نیسان پاترول به روایت نیسمو

زیرشاخه‌ی به‌اصطلاح پرفورمَنس نیسان این روزها خیلی پرکارتر شده و با ارتقای محصولات این خودروساز در حال تلاش برای ساختن اسم‌ورسمی برای خود در بازارهای سرتاسر دنیاست.

Nissan Patrol NISMO
Nissan Patrol NISMO

نیسمو تاکنون در برنامه‌های آموزشی کمپانی هم مسئولیت‌های مهمی بر عهده داشته، اما با ایفای نقش در توسعه و تولید مدل اسپورت جوک نیسمو وارد مسیر ذاتی خود شد و به‌نوعی در دنیای خودرو جا افتاد. به‌تازگی نیز در قدم بعدی پیشرفت تدریجی‌اش رسماً وارد بازار خاورمیانه شده و اولین فعالیتش در این حوضه رونمایی از پاترول نیسمو به‌عنوان زیرشاخه موتوراسپورت و ارتقادهنده محصولات نیسان بوده است.

Nissan Patrol NISMO
Nissan Patrol NISMO

سَمیر کِرفان (Samir Cherfan) مدیر نیسان خاورمیانه در اظهارنظر خود می‌گوید: نمی‌توانستیم برندمان را بدون حضور پاترول وارد خاورمیانه کنیم چون هرچه که باشد اقبال خوبی در این منطقه دارد و بین سایر محصولات نیسان خیلی توی چشم است. آمدن نیسمو به این بخش از بازار خودرو و معرفی پاترول ارتقا یافته مدرک خوبی برای اثبات تعهد ما در ارائه لذت رانندگی پرهیجان و دل‌چسب برای تمامی مشتریانمان است.

Nissan Patrol NISMO
Nissan Patrol NISMO

Nissan Patrol NISMO

Nissan Patrol NISMO
Nissan Patrol NISMO
Nissan Patrol NISMO
Nissan Patrol NISMO

Nissan Patrol NISMO
Nissan Patrol NISMO

درست است که پاترول نیسمو هنوز خیلی از خودروهای تقویت‌شده موجود در دبی و دیگر شهرهای عرب نشین فاصله دارد اما هنوز هم پیشرانه 5.6 لیتری 8 سیلندر 428 اسب بخاری‌اش که 28 اسب بخار قوی‌تر از پاترول استاندارد است برای دوستداران آدرنالین در حد متوسط گزینه بسیار خوبی خواهد بود. به قولِ نیسمو این پاترول الهاماتی از مدل‌های مسابقه‌ای دارد و پیشرانه‌ی به‌اصطلاح Takumi-Tuned آن به همراه آئرودینامیک بهبودیافته، رینگ‌های آلیاژی فورَج کاری شده 22 اینچی و سامانه تعلیق بیلشتِین (Bilstein) ارتقا یافته توسط نیسمو مجموعه‌ای نیست که صحبت کردن در مورد آن سخت باشد.


در پایان دعوت می‌کنم نگاهی به کلیپ این مدعی تازه‌نفس ژاپنی نیز بیندازید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

29 دیدگاه

  1. Cosworth
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    GTR Nismo و 370Z Nismo که بر اساس تستهای انجام شده در آمریکا و کانادا از نظر شتاب و عملکرد هیچ برتری خاصی به نمونه های استاندارد خودشون نداشتند (با وجود قدرت بیشتر) و فقط یه ذره هندلینگشون بهتر شده بود!

    امیدوارم این پاترول نیسمو مثل اون 2 تای دیگه باعث آبروریزی نشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (595 دیدگاه) ,

      مطمئنا اینطور نیست که شما میفرمایید نیسمو بیشتر از هر چیز دیگه ای روی هندلینگ و آئرودینامیک کار میکنه مثلا جی تی ار نیسمو در پیست نوربرینگ زمان خیلی بهتری نسبت به جی تی ار مدل پایه ثبت کرده

      پاسخ
    2. japan
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      نیسان یکی از بهترین ها بوده و هست! من که واقعا عاشق این ‍‍ مدل جدید پاترولم…من فکر میکنم نیسمو هم خوب کار کرده

      پاسخ
  2. armin
    سوابق: (337 دیدگاه) ,

    یعنی لندکروزو قورت میده…

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      هنوز مونده به آفرود لندکروز برسه

      پاسخ
  3. محمد حسین
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    خیلی شبیه اینفینیتی QX80 می باشد

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4370 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه، ای کاش دستی به روی طراحیش هم می کشیدند.

    پاسخ
  5. Cosworth
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    در جواب دوست عزیزمون که فرمودن اینطور نیست توجه شمارو جلب می کنم به نتایج تست GT-R معمولی (545 اسب) و GT-R Nismo با 600 اسب!

    مسلما 55 اسب اختلاف قدرت کم نیست و باید خودشو تو شتابگیری نشون بده.

    لینک تست GT-R معمولی:
    http://www.caranddriver.com/reviews/2015-nissan-gt-r-test-review

    لینک تست GT-R Nismo:
    http://www.caranddriver.com/reviews/2015-nissan-gt-r-nismo-test-review

    با نگاهی به لینکهای زیر در می یابید که نه تنها 400 متر هر دو خودرو (با وجود 55 اسب اختلاف) کوچکترین فرقی با همدیگه نداره بلکه حتی تا 130 مایل بر ساعت (یعنی 209 کیلومتر در ساعت) هم مدل نیسمو برتری خاصی نشون نداده و فقط 0.1 ثانیه تا 209 کیلومتر از معمولی سریعتر بوده!! 55 اسب قدرت بیشتر اون وقت 400 متر یکسان و فقط 0.1 ثانیه سریعتر بودن تا 209!!

    در مورد 370Z و 370Z Nismo هم به تست زیر در کانادا مراجعه کنید تا متوجه بشید آیا افزایش قدرت 18 اسبی نیسمو نسبت به معمولی باعث افزایش شتابش شده یا نه:
    http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/track-tested-2009-nissan-nismo-370z-vs-2009-nissan-370z-touring.html

    در مورد هندلینگ بنده عرض کنم بهتر از مدلهای معمولی هستن و مخالفتی ندارم فقط منظورم شتاب بود که با وجود افزایش قدرت تغییری نکرده.

    در مورد تایمهای نوربرگ رینگ هم زیاد فریب تایمهای رسمی سازندگان و ادعاهاشون رو نخوریم بهتره چون مشخص شده که بعضیهاشون زیاد صادق نبودند و ماشین غیر استاندارد فرستادن برای تایم گیری یا اینکه تقلب کردند.

    تایمهایی که نشریات رسمی بی طرف با راننده یکسان در شرایط یکسان به دست میارند روی دیگر سکه رو نمایان میکنه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (595 دیدگاه) ,

      در مورد شتاب و عبور از یک چهارم مایل که شما اشاره کردید مربوط به مجله کار اند داریو هست موتور ترند هم تقریبا همین عددها رو داده شتاب 2.9 بعد همین ماشین رو مجله اتو کار 2.7 اعلام میکنه! ولی کمپانی در بهترین شرایط ماشین رو تست میکنه و شتاب و غیره رو اعلام میکنه بحث سر صدم ثانیه اس دوست عزیز!
      در مورد اینکه شما تایم های پیست نوربرینگ رو قبول ندارید خودش جایی بحث داره

      پاسخ
      1. Cosworth
        سوابق: (29 دیدگاه) ,

        دوست عزیز من تایمهای نوربرگ رینگ رو قبول دارم ولی نه اونایی که تبلیغاتیه اونایی که واقعا تست شده توسط یک نشریه رسمی بی طرف. خود کارخونه ها برای تبلیغات محصولاتشون دست به هر کاری میزنن. به قول معروف هیچکس نمیگه ماست من ترشه!
        مثلا نیسان برای GT-R نیسمو تایم 0 تا 100 2.1 هم اعلام کرده بود!! (بعضی جاها 2.7). پورشه برای 911 توربو S تایم 3.1 اعلام کرده بود! اگه به حرف نیسان باشه باید توربو S با اختلاف زیادی پشت سر نیسان باشه ولی در درگ موتور ترند هممون دیدیم که نیسان با وجود تایم اعلامی بهتر و قدرت بیشتر از 911 توربو S کم آورد و حریفش نشد.

        اینجاست که میگم نباید گول این اعداد و ارقام کارخونه ها رو خورد.

        زیاد جای دوری نریم! تو همین مملکت خودمون مثلا MVM 315 قدرت اعلامیش 109 اسبه ولی از پس 405 ایرانی شده ایران خودرو با قدرت اسمی 97 اسب هم بر نمیاد!

        مهم اینکه در عمل چی به دست میاد نه اینکه کارخونه چی میگه. تفاوت 0.1 ثانیه تا 60 مایل مشکلی نداره ولی 55 اسب تو سرعت بالا یا به اصطلاح Top End Performance باید بیشتر از 0.1 ثانیه خودشو نشون بده (منظورم 0 تا 130 مایل).

        نکته خیلی مهم دیگه که دوستان توجه نمیکنند مقایسه شتاب ماشینها بر اساس تایمهای کارخونه ها یه اشکال بزرگ دیگه هم داره و اون “مجهول بودن” شرایط تست هر کارخونه هستش.

        مثلا بر فرض نیسان تو ژاپن در فلان پیست در فلان روز در فلان ساعت در فلان ارتفاع از سطح دریا (و فشار هوا و دمای هوا و سرعت وزش باد و ….) و با رانندگی فلان راننده تایم X رو به دست میاره.

        اون وقت پورشه تو آلمان با در فلان پیست در فلان روز در فلان ساعت در فلان ارتفاع از سطح دریا (و فشار هوا و دمای هوا و سرعت وزش باد و ….) و با رانندگی فلان راننده تایم Y رو به دست میاره.

        آیا شرایط تستها در به دست اومدن تایم X و Y یکسان هستند؟؟ مسلما نه!

        ولی تو تستهای نشریات رسمی بی طرف حتی الامکان شرایط برای هر دو ماشین یکسانه حتی راننده هم یکیه. پس مقایسه خیلی واقع بینانه تر هستش.

        با تشکر.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Hamid...Audi
          Hamid...Audi
          سوابق: (281 دیدگاه) ,

          الان یعنی GTR بده؟!!!!!!!!!
          من که چنین توان و شتابی با موتور 3.8 لیتری رو تحسین میکنم و آرزومه یه روزی سوارش شم!

  6. real
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    باعث ابرو ریزی نشه!!؟
    خیلی جالب بود…
    Suv های واقعی…

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل shahryar
    shahryar
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    چهرش خلی بهتر شده،کلا ماشینای نیسان روح دارن!!
    کاش پاش به ایران باز میشد،حتما طرفداراش از لندرکروز بیشتره.
    خدایی از لحاظ قدرت موتور امکانات مخصوصا طراحی داخلی،پاترول بهتره از لندرکروزه

    پاسخ
  8. Dawood
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    mercedes=amg
    bmw=m
    nissan=nismo
    بففیه ام دارن یا نه ؟

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      ford Mustang = Shelby
      SRT Challenger / Charger : Hellcat
      Mercedes = Brabus
      (Chevrolet C(x) : Z0(x
      Porsche = RUF
      Lamborghini : superveloce

      پاسخ
      1. arsham
        سوابق: (9 دیدگاه) ,

        chevy camaro=zl1
        bmw=g
        bmw=alpina
        lexus=f sport

        پاسخ
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
          سوابق: (811 دیدگاه) ,

          درود بر دوستان عزیز
          البته یه نکته ای رو هم بگم اون کامارو ZL1 خود مدل استانداردهست و در واقع نمیشه اسمشو اینجا مطرح کرد برای کامارو یا کوروت بیشتر اوقات پکیج هنسی ارائه میشه.
          اصولاً کامارو بر خلاف چلنجر که با SRT و هلکت ارائه میشه یا Scat pack یا مثلاً شلبی ماستنگ نسخه هاش به این صورت نیست.
          هرچند کامارو SS که با 1LE ارائه میشه یه استثنا است.یا مثلاً RS

  9. ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    یا ابرفض میخامش در سطح بوندس لیگا

    پاسخ
  10. سینا5445
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ماشین جالبیه
    طراحی داخلیش ایرادی نداره و زیباست
    طراحی بدنه هم که جلوش زیاد جالب نبود اما طاحی پشتش خوب بود
    کلا ماشین خوبیه میخوامش
    قدرت موتورش هم که بسیار عالیه

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل sina
    sina
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    خیلی با ابهته لامصب داخلشم که ماشالا هتله انگار!
    تو این کلاس آمریکاییارو بیشتر میپسندم

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل سروش
    سروش
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    پراید هم با کمپانی تیونینگ اوس غضنفر وپسران از قلم افتاده بود.
    با این پاترول حال نکردم ولی GTR ی افسانه است مخصوصا تو ماشینهای جاپونی

    پاسخ
  13. unique
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    پاترول تو ذهن ایرانی ها همیشه جایگاه خوبی داره و ابهت پاترول هایی که یک روزی ماشین تراز اول محسوب می شدند رو زنده میکنه ولی این مدل از نظر ظاهر اون صلابت و ماندگاری رو نداره. قیافش معمولیه!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.