نسخهٔ تک کابین جدید در خانوادهٔ نیسان تایتان

Nissan-Titan_Single_Cab-15

نسل نخست وانت فول سایز تایتان در سال 2003 توسط نیسان جهت رقابت با پیک آپ‌های غول‌پیکر آمریکایی معرفی شد. در این نسل فقط نمونهٔ دو کابین و یک و نیم کابین تایتان تولید شد و نسخهٔ تک کابین آن ساخته نشد. سپس سازندهٔ ژاپنی در نمایشگاه دیترویت 2015 از نسل دوم تایتان پرده‌برداری کرد. در ابتدا نسل دوم نیز فقط به‌صورت دو کابین ارائه شد اما به‌تازگی نیسان برای اولین بار در تاریخ تایتان، نسخهٔ تک کابین آن‌را معرفی و به خانوادهٔ نسل دوم آن اضافه کرده است. نسخهٔ تک کابین تایتان برای هر دو مدل استاندارد و XD ارائه‌شده است.

Nissan Titan Single Cab XD S
Nissan Titan Single Cab XD S

همانند نمونهٔ دو کابین، تایتان و تایتان XD تک کابین با چند پیشرانه قابل سفارش خواهند بود. موتور پایه از نوع 5 لیتری V8 توربودیزل با 310 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که یک واحد 5.6 لیتری بنزینی V8 با 390 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور نیز قابل سفارش خواهد بود. همچنین در آیندهٔ نزدیک یک نمونهٔ V6 نیز به لیست موتورهای این پیک آپ اضافه خواهد شد.

Nissan Titan Single Cab SV
Nissan Titan Single Cab SV

با توجه به اینکه نسخهٔ تک کابین سبک‌تر از مدل دو کابین بوده و فضای بارگیری بیشتری دارد، می‌تواند بارهای کمی بزرگ‌تر و کمی سنگین‌تر را حمل کند به‌گونه‌ای که تایتان XD تک کابین با موتور V8 دیزلی توانایی حمل 1016 کیلوگرم بار و کشش 5733 کیلوگرم بار را دارد. در همین حال XD تک کابین بنزینی ظرفیت حمل بار بیشتری معادل 1319 کیلوگرم دارد درحالی‌که ظرفیت کشش آن به 5257 کیلوگرم کاهش میابد.

برای انتقال نیرو به چرخ‌ها، مدل دیزل مجهز به یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته شده است درحالی‌که مدل بنزینی از یک نمونهٔ 7 سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند. هر دو مدل نیز به‌صورت 4×2 و 4×4 و در دو سطح S و SV ارائه می‌گردند.

مدیر برنامه‌ریزی وانت‌ها، SUVها و وسایل نقلیهٔ تجاری نیسان در آمریکای شمالی «Rich Miller» در رابطه با تایتان می‌گوید:

«هنگامی‌که نسخهٔ تک کابین تایتان عرضه گردد به همراه انواع پیشرانه‌ها، انتقال قدرت و سطح تجهیزات، خانوادهٔ تایتان جدید حدود 85 درصد از کل بازار وانت‌های سبک را پوشش می‌دهند. از همه مهم‌تر تایتان و تایتان XD تک کابین با ویژگی‌هایی چون بالاترین ظرفیت حمل و کشش بار، برای کسانی ساخته‌شده‌اند که به فضا و ظرفیت بار بیشتری نیاز دارند. همچنین محیط‌های کارگاهی و کارگری امروزی به این نوع وانت‌ها نیاز بالایی دارند».

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

17 دیدگاه

  1. محمدرضا
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    اونجوری که f150 تو دل میره این اونطوری نیس!!

    پاسخ
    1. احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      f150 شاه وانت هاست. بیخودی نیست که پرفروش ترین خودروی آمریکاس ولی خودِ این هم واسه ما آرزوی محاله

      پاسخ
    2. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      باو خط تولید زامیاد یا همون نیسان گاوی رو ببرین آمریکا،نهایتا دو میلیارد تومن خرج کل کارخونش ایناس،بار حمل کنین تا پنج تن،بدین برادران عزیز هم دودیفرانسیلش کنن با لوازم پاترول ،آفرود خانوادگی هم برین،این بچه بازی ها چیه ماشین وی هشت با یه تن حمل بار.
      نیسان گاوی رو عشقه که موتورش نمیتونه خودشو بکشه،ولی یه گیربکس گذاشتن ضریب دنده یکش 1000هس هر چی رو هم بکسل میکنه هم حمل.
      آمریکای خونخوار جهانخوار کافر که حسرت دیدن ماشیناش به دلمون مونده،دیوید دیوید usa

      پاسخ
    3. ارش
      سوابق: (144 دیدگاه) ,

      بخش باریش فک کنم بزرگتر از نیسان گاوی(زامیاد ابی)باشه ولی حمل باری زامیاد بیشتر از دو تن هست!!ولی حمل بار تایتان رو ۱۳۱۹ کیلوگرم نوشته!!ما خودمون به وانت پیکان همین مقدار بار رو زده ایم!!این ماشین دست من بود یه اتاق مینداختم میرفتم بار میزدم باز میتونستم پول قسطشو بدم!

      پاسخ
      1. Hitler
        سوابق: (459 دیدگاه) ,

        شورلت بلیزر 1978 طبق سایت شوی هیستوری ، مکس پی لود(حمل بار حداکثری)حدود ده تن داره،درحالی که صنعت خودروسازی از اون زمان بسیار پیشرفت کرده،من شک ندارم این ماشین راحت میتونه بیست تن رو حمل کنه،ولی به لطف مقررات بلاد کفر که فکر ایمنی ان،اگه بیش از اونی که کارخونه اعلام کردی بار بزنی،جریمه میشی،حالا من اینجا آریسان دیدم باهاش نبشی و ناودانی حمل میکردن.
        یا با مزدا هزار یه تن سنگ نمای ساختمونی.
        ایرانه دیگه،هیچ چیز بعید نیس،وقتی دکل گم میشه،انگلیس میشه شبه جزیره ای در شمال آفریقا،محاسن میشه ریش،مدرک میشه بلای جون،اینجور چیزا خیلی عادیه.
        ***،سایت ایرانخودرو تبریز (که متاسفانه شهر ما هم هس)آریسان میزنه،وقتی پشت تریلی ها آریسان میبینم،میگم خداجون،چرا آسیا؟اگه آسیا چرا خاورمیانه؟اگر خاور میانه چرا ایران؟

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    اگر تست کج شدن شاسی ازش بگیرن از طرفین نه این که بار ازش آویزون کنن مشکل جدی پیدا میکنه(یعنی توی آفرود. به دلیل لبه قسمت بارگیر که زیر اتاق رفته. یعنی این دوتا به هم گیر میکنه و آسیب میرسونه.
    اما وانت های آمریکایی یا حتی تویوتا صاف هستن و این مشکل پیش نمیاد.(معمولا هم تستش رو میگیرن). اینجاست که تجربه ساخت معلوم میشه. و مورد دیگه این که به نظرم اصلا زبایی و عظمت بزرگان یعنی فورد و شوی و دوج و حتی تویوتا رو نداره.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (592 دیدگاه) ,

      اولین پیکاپ ساخت نیسان 1934تا به حال.

      از نظر شما هشتاد و دوسال تجربه کمیه!

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1297 دیدگاه) ,

        جناب داتسون
        فورد اولین پیکاپ ساز تاریخه و در 1927 اولین وانت رو ساخت و سنگ محک تو پیکاپهای دنیا حساب میشه
        تازه هیچ کمپانی در دنیا به رکورد فروش و قدرت امریکاییها نرسیده در پیکاپ سازی و در خودروسازی
        2 سال پیش جنرال موتورز جشن 500 میلیون ماشینی که ساخته رو گرفت
        پس هیچ کمپانیی نمیتونه با امریکاییها کلکل کنه

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          درود برعلی عزیز

        2. کاوه آهنگر
          سوابق: (99 دیدگاه) ,

          علی جان منظور جناب داتسون این بود که نیسان تجربه زیادی داره در ساخت وانت پیکاپ و ایشان اصلا نگفتند که نیسان اولین وانت ساز تاریخ است

  3. محمد رومياني
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    وانت باس تک کابین باشه…

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    توی این زمینه، رقابت سختی خواهد داشت.

    پاسخ
  5. مهراب
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    نیسان هم مثل بنز یه رگ لوکس بودن و نرمی در تموم مدلهاش داره

    پاسخ
  6. فقط آمریکایی
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    به پای فورد و شورلت نمیرسه

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    چه قدرتمنده ولی باز امریکایی ها خصوصا رم یه چیز دیگن

    پاسخ
  8. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    جلوپنجره ی غول پیکر واسه وانت…عاشقشم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.