جدال غرب و شرق: شورولت مالیبو 2016 در برابر نیسان آلتیما

شورولت برای سال 2016 مالیبو را کاملاً نونوار کرده درحالی‌که نیسان بازنگری سنگینی را روی آلتیما انجام داده است. اینجا دو سدان خانوادگی برجسته حضور دارند که راحتی و سواری آشنایی را پیشنهاد می‌کنند. حال این دو را در برابر هم قرار داده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک بهتر هستند.

chevy-malibu-vs-nissan-altima55
اول از همه ببینیم چه چیزهایی در این خودروها جدید هستند؟ برای سال 2016 آلتیما بنا به گفته‌ی نیسان یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های میانه‌ی عمر را دریافت کرده و در آن شاهد ظاهر و تکنولوژی جدید به همراه دینامیک رانندگی بهبود یافته و هندلینگ تیزتر هستیم.

chevy-malibu-03

nissan-altima-01
از طرف دیگر شورولت به‌طور کامل مالیبو را مهندسی دوباره کرده و ظاهر کاملاً جدید به همراه کابینی بازطراحی شده از ویژگی‌های آن هستند. همچنین گزینه‌های بیشتر برای پیشرانه و وزن کمتر باعث شده تا این خودرو بیش‌ازپیش در معرض دید قرار بگیرد. از نظر پیشرانه، نسخه‌ی 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو به عنوان گزینه‌ی پایه وجود دارد درحالی‌که نسخه‌ای هیبرید از مالیبو نیز در دسترس است.

سواری
در مجموع سواری هر دو خودرو قابل پیش‌بینی است. سیستم فرمان مالیبو کمی سنگین‌تر بوده و بازخورد مناسبی دارد همچنین شورولت در پیچ‌ها احساس سبک‌تری دارد. این سخن به معنی بد بودن آلتیما نیست زیرا در حقیقت تفاوت‌های بین این دو خودرو کم است.

chevy-malibu-04
حتی وقتی بحث راحتی خودروها می‌شود انتخاب خودروی برتر سخت است. هر دو خودرو سواری نرم حتی در راه‌های ناهموار دارند. از نظر ایزوله‌ی خودرو از صداهای بیرونی، به نظر می‌رسد که مالیبو کمی بهتر عمل کرده باشد چراکه در آلتیما صدای لاستیک‌ها بیشتر به کابین راه می‌یابد.

nissan-altima-02
چیزی که برای اکثر رانندگان این‌گونه خودروها مهم است سادگی رانندگی و سواری است. موقعیت نشستن راننده باید به خوبی تنظیم شده باشد و دینامیک رانندگی خاص خودروها باعث شود که راننده راحت باشد. هر دوی این خودروها عملکردی مناسب به عنوان یک سدان خانوادگی دارند.

تفاوت‌های قوای محرکه
تفاوت‌های قوای محرکه قطعاً پدیدار می‌شوند هرچند هر دو خودرو روش‌های متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. در آلتیمای حاضر در تست شاهد پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری 182 اسب بخاری متصل شده به گیربکس CVT هستیم. افرادی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری 270 اسب بخاری را انتخاب کنند. البته باید گفت که همان پیشرانه‌ی 4 سیلندر نیز قدرت بیش از حد کافی برای خودرویی در این کلاس دارد.

nissan-altima-06
نیسان با ساخت گیربکس خوب CVT برگ برنده‌ای در دست دارد. قدرت پیشرانه فورا انتقال می‌یابد.

chevy-malibu-10
پیشرانه‌ی مالیبو 20 اسب بخار قدرت کمتری نسبت به آلتیما دارد اما احتمالاً هرگز متوجه این امر نخواهید شد. نیروبخش مالیبو پیشرانه‌ی جدید 4 سیلندر 1.5 لیتری است که به آسانی به اندازه‌ی پیشرانه آلتیما قدرتمند احساس شده چرا که گشتاور خوبی را در طیف دور پیشرانه‌ی 2 هزار تا 4 هزار ایجاد می‌کند. بهتر از همه اینکه قدرت کاملاً خطی بوده و تأخیر توربو دیده نمی‌شود.

مصرف سوخت هر دو خودرو تقریباً در یک حد است و آلتیما به لطف گیربکس CVT در بزرگراه سوخت اندکی کمتر می‌سوزاند. هر دو خودرو در شهر مصرف سوخت 8.7 لیتری دارند که به واقعیت هم نزدیک‌تر است.

کابین
حداقل از نظر ما مالیبو کابین شیک‌تری دارد. داخل خودرو مکان خوبی فراهم شده و شاهد استایلی گیراتر نسبت به آلتیما هستیم. ویژگی‌هایی همچون مواد بکار رفته روی داشبورد که در تریم های بالاتر چرمی هستند احساس لمس خوبی دارند. کل کابین نیز به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند. صندلی‌های جلوی شورولت احساس راحتی دارند.

chevy-malibu-08


البته نمی‌توان گفت که صندلی‌های آلتیما راحت نیستند. از نظر عملکردی نیز نیسان خوب کارکرده اما مسئله ساده است: کابین نیسان خسته کننده است.

nissan-altima-04


این خودروها در کلاس سدان های خانوادگی قرار دارند بنابراین صندلی‌های عقب و صندوق از فاکتورهای مهمی هستند که در فروش خودرو تاثیر دارند. فضای پای مالیبو نسبت به نیسان دقیقاً 5 سانتی‌متر بیشتر است. درحالی‌که فضای اضافی پا در شورولت قابل توجه و تحسین‌برانگیز است، مالیبو همچنین صندلی‌های عقبی برجسته‌تری داشته که البته برای افراد بزرگ‌تر کمی ناراحت کننده است.

chevy-malibu-05


صندوق عقب مالیبو بزرگ‌تر از آلتیما است هرچند که تفاوت‌ها چندان زیاد نیست و هر دو خودرو فضای زیادی را در دسترس قرار می‌دهند.

تکنولوژی
امسال هر دو خودرو تکنولوژی جدیدی را دریافت کرده‌اند اما بسته‌ی کمک‌راننده‌ی آلتیما قطعاً احساس‌برانگیزتر است. آلتیمای حاضر در تست از جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده از جمله کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد جلو سود می‌برد. این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد تا دو خودرو جلوتر را در نظر گرفته تا موارد اتفاق افتاده در ترافیک را پیش‌بینی کند. این تکنولوژی راداری خیال‌انگیز همچنین به سیستم کروز کنترل تطبیقی کمک می‌کند. این سیستم به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

chevy-malibu-01
در آلتیما 2.5SL همه‌ی تکنولوژی‌های یاد شده بخشی از پکیج 2190 دلاری هستند. در مالیبو 1LT تست شده این تکنولوژی‌ها 1195 دلار قیمت دارند اما به خوبی نیسان نیستند.

nissan-altima-03
خودروهای حاضر در تست فاقد تجهیزاتی چون نوربالای خودکار، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… هستند. کروز کنترل تطبیقی در تریم های بالاتر مالیبو در دسترس هستند.

خب اوضاع درباره‌ی تکنولوژی داخل کابین چگونه است؟ سیستم اطلاعات سرگرمی هر دو خودرو ارتقا یافته هرچند کار با سیستم Uconnect شورولت راحت‌تر است. با دکمه‌های موجود روی فرمان می‌توان اکثر عملکردهای اصلی را انجام داد هرچند خود صفحه لمسی دکمه‌های کمتری نسبت به نیسان داشته و سریع‌تر و خلاقانه‌تر است.


قیمت
در پایه‌ترین مدل آلتیما بهای بیشتری دارد و البته همین داستان در تریم های بالاتر نیز دیده می‌شود. مالیبوی پایه با بهای 22555 دلاری فروخته می‌شود درحالی‌که برای خرید آلتیمای پایه باید 23335 دلار پرداخت کرد. گران‌ترین نسخه‌ی مالیبو برچسب قیمتی 32725 دلار دارد درحالی‌که آلتیما 33525 دلار قیمت می‌خورد.

nissan-altima-08
قضاوت نهایی
قضاوت دراین‌باره کمی سخت است. در اینجا ما دو خودرو با هندلینگی خوب داریم که تجهیزات مناسبی داشته و ویژگی‌های خوبی را برای بهایی در حدود 30 هزار دلار ارائه می‌کنند؛ اما در نهایت به خودرویی می‌رسیم که کمی فضای بیشتری برای خانواده‌ها داشته و ارزش بالاتر و استایل شیک‌تری دارد: شورولت مالیبو.

chevy-malibu-vs-nissan-altima56

نیسان آلتیما 2016

برنده

شورولت مالیبو 2016

182 اسب بخار

آلتیما

163 اسب بخار

244

مالیبو

250

CVT

6 سرعته اتوماتیک

1476 کیلوگرم

مالیبو

1418 کیلوگرم

8.7/6 لیتر در هر صد کیلومتر

آلتیما

8.7/6.3 لیتر در هر صد کیلومتر

32165 دلار

مالیبو

27415 دلار

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

26 دیدگاه

  1. شروین
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    جای هیچ شکی در برتری مالیبو نیست.
    شاهین جان به یادتیم.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      به به شروین جان فداتم
      اون ور منم به یادتمااااا ؛)

      پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          مخلص سامان عزیز 🙂

    2. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      ای ول داش شروین گل
      داداش قبلا ها نظرات زیبات رو بیشتر میدیدم
      واقعا مالیبو ماشین معرکه ای هستش

      پاسخ
  2. walid
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    جوووووووووونم آلتیما. میخامت رفیق

    پاسخ
  3. سیاوش
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    آره من سوار مالیبو شدم واقعا لذت رانندگی فوق العاده خوبی داره کیفیتشم هم فوق العاده است واقعا صنعت خودروی آمریکا در دوره اوباما رشد فوق العاده زیادی کرده احسنت.در این مقایسه هم واقعا بدون هیچ شکی برنده شورلته دوستان
    شورلت مالیبو +
    نیسان آلتیما _
    لطفا نظرتونو اعلام بفرمایید.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      سیاوش جان داداش نظر من هم مثل شماس
      شورولت مالیبو واقعا ماشین خوب و برازنده ای هستش
      نیسان هم خوبه و مدل التیما از مدلهای محبوب نیسان در امریکاس
      اما من سلیقم به شورولت هستش

      پاسخ
    1. Daniel
      سوابق: (287 دیدگاه) ,

      ماشاا.. خودروهای آمریکایی
      خودم با F-150 فورد از رو کاپوت تمام ژاپونی ها عبور کنم صلوات… .

      پاسخ
      1. Shahryar
        سوابق: (180 دیدگاه) ,

        چند سالت؟
        Gta زیاد بازی میکنی؟

        پاسخ
        1. Daniel
          سوابق: (287 دیدگاه) ,

          اتفاقا اصلا gta بازی نمیکنم.
          ولی اینطور که میبینم تو زیاد بازی کردی که اینو میگی.عیب نداره ادامه بده.
          راستی اگر هم به سن و سال باشه که باید جلوی لاک پشت و کلاغ سیاه لنگ بندازی داداش.

        2. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1299 دیدگاه) ,

          دوستان من هیچ زمان سن و سال رو در موضوعات مختلف ملاک قرار ندین
          چه بسا یه فردی که سنش پایین هست خیلی چیزها رو بهتر و دقیق تر متوجه شه و بگه تا یه فرد سن بالا
          اگه سن رو ملاک قرار بدیم همه ی کهن سالان برا خودشون پس یه پا فیلسوفن
          مهم مطالعه در مورد یه موضوع و داشتن دانش هستش نه سن افراد
          حرفم کلی بود

  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    واقعا انتخاب سخته. یکیشون رو انتخاب کنم دلم واسه اون یکی میتپه

    پاسخ
  5. ونوم
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    نیسان فقط مصرف سوختش خیلی جزیی کمتره تو بقیه موارد شورلت برنده مطلق

    پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    مالیبو انتخاب بهتری نسبت به نیسان هست

    پاسخ
  7. Mdesign
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    من باشم مالیبو رو بر میدارم … طراحیش خیلی قشنگ تر و دوست داشتنی تره …

    پاسخ
  8. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    با این هزینه چندین ساله انتخاب اول من اکورده ☺

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل رضا پ
    رضا پ
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    نیسان و مزدا تو ایران خیلی ضعیف دارن کار میکنن
    خییییلی !😢😠
    حیف

    پاسخ
  10. ASTON
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    آلتیما فوق العاده هست بگو کی نبوده
    اما مساله اینه شورولت امسال با ملیبو ترکونده جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشته
    انتخاب من ملیبو

    پاسخ
  11. arash
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    جلو مالیبو خیلی خسته کننده و مثل یه شخصیت شکست خورده است ولی باز هم مالیبو رو انتخاب می کنم.

    پاسخ
  12. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    قطعا مالیبو پیروز این مقایسه است
    قیمت کمتر و شتاب بهتر طراحی داخلی و خارجی هیجان انگیز اتاق جادارتر

    پاسخ
  13. مردهمیشه پیروز
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    حیف که هردو خودرو ایران واردنمیکنه.تا اشغالهای وطنی سوارشیم وکشته شیم.ماشین امریکایی چیزه دیگه ایی هست.صد حیف

    پاسخ
  14. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    به نظر میاد که ماشین نیسان، قشنگ تر باشه.

    پاسخ
  15. حمیدرضا
    سوابق: (330 دیدگاه) ,

    عجیبه حجم موتور شورولت خیلی کمتره ولی اینجا نوشته خیلی تفاوتی تو قدرت ندارن در هر صورت اون که امریکایی و برای ما ارزو اونم ساخت امریکاست بازم برای ما ارزو البته شایدم نباید وارد بشه وگرنه کی میره سراغ نمایندگی های انحصاری

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.