درگ هاچ‌بک‌های آتشین؛ گلف GTI کلاب‌اسپرت S در برابر سیویک تایپ R

فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت S و هوندا سیویک تایپ R سریع‌ترین خودروهای دیفرانسیل جلوی حال حاضر دنیا هستند که البته برای خرید آن‌ها باید در اروپا زندگی کنید. هردوی آن‌ها یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را زیر هشت دقیقه طی کرده‌اند اما گلف GTI کلاب‌اسپرت S با زمان 7 دقیقه و 49 ثانیه و 29 صدم ثانیه توانست تاج سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگ‌رینگ را از سیویک تایپ R برباید.

civic-type-r-vs-golf-gti-clubsport-s-standing-mile-drag-race-has-stunning-finale_1
در زیر کاپوت گلف GTI کلاب‌اسپرت S یک قلب 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 306 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور نهفته است که به خودرو اجازه می‌دهد ظرف تنها 5.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 265 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

Civic-Type-R-vs-Golf-GTI-Cl

رقیب ژاپنی هم مانند گلف از یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هوندا ادعا می‌کند سیویک تایپ R ظرف 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 269 کیلومتر در ساعت را دارد.

maxresdefault

هردوی این هاچ‌بک‌های آتشین نیروی موتور خود را توسط یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد بنابراین می‌بینیم که این دو خودرو مشخصات بسیار نزدیک به همی دارند و رقابت آن‌ها حداقل در یک مسیر مستقیمْ شانه‌به‌شانه خواهد بود؛ اما درنهایت کدام‌یک از این دو هاچ‌بک اسپرت دیفرانسیل جلو سریع‌تر خواهد بود؟ هاچ‌بک افسانه‌ای آلمان‌ها یا سامورایی خشن ژاپنی‌ها؟

maxresdefault2

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، این دو هاچ‌بک قدرتمند را به یک مسابقهٔ درگ به طول یک مایل یا 1609 متر دعوت کرده‌ایم. هر دو خودرو آماده‌اند تا پشت رقیب را به خاک بمالند. رقابت آغاز می‌شود و در آغاز مسیر سیویک جلو می‌افتد؛ اما کم‌کم در ادامه گلف خود را به سیویک رسانده و از آن پیشی می‌گیرد. در پایان مسیر یک مایلی نیز گلف GTI کلاب‌اسپرت S با زمان 35.1 ثانیه با اختلاف بیش از یک ثانیه از سیویک تایپ R با زمان 36.6 ثانیه به‌عنوان پیروز رقابت از خط پایان عبور می‌کند. در پایان دعوت می‌کنیم از ویدئوی جذاب مسابقهٔ درگ میان این دو هاچ‌بک آتشین دیدن کنید. [دانلود ویدئو]

مشخصات فنی

گلف GTI کلاب‌اسپرت S سیویک تایپ R
پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربو
قدرت 306 اسب بخار
گشتاور 385 نیوتن متر 400 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
وزن خالص 1360 کیلوگرم 1378 کیلوگرم
قیمت 28,000 پوند 32,300 پوند
شتاب صفرتاصد 5.8 ثانیه 5.7 ثانیه
مسافت یک مایل 35.1 ثانیه 36.6 ثانیه

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

11 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل بهنام
    بهنام
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    گلف همیشه پادشاهی میکنه تو این کلاس
    سیویک هم عالی بود واقعا
    ولی چیزی که نظر ادم جلب میکنه علاوه بر برتری گلف قیمتشه که نزدیک 4 هزارپوند اختلاف قیمت دارن و ارزون تره

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      چرا قدرت و پیشرانه نوشته نشده

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل امیر دهقان
        امیر دهقان
        سوابق: (132 دیدگاه) ,

        چون قدرت، پیشرانه و محور محرک هردو خودرو یکسان است.
        یعنی موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو، قدرت ۳۰۶ اسب بخار و محورمحرک جلو در هردو خودرو مشترک است

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3792 دیدگاه) ,

    به این میگن ماشین.

    اول عقب میافته ولی جبران میکنه.

    عاشق فولکس واگن و محصولاتشم.

    پاسخ
  3. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    من که خیلی از سیویک تایپ r خوشم اومد هم ظاهر زیبا داره هم قدرت مناسبی داره
    واسه ایران بی نظیره ………..
    داشتم در خریدش شک نمیکردم …..

    پاسخ
  4. كوروش
    سوابق: (338 دیدگاه) ,

    جالبه در رونمایی نسل جدید فولکس گفته بودند می خواهند لذت رانندگی رو در کنار هزینه نگهداری پایین ارائه بدن حالا فکر کنید بخوان از همه توان این بچه غول استفاده کنند چی میشه
    توی درگ ها همیشه یاد لنسر می افتم ای کاش میتسوبیشی اولوشن رو متوقف نمی کرد جدا پرچم ژاپن با لنسر همیشه توی خودرو های اسپرت بالا بود البته شرکت های دیگه هم خوب کار می کنند اما لنسر یه چیز دیگه بود واقعا بی ادعا با هندلینگ و سرعت عالی بود

    پاسخ
  5. آرش
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    دو تاشون جون میدن واسه کل کل خیابونی که پشت ماشینای بزرگتر از خودشون رو به خاک بمالن

    پاسخ
  6. mohsen.b
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    ژاپن و آلمان هر نوع خودرویی درست میکنن حرف نداره-به اینا میگن خودروی دیفرانسیل جلو نه پژو پراید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.