ورود هوندا با HR-V به حوزه مینی کراس‌اورها

در حالی که در اولین روز از نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از مزدا CX-3 رونمایی شده بود، هوندا نیز اولین محصول خود در این کلاس را معرفی کرد.

2016 Honda HR-V
2016 Honda HR-V

محصول هوندا نسبت به رقیب آن در مزدا از ظرافت و جذابیت ظاهری کمتری برخوردار است. در عوض طراحی آن فرمی کوپه مانند و خشن دارد و مردانه‌تر است و اگر مزدا را یک CUV کاملاً متمدن و مدرن بدانیم، هوندا HR-V بیشتر برای حومه شهر و تفریح ساخته شده است.

2016 Honda HR-V
2016 Honda HR-V

2016 Honda HR-V
2016 Honda HR-V

معماری و پلتفرم HR-V با هوندا فیت یا جاز یکسان است. طول این خودرو 4.3، عرض آن 1.77، ارتفاع آن 1.61 و فاصله بین دو محور آن نیز 2.61 متر می‌باشد. فضای قسمت سرنشینان 2834 لیتر و فضای بار 688 لیتر گنجایش دارد که بسیار جادار به نظر می‌رسد. صندلی‌های عقب نیز برای افزایش فضای بار کاملاً تا شده و فضایی مسطح را ایجاد می‌کنند.

2016 Honda HR-V Interior
2016 Honda HR-V Interior
2016 Honda HR-V Interior
2016 Honda HR-V Interior
2016 Honda HR-V Interior
2016 Honda HR-V Interior

2016 Honda HR-V Interior
2016 Honda HR-V Interior

در بازار آمریکا از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری i-VTEC برای این خودرو استفاده می‌شود که 138 اسب بخار نیرو در دور موتور 6500 و 172 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4300 تولید می‌کند.

2016 Honda HR-V
2016 Honda HR-V

2016 Honda HR-V
2016 Honda HR-V

مدل‌های پایه و استاندارد از انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از طریق یک گیربکسCVT بهره می‌برند اما می‌توان انتقال نیرو به چهار چرخ با گیربکس شش سرعته دستی را نیز سفارش داد.

26 دیدگاه

    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      امروز یه دنا دیدم البته برای اولین بار بود از نزدیک رویتش میکردم
      رنگش مشکی بود بغله یه سمند LX پارک کرده بود از نمای عقب طراحیش عامه پسند بود بدور از هرگونه هیجان و اغراق
      در نمای جلو گرافیک چراغ جلوش خوب از اب دراومده و طراحیه داخلیش متوسط بود
      کیلومتر شمارش خوب بود و از طراحیه خستگی کننده تولیدات دیگه خیلی بهتر بود
      موتورشم ef7 بود(گوشه گلگیر جلو نوشته بود)
      در کل این یه سمند فیس لیفت هست،تا یه ماشین جدید و قیمتش تاثیر گزارترین فاکتورش برای انتخاب هست
      هم بی ربط بود هم طولانی ولی دوست داشتم به اشتراک بزارم
      سپاسگزارم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        درود زوندا جان
        میخواستم ببینم ایا این ماشین پلاک شده بود یا برای تست بود؟
        اخه ما ثبت نام کردیم.
        امیدوارم زود به من جواب بدی.
        سپاسگذارم
        (ایران&المان)

        پاسخ
        1. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          مک میسل عزیز
          بله پلاک شده بود

        2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          یعنی الان تحویل دادن؟شما در چه شهری زندگی میکنی زوندا جان؟تهران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          (دنامونو کی میدن؟)

      2. مسعود
        سوابق: (325 دیدگاه) ,

        چرا دریچه کولر این ماشین اینقدر بزرگه؟؟؟؟؟ مگه میخواد کباب باد بزنه باهاش؟

        پاسخ
    2. hrs
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      ببخشید من یه سوال بی ربط دارم فرمان سه حالته چه مزیّتی نسبت به معمولی داره؟ لطفاً راهنمایی کنید.

      پاسخ
      1. hossein
        سوابق: (55 دیدگاه) ,

        فرمان 3 حالته یعنی اینکه بتونی حالات sport-normal-comfort رو براش انتخاب کنی.(با توجه به سبک و شرایط رانندکی)
        اما معمولی normal هست و صرفا نرمه!!

        پاسخ
    3. arman
      سوابق: (100 دیدگاه) ,

      طراحیش نسبت به رقبای کره ای ضعیف تره ولی خب کیفیت ژاپنی یه چیز دیگست

      پاسخ
    4. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      من نمیدونم چرا این ژاپنی ها میخوان همیشه متفاوت باشن

      پاسخ
  1. خودروي ملي ,انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    يه سوال بي ربط با عرض معذرت. تمام تست هاى تصادف در سرعت 60 کيلومتر بر ساعت انجام ميشه چطور ميشه ايمنى ماشين رو بهش پى برد در حالى که اکثر تصادف ها حداقل تو سرعت بالاى صد تا اتفاق ميفته.با تشکر از دوستان

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل "Amir"
      "Amir"
      سوابق: (446 دیدگاه) ,

      از طراحيش خوشم نيومد،ولي خب لامصب هونداست ديگه

      پاسخ
    2. سجاد
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      اینکه چرا 60 رو نمیدونم ، اما یکی بودن سرعت در همه تستها باعث میشه شرایط یکسان باشه .
      چون طبیعتاً اگه یک ماشین در 60 کیلومتر تست بشه ، نسبت به ماشینی که در 100 کیلومتر تست شده نمره بهتری میگیره .
      ضمن اینکه اکثر تصادفات منجر به جرح در سرعت بالای 50 اتفاق میفتن .
      و امکاناتی مثل ایربگ و کمربند که در تصادف با سرعت 60 جواب بدن ، قطعاً در تصادفات با سرعت بالاتر هم جواب میدن .

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      دوست عزیز،خودروی ملی،تمام موسسه ها سرعت گیز ترمز رو هم حساب میکنن و میانگین با سرعت60تست میکنند.
      مثلا یکی تو بزرگراه داره با100تا میره،یهو ماشین جلوییش ترمز میزنه و این هم ترمز میزنه و مثلا سرعتش میاد دوروبر60 و تصادف میکنه.
      به هر حال،راننده قبل از برخورد با مانع و تصادف کردن با ان،یه ترمزی هم میزنه دیگه.
      امیدوارم منظورمو رسونده باشم
      سپاسگذارم
      (ایران&المان)

      پاسخ
  2. خودروي ملي ,انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    داشبورد چرا اينجوريه؟! تو ذوق ميزنه انگار از دوتا ماشين برداشتن چسب کردن کنار هم

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل sirus
    sirus
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه ولی برای یه CUV با این ابعاد ۱۳۸اسب بخار قدرت خیلی کمیه و جلو پنجره ی ماشین هم زیاد جذاب و جالب نیس. در ضمن پدال جان چطور میشه یه خودرو طولش ۱.۶۹ باشه و فاصله بین محور ها ۲.۶۱ باشه؟؟!!!!!!!

    پاسخ
    1. ME 84
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      چراغ عقبش ضایست ولی بقیه جاهاش خوبه.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      موتور 1800؟قدرت138؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      فکر کنم برو بچ سایپا و ایرانخودرو کاملا تونستن تو خط تولید هوندا نفوذ کنن،اون از چهار چرخ محرکش که در اصل دیفرانسیل جلو بود،اینم از قدرت و حجم موتورش!
      (ایران&المان)

      پاسخ
  4. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    به نظرم طراحیش میتونست بهتر باشه..خطوط افقی جلوپنجره ش اگه کروم کاری میشد خیلی بهتر بود…موتورش ضعیفه…طراحی داخلیش هم خوب نیس..مزدا خیلی بهتره… از هوندا بعید بود

    پاسخ
  5. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    ماشين خوبيه و اكثر قسمتاش قابل قبول،طراحى داخلى خوبى داره فقط اونا دريچه كولرن؟
    كاش اين شكلى نبودن،ميتونست خيلى بهتر باشه

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل فرید
    فرید
    سوابق: (788 دیدگاه) ,

    در خوب بودن هوندا که شکی نیست…ولی اون دریچه های هوا اون جلو یعنی چی؟؟؟؟؟؟خیلی زشته.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    هوندا و بقیه ی ژاپنی ها با کیفیتشون محبوب شدن
    کیفیت فقط ژاپنی
    زنده باد ماشین ژاپنی

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    کسی از mafia خبر نداره
    فکر کنم اینقد دیسلایک بهش دادیم قهر کرد رفت

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    طراحیش که خوب نیست !

    138 اسب فقط؟

    پاسخ
  10. re8889
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    فرمان سه حاته،سه حالت اسپرت(فرمان سفت تر)ونرمال(حات عادی کارخونه ای)وراحت(نرم تر از کارخانه ای(استاندارد)) رو میتونه به شما پیشنهاد بده

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل parseh net30
    parseh net30
    سوابق: (283 دیدگاه) ,

    خدا کنه اگه اومد ایران قیمتش مناسب باشه.بعدش بیچاره سرنشین جلو. زمستون کبابه.تابستان قندیل میبنده. طراحش به چی فکر میکرده من نمیدونم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.