشرانه و نیروی ترمز را برای سواری نرم‌تر اعمال کند. فرمان الکتریکی خودرو نیز برای پاسخ‌های بهتر طراحی شده و تمرکز نیسان روی کاهش صدای ورودی به کابین بوده است.

nissan-micra-2017-1024-0a
در هنگام عرضه تنها دو پیشرانه برای میکرا در دسترس خواهد بود. اولین گزینه پیشرانه‌ی 3 سیلندر 0.9 لیتری توربوی رنو است اما نسخه‌ی 4 سیلندر 1.5 لیتری دیزلی نیز در دسترس خواهد بود. هر دو پیشرانه قدرت 89 اسب بخاری دارند. کمی بعدتر پیشرانه‌ی 1 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 75 اسب بخار نیز عرضه خواهد شد. ما انتظار داریم که نسخه‌های قدرتمندتر این خودرو سال آینده عرضه شوند. هنوز اطلاعاتی درباره‌ی کارایی و مصرف سوخت این پیشرانه‌ها اعلام نشده است.

nissan-micra-2017-1024-1b
امکان تولید نسخه‌ی هیبریدی این خودرو از سوی نیسان رد نشده و همچنین شانس تولید نسخه‌ی نیسموی میکرا با قدرت 190 اسب بخار نیز وجود دارد.

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

14 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    اگه بیاد ایران گرونه،پس باید حداقل شتاب اش ۶ ثانیه باشدو فول!

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1163 دیدگاه) ,

      گفتم این ماشین اگه بیاد ایران،گرون بدست مصرف کننده میرسه!
      پس باید با هاچ بک های پرشتاب بازار رقابت کنه که آپشن هم زیاد دارند!
      پس باید شتاب صفر تا صدش حدود ۶ثانیه باشه و فول اپشن تا بتونه رقابت کنه !!

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (236 دیدگاه) ,

        کدام هاچبک تو ایران پرشتابه؟

        پاسخ
    2. حسین
      سوابق: (1163 دیدگاه) ,

      نسخه ۱۹۰ اسبی اش مثلا وارد شه،خوبه!

      پاسخ
  2. real
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    بنده خدا اصلا خودتم فهمیدی چی گفتی!!!!؟

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل رضا پ
    رضا پ
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    واقعا باعث تاسفه که یه همچین خودروهایی حالا حالاها به ایران نمیادو اگه یه روزی هم بیاد خیلیها بودجشون نمیرسه بخرن و یا باعث تاسفه که تو ایران تولید و مونتاژ نمیشن که تو اون شرایطم بخاطر طمع و زیاده خواهی خودروسازها بازم توان خریدشو خیلیهای دیگه نخواهند داشت و پولی که معادل خرید یه همچین خودروهایی تو کشورهای دیگه هستش و با هزار زحمت جمع کردن مجبورن بدن آشغالهای بیست و سی سال پیشو بخرن ! تا کی باید ببینیمو حسرت بخوریم ؟ حیف و صد افسوس!
    واقعا این ظلم کی به پایان میخواد برسه ؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (592 دیدگاه) ,

      به تازگی شرکت جهان نوین آریا که خودش رو نماینده نیسان ژاپن معرفی کرده اقدام به وارد کردن و فروش نیسان جوک و ایکس تریل کرده اتفاقا یکی از برنامه هاش وارد کردن همین مدل میکراست حالا با چه قیمتی خدا داند؟؟

      پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    من که خیلی از این ماشین خوشم اومد تو پست قبلی هم گفتم که ای کاش یه موتور قوی تر داشت چون این اتاق با این موتورهای کم توان اصلا حال نمیده!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  5. سیاوش
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    چرا اینقدر موتور ها ضعیف؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. The R
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      نیسان میکرا در دسته سوپر مینی ها دسته بندی میشه. سوپر مینی ها کاربرد شهری دارن. به همین خاط اکثرا موتورهاشون کم حجم و کم توان هستند. در نتیجه مصرف پایین، استهلاک پایین و آلایندگی کمی دران. این موارد باعث میشه که هزینه های مالکیت خودرو (هزینه خرید شامل اصل و سود چون که خارج از ایران به صورت اقساط هست، هزینه های مالیات که معمولا بر اساس آلایندگی هست، هزینه های بیمه، افت قیمت، هزینه های عمومی سرویس دوره ای و …) و همچنین هزینه های استفاده مثل مصرف سوخت و پارک و سایر هزینه ها کم باشن.
      در نظر بگیرید که اکثر استفاده کنندگان خودرو های این اندازه دارای درآمد پایین هستن و ماشین انتخابیشون باید ارزون باشه (از همه نظر) وگر نه میرفتن مرسدس A45 AMG میگرفتن.

      پاسخ
  6. یوسف
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    پیشرفت این نسل نسبت به نسل خسته کننده قبلی واقعا قابل توجهه و یه پیشرفت همه جانبه س مخصوصا از جنبه طراحی بدنه و کابین

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    یه ماشین کوچیک و جمع و جور با ظاهر اسپرت.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.