هوندا FCV کانسپت با پیل سوختی

نمایشگاه دیترویت 2015: هوندا یک خودروی ویژه برای طرفداران سوخت هیدروژن و پیل سوختی را در نمایشگاه دیترویت به‌عنوان نسخه ارتقا یافته FCX رونمایی کرد.

Honda FCV Concept live at NAIAS
Honda FCV Concept live at NAIAS

طراحی این خودرو عجیب و جلب‌توجه کننده است. فرم منحصربه‌فرد جلوپنجره و ارتباط آن با چراغ‌های LED جلو که بسیار باریک می‌باشند، فرم شیب‌دار و آئرودینامیک سقف، هواکش‌های جانبی و گلگیرهای نیمه پوشیده عقب آن می‌توانند مورد توجه قرار گیرند.

Honda FCV Concept
Honda FCV Concept

درون اتاق این خودرو با طراحی مدرن و روکش چرم و چوب و فلز و به رنگ روشن آراسته شده است. یک نمایشگر مرکزی به‌صورت شناور در کنسول مرکزی جای گرفته است. نمایشگر داشبورد نیز به شکل عمودی کار نمایشگر سربالا را نیز انجام می‌دهد. فرمان نوآورانه خودرو نیز بسیار زیبا و اسپرت طراحی شده است و بریدگی قسمت بالای آن، روئیت نمایشگر را آسان‌تر می‌کند.

Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior

Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior

هوندا FCV یک خودروی مفهومی آینده‌نگر برای بهبود حمل و نقل با خودرو بدون تولید آلودگی می‌باشد. در عین حال، این یک خودروی عملی است که برای پنج سرنشین با فضای کافی، گنجایش دارد.

Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept

Honda FCV Concept
Honda FCV Concept

مهم‌ترین نکته در مورد FCV بهبود سلول سوختی و قرارگیری کامل آن در محفظه موتور می‌باشد که باعث صرفه‌جویی در فضا شده است و همین موضوع به بیشتر شدن فضای مؤثر کابین کمک کرده است. میزان خروجی این پیل سوختی 100 کیلووات است. این یعنی 60 درصد تراکم قدرت بیشتر که با وجود اندازه آن یک‌سوم کوچک‌تر از نسل پیش شده است.

Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept

Honda FCV Concept
Honda FCV Concept

با هر بار سوخت‌گیری می‌توان 483 کیلومتر مسافت را طی کرد که در بین خودروهای هیدروژنی رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود و با توجه به کمبود ایستگاه‌های هیدروژن، موضوع بااهمیتی نیز تلقی می‌گردد. البته هوندا سال گذشته 14 میلیون دلار برای توسعه جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن در ایالت کالیفرنیا سرمایه‌گذاری کرد. هر بار سوخت‌گیری کامل مخازن این خودرو با فشار 10 هزار psi حدود 3 تا 5 دقیقه طول می‌کشد.

Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior

Honda FCV Concept Interior
Honda FCV Concept Interior

به گفته هوندا، مدل FCV اواخر بهار 2016 وارد بازار خواهد شد. در صورتی که این خودرو با این ویژگی‌ها و طراحی وارد بازار شود، بزرگ‌ترین رقیب برای تویوتا میرای به شمار خواهد رفت.

23 دیدگاه

  1. مهدی اسد زاده
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    این یعنی اینده ی دیروز

    پاسخ
    1. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      تو کیفیتش که شک ندارم ولی تو ظاهرش یکم فضایی طراحی شده.

      پاسخ
      1. پیر پشمک موی
        سوابق: (179 دیدگاه) ,

        مشکل اینه که فضای ما مال دوره جنگ ستارگانه خعلی عقبیم

        پاسخ
      2. مسعود
        سوابق: (325 دیدگاه) ,

        این فضا که میگین کجاست دقیقا؟ مگه تاحالا چیزی خارج از زمین طراحی شده و به ما انتقال داده شده؟ همیشه برام سواله این کلمه طراحی فضایی!!!!

        پاسخ
    2. محمد شریعت
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      تهیه هیدروژن از نظر من از تهیه برق سخت تره!
      این مال خیلی آیندس!

      پاسخ
    3. امیررضاFXX K
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      لامصب انگار ماشین فضاییه طراحی داخلشم که انگار کابین هواپیماست قدرتشم که خوبه ادم دیگه از ماشین چی میخواد…

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج
    مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    تنها جایی که یه کم تو ذوق میزنه گلگیر های عقبه البته از نظر من
    ولی بقیه جاهاش قشنگه و مهم تر اینکه کاربردیه(غیر از ایران و کشور های جهان سوم)

    پاسخ
    1. خاوری
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      مهدی جان اون قسمت عقب ویژگی بارز هوندا insight که از نسل اول همینجوری بوده… چند دهه قبل هم سیتروئن مشهور DS با این شکل گلگیر عقب تولید شد که کلی طرفدار پیدا کرد

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل Mojtaba_Deutschland
    Mojtaba_Deutschland
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    سلول های سوختی واقعا اینده خوبی دارن ، از یه ظرف هیدروژن رو می گیرن و از ظرف دیگه خروجیشون آب هستش ! اونهم تو دنیای فردا که مطمئنا مشکل آب و … خواهیم داشت !
    البته مشکلی که بهش اشاره هم شد تولید هیدروژن خالص هستش برای این سلول ها ! که البته روی اینکه ورودیش رو به هوا هم تغییر بدن دارن کار می کنن که اگه بهش دست پیدا کنن دیگه مشکل سوخت هم خیلی زیاد حل میشه !
    یکی ازمشکلات سلول های سوختی هم بحث خنک کردنش هستش که همین هواکش ها احتمالا برای اونهم بکار میره !

    پاسخ
  4. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    این خودرو به احتمال فراوون نسل جدید خودروی هیبرید و مشهور هوندا insight که رقیب مستقیم تویوتا پریوسه…از داشبوردش خیلی خوشم میاد

    پاسخ
  5. Mostafa&S
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    خودروسازای داخلی تو خودروسازی دنبال چی می گردن

    پاسخ
  6. پیر پشمک موی
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    زمانی خواهد رسید ک ما هم ب تکنولوژی سانروف و سوپر تکنولوژی توربوشارژ خواهیم زسید البته بعضی از همکاران طالع بین من پیشبینی کردن که تا ۱۴۴۴ موتورجایگذینی برایmuxپیدا خواهد شد

    پاسخ
  7. h112
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    احتمالا تا چند سال دیگه یه خودرو میسازن با پنج تا موتور که هر چی بریزی تو باکش …..روشن میشه …..

    پاسخ
  8. پژو سیتروئن
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    فقط و فقط اروپایی و بس تمام

    پاسخ
  9. mk8mk
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    خیلی شبیه سیویک طراحی شده البته سیویک فضائی!

    پاسخ
  10. ارش
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    همیشه از طراحیهای هوندا خوشم میومد واقعا کارش عالیه

    پاسخ
  11. s.class
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    دوستان فرض کنید ایران خودرو بخواد مثلا یه موتور جدید 8 سیلندر بسازه فرضا

    من که میگم دوتا موتور XU7 رو پشت سرهم میذاره میل لنگاشونو بهم جوش میزنه میشه 8 سیلندر بعدشم میگه موتور8 سیلندر ملی

    حالا این موتور طویل رو زیر کاپوت کدوم ماشین جا کنه؟

    سمند با یه اسم جدید که سپر و کاپوت جلوییش از ال ایکس و سورن و دنا دراز تره و براحتی موتور 8 سیلنر ملی زیرش جا میشه

    قیمت این خودرو بنسبت قیمت دنا بالای 70-80 میلیون پیش بینی شده….

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل احمد
    احمد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم
    خیلی غریبه میزنه

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    فرمونش مثل فرمون کنسول های بازی میمونه. جالبه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.