نیسان پیکاپ ناوارا، در مسیر تمدن

نسل جدید نیسان پیک‌آپ با نام NP300 ناوارا، با تمرکز بر بهره‌وری سوخت، بهبود شتاب و بدنه محکم‌تر و بادوام‌تر پا به عرصه وجود گذاشته است.
این مدل همچنین از سقفی کوتاه‌تر و فاصله کف از زمین بالاتری برخوردار است. فضای قسمت بار نیز افزوده شده است. پیکاپ ناوارا در دو مدل تک و دو کابین و همچنین آپشنهای تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود.

2015 Nissan Navara Pickup
2015 Nissan Navara Pickup

طراحی پیک‌آپ جدید با تکیه بر ویژگی‌های اسپرتی‌تر بوده و به همین دلیل، خط پنجره‌های جانبی به سمت بالا حرکت کرده و ستون وسط نیز به رنگ مشکی درآمده است. این ترکیب، حسی مشابه خودروهای SUV را تداعی می‌کند. از سوی دیگر چراغ‌های جلو با فرم ملایم‌تری طراحی شده‌اند و از شکل زمخت، ناهموار و خشن قبلی به طرحی اسپرت و شهری، ارتقا یافته‌اند. جلوپنجره نیز به سبک سایر خودروهای این رده نیسان به شکل V و با نوارهای پهن کرومی، تزئین شده است. آینه‌های جانبی راهنما‌دار کرومی و دستگیره‌های درب کرومی در ترکیب با رنگ‌های جدید بدنه و ال‌ای‌دی‌های روزتاب بالای چراغ‌های جلو، در مجموع به تشکیل یک فرم بصری مدرن کمک کرده است. چراغ‌های عقب به نوعی یادآور مدل‌های قدیمی‌تر پیک آپ می‌باشند که بروز شده‌اند.

2015 Nissan Navara Pickup
2015 Nissan Navara Pickup

در مجموع اگرپیک‌آپهای قبلی را وحشی و بدوی بدانیم، نسل جدید آن به سوی تمدن تغییر مسیر داده است، حتی اگر طراحی آن شباهت‌هایی با وانت‌هایی نظیر شورولت کلرادو و تویوتا هایلوکس داشته باشد.

2015 Nissan Navara Pickup
2015 Nissan Navara Pickup

با ورود به کابین، با فضای داخلی بهبود یافته، جذاب و لوکس‌تری روبرو خواهید شد. نیسان از زوایای ملایم و خطوط نرم برای طراحی داشبورد استفاده کرده که این فضا را بیشتر به کابین خودروهای سواری، شبیه کرده است. استفاده از فریم شبه آلومینیومی در کنسول، صفحه نمایش رنگی با وضوح بالا برای ناوبری و سایر اطلاعات مورد نیاز و تریم داخلی در رنگ روشن یا تیره و دریچه‌های هوای مجزای سرنشینان عقب از موارد قابل ذکر کابین ناوارا می‌باشند.

2015 Nissan Navara Pickup interior
2015 Nissan Navara Pickup interior

فعلاً برای نیرورسانی به پیک آپ جدید از دو موتور دیزلی 2.5 لیتری DOHC چهار سیلندر یا توربو دیزل با محرک الکتریکی استفاده می‌شود. این دو نسخه متفاوت با وجود حجم مساوی و سوخت دیزلی می‌توانند قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 403 نیوتن متر و یا 188 اسب بخار و 450 نیوتن متر را تولید کنند. این موتورها از گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته خودکار بهره خواهند برد.

2015 Nissan Navara Pickup
حالت 4×4 را می‌توان در هنگام رانندگی نیز فعال نمود. همچنین سیستم‌های کمکی دیگری مانند کنترل دینامیک خودرو، کنترل فرود در سراشیبی، سیستم کمکی استارت در سربالایی، محدودکننده نیروی ترمز در سراشیبی دست به دست هم می دهند تا قابلیت‌های آفرود این وانت را افزون‌تر نمایند.


نیسان ادعا می‌کند که مصرف سوخت و بهره‌وری پیک‌آپ تا 11 درصد بهبود یافته است. شاسی و زیربنای ناوارا هم بهبود یافته و هم فنرهای شمش و هم حلقوی تقویت شده‌اند.

[jwplayer mediaid=”77045″]
از زمان تولید اولین پیک‌آپ نیسان در سال 1933 تا کنون بیش از 14 میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده‌اند. مدل جدید، دوازدهمین نسل از این خودرو می‌باشد که به‌زودی و به عنوان مدل 2015 وارد بازار خواهد شد. آیا ناوارا می‌تواند تصویر سنتی از وانت‌های سخت‌جان نیسان را زنده نگاه دارد؟ [دانلود ویدئو]

24 دیدگاه

  1. sami
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    هر چی ژاپنیه عشقه

    از تویوتا هایلوکسه تا نیسان ناوارا

    از لکسوس تا آکورا

    پاسخ
    1. Germany & Japan
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      هایلوکس که تو این کلاس همیشه بهترین بوده ، ناورا هم که عالیه …. ژاپن است دیگر

      پاسخ
    2. مک میسل
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      اگر بیاد اایران فکر کنم رقیب کاپرا بشه فقط.چون هایلوکس هم از نظر قیمت هم از نظر امکانات رفاهی بیشتره

      پاسخ
      1. احمد
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        من خودم هایلوکس سوارم هایلوکس به غیر از دوام هیچ امکاناتی نداره ! کنترل کشش و دنده اتومات و… نداره . دنده اتوماتش هم چهار سرعته هستش که خیلی کنده

        پاسخ
  2. شهروز
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    توش مثل کابین هواپیماست… انگار نه انگار وانته!!!

    ژاپنیه دیگه

    محشره…….

    پاسخ
  3. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    به نظر من،طراحی داخلی و خارجیش به طرز وحشتناکی جذاب و خوشگله.از ته دل آرزو میکنم که نیسان موفق بشه.
    توی ژاپن دو تا خودروساز رو بیشتر از همه دوست دارم،مزدا و نیسان.
    هر چی بفروشن حقشونه،دمشون گرم.
    راستی دوستان کسی میدونه فروش هایلوکس از ابتدا تا حالا چقدر بوده؟

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (763 دیدگاه) ,

      تا سال 2004 میزان تولید هایلوکس 12 میلیون بوده و در سال 2013 تعداد 637000 عدد تولید شده و در سال 2011 تعداد 518 و در 2010 تعداد 549 هزار و… و فکر میکنم تولیدش بیش از 14 میلیون شده باشه شاید هم بیشتر.

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        ممنون آقا بهزاد.ان شالله بیشتر تو پدال ببینیم شما رو.
        ارادتمندم.

        پاسخ
  4. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست..هم داخلش هم خارجش..و به نسبت وانتهای خشن بازار مث کلرادو و اف 150 طراحی ملایم تری داره..البته خب نیسان در قیاس با فورد و شورلت هنوز عقبه

    پاسخ
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    بهترین ماشینی که میشه تو ایران خرید همین پیکاپ ها هستند .

    هم به درد چاله چوله میخوره . هم افرود خوبی دارند . هم برای مسافرت خوب

    هستند . از هر نظر بگی ، عالین .

    یک ماشین همه چیز تمام .

    حالا از هر برندی میخواد باشه .

    پاسخ
    1. Germany & Japan
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      پیکاپ ها ، سیستم تعلیقشون افتضاحه میلاد ، آدم رو سرویس میکنند

      پاسخ
      1. مک میسل
        سوابق: (2636 دیدگاه) ,

        درستهGermany & Japan ولی به درد اسفالت ایران میخوره

        پاسخ
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        اشکال نداره . من راضیم .

        پاسخ
  6. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    از نسل قبلش انصافا خیلی قشنگ تره،
    اصن انگار نه انگار که وانته، داخلش در حد ماشینه لوکسه،
    در ضمن گشتاور خوبی هم داره،
    مطمئنن فروش خوبی خواهد داشت.

    پاسخ
  7. امین
    سوابق: (435 دیدگاه) ,

    توی میدئو اون صحنه دریفت خاکی پاترول رو داشتین 🙂 ؟ خیلی خفن بود.ویدئو باحالی بود دمشون گرم.
    طراحی زیبا و شیکی داره. از این سبک داشبورد های نیسان خیلی خوشم میاد.
    قدرت معمولی داره ولی معلومه مثل هایلوکس با 150 اسب بخار هم عملکرد عالی نشون میده.

    به نظرتون طراحی جلوش شبیه چه ماشینی شده 🙂 ؟ شبیه هرچی که باشه خیلی خوشگله.

    پاسخ
  8. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    خیلی خوشم اومد ازش فقط ای کاش یه موتور قوی تر هم براش در نظر بگیرن طراحی داخلیش یکم ساده بنظر میاد ولی اگه پولشو داشتم حتما میخریدمش
    از طراحی عقبشم خوشم اومد

    پاسخ
  9. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    در بازار امریکا ، از کلرادو شکست میخوره….
    این پیش بینی من بود.

    پاسخ
    1. Japan & Germany
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      آقا شکست بخوره یا نخوره میدونم که چیز ردیفیه

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        اره داخلش لااقل از کلرادو زیباتره
        ولی به پای کانیون نمیرسه داخلش.

        پاسخ
  10. hamid z4
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    دوستان عزیز سلام
    خیلی وقته حداقل روزی 1بار به این سایت میام و مطالب و دیدگاهای بسیار عالی شمارو میخونم و استفاده می کنم.ولی زیاد اهل نطر دادن نیستم
    1سوال دارم ازتون امیدوارم کمکم کنید.
    قصد خرید 1 خودروی شاسی بلند تو رنج 150-200 ملیون رو دارم.خودم نطرم روی ایکس3 کارکرده و پرادوی 2012 4سیلندر کارکرده هست.. ولی از خرج احتمالیه ایکس 3 و قدرت کم پرادو4سیلندر (و مصرف سوخت بالاش) اطلاع کاملی ندارم و می ترسم انتخاب اشتباهی بکنم.
    خواهش می کنم تا جایی که میتونید راهنماییم کنیم.
    خیلی مچکرم

    پاسخ
  11. مجتبی
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    من با میلاد مواققم البته ناگفته نماندجلوی چاله چوله های کشور ما تانک مرکاوا ….هم کم میاره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.