هوندا

رونمایی از نسل جدید هوندا اودیسه در نمایشگاه دیترویت

هوندا اودیسه یکی از محبوب‌ترین مینی‌ون‌ها (MPV) در بازار ایالات‌متحده است. حالا سازندهٔ ژاپنی نسل جدید این مینی‌ون محبوب را در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرده است. هرچند اودیسهٔ جدید در طراحی بیرونی بسیاری از ویژگی‌های نسل قبلی را به ارث برده است اما هوندا ویژگی‌های جدیدی هم در آن بکار برده است. این مینی‌ون جدید در بیرون از جلوپنجره‌ای مشابه مدل‌های سیویک و پایلوت، چراغ‌های LED جلو و عقب و ستون C شناور سود می‌برد ولی در کل اودیسهٔ جدید از طراحی نسبتاً ساده‌ای برخوردار است.

honda-odyssey-2018-1024-04

جلوپنجرهٔ اودیسهٔ جدید از نوع فعال است که به جهت کاهش مصرف سوخت در مواقع غیر نیاز بسته می‌شود. همچنین یکی از ویژگی‌های طراحی این خودرو خطوط جانبی صاعقه شکل آن است که قسمت بالایی آن از روی درِ کشویی به سمت گلگیر عقب رفته و در زیر پنجرهٔ جانبی سوم محو می‌شود. درِ عقب یا همان صندوق اودیسه نیز به‌صورت برقی باز و بسته می‌شود و به سیستم Hands-Free مجهز شده است که با بردن پا در زیر سپر به‌صورت خودکار بازمی‌گردد.

honda-odyssey-2018-02

در داخل نیز از متریال نرم و باکیفیتی برای داشبورد و رو دری‌ها استفاده شده است. در این کابین باکیفیت یک صفحه‌نمایش لمسی وضوح‌بالا و پوشش چرم مقاوم در برابر لکه و کثیفی برای ردیف دوم و سوم صندلی‌ها به چشم می‌خورد. برای پنهان ماند لکه‌ها و کثیفی‌ها برای پوشش کف و کمربندهای ایمنی هم از رنگ مشکی استفاده شده است و صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که حداقل چهار ترکیب چیدمان مختلف را ارائه می‌کنند. این طیف وسیع تنظیمات موجب امکان دسترسی آسان به ردیف سوم صندلی‌ها شده است.

honda-odyssey-2018-1024-0b

صفحه‌نمایش ۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اودیسه برای اولین بار قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل را ارائه می‌کند و همچنین می‌توان از طریق اینترنت وای فای، ۴G LTE و یا USB سیستم صوتی را به‌روزرسانی کرد. در این مینی‌ون از ویژگی‌هایی چون CabinWatch و CabinTalk استفاده شده است که به راننده این امکان را می‌دهد از طریق دوربین و بلندگو با سرنشینان ردیف‌های دوم و سوم ارتباط برقرار کند. علاوه بر این یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر ۱۰ اینچی هم برای ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها در نظر گرفته شده است. از دیگر تجهیزات استاندارد یا سفارشی نسل جدید هوندا اودیسه نیز می‌توان به گرم‌کن صندلی‌های جلو، نوربالای خودکار، سنسور باران، سنسورهای پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی، تهویهٔ اتوماتیک سه منطقه‌ای و شارژر بی‌سیم اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ نسل جدید اودیسه که می‌تواند در فروش بالای آن تأثیرگذار باشد، کابین بسیار ساکت و بی‌صدای آن است. این مهم به لطف عایق‌کاری درها و شیشه‌های آکوستیک جلو و طرفین به‌علاوهٔ افزایش استفاده از مواد کاهندهٔ صدای در کف خودرو، محفظهٔ موتور و زیر گلگیرها به دست آمده است. همچنین برای این مینی‌ون یک سیستم کنترل صدای فعال نیز در نظر گرفته شده است؛ اما غیر از سکوت، هوندا به ایمنی اودیسه هم توجه زیادی داشته است به‌گونه‌ای در تیپ‌های EX و بالاتر (که انتظار می‌رود ۹۵ درصد از کل فروش اودیسه را تشکیل دهند) به‌صورت استاندارد سیستم‌هایی مانند جلوگیری از برخورد جلو، حفظ حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی ارائه شده است.

نسل جدید هوندا اودیسه مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با سیستم مدیریت متغیر سیلندرها شده است که ۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور ۳۲ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد و برای انتقال نیروی آن هم دو گیربکس ۹ سرعته یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ZF در نظر گرفته شده است. هوندا پیش‌بینی کرده است که اودیسهٔ جدید ازلحاظ مصرف سوخت بهترین خودرو در کلاس خودش باشد. هوندا همچنین گزارش داده است که بر روی ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی نسل جدید اودیسه جهت رقابت با کرایسلر پاسیفیکا کار نمی‌کند.

honda-odyssey-2018-1024-0c

نسل پنجم هوندا اودیسه برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت امسال به نمایش عمومی درآمده است و فروش آن از اواخر بهار آینده آغاز خواهد شد تا با رقبایی چون تویوتا سی‌ینا، کیا کارنیوال و کرایسلر پاسیفیکا به رقابت بپردازد.

[دانلود ویدئو]

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر طراحی این چنتا ماشین که اسمشون داخل متن اومده شبیه هم هست خصوصا این و کرایسلر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    چقد خوب شده این هوندا اخیرا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. faramarz

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    جانم..خوراک مسافرته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Viper ACR

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    من از کرایسلر پسیفیکا بیشتر خوشم میاد.
    استایلش واسم جذاب تره.
    ولی اسم هوندا که میاد نمیشه ازش چشم پوشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هیچ وقت از ون ها خوشم نمیومد اما اول پاسیفیا و حالا هم اودیسه باعث شدن تغییر عقیده بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    زیبا …جادار… مطمعن… البته هوندا اودیسه…!
    امرسان هم همچنین..! :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یک مینی ون واقعا کاربردی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    عالیه
    همه چیزش
    همه چیزش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا