ترک میدان اروپا توسط آکورد

هوندا آکورد به عنوان خودروی محبوب و پرفروشی در بازار امریکا شناخته می‌شود اما این روند در اروپا تکرار نشده است. در واقع آکورد اروپایی با نسخه آمریکاییان تفاوت‌هایی دارد. همان‌گونه که تویوتا کمری آمریکایی و اروپایی با هم متفاوت‌اند.

Honda Accord
Honda Accord

هوندا آکورد برای اولین بار از سال 1977 در اروپا معرفی شد. اما به گفته یکی از مدیران شعبه انگلستان هوندا، قرار نیست مدل‌های جدیدی از این خودرو در اروپا عرضه شوند. هوندا حتی جایگزینی هم برای این خودرو در این سایز معرفی نمی‌کند.

Honda Accord
Honda Accord

رقابت در این کلاس در اروپا بسیار دشوار است. جایی که فولکس واگن پاسات، فورد موندئو و حتی ب‌ام‌و سری 3 و آئودی A4 حضور دارند.

Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord

Honda Accord
Honda Accord

هوندا معتقد است در آینده مدل‌های کراس اوور آن نظیر HR-V و CR-V فیس لیفت شده در اروپا بازار بهتری را تجربه خواهند نمود.

آخرین آکورد در اروپا، ماشین فوق‌العاده‌ای بود که بسیار شبیه دوقلوی آمریکاییان یعنی آکورا TSX است. در هر صورت هوندا، آکورد را در قبال مدل‌های موفق‌تر شاسی‌بلند از اروپا حذف خواهد نمود.

37 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام و باتشکر
    هوندا واقعا پیشرفت کرده
    مرسی از نویسنده محترم
    یک سوال دوستان ال 90 اتوماتیک نسبت به قیمتش می ارزه
    یا ماشین های چینی ایمنی بالا دارند

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1172 دیدگاه) ,

      درود. ماشین های چینی ایمنی بالا ندارند، غیر از جیلی که 4 ستاره از Euro NCAP دریافت کرده. ال90 اتوماتیک شتاب کمی داره و گیربکسش راضی کننده نیست. اما نکات مثبتی هم داره. من باشم ال90 معمولی رو ترجیح میدم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        اگه انقدر زیاد ایمنی برات مهمه و چیز دیگه برات مهم نیست برو سراغ سمند
        اگه غیر از ایمنی چیزای دیگه ای هم میخوای از ماشین و دوست داری چند سال برات کار کنه و …
        برو سراغ ال 90 E2 نه اتوماتیک
        البته خب با این قیمتا

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل 4MATIC
          4MATIC
          سوابق: (1057 دیدگاه) ,

          به نظرم نسخه امریکاییش که تو ایرانم هستش از نسخه ارو پایی سرتره

        2. حسین
          سوابق: (1172 دیدگاه) ,

          درود. نوید جان سمند ایمنیش از 206 کمتره. (گزارش تستشون توی مجله ماشین بود) به نظر من یه دست دوم ژاپنی خیلی بهتره. نه؟؟

      2. تصویر پروفایل 4MATIC
        4MATIC
        سوابق: (1057 دیدگاه) ,

        حالا بذار کرولا 2015 بیاد تو ایران بازار اکورد وسوناتا واپتیما رو می تر کونه

        پاسخ
    2. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      کیفیتشو قبول دارم ولی ازش خوشم نمیاد.

      آزرای ژاپنی

      پاسخ
    3. E 36
      سوابق: (753 دیدگاه) ,

      واقعا ماشین دوست داشتنی ای هست آکورد نسل آخریش هم ماشین شیکاس !

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل علی
      علی
      سوابق: (179 دیدگاه) ,

      هوندا واقعا پیشرفت کرده حسین اقا شوخی میکنی؟چگونه به این نتیجه رسیدید؟ سواله

      پاسخ
  2. علی - کیوج
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    طراحیش از نسخه ی امریکاییش زیباتر بنظر میاد

    پاسخ
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    عاشق اکوردم . واقعا یک ماشین ژاپنی بی ادعا . اروپا کلا سیستمش فرق داره .

    بیشتر برندها برای حضور در بازار اروپا ، طراحیه خودروهاشون رو عوض میکنند .

    مثل تویوتا که مدل اونسیس فقط در بازار اروپا عرضه میشه .

    اما اکثر برندهای اروپایی تغییرات جزیی برای ورود به بازار آسیا و امریکا و

    … را تجربه میکنند و این نشان از طراحیه عامه پسند اروپاست .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است.
      هوندا تونسته در ژاپن بازار خوبی درست کنه ولی در اروپا نه.
      اونم به خاطر طراحی ناپسند البته در نظر مردم اروپاست

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      میلاد جان6000تایی شدنت تبریک راستی جایزه منو بده باید برم کار دارم

      پاسخ
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود کسری جان .

      سلیقه ی هرکسی فرق داره . اما من طراحی های هوندارو کاملا میپسندم . مخصوصا مدل

      های 92 . من قبلا هم گفتم ، ماشین های دهه 90 اکثر برندها از نظر طراحی واقعا

      عامه پسند و عالی بودند .

      پاسخ
      1. P.G
        سوابق: (485 دیدگاه) ,

        ميلاد جان،من خودم تجربه ى آكورد ٩٢ هم اتوماتيك و هم دنده ايش رو داشتم،بايد بگم كه اون مدل از آكورد در اكثر موارد مثل شتاب،كيفيت سوارى،راحتى و كيفيت اتاق،هندلينگ و به خصوص پايدارى واقعاً ماشين فوق العاده اى بود.اما چيزى كه بيشتر از همه نظر منو جلب ميكرد پايدارى فوق العاده اين ماشين در هنگام دور زدن در پيچ هاى حتى شديد بود،طورى كه حتى زمانى كه شما با سرعت زياد وارد پيچ ميشدى نه كنترل ماشين برات سخت ميشد و حتى سرنشينان ماشين ذره اى به سمت پيچ پرتاب نميشدن و اين به خاطر سيستم تعليق و فنربندى عالى اين خودرو بود.
        خلاصه كه آكورد جزء ماشين هاييه كه فوق العاده دوستش دارم؛)

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          داداش خدا شاهده من ارزوی سوار شدنش رو دارم . اکورد . تویوتا

          کروان . کریسیدا . گالانت . عالی از همه نظر .

          من خیلی به جزییات و فنر بندی ماشین ها دقت میکنم . اتفاقا

          یک قطعه ایی در بالای چرخ عقب اکورد 93 هست که خیلی کم دیده

          میشه . نمیدونم شما دیدی یا نه . وظیفه و کار اون قطعه را

          نمیدونم ولی از توضیحات شما فهمیدم که مربوط به پایداری

          ماشین باید باشه .

          لازم به ذکر است که حدود 10 سال پیش مجله ماشین 10 نمونه از

          بهترین ماشین های ایران رو نام برد و یکیش همین اکورد بود .

          نوشته بود دقت تعویض دنده ایی که در اکورد اتوماتیک هست رو

          شما نمیتوانید در خودروی روزی همچون ماکسیما پیدا کنید .

          این جمله مجله ماشین همیشه تو گوشمه .

          راستی پی جی جان من همیشه از اطلاعات شما استفاده کردم .

          حتی اگر قبول نداشتم و یا به مزاج من خوش نیامده .

        2. P.G
          سوابق: (485 دیدگاه) ,

          شما لطف دارى میلاد جان،اطلاعات خودرویى ما در مقابل شما خیلى کمه!
          اتفاقاً من هم میخاستم همینو بگم که بالاى چرخ هاى عقب آکورد روى کمک فنر هاش قطعه اى وجود داره که کارش همین حفظ تعادل و جلوگیرى از کج شدن اتاق به سمت پیچ در هنگام دور زدن با سرعت بالاست،به طورى که قسمت بیرونى ماشین در هنگام دور که میخاد در اثر نیروى گریز از مرکز کج بشه و پایین بیاد،اتاق ماشین به اون پایه گیر میکنه و در واقع روى پایه سوار میشه و این باعث میشه اتاق خودرو در هنگام دور زدن مثل زمانى که خودرو در مسیر مستقیم حرکت میکنه موازى افق باقى بمونه و سرنشینان به سمت بیرون پیچ کج نشن

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          خیلی حال کردم با اطلاعاتی که دادی . اکورد ، واقعا بی ادعاست.

    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      همه میگن:اگر میخواهید هیچگاه به تعمیر گاه نروید ژاپنی سوار شوید

      پاسخ
      1. مرتضی
        سوابق: (849 دیدگاه) ,

        یه سری به تعمیرگاههای ایران بنداز حرفتو پس میگیری چی تو ذهن شما کردند که اینقدر راحت غلو میکنین؟!!

        پاسخ
        1. فرید
          سوابق: (179 دیدگاه) ,

          داداش هر ماشینی دوره سرویس داره اگه انجام ندی هر ماشینی باشه کارش ب مکانیکی میفته

  4. احسان
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    هنوز مطلب تو سایت نیومده مافیا جان نظر میده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      بابا دیگه ول کنید این بنده ی خدا رو (و البته همچنین خودتون رو)
      اگه کسی بخواد هدایت شه که …
      اگرم نه که …
      .
      .
      .
      .
      دقت کردین چقدر جامع و کامل گفتم
      مخصوصا دو تا خط آخری
      خب چیکار کنم؟چی بگم؟خودتون دیگه میدونید

      پاسخ
  5. mammad
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    هوندا اکورد واقعا ماشین محبوب و سنگینیه ولی متاسفانه تو ایران هنوز به طور کامل جای نگرفته وبه صورت نادر پیدا میشه البته چون ماشین های ازرا یا اریون خیلی شهرت پیدا کردن این ماشین نسبتا تازه وارد شهرت پیدا کردنش زمان میبره اخه مدل جدیدش از2013وارد شد

    پاسخ
  6. یاروو
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    بچه ها شماها انگار درس عبرتتون نمییشه ها امثال این اقا اینجا زیاد اومدن برای خودنمایی و معروف شدن زیاد نظر میدن و خلاف واقعیت که فکر همرو درگیر خودشون کنن ( مسیح – زیگما و … ) پس انقدر در موردشون زیاد صحبت نکنید که به خواستشون سریع نرسن ! البته زیگما اوایل اینکارو میکرد .

    پاسخ
  7. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    عکس چهارمی مربوط هست ب آکورد 2004 سرچ کنید ببینید آزار چقدر شبیه ش مخصوصا چراغ های عقب

    پاسخ
  8. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    کلا اروپایی ها مردم جالبی هستن.پرفروش ترین ماشین انگلیس فورد فیستا هست که تو امریکا چزو 30 تا برتر هم نیست.از اینور وولکس واگن تو اروپا سروری می کنه اما تو امریکا با کاهش فروش درگیره.این هم از اوضاع اکورد.اما اکورد امریکا که اتفاقا تو ایران هم تعدادی دیدم از لحاظ شکل و قیافه خیلی بهتر از مدل اروپایی این ماشین هست
    کلا اروپایی ها سلیقه عجیبی دارن مثلا استفاده از اشتیشن واگن بجای شاسی بلند.با سلیقه امریکایی ها بیشتر حال می کنم

    پاسخ
  9. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    به جرات میگم بهتر از کمریه!
    این ماشین خرابی نداره!

    پاسخ
  10. فرهاد
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    آکورد و سیویک حس نوستالژی میدن به آدم. یکی اون بالا گفته اکورد پیشرفت کرده جدیدا! تعجب کردم.

    پاسخ
  11. محمد کاظم
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با سلام از سایت محترم سئوالی داشتم ایا شرکت وارد کننده خودروهای هوندا به ایران فعال هست؟ مدتی است که خبری از فامیلی موتور نیست و خودرو جدیدی هم به بازار عرضه نکرده اگر برنامه ای برای ادامه واردات این برند با کیفیت نداشته باشد واقعا باید گفت بازار ایران از یکی از بهترین برندهای خودرویی محروم خواهد شد وباید افسوس خورد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.