آغاز دوباره برای داتسون از هند [ویدئو]

هند دیگر دارد برای خودروسازان تبدیل به بهشت دیگری بعد از چین می‌شود. مالکیت لندروور، جگوار، سانگ یانگ و همچنین تولید ارزان‌ترین خودروی دنیا توسط هندی‌ها، نشان از توجه عمیق‌تر آنان به این صنعت دارد. خودروسازان دیگر هم بازار هند و صنعت این کشور را دوباره کشف کرده‌اند. حالا نیسان نیز احیای داتسون را از سرزمین مهاراجه آغاز کرده است!

Datsun GO 2014
Datsun GO 2014

داتسون همان برند قدیمی تحت تملک نیسان است که این بار قرار است خودروهای ارزان‌تر این شرکت را برای بازارهای مصرف کشورهای در حال توسعه و خریداران کم وسع خود مهیا سازد.

Datsun GO dashboard
Datsun GO dashboard

نیسان رسما با پرده برداری از خودروی داتسون گو (GO) در دهلی نو، بازگشت این برند را جشن گرفت. این نام برگرفته از DAT-GO است که یک قرن پیش و در سال 1914 به عنوان اولین خودروی ساخت داتسون تولید شد. داتسون گو با کد K2 نیز معرفی می‌شود و یک هاچ بک جمع و جور با موتور 1.2 لیتری و گیربکس پنج سرعته دستی است.

Datsun GO 2014
Datsun GO 2014

ظاهراً نیسان با استفاده از میکرا، این خودرو را طراحی کرده است. 3.78 متر طول و 1.63 متر عرض و 1.48 متر بلندی گو می‌باشد. در حالی که فاصله بین دو محور آن 2.45 متر خواهد بود. با وجود ابعاد فشرده، نیسان فضای داخلی آن را برای پنج سرنشین، جادار و راحت توصیف کرده است.


مشخصات دقیق و تجهیزات آن نیز هنوز معلوم نیست. با این حال یک سیستم اتصال به گوشی‌های هوشمند به عنوان سیستم پخش صوت، از موارد مطرح شده است.


برای قیمت گذاری داتسون گو، نیسان بازارهای رقابتی را در نظر گرفته و قیمت جذاب 400 هزار روپیه معادل تقریبی 6 هزار و 700 دلار را پیش بینی کرده است. قرار است سال آینده تولید این خودرو با تیراژی بین 150 تا 200 هزار دستگاه در یکی از کارخانه های اقماری رنو-نیسان در Oragadam و برای صادرات به بازارهای هدفی چون روسیه، آفریقای جنوبی و اندونزی آغاز شود. بدین ترتیب نیسان هم مثل رنو که داچیا را برای این منظور احیا کرده، برند اختصاصی خود را زنده می‌نماید. [دانلود ویدئو]

[jwplayer player=”1″ mediaid=”41090″]

29 دیدگاه

  1. jaguar
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    نمای بیرونش که تلفیقی از سوزوکی و نیسان و بقیه ماشیناس که البته با توجه ماهیت کمپانی مادر طبیعیه.کاملا مناسب برای بازار هند
    ولی اگه امکانش بود و بازار تشنه و سردرگم ایرانم میشد بازار هدف کمپانی ها خیلی خوب میشد.دریغ 🙁

    پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (1164 دیدگاه) ,

    تازه رسیدن به 30 سال پیش ایران که قرار بود خودرو های ارزان مثل رنو 5 تو سایپا تولید شه و خودرو های متوسط تو ایرانخودرو!!تا اسم ایرانخودرو خراب نشه و یا اسم پارس خودرو!هی يييييييي!!

    پاسخ
  3. suv
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    خییییییییییلی شبیه تیبا 2 اولین طرح ایرانی لورفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  4. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    پدال چرا ما هر نظری میدیم باید با یه مرورگر دیگه بیایم تا بتونیم نظر خودمون رو ببینیم.
    ( البته طبیعی هست دیگه ، بالاخره تازه قالب سایت رو عوض کردین و مشکلاتی وجود داره )
    اگه اصلاح بشه ممنونیم !
    صفحات خیلی وسیعه ( چپ و راست هم میره علاوه بر بالا و پایین )

    پاسخ
  5. suv
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    خییییییییییتی شبیه تیبا 2.اولین طرح سایپا لورفته!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  6. پدرام
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    وانت کارا(پراید وانت) خودمون.دیروز اخبار گفت خودروسازهای خارجی برای اینکه ما کمکشون کنیم با هم دعوا میکنن سر میشکونن. من میگم بهشون بگن وانتهای وانتهای ماشینارو بسازن

    پاسخ
  7. جاوید
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    هر چی باشه از پراید به روزتر و ایمن تره و زیباتر و بهتره
    مزدا 2 هم دندش همینطوریه

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    مسیح تو اینو با تابوت متحرک مقایسه میکنی ؟
    حالا ب خاطر برف پاکن ؟پراید بی کیفیت ترین ماشینه بعد تو میگی بهتر تا ماشینی که نیسان درس میکنه؟
    نیسان یکی از بزرگترین و با کیفیت ترین برند توی دنیا هست لطفا حرف الکی نزن میدونم میخوای بازم هم الکی بزنی و جو سازی کنی

    همون پراید برای امثال تو خوبه خودت برو بخر الکی تبلیغ پراید رو نکن

    پاسخ
  9. شهریار
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    ببخشیند ها…ولی لیاقتمون همون پراید
    اتومبیل به این خوشگلی، هارمونی و مدرنی طراحی شده اونوقت شما می فرمائید که برف پاک کن نداره؟؟واقعا که ..نمیدونم این پراید لکنتی چی داره که اینقدر اینو مثال میزنید.شرم آوره به خدا

    پاسخ
  10. akbar
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    جالبه کنترل نامحسوسی ها که اینقدر میگن امنیت را به خطر نندازین جدا از اینکه همون تخلف های ماشین مورد نظر رو می کنن چون در تعقیبشونن هیچکی تا حالا بهشون چیزی نگفته که مثلا یکبار شما زدید تصادف کردید یکی رو کشتید … سوار زانتیا بی امنیت ترین خودرو دنیا که هنگام تست 1.5 امتیاز گرفت میشن بعد یه ماشین با 5 ستاره ایمنی رو تعقیب می کنن چون تو تصاویر مشخصه که اون اگه سبقت غیر مجاز میگیره این هم میگیره حالا نکته اینجاس که اگه اون تصادف کنه فوقش یه جراحت سنگین اگه این تصادف کنه کلا مرگ حتی پراید قاتل جاده ها ایمنی اش 2 است

    پاسخ
  11. feri
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    به نظر من هم پراید و تیبا از این خیلی خیلی بهتر هستند پس گمرک واردات این آشغال رو صفر کنه تا مردم قدر سایبان را بیشتر بدانند

    پاسخ
    1. feri
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      منظورم تعرفه واردات بود که صفر بشه تا در بازار مردم تصمیم بگیرند

      پاسخ
    2. feri
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      گمرک واردات منظورم تعرفه واردات بود که صفر بشه

      پاسخ
  12. نخود آش
    سوابق: (276 دیدگاه) ,

    پدالیها کار و زندگی رو ول کنین بیخیال ماشین و این چیزا بشین .فقط و فقط بشینین دعا کنین خدا مسیح رو شفا بده .البته نه فقط مسیح هر کس مثل این افکارش پوسیدس

    پاسخ
  13. adel
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    این خودرو اگه وارد بازار ایران بشه با محاسبه گمرک ،قیمتی حدود 20 تا 25 میلیون میشه، شایدم بیشتر که اصلا ارزشش رو نداره با قیمت دلار الان…
    اگه با قیمت 15 تا 17 وارد بشه شاید خوب باشه که بعید میدونم چون الان پراید 111 ، 17 میلیون قیمت داره و با این قیمت بعید میدونم وارد بازار بشه.

    پاسخ
  14. parsa
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    بدن به سایپا یا ایران خودرو ازش 231..241..232..اس تی .مانا .آرپی…..غیره در میارن بخاطر همینه خارجی ها عقب مانده هستند..تازه ممکن تیپا1و2و3و…ازش در بیارن…./؟؟!!!

    پاسخ
  15. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    D-: دنده رو نگاه انگار چسبوندنش به داشبورد.

    پاسخ
  16. nima
    سوابق: (255 دیدگاه) ,

    قیمت واقعی محصولات ایران خودرو و سایپا به نظر من :
    پراید 5 میلیون – پژو 405 6 میلیون – سمند و خانواده اش از 6 میلیون تا 9 میلیون . 206 تمام تیپ هاش از 6 میلیون تا 10 میلیون .
    این ماشین بالا با قیمت 4 میلیون میرزه .

    پاسخ
  17. amir
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    از mvm و ليفان خيلى بهتره. حداقل پشتش نيسان و داتسون هست ولى پشت ام وى ام ……
    از اينكه داتسون دوباره شروع به توليد كرده خيلى خوشحالم و اميدوارم محصولاتش به ايران بياد تا حداقل از شر ماشيناى چينى ناشناس راحت شيم

    پاسخ
  18. اشكان
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    داتسون رو بدون تعرفه گمرك وارد كنن يه خورده از مشكلات حل شه

    پاسخ
  19. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    بروبچ یه سوال من گیج شدم

    جگوار مال هنده ؟؟؟

    نیگا کنین اول پست نوشته !!

    پاسخ
  20. جاوید
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    جاگوار و لندروور مال هنده
    چین هم صاحب قسمتی از ولوو هست همون شرکت ماشین جیلی

    پاسخ
  21. مقدم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من اولین مشینم ژیان 53 ودومی داتسون 180 بی عراقی و سومی پراید 132 اس ایکس داشتم و همین جمعه 1/6/92 فروختم…. توی بازار ایران برای فروش بهترین ماشین پراید ظرف یکی . دو ساعت با چند تومن بالا پائیین میفروشی میره پی کارش ……# ولی اگه میخای زندگی کنی و رانندگی .فقط ماشین خارجی . اون هم داتسون – تویوتا – بنز -بی ام و -ووووووو…… دوستانی که ماشین سوارن نظر بدن لطفا . نه اونای که ماشینای سایپا و ایرانخودرو و ……. رو ماشین مدونید . من دوست دارم ماشینای تولید خودمون حمایت کنم ولی دوست دارم این تولید کننده ها هم یه کمی جیباشونو تنگتر کنند و یه کمی بفکر جون مردم و بعد جیب مردم باشند…….. پس دوستان ماشین سوار باشی نه …….. اول سوار بشید بعد نظر بدید لطفا ……

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.