بررسی هوندا سیویک EX-L سدان

هوندا سیویک ۲۰۱۲، فروشی خارق‌العاده داشت و پیروزی بزرگی برای کمپانی هوندا محسوب می‌شد. تعداد ۳۳۱۸۷۲ دستگاه خودرو هوندا سیویک جدید در سال ۲۰۱۲ به فروش رفت و پرفروش‌ترین خودرو در کلاس خود لقب گرفت. به‌نظر می‌رسد که بسیاری از خریداران از خودروی خود راضی بوده‌اند. بر این اساس، هوندا، نسخه ۲۰۱۳ این خودرو را برای ورود به بازار آماده است. در هوندا سیویک ۲۰۱۳، طراحی ظاهری، فضای داخلی، جلوبندی وسیستم فرمان و کنترل، بهینه شده‌اند.

2013 Honda Civic EX-L
2013 Honda Civic EX-L

طراحی جدید در جلو و عقب خودرو، ظاهری شبیه به یک لبخند پیروزمندانه نسبت حالت غمگین گذشته، به هوندا سیویک بخشیده است. به گفته هوندا، نوع این طراحی تا حدودی، «احساسی» و «جوان‌پسند» بوده است. به هر حال، ظاهر جدید، فوق‌العاده است.

2013 Honda Civic EX-L Interior
2013 Honda Civic EX-L Interior

هوندا، طراحی داخلی را نیز دوباره انجام داده و حس و حال رسمی بیشتری در آن به کار برده است.

هوندا جلوبندی سیویک را نیز برای قبولی در تست‌های جدید تصادف تغییر داده است؛ چیزی که باعث شده تا ۲۲/۶۸ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه شود. همچنین تجهیزات دیگری از جمله دوربین نمای عقب، به صورت استاندارد به هوندا سیویک اضافه شده‌اند و وزن هوندا سیویک ۲۰۱۳ به  ۱۳۰۴ کیلوگرم رسیده است. این وزن، ۵۶/۷ کیلوگرم بالاتر از وزن هوندا سیویک سال ۲۰۱۲ است. با این حال و با وجود این اضافه وزن، چابکی خودرو تغییری نکرده است. فورد فوکوس در این کلاس بهترین عملکرد را در شتاب دارد و پس از او هوندا سیویک با اختلافی در حدود یک ثانیه، دوم است. هوندا، پیشرانه سیویک را تغییر نداده و موتور ۱/۸ لیتری آن توان تولید ۱۴۰ اسب‌ بخار قدرت را دارد و دارای گیربکس پنج سرعته اتوماتیک است.

2013 Honda Civic EX-L
2013 Honda Civic EX-L

هوندا سیستم تعلیق فرمان را بهبود بخشیده و با کمک میله‌های ضدّ چرخش ۰/۹ اینچی در جلو و ۰/۲ اینچی در عقب، کمک‌فنرهای با سختی بیشتر (افزایش سختی ۱۵ درصدی در جلو و ۱۸ درصدی در عقب) و جذب نیروی بهتر، کنترل خودرو، راحت‌تر انجام می‌گیرد. همچنین واکنش فرمان در این مدل سریعتر شده و از 16.1:1 به 14.9:1 یافته است. این موضوع باعث می‌شود تا هنگام راندن سیویک احساس سبکی و کم‌حجم بودن داشته باشیم.

به هرحال، هوندا سیویک در آغاز راه است و هنوز تا رسیدن به یک خودروی آرمانی، راه درازی در پیش دارد.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۴۵۵۵ دلار دلار (قیمت پایه: ۲۳۷۶ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۷۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۴۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۷۳/۵۴ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۵ دنده اتوماتیک.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۶۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۵ متر.
  • عرض: ۱/۷۵  متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۳۰۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت ۱۳۳/۵۷ کیلومتر بر ساعت
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۹۹/۵۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹ متر.

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۴/۴۴ لیتر در بزرگراه و ۶/۱۹ لیتر در شهر
  • مصرف سوخت در تست: ۶/۴۲ لیتر در صد کیلومتر

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

36 دیدگاه

  1. نیما
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    ماشین خوب و عالییه ، هم ظاهر زیبا و هم تکه تقریباً ، تو تهران که زیاد نشده هنوز ، ولی من شنیدم مصرفش تو مایه های 11 ، 12 هست ، البته به نظر خودمم درست نیومد چون منطقی نیست اصلاً ، حجم 1800 مصرف اِنقدر بالا باشه اونم تازه هوندا !!!! چون تیانای من حدود 8-10 می سوزونه تا حجمش بالاتره و 6 سیلندرم هست ، ولی در کل ماشینه خیلی خوبیه ، مثل بقیه ی ماشینای هوندا.

    پاسخ
    1. Khomeini
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      خوشا به سعادتت كه تيانا داري،اصلاً نيسان قابل مقايسه با هوندا نيست،
      تيانا چون مونتاژ قيمتش خيلي مناسب،اگر با همين اپشن ها وارداتي بود بالاي ١٨٠ ميليون قيمت مي خورد.

      پاسخ
      1. حمید
        سوابق: (648 دیدگاه) ,

        چرا قابل مقایسه با هوندا نیست ؟ همین تینا ماشین خوبیه ولی من نمیفهمم چرا با موتور شیش سیلندر و گیربکس cvt x tronic که تبلیغات گیربکسش گوش فلک رو کر کرده از یه تیپ 5 سی و پنج میلیونی جا میمونه ؟ همین الان مشخصات این سیویک رو بخونید معلومه کدوم سرتره . ماشین 2.5 لیتری 182 اسبی از این جوجه جا میمونه . البته همه جیز شتاب و سرعت نیست ولی خیلی هم چیز جالبی نیست آدم teana بخره بعد با اون گیربکس و فناوری از خیلی ماشینا جا بمونه . بعدشم Teana با آکورد مقایسه میشه هم کلاس سیویک نیست . هر خودروسازی 10تا کلاس ماشین میزنه الان یعنی به نظر شما نیسان تو همه کلاسها برتر مطلقه نسبت به هوندا ؟ این حرف اشتباست . برند رو نمیشه به راحتی مقایسه کرد . ما عادت کردیم هر چی که نداریم میگه بده . همون کسایی که عاشق ماکسیما شدن و میگفتن فقط نیسان ، دهه نود عشق هوندا آکورد و هوندا سیویک بودن و نیسان آلتیما نخریدن تا نیسان شکست خورد تو بازار ایران . حالا چون هوندا دیر رسیده و چند ساله نیسان هست میگن هوندا بده . تجربه کنید بعد نظر بدین بذارید دو سال از ورود هوندا بگذره هرچند بد موقع اومده بازار شیر تو شیره .

        پاسخ
        1. Khomeini
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          با عرض ادب و احترام خدمت داداش گلم،
          اطلاعات شما نسبت به محصولات نيسان محدود ،اگر در اينترنت جست و جو كنيد متوجه مي شيد كه موتور تيانا كه از سري VQ هستش جز ١٠ موتور برتر دنياست.
          تيانا در مدل فول داراي موتور3.5 ليتري هستش كه شتاب 0-100 زير 7ثانيه دارد.
          ولي هوندا اكورد در فول ترين مدل همچنان 4 سيلندر هستش.
          وجود 6 سيلندر باعث مى شود كه در هنگام فشار آوردن به خودرو مثل كلور گرفتن ، وزن زياد ، …. همچنان خودرو شاداب باشد.
          در نهايت بهتر بدوني كه همين هوندا گيربكس cvt رو از نيسان مي گيره.
          همين گيربكس در ميتسوبيشي هم از نيسان و بزودي رو برخي از مدل هاي ديزلي مرسدس بنز هم قرار مي گيره .
          اگر اين افتخار رو داشته باشي و با گيربكس cvt رانندگي كني، متوجه نرمي و هماهنگي فوق العاده آن با موتور مي شوي،ضمناً شتاب ثانويه رو هم مدنظر داشته باشيد،مي توني فيلم هاش رو در اينترنت مشاهده كنيد.

        2. نیما
          سوابق: (56 دیدگاه) ,

          -ممنون از دوست عزیزم Khomeini
          -قابل توجه دوست عزیزم حمید: به نظرم درست نیست اگه ما از یک برند یا ماشین خوشمون نمیاد ازش بد بگیم یا تبلیغات منفی بکنیم چون اینجا یه محیطیه که همه تجربیات و اطلاعات خودشونو طرح می کنند تا سطح آگاهیه بقیه بازدید کننده ها بالاتر بره ، من هم قصد مقایسه نداشتم ففط گفتم با توجه به اینکه مصرف تیانا به این اندازه هست (با توجه به ابعاد و حجم موتور ماشین ) منطقی نیست که سیویک این مقدار مصرف رو داشته باشه و احتمالاً شنیده ی من درست نیست.
          به امید روزی که همه منطقی تر باشیم و به عقاید همدیگه بیشتر احترام بگذاریم. ممنون

        3. حمید
          سوابق: (648 دیدگاه) ,

          اولا من بی احترامی نکردم ، فقط گفتم زود قضاوت نکنید ، زوده واسه هوندا که بگیم از نیسان کمتره . دوما بله تجربه رانندگی با cvt دارم با مورانو ، خیلی دوسش داشتم ولی جاتون خالی سوخت گیربکسش ، دلیل این بود که باهاش رفتیم آفرود فشار اومد حرارتش رفت بالا و بعد دو روز برقش مرخص شد و کاملا ذوب گردید !!!!! در مورد آکورد 2013 بگم که چهار موتور داره ، 2.0 R20A3 I4
          2.4 K24W I4
          3.0 v6 China only
          3.5 J35Y V6
          اون موتور v6 که 3.5لیتره روی تینا و دوستمون اشاره میکنه 248 اسب بخاره ، موتور v6 3.5لیتری آکورد که دوستان با اطلاعات محدودشون میگن آکورد فقط 4 سیلندر داره 278 اسبه !!!!! در مورد گیربکس cvt بگم که آکورد هم cvt داره ولی فقط روی چهار سیلندرها استفاده میکنه و در کنارش سه گیربکس دیگه موجوده برای انتخاب ، روی 6 سیلندر cvt نداره چون گیربکس توانایی نیست واسه 278 اسب قدرت .
          http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Teana
          http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Accord
          نکته بعدی اینکه آکورد تا به حال 9 نسل بیرون داده یکی از یکی موفق تر و teana فقط دو نسل . این تیناست که باید ثابت کنه به خوبی آکورده ، آکورد 40 سالی هست امتحان پس داده . راجع به این که موتور تینا جز 10 موتور برتر شد بگم که به دلیل استانداردهای آلایندگی بود . در این مورد هم مدل هیبرید آکورد هست که مطمئن باشید پاک تر از تیناست ولی تینا هیبرید نداره .

        4. حمید
          سوابق: (648 دیدگاه) ,

          راجع به کمپانی هوندا هم یکم بگم ، هوندا انقدر وسعت داره که نمیشه محصولاتش رو شمرد ، بزرگترین کمپانی موتور سیکلته ، جت اسکی ، موتور هواپیما ، و حتی روبات و سلول خورشیدی و … در همه این محصولات حرفی واسه گفتن داره . اینم لیستش :
          Automobiles
          Motorcycles
          Scooters
          Electrical generators
          Water pumps
          Lawn and garden equipments
          Tillers
          Outboard motors
          Robotics
          Jet aircraft
          Jet engines
          Thin-film solar cells
          Internavi
          در مورد خودروسازی بگم که اولین کمپانی بود که برند لوکس داد بیرون ، آکورا رو میگم . توجه داشته باشید که نیسان از آکورا تقلید کرد اینفینیتی زد ، تویوتا هم لکسس رو از آکورا تقلید کرد …
          این سیویکی هم که میبینید سال 2006 توسط موتور ترند خودروی سال شناخته شد تا حالا نه نسل اومده و تینا اندرخم نسل دومه. همون سال هوندا خودرو ساز سال شد . راجع به مسابقات که همه میدونن هم تو فرمول 1 هم موتور ریس هوندا از بهترین هاست . از پیشگامان هایبرید ، تمام الکتریک ، ماشینای هیدروژنی و کلا سوخت های جایگزینه . قضاوت با شما . نیسان ورشکسته که با رنو از نیسان بدبخت تر کار میکنه بهتره یا هوندا

        5. Khomeini
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          شما بار ديگر نشان دادي كه اطلاعاتت بسيار محدود ،
          تينانا گيربكس أش xtronic cvt است و با مورانويي كه شما سوار شدي متفاوت،
          شما يه جست و جويي تو اينترنت بكني مي بيني نيسان رتبه ٦ خودرو سازي جهان و هوندا ٨ أم هستش كه اين رتبه رو هم مرحون موتور سيكلت هاش هستش .
          كارخونه نيسان كه مال باباي من نيست، ولي خوب نيست كه شما انقدر متعصبانه با اين موضوع برخورد كني،
          موفق و سربلند باشي دوست عزيز.

        6. حمید
          سوابق: (648 دیدگاه) ,

          من نمیدونم شما چرا هی میگی نیسان ، شما هم یه جست و جو کنی متوجه میشی که هوندا در رده بندی ژاپن بعد از تویوتا دومه ، حالا نیسان کجاست؟ اصلا نیست تو رده بندی!!!!! چرا؟ چون رنو نیسان ژاپنی نیست . تو لیست فرانسه هم بگردی رنو نیست چون بازم رنو نیسان فرانسوی نیست . بله رنو و نیسان روی هم در رده جهانی بالاتر از هوندا هستن . نیسان به تنهایی بالاتر نیست . آمار فروش میگیرن ماشینای رنو و نیسان رو با هم جمع میزنن

        7. حمید
          سوابق: (648 دیدگاه) ,

          در ضمن گیربکس مورانو هم cvt است . متفاوته ولی مکانیزم ، قطعات به کار رفته یکیه و این گیربکسها از نظر عمر دچار مشکل هستن . حتما اگر کسی بچه تهرانه موشیخ رو میشناسه . متخصص گیربکس ارمنی که سه نسله کارشون گیربکسه در تهران ، برید بپرسید چقدر CVT اورده پایین . شما هم هی زیر کامنتهای من یا آِی پی های مختلف دیسلایک نزن.من لینک گذشتم چرا زیر موتورهای آکورد دیسلایک میزنی دوست عزیز ؟ نگاه کن لینک رو تا به اشتباهت پی ببری

    2. LAMBORGHINI DIAM
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      زیگما:داشبوردش از پلاستیکه پس به درد نمی خوره!!!!!!!

      پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    خداییش اگه یه زره بزرگتر بود خریده بودمش . شاید به نیسان نرسه . اما خیلی هم از اون کمتر نیست .هم بیرونش قشنگه هم داخلش. صندلی و جلو داشبوردم از کیفیت خوبی برخورداره .

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      چرا فکر میکنید به پای نیسان نمیرسه ؟ نیسان خودش یه شرکت ورشکسته بود چند سال پیش که با رنو ادغام شد تا دوباره جون بگیره (البته رنو هم همین طور) اصلا ما نیسان نداریم ، رنو نیسان داریم . چرا قصاص قبل از جنایت ؟ شایدم از نیسان بهتر باشه .

      پاسخ
  3. غمگین
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    حیف که تو ایران با قیمت فضایی میاد وگرنه خیلیا می تونستن بخرنش و با نیسان تیانا مقایسش کنند.

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      حالا چرا با Teana؟ مگه هم کلاسشه ؟ یه سوال هم دارم ، ما در زبان لاتین کلمه ای نداریم که توش ea یا خونده بشه ، چرا پارس خودرو Teana که به نظر میاد باید تینا باشه رو تیانایایایا میخونه ؟؟؟؟؟!!!!

      پاسخ
  4. Yashar
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    بهترین توصیفی که از طراحیش میشد کرد ” لبخند پیروزمندانه”
    عالی بود

    پاسخ
  5. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    هوندارو بیشتر از تویوتا و نیسان دوس دارم!

    پاسخ
  6. مجید
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    کاملا موافقم . اما من مقایسه دو برند رو نکردم . مقایسه سیویک و تینا بود . اگه با اکورد مقایسه بشه که نزدیک تر بهش هست در رده پایین تری قرار میگیره . لیک ممنونم از تذکر شما دوست خوبم.

    پاسخ
  7. Ramtin
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه ،
    بابا اين هوندا آكورد كه پشتش كپي جنسيس ،هوندا سيويك هم طراحي داخليش تعريفي نداره.
    كجان اون هوندا هاي ده 90، يادش بخير …
    اين هوندا ديگه اون هوندا نيست…

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      نمیدونم شایدم جنسیس کپی آکورده !!! هوندا کپی هیوندای ؟هیوندای کپی هوندا؟

      پاسخ
  8. اشكان
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    درباره همه مدلهايي از هندا كه به ايران مياد توضيح بدهيد تشكر از نويسنده آقاي مسعود انیس حسینی و سایت پدال

    پاسخ
  9. امين‌ آرا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بايد خدمت دوستان بگم
    اين ماشين يكي از ايمن ترين و پرفروشترين ماشين هاي هنداست
    ضمنا مطمئنا هندا اونقدر كمپاني با اصل نسبي هست كه از كيا و هيونداي كپي نكنه
    بلكه اونا هستن كه كپي ميكنن
    يكي از دوستان يكي دوماه پيش اينجا درباره يكي از ماشين هاي آلماني گفت كه از هيونداي كپي كرده
    يه نكته اي كه وجود داره خيلي از برند هاي كره اي هيچي نبودن
    خودشون رو با چسبوندن به آمريكا و استخدام طراح همين خودروسازي هاي ژاپني و آمريكايي و اروپايي بالا كشيدن
    پس مشخصه كه كي از كي كپي كرده

    پاسخ
  10. حامد MASERATI GT
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    داشبودش اصلا نظم نداره اما در کل هوندا ژاپنیه دیگه نمیشه زیاد بهش انتقاد کرد . خصوصا اکوردش که بهترین ماشین برا ما ایرانیاست مصرفش 100 تا 4 میسوزونه یعنی معرکه.

    پاسخ
  11. میلاد.فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    من که این ماشین رو خیلی دوست دارم.
    درسته که سیویک و کمری در یک کلاس نیستند ولی بین این ها من سیویک رو انتخاب میکنم.
    هوندا بهتر از تویوتاست.

    ((( ایران و المان )))

    پاسخ
  12. mehdi2838
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    4 ماهی میشه که این ماشینو خریدم و حدود 7000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم . بدون تعصب باید بگم که ماشین بسیار نرم و راحتیه طراحیه اسپرت و جوون پسندی داره هندلینگ عالی ترمزها خوب عمل می کنن و کیفیت قطعات ماشین بالاست در مورد مصرفش باید بگم من تو اتوبان حدود 5.5 و تو شهر حدود 12 سوزوندم اما این خیلی به نحوه رانندگی بستگی داره میانگین رو هم 8.5 نشون می ده که نسبت به ارقام اعلام شده توسط سازنده بالاتر است .

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      دمت گرم داداش. بالاخره یه کامنت درست و آموزنده دیدیم تو سایتا. که جر و بحث برند توش نیس. ایشالا چرخش بچرخه واست. لطف کنی برامون از خدمات پس از فروش و هزینه سرویساش بگی ممنون میشم. فک کنم فقط تعویض روغن داره این ماشین.

      پاسخ
  13. amir
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام، یه سیویک ۲۰۱۳ دارم که فوق العاده است. اصلا نمیشه هوندا را با کیا یا هیوندای مقایسه کرد.

    پاسخ
  14. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آقا میدونم این دو تا ماشین هیچ ربطی به هم ندارن ولی به نظرتون هوندا سیویک بخرم یا ix35 ؟

    پاسخ
  15. شهاب صولتی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قابل توجه دوست عزیزی که گفته بودند هوندا آکورد در فول ترین مدل همان حداکثر همان موتور چهار سیلندر را دارد باید عرض کنم که هوندا آکورد دارای یک آپشن با موتور شش سیلندر 3500 با قدرت 286 اسب بخار می باشد ولی به علت وجود تلقین روانی مصرف سوخت بالا در ایران وارد به صورت شرکتی وارد ایران نمی شود ، من خودم مدل وارداتی تمام فولش را با موتور 3500 دارم ماشین هایی مثل ماکسیما ، تویوتا آریون ، باید جلوش تعظیم کنند .

    پاسخ
  16. majid
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    شاید خریدمش.ماشین خوبیه.هرچی باشه از النترا و سراتو بهتره.

    پاسخ
  17. اشکان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    به نظرم ماشینه خیلی خوبیه ولی به قیمتش نمی ارزه بعدش شما میخوای 140 میلیون پول اینو بدین با موتور 1.8 لیتری؟؟؟!!

    پاسخ
  18. يه دوست
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    بين سيويك و لنسر كدوم كيفيت ساختش بالاتره؟

    پاسخ
  19. سلام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام نظرات رو دیدم جالب بود
    ولی یه چیزی رو گوشزد میکنم کلیه خودرو ساز های ژاپنی برای خودشون در یک مدل خاص غولی هایی دارند خیلی ها اعتقاد دارند خودرو ساز های زاپنی دیگه با دنیا رقابت نمی کنند بلکه دارن با هم رقابت میکنن چون تو دنیا دیگه رقیبی ندارند العان چند نمونه مثال میزنم
    مثلا مدل های جی تی آر نیسان که واقعا گوش فلک رو از هندلینگ وشتاب کر کردند از اولین مدلی که تولید شد تا آخریش این مدل هم گیربکس دو کلاجه داره
    مدل های میتسوبیشی لنسر اولیشن که جزو بهترین خودرو های رالی دنیا هستند با گیربکس دو کلاجه بسیار پیشرفته و موتور 2 لیتری توربو در حدود 290 اسب بخار قدرت این مدل با قیمت 39 هزار دلاری با پورشه های بیشتر از 100 هزار دلار مقایسه میشه
    مدل های خودرو های هوندا مثل آکورد و سیویک که اگر به مشخصات موتور های آکورد که نگاه کنید موتور تنفس طبیعی قدرت 1 به 1 داره بلکا بیشتر یعنی مثلا 2 لیتر تنفس طبیعی 208 اسب بخار قدرت خیلی شبیه به خودرو های تنفس طبیعی مسابقه کلا هوندا یک موتور ساز واقعی هست در همه زمینه ها حتی دانش ساخت موتور فرمول یک هم داره و در موتور جی پی هم که دیگه معلومه هر سال معمولا از 7 نفر اول 4 تاش هوندا هست
    سوبارو با خودروهای مختلف خودش و موتور های تخت که رالی سواران عاشق مدل های سوبارو هستند اکثر موتور های سوبارو همچون هواپیما ملخی تخت هستند مثل پورشه سوبار موفقیت های زیادی در انواع مسابقات بدست آورد
    نمونه بعدی مزدا با موتور وانکل که سر آمد این نوع موتور در دنیا هست و خیلی در مسابقات ازش طرفداری شد مزدا اولین شرکتی بود که با این موتور اتومبیل تولید کرد و سر آمد دانش این نوع موتور خودرو هست مزدا موتور وانکل rx7 , rx8 هست
    این موتور کاملا با موتورهای متداول پیستونی تفاوت داره واصلا پیستون نداره
    نرمی وعدم لرزش این موتور واقعا عجیب هست
    و….
    لارم به ذکر که نیسان جی تی آر مدل های تقویت شدش مثل آلفا امگا اولین مدل های در جهان هستند که به 0 تا 300 کیلومتر در حدود 8 ثانیه رسیدند و تا حالا هیچ خودروی شهری تقویت شده با جواز به چنین رکوردی نرسیده البته گفتم خودروی شهری این رکورد حتی حدود 5 تا 6 ثانیه کمتر از بوگاتی هست
    به هر حال اینو گفتم که خودرو های ژاپنی هر کدوم در یک زمینه حرفی برای گفتن داره
    باقی قهرمانی های میتسوبیشی و سوبارو و مزدا و هوندا و … بماند
    ما که هیچ کدوم شو نداریم به هر حال هر کی هر مدل از هر ماشینی داره انشالله چرخش خوب براش بچرخه

    پاسخ
  20. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام به همه عزیزان، کمپانی نیسان قابل مقایسه با هوندا نیست، هوندا چند سال هست که 10 برند برتر دنیا در خودروسازی هست. هوندا رو می شه با تویوتا و فورد و … مقایسه کرد. کمپانی نیسان کوچکتر از کمپانی هوندا است. ولی در کل از لحاظ کیفیت کلا ماشین های ژاپنی در سطح بالایی نسبت به قیمتشون دارند و محصولانشون در کل دنیا خریدار داره و قابل رقابت هست. به نظرم نسبت به قیمت هوندا بهتره. هوندا مثل تویوتا و فورد ماشین های بهینه تولید می کنه در هر رنج قیمتی خودرو در سطح تولید انبوه تولید می کنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.