نگاهی به هیوندای i10، نورسیده کوچک کرمان موتور
نگاهی به هیوندای i10، نورسیده کوچک کرمان موتور

نگاهی به هیوندای i10، نورسیده کوچک کرمان موتور

سام کاویانی: سه دهه متمادی است که هیوندای از سه عنصر اساسی «کیفیت» و «راحتی» و «جوان‌گرایی» بهره‌های وافر برده و با کاربرد صحیح آنها در ساخته‌های خود، پله‌های موفقیت و ترقی را به سرعت برق و باد طی نموده است. توفیقات خارق‌العاده این برند کره‌ای، بسیاری از معادلات مرسوم را بر هم زده و خیل عظیمی از بازیگران این عرصه را به تفکری دوباره واداشته است. سال‌های سال بود که بسیاری از برندهای مشهور، به اعتبار نام و سوابق خود، خودروهایی را به مشتریان فروخته و با دیدگاهی خشک یا سودجویانه، آن میزان از تجهیزات رفاهی را که یک مشتری واقعاً خواهانش بود از وی دریغ می‌داشتند و یا با اسم آپشن به او گران‌تر می‌فروختند؛ اما هیوندای از همان آغاز نشان داد که برای خواسته‌های مشتری واقعاً حرمت قائل است و از آن حد راحتی، کیفیت و تجهیزات که خریدار طالب آن است بیشتر در اختیارش می‌نهد و اصل خدمات بیشتر در مقابل بهای کمتر را دقیقاً در عمل پیاده می‌نماید.

Hyundai i10
نکته جالب اینجاست که امروزه سازندگان چینی هم با اعمال دقیق این فرمول وارد عرصه نبرد با دیگر همتایان خود شده و با پیروی از همسایگان کره‌ای خویش، اصل “خدمات بیشتر در مقابل بهای کمتر” را در پیش گرفته‌اند.

Hyundai i10
بنا بر پاره‌ای از مندرجات، شرکت کره‌ای هیوندای قرار است که بخت خود را دگرباره در ایران‌زمین بیازماید. از همین رو، به امضای قراردادی با شریک پیشین خود یعنی کرمان موتور مبادرت نموده است. طبق این موافقت‌نامه، به‌زودی پروسه تولید و مونتاژ دو خودروی کوچک و نقلی هیوندای i10 و i20 در این مجموعه کلید خواهد خورد. با توجه به شناخت کمتری که از هیوندای i10 در کشورمان وجود دارد، در این متن اولویت بررسی را به آن داده‌ایم.

Hyundai i10
هیوندای i10 یک خودروی صرف شهری است که نخستین نسل آن، در سال 2007 میلادی روانه بازارهای جهانی شد. اما نسل فعلی و یا دوم آن، برای نخستین بار در سال 2013 میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد و اندکی بعد، یعنی در ماه ژانویه سال 2014 میلادی راهی نمایندگی‌های فروش گردید. طراحی این خودرو توسط توماس بورکل (TOMASB BÜRKEL) از طراحان به نام ژرمنی صورت پذیرفته و ابعاد بدنه‌اش نسبت به نسل پیشین، به میزان 8 سانتی‌متر بلندتر،6.5 سانتی‌متر عریض‌تر و 5 سانتی‌متر کوتاه‌تر شده است. نسخه کشیده i10 که نسبت به نمونه معمولی آن 10 سانتی‌متر طویل‌تر است در بازار هندوستان با پسوند گرند (GRAND) عرضه می‌شود. هیوندای i10 در حال حاضر، تنها در سه کشور هندوستان، ترکیه و موزامبیک به تولید می‌رسد.

Hyundai i10

Hyundai i10
در حال حاضر، 4 پیشرانه متفاوت دیزلی و بنزینی در قلب تپنده این خودروی کوچک جای گرفته‌اند. پیشرانه‌های بنزینی شامل انواع سه سیلندر به حجم 1 لیتر که در دو نسخه عادی و دوگانه‌سوز (بنزینی/LPG) عرضه شده و توان خروجی‌شان معادل 66 اسب بخار است و دیگری نیز، نسخه‌ای چهار سیلندر است به حجم 1.25 لیتر و توان تولیدی 87 اسب بخار. پیشرانه دیزلی هم تنها در یک نسخه سه سیلندر و 1.1 لیتری عرضه می‌شود که از توانی معادل 75 اسب بخار برخوردار است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک در دسترس آحاد خریداران است.

Hyundai i10

Hyundai i10
امروزه قاره اروپا، یکی از مهم‌ترین مقاصد صادراتی هیوندای i20 به شمار می‌رود و در این میان، بازار بریتانیا یکی از مهم‌ترین مکان‌های جذب آن است. سایت‌های متعددی در این کشور به نقد و بررسی این خودرو پرداخته‌اند که در این میان برخی از آنها را برای شما عزیزان گلچین نمودیم.

Hyundai i10

Hyundai i10
سایت «AUTOEXPRESS»
نکات مثبت
ظاهری مطبوع و دلپذیر
کیفیت بسیار خوب
راحتی و کیفیت سواری در حد خودروهای بزرگ
نکات منفی
برد محدود پیشرانه
هدایت‌پذیری گنگ و مبهم
گیربکس اتوماتیک دمده و منسوخ
این سایت از 5 امتیاز کامل، 4 امتیاز را برای این خودرو قائل شده است.

Hyundai i10

سایت «WHAT CAR?»
نکات مثبت
ساکت‌تر و جادارتر از دیگر رقبا
خرید و نگهداری ارزان
خودرویی ایده ال برای شهر و فضاهای تنگ پارکینگ
نکات منفی
خودروهای شهری بهتری برای رانندگی وجود دارند
برخی از رقبا از کابین مرغوب‌تری برخوردارند
به لحاظ ایمنی و امنیت لیدر خودروهای این کلاس نیست
این سایت تمامی 5 امتیاز کامل را به این خودرو اعطاء نموده است.

توضیح: منظور از لغت “امنیت” که در سطور بالا ذکر شد اشاره به وجود تجهیزاتی در یک خودرو دارد که مانع از سرقت سهل و آسان آن می‌شوند. لغت ایمنی هم مربوط به قابلیت‌های محافظتی خودرو در هنگام تصادفات است. لغت لیدر هم در اینجا به معنای پیشگام و فرمانده است.

Hyundai i10

Hyundai i10

مشخصات فنی هیوندای i10

در اینجا مشخصات دو پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری و چهار سیلندر 1.25 لیتری بنزینی را درج نمودیم.
پیشرانه 1.25 لیتری
حجم موتور: 1248 سی‌سی
توان: 87 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور: 120 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 12.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 175 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: 4.9 لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت (دنده دستی)
پیشرانه 1 لیتری
حجم موتور: 998 سی‌سی
توان: 66 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 94 نیوتن‌متر در 3500 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 14.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 154 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: 4.3 لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت (دنده دستی)
نوع سیستم فنربندی در جلو: مک‌فرسون استرات
نوع سیستم فنربندی در عقب: اکسل محور پیچشی
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی جامد
استاندارد آلایندگی: یورو 6

Hyundai i10
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: 3665/1660/1500 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2385 میلی‌متر
اندازه تایرهای جلو و عقب: 185/55 R 15 (تریم SE در بازار بریتانیا)
گنجایش محل بار: 252 لیتر (نسخه یک لیتری) – 218 لیتر (نسخه 1.25 لیتری)
ظرفیت باک بنزین: 40 لیتر
وزن: 933 الی 961 کیلوگرم

Hyundai i10
ایمنی
4 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP (درجه ایمنی سرنشینان بزرگسال: 79 درصد)
6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای) – نسخه‌های سفارش امارات تنها با یک کیسه هوا عرضه می‌شوند.
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BAS)
سیستم کنترل پایداری (ESP)
سامانه مدیریت کنترل پایداری (VSM)
سیگنال ترمز اضطراری (ESS)
سیستم کمکی حرکت از روی سراشیبی (HAC)
کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای به اضافه سیستم پیش کشاننده
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
سنسور بازکننده درب‌ها در هنگام تصادف
و…

Hyundai i10
تجهیزات رفاهی (مدل 1.2 لیتری تیپ پریمیوم SE و دنده اتوماتیک در بریتانیا)
سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)
گرم‌کن غربیلک فرمان
گرم‌کن صندلی‌های جلو
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)
آینه‌های جانبی با گرم‌کن و راهنما
فرمان و دسته‌دنده با پوشش چرمی + تنظیم ارتفاع ستون فرمان
پنجره برقی حساس به مانع در سمت راننده
فرمان چندکاره (کنترل سیستم صوتی و تلفن)
محل نگهداری بطری در درب‌های جلو و عقب و کنسول میانی جلو
سیستم صوتی با رادیو استریو و CD/MP3 + درگاه USB و AUX + اتصالات بلوتوث و تلفن و 4 عدد اسپیکر
سنسور پارک در عقب
کامپیوتر سفری
مه‌شکن‌های جلو با لامپ‌های LED
سیستم روشنایی در روز
دستگیره‌های داخلی درب‌ها از جنس کروم
جعبه نگه‌دارنده عینک مجهز به سیستم روشنایی
اسپویلر عقب
تهویه مطبوع
قفل مرکزی
و…

Hyundai i10
قیمت
در بریتانیا: 13,045 پوند (پیشرانه 1.25 لیتری، دنده اتوماتیک و تیپ پریمیوم SE)
در امارات: 34,900 درهم (پیشرانه 1.25 لیتری، دنده اتوماتیک، تک ایربگ)
توضیح: قیمت مدل پایه هیوندای i10 یک لیتری در بازار بریتانیا معادل 8,995 پوند است.


منابع:
WIKIPEDIA.ORG
HYUNDAI.CO.UK
AUTOEXPRESS.CO.UK
و…

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

47 دیدگاه

      1. تصویر پروفایل رضا پ
        رضا پ
        سوابق: (198 دیدگاه) ,

        مقایسه 208 با i10 درست نیست
        این با 208 تو یه کلاس نیستن i 10 تو کلاس خودروهای کوچک شهری (میکرو) قرار داره در حالی که 208 به عنوان خودروی هاچک شناخته میشه ضمنا باید قیمت این دو تا رو با هم در نظر بگیری
        بعنوان نمونه تو بازار بریتانیا :
        208 نسبت به آپشناش از
        12365پوند- 19265 پوند
        i10
        8995 پوند -13045 پوند

        منبع قیمت: carbuyer

        پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (142 دیدگاه) ,

      قیمتش تو ایران فک کنم بالای ۵۰ میلیون باشه که فک نکنم با این قیمت طرفدار زیادی داشته باشه

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پیشرانه 1.2 لیتری ش خیلی بهتره تا اون یکی
      درکل با قدرت موتوراش حال نکردم

      پاسخ
  1. سامی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    اگه به قیمت 206 یا پایین تر بدنش خوبه

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اگه پایین تر بدن معلوم که بهتره

      پاسخ
  2. حميد
    سوابق: (867 دیدگاه) ,

    احتمالا قیمتش تو ایران حدوید پنجاه ملیون میشه یا بیشتر

    پاسخ
      1. دانیال
        سوابق: (49 دیدگاه) ,

        هیچکدوم بیش از25-30تومن نمیارزن

        پاسخ
        1. فرشاد
          سوابق: (68 دیدگاه) ,

          یه چیزی بگین که بتون نخندن.قیمتش رو توی انگلستان نوشته.قیمت پوند هم که معلومه.چطوری میخوای بت بدنش 25 میلیون تومن.عادت کردین الکی میاین میگین نمیارزه.

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          25 میلیون که اصلا فکرشو نکنید دوستان

  3. امیر
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    نه پنجاه یا شصت تومن که نمی دن وقتی i20 دست دو با این مبلغ هس با قیمت 206 اگه نشد دو سه تومن گرون تر بدن می ارزه

    پاسخ
    1. فرشاد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      امکانات به روز این کجا ۲۰۶ کجا چجوری انتظار داری هم قیمت اون بدن یا سه تومن بیشتر😀 اقلا ده تومن بیشتر قیمتگذاری میکنن اگه باز منصف باش خخخ

      پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    خوشحالم مدل eon رو وارد نکردن و سراغ این دو مدل رفتن در این مدلام امیدوارم مدل ای 10 گرند و ای 20 کوپه رو مونتاژ کنن که یه تغییری تو بازار خودروهای کوچیک ایجاد بشه

    پاسخ
  5. علیرضا
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    خواب دیدی خیره قیمت دویست شیش کجا زیر 55 محال

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (741 دیدگاه) ,

      فولش رو همین ۵۵ هم بدن خیلی خوبه. فولش تو آلمان حدود ۱۵ هزار یورو یا ۶۰ میلیون هست ولی قیمت پایه اش (موتور ۱ لیتری، ۶ ایربگ، بدون کولر، شیشه عقب دستی) زیر ۱۰ هزار یورو هست

      پاسخ
      1. دانیال
        سوابق: (49 دیدگاه) ,

        تعجبی نداره ک خودروسازا به مردم رحم نمیکنن!
        داداش کجایی شما؟ قیمت امارات مدل متوسطش میشه حدود 18 میلیون، شما میگی بیان 55 تومن مونتاژ کنن بندازن به مردم؟ دم شما گرم!

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (104 دیدگاه) ,

          فکر کنم اشتباه میکنی
          نرخ واحد پول امارات کمی کمتر از هزار تومنه که با این حساب حود ماشین حدود سی و چهار میلیون درمیاد

      2. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        55 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        چه خبر مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        موتورش یک لیتری ها

        پاسخ
  6. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    بالاخره بعد از مدت ها دوخودروی با کیفیت از یک برند معتبر جهانی در کرمان موتور مونتاژ میشه امیدوارم که در کیفیتش تغییری ایجاد نشه و سبد محصولات هیوندای با اکسنت و النترا کامل تر بشه و در کنار این دومدل از خودروی شهری النترا و اکسنت را هم مونتاژ کنند که جزو برترین های شرکت هیوندای موتورز چه بلحاظ اقبال جهانی و چه کیفیت هستند ضمنا قدرت انتخاب هم بیشتر میشه که ممکنه به افزایش کیفیت و یا افرایش آپشن ها تعمیم داده شود

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      والا اگه هر ماشین غیر کره ای بود که فقط تو هندوستان,موزامبیک و ترکیه تولید میشد شما شخصاً اون رو ماشینی از رده خارج,غیر معتبر و فاقد ارزش میدونستین ولی خوب کره ای ها فرق دارند!!!!!

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل رضا پ
      رضا پ
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      مطلب بالا مربوط به مدلی که تو اروپا تولید میشه حتی تو سایتهای کشورهای عربی حوضه خلیج فارس و امارات هم این مدلش نیست و مدل Grand موجوده
      با توجه به اینکه مدل اروپائیش تو کشور همسایه ایران تولید میشه خیلی بعیده که اجازه مونتاژ همون مدل تو ایران داده بشه مدیرای کرمان موتر هم که بجز یه خبر و مصاحبه کوچیک جزئیات بیشتری منتشر نکردن
      یعنی اگه کرمان موتور قرارداد مونتاژ مدل اروپائیشو بسته باشه باید گفت شق القمر کرده و بیشتر شبیه معجزه میمونه
      به هر حال خدا کنه که مدل اروپائش و 2017 باشه و چیزی از آپشناش کم نکنن
      مدل 2017 ش مونیتور 7 اینچ بهش اضافه شده اپل کار پلی و اندریود اتو و خیلی امکانات مثل سیستم پیشگیری از تصادف از جلو و…داره من شخصا از لجم هم شده با این که کوچیکه اگه قیمتش 50 باشه (بشرطی که آپشناشو ور ندارن )اینو به ساندرو یا حتی استپ وی اتومات که مال 2008 هستش ویه توهین بزرگ به ملت ایران حساب میشه ترجیح میدم
      به نظرم قیمت 50 تا55 با شرایطی که گفتم براش نسبتا مناسبه چون به عنوان نمونه برای خرید پیکانتو و میراژ که از اینم پائینترن باید 70 بدیم پس پرداخت 15 تا 20 کمتر بازم بهتره
      در کل خبر خوبیه و فکر میکنم با توجه به اینکه در سال 95 تولیدش شروع میشه بازارو مخصوصا محصولات اون دو تا فرغون ساز بزرگو و محصولات چینیشونو مثل برلیانس و اچ سی کراس و…. تحت تاثیر قرار میده

      پاسخ
      1. سام
        سوابق: (778 دیدگاه) ,

        با سلام
        دوست عزیز (رضا پ)،در حال حاضر،این تنها نسخه GRAND نیست که در بازار کشورهای خلیج فارس فروخته می شود بلکه هر دو نسخه معمولی و GRAND آن در کشورهای حوزه خلیج فارس،به وِیژه امارات عرضه می شوند.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ذیل مراجعه فرمایید :
        http://WWW.YALLAHMOTOR.COM

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل رضا پ
          رضا پ
          سوابق: (198 دیدگاه) ,

          حق باشماست
          البته بجز این سایتی که شما معرفی کرده تو وبسایتهای عربی دیگه مثل اتومیدل ایست یا درایوعربیا هیچ ردی از مدل اروپائیش نیست
          البته توسایتی که شما معرفی کردی قیمت گرند از این بالاتره احتمالا مدل پایه اتوماتشه

    2. تصویر پروفایل رضا پ
      رضا پ
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      MjMجان
      البته مونتاژکارای دولتی انحصارگر عقب مونده که تو سال 2016 ماشینای 2008 و شروع به مونتاژ میکنن

      پاسخ
  8. saeed
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اگر فقط مونتاژ و رنگ باشه مدل دستی با موتور 1.2 قیمتش حدود 52 ملیون میخوره و مدل اتوماتیکش حدود 56 ملیون.

    پاسخ
  9. علیرضا
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    من نمیدونم چطور ماشینی با طول 3665 رو بعضی دوستان 55 میلیون رو خوب و راضی کننده میدونن؟؟؟؟ماشینی با 87 اسب بخار قدرت؟؟؟
    من به خدا مانده ام از اینهمه تناقض؟؟؟؟اصولاً برای بعضی دوستان مفاهیمی چون ارزش خرید,قیمت مناسب,کیفیت,زیبایی و غیره به دو دسته کره ای و غیر کره ای تقسیم میشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل رضا پ
      رضا پ
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      دوست عزیز کلا مهندسی خودروهای جدید وتکنولژی ساخت اونا با خودروهای قدیمی فرق میکنه برای مثال طول این خودرو و فاصله چرخاش از 206 کمتره ولی نوع قرار گرفتن موتور و طراحی اتاقش باعث شده از 206 جادارتر باشه و یا ارتفاع زیادش باعث راحتی سرنشینها و
      افزایش صندوق اون شده قدرت موتورشم بستگی به تکنولوژی گیربکس و انتقال قدرتش وگشتاور و اندازه رینگ و وزنش و … داره ضمنا امکاناتی که همین مطلب هم در بالا مثل کروز کنترل و کنتدل پایداری و بقیه امکاناناتشو خودروهایی مثل 206 که 37 میلیون الان باید پول بدی تازه اونم همه چیش چینیه یابرای نمونه همین ایرانخودرو مدل اتومات ال90 با طراحی قدیمی و افتضاحش 47 میلیون میده حالااین ماشین با کیفیت ساخت بهتر و مصرف کمتر 8میلیون بیشتر نمی ارزه؟
      اگه همونطور که در مطلب هم اشارهشد یه سری به وب سایتهای معتبرکشورهای اروپائی وبزنی میبینی که نقدهای خیلی مثبتی درمورد نوشته شده

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل رضا پ
      رضا پ
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      البته این خودرو بخاطر ابعادش مناسب افراد مجرد و یا زوجهای جوان که هنوز صاحب فرزند نشدن مناسبه
      وقیمت 55 میلیونم در مقایسه و نسبت به ماشینهای موجود بازار گفته میشه که خوبه والا وقتی قیمتش تو امارات 35000 درهم نهایتش 45 تا 50 باید باشه تو ایران

      پاسخ
  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    بالاخره کرمان موتور برگشت سراغ کره ای ها. نشونه خوبیه

    پاسخ
  11. m
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خوب نیس واقعا 😐 نه قدرتی نه طراحیه خفنی نه چیزی ، البته که هرچقدر پول بدی اش میخوری
    این ماشین اگه 20-30 تومن باشه چیز بدی نیس
    وگرنه در بقیه حالات پژو رو ترجیح میدم ( نه اشغالایی که الان میسازه ایرانخودرو )

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل رضا پ
      رضا پ
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      انصاف هم خوب چیزیه
      سی تومن شما میتونی یه ام وی ام 110 بخری😂

      پاسخ
      1. هادی 8 سیلندر
        سوابق: (170 دیدگاه) ,

        ام وی ام رو خوب اومدی سی تومن میدن به آون آدم حرصش در میاد

        پاسخ
  12. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    متاسفانه بقدری ضعف کمبود ماشین خوب تا 50 میلیون زیاد هست که بسیاری از دوستان با دیدن این خودرو کوچک و بسیار معمولی خوشحال و شگفت زده شده اند.
    چیزی که مسلم هست این خودرو چیزی خاصی برای عرضه ندارد.و جزو ارزان ترین خودرو های جهان محسوب می شود.

    پاسخ
  13. آرش
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    اصول بازاریابی میگه این باید مثل مزدا 2 قیمت گذاری بشه

    پاسخ
    1. احسان
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      این خودرو یه کلاس پایین تر از مزدا 2 است. این در کلاس پیکانتو است. باید حدود 50-55 تومان قیمت بخوره. آی 20 هم فکر کنم حدود60-65 قیمت بخوره.

      پاسخ
  14. milad
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    اهواز نمونه اروندی از 32تا40تومن هست و یه ماشین فوقالعاده از لحاظ شتاب و استهلاک هست با مصرف عالی

    پاسخ
  15. Mehr
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    انتظار قیمت ۳۰تومن برای این خودرو بی‌جاست تا حدودی!
    قیمت پایه‌ی این خودرو هم از ۳۰ بیشتره، و قطعا داخلی‌سازی به ۴۰درصد هم نزدیک نیست حتی، در نتیجه تعرفه هم شامل حالش می‌شه. شرکتا ایرانی هم سود بیشتری می‌گیرن تا بتونن عقب ‌‌افتادگی و کمبوداشون رو جبران کنن! پس قیمت ۵۰تومنی با شرایط فعلی خیلی هم عجیب نیست، البته اگه بیشتر ندن دیگه. ولی واقعا ارزش داره کرمان موتور کل فعالیت‌ش رو معطوف کنه به تولید هیوندای با داخلی‌سازی بالا که بتونه قیمت رقابتی بده. ولی سیاست‌های عجیبشون باعث می‌شه این‌گونه نشه و همچنان ایران‌خودرو و سایپا بی‌رقیب خواهند موند.

    پاسخ
  16. سیاوش
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    الان میبینین چی میشه نسخه پایه رو میارن با قیمت 60 تومن
    میگی نه نگاه کن

    پاسخ
  17. پژمان
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    از چینی ها که بهتره والا
    حداقل معلومه از کجا اومده و موتورش چیه
    من که یکی از خریداراشم

    پاسخ
  18. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    فرقی نمیکنه، باز هم قیمتش بالاست.

    پاسخ
  19. محمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    این چی داره که آدم بخواد حتی ١٠ تومن بیشتر ٢٠۶ پول بالاش بده، نه قیافه داره نه موتور نه امکانات، ٢٠۶ تیپ ۵ ازین هم خوشگل تره هم قوی تر هم به صرفه تر، کسی که دنبال ماشین اقتصادی شهری … میگرده نمیره اینو بخره که قطعاتش چند برابر یه ٢٠۶ قیمتشونه، شهره دیگه موتوریه میاد میزنه تو چراغو میره کی به کیه. البته ناگفته نماند ٢٠۶ های جدید به لطف ایران خودرو واقعا نا امید کنندن 😞

    پاسخ
  20. احمد
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    صفحه نمایش و گیر بکس اتومات نداره اگر هم اضافه بشود پولش هم اضافه میشوند خب این کار رو هم ایران خودرو و سایپا بلدن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.