اولین نگاه به نیسان GT-R مدل 2017

سرانجام انتظارها به پایان رسید و نسخه 2017 گودزیلای ژاپنی چشم‌ها را به خود خیره کرد. بی‌شک یکی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی نیسان GT-R 2017 است. بسیاری معتقدند مدل 2017 نیسان GT-R، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی این خودرو در تاریخ 10 ساله‌اش بوده است.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

شاید از سال 2009 این‌طور احساس می‌شد که نیسان به‌ سرعت و به‌طورکلی به توسعه خودروی خود برای حضور پررنگ‌تر در مسابقات کمتر اهمیت می‌داد؛ ولی چیزی که الآن شاهدش هستیم کاملاً روی اسپرت و مسابقه‌ای بودن خودرو تمرکز داشته است. باب مونسون، طراح و برنامه‌ریز بخش آمریکای شمالی در نیسان، دراین‌باره می‌گوید:

ما سعی می‌کنیم به روش‌های مختلف، تجربه واقعی یک خودروی مسابقه‌ای را ارائه دهیم.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

بیشتر تغییرات GT-R 2017 ظاهری بوده‌اند. پس از مدت‌ها که نیسان همواره با تغییرات کوچکی GT-R را عرضه می‌کرد، این بار تصمیم گرفته تا ازنظر ظاهری دستی به سر و روی این گودزیلای پرسر و صدا بکشد. درواقع نیسان، GT-R را با آخرین تغییرات خط تولید خود هماهنگ‌تر ساخته است. بامپرهای جلو و عقب کاملاً جدید، هود، جلوپنجره و رکاب‌های بازطراحی شده به همراه یک دیفیوزر با دریچه های هوا در عقب، محسوس‌ترین تغییرات ظاهری GT-R 2017 هستند.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

وقتی به داخل خودرو نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که تغییرات در این بخش بسیار بیشتر است؛ جایی که نیسان به‌کلی طراحی داخل کابین خودرو را تغییر داده است. داشبورد، مانیتور و خروجی‌های کولر کاملاً نونوار شده‌اند. کیلومتر شمار در زیر چتری از چرم قرارگرفته است. یک صفحه‌نمایش 8 اینچی لمسی درست در وسط داشبورد قرارگرفته است که به کمک کنترلر کنار دنده نیز قابل‌کنترل است. تعداد دکمه‌های به‌کاررفته در پایین و اطراف مانیتور نیز از 27 دکمه به 11 دکمه تقلیل یافته است. کارکرد سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز نسبت به گذشته بهتر شده است.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

فرمان خودرو نیز نسبت به گذشته تفاوت‌هایی داشته و همچنین پدال‌های دستی تعویض دنده در پشت فرمان نیز دگرگون‌شده‌اند. صندلی‌ها راحت‌تر و سبک‌تر از قبل هستند. وزن بخش داخلی خودرو به لطف استفاده از رویه چرم در داشبورد، کمتر شده است.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

نیسان GT-R 2017 رویه‌های متفاوتی برای سیستم صوتی خود ارائه می‌دهد. همچنین شیشه جلویی خودرو نیز در برابر صدا مقاوم بوده و باعث می‌شود داخل کابین فضای آرام‌تری داشته باشد. همچنین GT-R از سیستم هوشمند کنترل نویز نیز بهره می‌برد.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

اما وقتش رسیده تا کاپوت را بالا بزنیم و قلب گودزیلا را بررسی کنیم. موتور تویین توربو 3.8 لیتری V6 با کمک گرفتن از برخی تجهیزات GT-R Nismo، می‌تواند 565 اسب بخار و 633 نیوتون متر گشتاور تولید کند که نسبت به قبل با 20 اسب بخار افزایش و 5 نیوتون متر گشتاور بیشتر روبرو هستیم، که این افزایش قدرت به لطف استفاده از سیستم کنترل زمان مستقل برای هر سیلندر به‌دست‌آمده است. با تغییرات ایجادشده، در دورهای متوسط و بالا قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌شود. به گفته کمپانی، اگزوزهای جدید غرش بهتری نسبت به قبل دارند. این موتور، به یک جعبه‌دنده شش سرعته دو کلاچه متصل شده است. برای رانندگی روزانه این جعبه‌دنده بسیار منعطف است ولی در مقابل برای مسابقات نیز شما با آن روی این جعبه‌دنده قدرتمند مواجه هستید. وزن خودرو تغییر چندانی نداشته و همچنان حدود 1770 کیلوگرم است. زمان صفر تا صد GT-R نیز کماکان مابین 2.7 تا 2.9 ثانیه است.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

علاوه بر پیشرانه و ظاهر، شاسی GT-R 2017 نیز بهتر شده است. بالا بردن مقاومت شاسی هم‌زمان با سبک کردن پیشرانه آن، مطلوب به نظر می‌رسد. به گفته کمپانی، رانندگی با GT-R جدید به لطف تغییرات انجام‌گرفته بسیار بهتر و فرمان پذیری آن سر پیچ‌ها نیز مطلوب‌تر گشته است.


نیسان GT-R 2017 از منو رنگ گسترده‌تری بهره می‌برد. یک رنگ جدید برای بدنه و سه رنگ جدید برای بخش داخلی خودرو. البته به شرطی که مدل پرمیوم را سفارش دهید. با اتصال به سیستم نیسان کانکت می‌توانید از سیستم رهیاب گوشی یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنید. امکانات دیگر این سیستم، تنظیم زنگ هشدار از طریق گوشی و تشخیص مکان خودرو هنگام دزدیده شدن آن است.


نیسان GT-R 2017 قرار است از تابستان امسال روانه بازار شود. نسخه پایه آن‌که GT-R پرمیوم نام دارد با قیمتی حدود 102 هزار دلار به فروش خواهد رسید. سه مدل دیگر با امکانات و احتمالاً عملکردی بهتر از مدل پایه نیز عرضه خواهند شد. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

42 دیدگاه

  1. Nissan...Japan
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    واقعا جذابتر شده و چهره مسابقه ای تر ب خودش گرفته امیدوارم اخرین نسل r35 باشه

    پاسخ
  2. عدنان
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    این ماشین روتا وقتی دست کاری نکنی قشنگ نمیشه

    پاسخ
  3. edris
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    مثل همیشه فوق العاده .دم هرچی ژاپنی و ژاپنی بازه گرم خداییش یا چیزی رو نمیسازن یا بسازن یکی از بهترین ها میشن. دقیقا مثه ما :))
    البته ماهم میتونیم بهترین باشیم ولی باید از چیزای ساده تر شروع کنیم و خودمونو تو دنیا نشون بدیم

    پاسخ
  4. 4x
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    مگه میشه کسی علاقه مند به دنیای خودرو باشه و عاشق همچین هیولایی نشه.

    پاسخ
  5. مسعود
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    از نظر طراحی و سرعت عالیه و یکی از ماشینای مورد علاقم هست اما این ماشین هندلینگ یه پورشه یا فراری رو نداره، یادمه تو یکی از قسمتای تخت گاز جرمی از مهمنوشون پرسید نظرت راجع به جی تی ار چیه تا حالا باهاش رانندگی کردی.. گفت اره رانندگی باهاش حس یه جعبه پلاستیکی بزرگ میده اون حس چسبندگی 911 و 458 به جاده رو نداره

    اما به هرحال یا توجه به قیمت و شتابی که داره ماشین خیلی خوبیه

    پاسخ
    1. Pagani
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      به رده قیمتی
      و ویژگی های دیگه ش باید نگاه کنی.
      آخه فراری و پورشه قیمتشون دو سه برابر نیسانه.
      من تو این رده کوروت z06رو ترجیح میدم.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (592 دیدگاه) ,

      این خودرو هندلینگ فوق العاده ای داره، در پیست عملکرد بسیار عالی از خودش نشون میده و یکی از بهترین تایم های پیست نوربرگ رینگ رو در اختیار داره.

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل شکوفه های کویری
          شکوفه های کویری
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          جناب اونتادور ، 1880 کیلوگرم وزن فراری ff میباشد، ضمنا نیسان جی تی آر هم یک کوپه چهارنفره هست با وزن 1770 کیلوگرم، مجموعا فراری اف اف 110 کیلوگرم از جی تی آر سنگین تر است و این وزن بیشتر را با موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری و 651 اسب بخار جبران میکند، درحالیکه جی تی آر از موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری و 565 اسب بخار استفاده میکند، با همه این تفاسیر رکورد نوربرگ رینگ جی تی آر بهتر است . زنده باد نیسان گودزیلا

  6. sm
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    عالی شده . از ۴۵۸ هم بهتر شده نسبت به قیمتش حرف نداره عشق من گودزیلا

    پاسخ
  7. sm
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    . از ۴۵۸ هم بهتر شده نسبت به قیمتش حرف نداره عشق من گودزیلا

    پاسخ
  8. جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    بسیار عالی شد. اصلا یه روحی در وجود این خودرو انگار دمیده شد. دیگه کم کم داشتم از درخشش این اسطوره در نسل های بعد نا امید می شدم. به نظرم عمده ترین و موردنیازترین تغییرش هم همون کابین بود که بسیار عالی انجام شد….

    پاسخ
  9. علیرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ماشین عالیه ولی طراحی داخلیش زشت تر شده امیدوارم نسل جدیدش به زودی معرفی بشه

    پاسخ
  10. رحیم
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    درود
    برام جای سواله چرا از ECU ماشین حرفی نمیزنن؟! چیزی که نیسان تو تنظیمش دقت زیادی داره.
    رسوندن به 1000 اسب بخار برای گودزیلا، هزینه تیونینگش خیلی بهینه تر از رقباست.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      شما برو یه پراید بخر 20 میلیون…
      10 تومن هم خرج تیونش کن!
      باهاش میشه جنسیس رو هم گرفت به قیمتی خیییلی پایین تر…!!!
      ولی ایا پراید پرستیژ و هندلینگ و راحتی جنسیس رو هم داره؟
      درکل حسابی نیسان کجا و لامبو و فراری و مکلارن کجا…!!!!
      حالا شتابش بشه 1 ثانیه!
      وقتی z06 یا 488 یا هوراکان 5-4 ثانیه زودتر به 300 میرسن . gtr میخواد چیکار کنه؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل شکوفه های کویری
        شکوفه های کویری
        سوابق: (333 دیدگاه) ,

        جناب اونتادور تاسف آوره که جی تی آر رو به پراید تشبیه میکنید، دوست عزیز شما بخاطر علاقتون به ماشین های اروپایی و آمریکایی نباید ماشین های ژاپن رو دست کم بگیرید، اتفاقا من برعکس شما عاشق پرستیژ جی تی آر هستم و از قیافه ی فضایی لامبو و مک لارن و فراری زیاد خوشم نمیاد. بنظر میرسه که شما عشق جنسیس هستی و جنسیس را نهایت هندلینگ و راحتی و پرستیژ و سرعت و… میدانید !!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          من کجا نیسانو با پراید مقایسه کردم؟؟؟؟
          من گفتم مثل این میمونه که…
          در مورد جنیسی هم من نمیپسندمش به نظرم گزینه های ژاپنی خیلی بهتر هست!!!!
          من نیسان رو کوچیک جلوه نمیدم چون درجایگاهی نیستم که بخوام این کارو بکنم!!!
          یه مقایسه عامیانه کردم که اکثر افراد بتونن درک کنن!

      2. علی
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        دوست عزیز
        شما میبایستی قیمت این خودروهاروهم مدنظر داشته باشی
        لامبو کجا
        جی تی ار کجا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

        پاسخ
  11. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    تغییرات داخلیش که عالیه طراحی قبلی واقعاً خوب نبود حس ی ماشین ارزون رو میداد الان خیلی خوب شده بیرون هم عین همیشه عالیه اما فک کنم سال دیگه کلاً میترکونه کلش رو تغییر میده…
    فکرکنم هر عشق ماشینی مخصوصاً خودم واقعاً دوست داره یک نمونه هایپرکار نیسان داشته باشه از اسکای لاین گرفته تا z350 و یا گودزیلا در کل میشه گفت اگر هایپرکار سواری باید یدونه نیسان هم داشته باشه من واقعاً GTR رو دوست دارم… باشد یک روز بخرم یدونه همه بگید باشد…

    “کیلومتر شمار در زیر چتری از چرم قرارگرفته است”
    نویسنده یجوری کلمات رو بیان کرده انگار داره یک فرشته رو توصیف میکنه دمش گرم خیلی حال کردم قشنگ معلوم کل زندگیم ماشین بازیه.. ♥

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    انصافا این ماشین یکی از بهترینهاست.

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    عاشق این ماشینم…دیوووونه کنندس این ماشین
    دستگیره دراش ازداخل خیلی باحاله…دسته دندش..کیلومترشمارش حس سرعت بیشتر وبیشتر به ادم القامیکنه

    پاسخ
  14. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    شتابش با سریعترین ماشین های جهان برابری میکنه.خیلی وحشی

    پاسخ
  15. آرش
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    اگه ماکسیما دنده، ماشین تکنولوژی دهه 90 کمپانی نیسان این قدر شاخه، این گودزیلاش دیگه چه شود. آرزوی روندنش رو احتمالا به گور می برم 🙁

    پاسخ
  16. JALAL
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    ترمزش چی ؟ بهتر شده یا نه عین همون مدل قبلیشه ؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل american muscle
      american muscle
      سوابق: (98 دیدگاه) ,

      این سطح پایینه؟؟؟ گشتاور و اسب بخارشو نیگا کن.فراری گرون تره چون پول مارکشو میگیره و همش داره ب ی مشت خرپول میفروشه.ی فراری با اسب بخار و گشتاور فلان رو با ی نیسان با همون رده رو مقایسه کن ببین کدوم گرون تره.اگه آمریکاییرم بذاری کنارش ک کاملا متوجه میشی

      پاسخ
  17. GTReza
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اینایی که از روی تعصب به برندی که علاقه دارن میان میگن جی تی ار سطح پایینه بنظرم نباید اصلا باهاشون وارد بحث شد ؛ چون همچی واضح و روشنه این وسط! یه ماشین تولید انبوه با قدرت و گشتاور و تعداد سیلندر های بسیار پایین از آسیا بلند میشه و تن تموم سوپر اسپرت های تولید خاص اروپا و امریکارو به لرزه در میاره! کلاهمونو باید برداریم در مقابل کمپانی نیسان

    پاسخ
  18. حسین
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    انصافا بدون در نظر گرفتن علایق و سلایق کامارو zl1 با شصت هزار دلار قیمت و 640 اسب قدرت و 868 متر گشتاور بهتره یا نیسان جی تی آر با 102 هزار دلار قیمت و 565 اسب قدرت و 633 متر گشتاور؟؟!!

    پاسخ
  19. GTR_MOHAMMAD
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    داداش نگا شما برو یه سر به یوتیوب بزن درگ هایی که به صورت استاندار برگذار شده رو ببین میبینی که نیسان جی تی ار جایگاه اول تا سوم رو از ان خودش میکنه من پشتش نشستم واقعا عالیه از روی تعصب نظر نده اقای اوانتادور همین جی تی ار که ۶ سیلندر داره تو استارت ماشین۱۲ سیلندری رو میگیره بعدشم تو درگ ی که من تو یوتیوب دیدم اوانتادور اول مک لارن lp12c دوم جی تی ار سوم اونم اوانتادور چه جوری اول شد با یک ثانیه اخلاف ایا یه متور ۱۲ سیلندری باید فقط۱ ثانیه اخلاف بندازه .
    اقای حامد فراری همین جی تی اری که میگی چیپه و ارزونه و بی کیفیته فراری۴۵۸ ایتالیا رو گرفته.
    ارزونی هر چیزی دال بر بد بودن اون ماشین که نیست شما درگ های جی تی ار و فراری ۴۵۸ رو ببین بعد قضاوت کن
    GTRسروره به امید اینکه اولین ماشین جهان بشه.

    پاسخ
  20. Moji
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین واقعا فوق العادستت
    فقط کاش توضیحات کاملتر بود درمورد مصرف سوخت و خط ترمز..
    درکل ماشین رویاهاس😊

    پاسخ
  21. Lavina
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کسی میدونه قیمت نیسان gtR تو منطقه آزاد چند میشه خبر بده مرسی

    پاسخ
  22. مسعود
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    همین ماشینی که میگین سطح پایینه تا حالا کلی از رکورد های جهانو جابجا کرده و گردن کلفتای دنیا رو خوابونده.
    شاید اولین ماشین دنیا نباشه ولی بستگی داره از چه زاویه ای بهش نگاه کرد.
    کیفیت. تاپ اسپید. شتاب. قیمت.
    از هر نظر به این ماشین نگاه کنین یه ماشین بینظیره.
    رکورد 400 مترو زده.
    رکورد پر سرعت ترین دیریفتو زده.
    رکورد شتاب صفر تا صد تو بعضی از مدلای تقویت شدش.
    برد های پی در پی تو مسابقاتی که موتور ترند برگذار میکنه.
    رکورد های فوق العاده توی پیست های معتبر.
    دیگه چی بگم. سرعت 400 کیلومتر بر ساعت هم باهاش ثبت شده.
    دیگه قضاوت پای خودتون.
    با تشکر.

    پاسخ
  23. Gtr
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    باورم نمیشه بعضی ها سر علاقشون ب ی ماشین دیگه جی تی ار رو پایین میارن اخه کجای دنیا موتوری پیدا میشه که ۶سیلندر باشه بعد ۵۶۵ اسب تولید کنه با اون همه گشتاور ش😑حالا کاری ب شتابش که توپه ندارم خداییش قیمتش مفته 😀البته نسبت ب ماشین های غول دیگه .
    ی نظر داشتم اینو نظرمو تو سایت نیسان ب انگیلیسی نوشتم اونم اینه که جی تی ار دیگه ی ی کوپه ۲نفره باشه اینطوری وزنش کمتر میشه البته صندلی های عقب وزنی ندارن ولی اگه نباشن میشه ی تعقیری تو شاسی و باک بنزینش داد

    پاسخ
  24. James GTR
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام دوستان یه توضیحی هم من به شما بدم این GTR تنها ماشینی هست که تونسته خودشو با تونینگ های متفاوت وفق بده اونم به صورت عالی این 565 اسب بخاری با تونینگ آلفا اومگا تونسته به 2000 اسب بخار تقویت بشه در حالی که از هندلینک بالایی برخوردار هست و کمتر از پورشه نیس با توجه به قیمتش و هزینه تونینگ و هزینه سرویس ماهانه بباصرفه ترین ماشین شناخته شده هست اگه نظر بنده رو قبول دارین بزنین لاااایک

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.