خانواده سبز هیوندای آیونیک

هیوندای آیونیک جدید، اولین مدل دنیای خودرو خواهد بود که با ۳ نوع پیشرانه الکتریکی در اختیار قرار می‌گیرد و موجب می‌شود که افراد بیشتری به «حمل و نقل با آلودگی صفر» دسترسی داشته باشند.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

این خودرو به عنوان یک گام مهم در استراتژی انرژی پایدار کمپانی، در نسخه‌های هیبرید و پلاگین از یک موتور جدید ۱/۶ لیتری GDI کاپا به صورت چهار سیلندر و انژکتور مستقیم بهره می‌برد که قدرتی برابر ۱۰۴ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۱۴۷ نیوتن‌متر ایجاد می‌کند. این خروجی از طریق یک گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته منتقل می‌شود.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

در آیونیک هیبرید، قدرت و گشتاور موتور الکتریکی، به‌ترتیب به ۴۳ اسب‌بخار و ۱۷۰ نیوتن‌متر می‌رسد و از جانب یک پک باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۱/۵۶ کیلووات‌ساعت پشتیبانی می‌شود؛ باتری‌هایی که در زیر صندلی‌های عقب جای گرفته‌اند. خروجی کلی سیستم پیشرانه به ۱۳۹ اسب‌بخار و ۲۶۵ نیوتن‌متر می‌رسد. در نتیجه این خودرو می‌تواند حداکثر سرعتی برابر ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد و در هر کیلومتر، تنها ۷۹ گرم آلودگی دی‌اکسید کربن تولید کند.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

در نسخه دیگر، آیونیک پلاگین خودرویی است که می‌تواند صرفاً‌ با استفاده از الکتریسیته، مسافتی به طول حدود ۵۰ کیلومتر را طی کند؛ موضوعی که به لطف یک باتری لیتیوم-پلیمر ۸/۹ کیلووات‌ساعتی و موتور الکتریکی ۶۰ اسب‌بخاری ممکن شده است. این موتور الکتریکی در سیستم پیشرانه پلاگین با همان موتور ۱/۶ لیتری کاپا در «آیونیک هیبرید» همکاری دارد. آلودگی CO₂ در این مدل، به میزان پایین ۳۲ گرم در هر کیلومتر برآورد شده است.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

مدل سوم، آیونیک الکتریک است که از یک باتری لیتیوم-پلیمر ۲۸ کیلووات‌ساعتی و یک موتور الکتریکی با خروجی ۱۱۸ اسب‌بخار و ۲۹۵ نیوتن‌متر بهره‌مند شده است. این خودرو دارای یک سیستم انتقال قدرت تک‌سرعته است و می‌تواند تا سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. حداکثر بازه مسافت آیونیک الکتریک برابر ۲۵۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

Hyundai IONIQ hybrid interior
Hyundai IONIQ hybrid interior

اِلمان‌های خارجی مانند الگوهای آبی‌رنگ در «آیونیک هیبرید» و «آیونیک پلاگین»، از جمله مواردی هستند که این دو را از «آیونیک الکتریک» متمایز می‌کند. در آیونیک الکتریک از یک سری طرح‌های مسی خاص استفاده شده است.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ

امکاناتی مانند اندروید اتو، اپل کارپلی، سرویس آنلاین Tom Tom، شارژ بی‌سیم برای دستگاه‌های هوشمند، نمایشگر ۷ اینچی TFT برای مجموعه ابزارها و یک پکیج نوآورانه ایمنی شامل سیستم‌هایی چون ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقطه کور، دستیار حرکت در بین خطوط، هشدار ترافیک‌ پشت‌سر و کروز کنترل هوشمند، از جمله مواردی هستند که در این مدل هیوندای در دسترس قرار خواهند گرفت.

Hyundai IONIQ hybrid
Hyundai IONIQ hybrid

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

27 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل حامد قدسی
      حامد قدسی
      سوابق: (216 دیدگاه) ,

      یه خواهش دوستان.
      اجازه بدید که هیوندا لگن هاش رو بسازه.
      اگر هیوندای رو دوستش ندارید اشکال نداره ولی با این نظرات مضحک (شایدم گریه آور) فقط خودتون رو خسته می کنید چون اونا و بقیه دارن کارشون رو می کنن و پیشرفتشون رو.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل moein
        moein
        سوابق: (775 دیدگاه) ,

        شمام بهشون بگو از این لگن ها وارد کشور ما نکنن با اون قیمت فضایی دست اون همسایه هم قیافه شون رو هم بگیرن بزنن به چاک
        طی مسافتش تو حلقم از تهران تا مشهد (برای مثال) بری با ید چندبار بزنیش به شارژ ماشین های اسباب بازی بازدهشون از این لگن بیشتره
        طراحیشم که یگه خدا می دونه چیه فک نکنم که از آینه وسط بتونی عقبو ببینی با این طراحیش لابد بیاد ایران 200 ملیون رو شاخشه چرا چون ماشین جدید تولید کرده با یسری آپشن مسخره سه ماه بعدم میاد یه فیس لیفت می ده بیرون باقیمت 250 ملیون قیمت پایه

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل حامد قدسی
          حامد قدسی
          سوابق: (216 دیدگاه) ,

          سیاست قیمت گذاری شون از نظر من مشکلی نداره شما قیمت اصلی اش رو در نظر بگیرید نه قیمتی که از فیلتر قیمت بسیار زیاد دلار و دلال های سیری ناپذیر میگذره که با کمترین امکانات و تنوع (شرکت های وارد کننده پایین ترین تیپ ها رو با بلاترین قیمت ها می فروشن) بیشترین قیمت رو ازت می گیرن.
          در مورد فیس لیفت هم من اشکالی نمی بینم این سیاست این شرکته حالا ممکنه شما بدت بیاد اشکالی نداره خوب نخر.
          کاش به جای این نظرات صد من یه غاز یکم با هم متحد می شدیم و در جهت اصلاح این کشور گام برمی داشتیم. از نظر من اونا مسیر پیشرفت رو درست تشخیص دادن و پیشرفت کردن مسیر پیشرفت ما هم مسلما از مسخره کردن دیگران نمی گذره دوست عزیز.

        2. تصویر پروفایل moein
          moein
          سوابق: (775 دیدگاه) ,

          دوست عزیز من مسخره نکردم نظرمو گفتم قیمت اصلی به چه درد من می خوره به من این خدرو رو با چند برابر قیمت اصلی می دن نه قیمت مصوب پس ملاک نظر دهی من قیمت این خودرو در ایرانه

      2. امیرسابق
        سوابق: (134 دیدگاه) ,

        جناب معین
        شما اگه دنبال قیمت باشی باید هیچ ماشینی نخری چون قیمت های همشون تو مملکت تو نجومی هست ولی از خودروهای داخلی میتونی استفاده کنی
        جوری گفتی قیمتشون بالاست تو مملکت من فکر کردم که تویوتا یا بنز از این ارزونتره؟ نه عزیز من از همشون ارزون همین هیونداست که داره ارزون میده.
        جسارت نشه ها ولی میشه بپرسم چند سال دارید با این دیدگاه های مضحک و بچگانه؟

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل moein
          moein
          سوابق: (775 دیدگاه) ,

          امیر جان
          شما اول چشماتو بشور درست ببینی !!!
          دوما من گفتم قیمت در مقابل جنس پرداختی زیاده
          گرچه اینجا جاش نیست این حرف رو بزنم
          بنده 25 سال سن دارم انواع ماشین که شما مغزتون بره من سوار شدم بعضی شو داشتم و بعضی شو امتحان کردم از چند ساعت بگیر تا چند ماه
          شما فکری به حال خودت بکن که داری له له سوار شدن یه ماشین کره ایی رو داری مام آرزو می کنیم شما به این آرزوت برسی
          آمییییین
          به قول خودتون جسارت نباشه

    2. امیرسابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      جناب شمپت همونطور که از اسمت هم پیداست شخصیتت کاملا مشخصه
      لیاقت مردم ما همین گاری های داخلی ( سمند و پژو و پراید ) هست حیفه ملت ما بیان ماشین های درست و حسابی سوار شند. چون لیاقتشو ندارند(البته منظورم همه نیست )
      تو مملکتی که مردم بالاتر این آتاشغالای داخلی چیزی سوار نشدن میخوام ببینم چطور به خودت جرئت میدی به این بگی لگن؟ آخه لگن باشه اون پرایدی که تو سوار میشی چیه پس؟
      وقتی از یه خودرویی استفاده نکردی چطور میتونی با نگاه کردن به عکساش بگی لگن؟
      افرادی مثل شما تا آخر عمرشون در حسرت یک خودرو خوب خواهند ماند این حرفو از رو تجربه هام میگم بشین تماشا کن
      برو پرایدت رو سوار شو بگو هیوندا لگن هست تو خیابونم همین کارا رو کردید که وقتی یه خودرو درست و حسابی از کنارت رد میشه بهتون نگاه نمیکنه که کلاسش پایین بیاد دیگه

      پاسخ
      1. 창세기
        سوابق: (266 دیدگاه) ,

        امیر جان حالا اگه ایشون پراید داشته باشه خوبه، من که 31 سالمه هنوز نتونستم یه گوشی اسمارت بگیرم چه برسه به پیکان یا پراید، ماشین کره ای که تو رویاهام هم جا نداره

        پاسخ
        1. 창세기
          سوابق: (266 دیدگاه) ,

          حالا باز خوبه من سنم اونقدرا بالا نیست و هنوز امید دارم.. باور کن من کسایی میشناسم 50 . 60 سال سن دارن اما قدرت خرید ماشین داخلی رو ندارن و با اتوبوس میرن محل کارشون

      2. تصویر پروفایل ShoMpeT
        ShoMpeT
        سوابق: (120 دیدگاه) ,

        عزیزم زیاد حرص نخور، من ایران نیستم که پراید (اتومبیل رویاهای شما) رو سوار بشم.

        پاسخ
  1. محنت
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    بعضی نظرات واقعا مضحکه اینکه تو نسخه الکتریکی پیمایش 250 کیلومتری رو کم میدونن واقعا خنده داره…

    پاسخ
  2. وحید
    سوابق: (245 دیدگاه) ,

    این چه طراحیه، هیوندا معلوم نیست آخرش با خودش چند چنده
    انگار رفتن از چندتا محصول ژاپنی کپی تلفیقی کردن

    پاسخ
  3. 창세기
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    کشورهای مورد علاقم تو زمینه خودرو : کره . آلمان . ایتالیا . آمریکا البته نظر شخصیمه، انگلیس و بخصوص ژاپنو اصلا علاقه ندارم
    خودروهای مورد علاقم.. مورد ملاقم :mrgreen: بخش سدان : بی ام و M5 . مازراتی کواتروپورته . بنز e63 . اوئودی rs7 . جنسیس G80 و 90

    پاسخ
    1. امیرسابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      ینی میخوای بگی کمپانی با اصالت هیوندا اومده از یه چینی آَشغال بی کیفیت کپی کرده ؟ اگه اینطوره بنده هم میگم چراغای جلو دنا رو از آیودی کپی کردند.

      پاسخ
      1. sunmartin
        سوابق: (1424 دیدگاه) ,

        احسنت امیر سابق حق مطلب گفتی کمپانی معظم کیا هیوندا با انبوهی از جوایز و رنکینگ های اول تا 8 در جهان در سال های پیاپی میاد و از یک چینی تماما پلاستیکی بنام ام جی gs که بنده عکس و گزارش تست خودم ازش تعیه کردم این ام جی صندلی هاش حتی به اندازه 405 راحت نیست ماتریال داخلی بی کیفیت داره و اصلا در حد و اندازه یک خودروی 160 ملیونی نیست به نظرم قیمتش بین 50 تا 60 باید باشه
        درود بر کمپانی های کیا هیوندا و درود بر طراحان آلمانی تفکر آلمانی این دوشرکت

        پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    به نظر من در جامعه ما 2 گروه عمده وجود دارند که به خودروهای کره ای لقب لگن، آشغال و… میدهند
    1- کسانی که به لحاظ مالی توانایی خرید این خودروها را به هیچ عنوان ندارند و به دلیل بیشتر بودن این خودروها در خیابان ها( به علت قیمت کمتر نسبت به وارداتی های اروپایی و ژاپنی) نوعی موضع گیری خصمانه و فاقد منطق در گفته های آنان وجود دارد که ریشه در عقده های درونی این افراد دارد.
    2- عده بسیار کمی هم به دلیل عقب ماندگی به اصطلاح صنعت خودروسازی ایران و با توجه به قدمت و سابقه نچندان طولانی کره ای ها در این صنعت، مشاهده پیشرفت خیره کننده کره ای ها برای ایشان سخت بوده و با غرض ورزی و حسادت به محصولات کره ای ها که اکنون در سطح بازارهای جهانی مطرح هستند لقب لگن می دهند!!!!!
    نه تنها در هیچ کشور توسعه یافته ای به خودروهای کره ای لقب لگن نمی دهند و انها را خریداری می کنند بلکه در کشور خودمان هم طبقاتی که دارای وضعیت اقتصادی- اجتماعی به نسبت مطلوبی هستند این گونه القابی به کره ای ها نمی دهند.
    متاسفانه ریشه همه این لگن گفتن ها فقر فرهنگی و وضعیت نامناسب اقتصادی است! بخصوص وقتی بعضی متوجه می شوند که این خودروها( کره ای) در کشور های دیگر عموما خودروهای ارزان و اقتصادی به حساب می ایند

    پاسخ
    1. امیر سابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      ایمان جان حرفت رو باید با آب طلا نوشت واقعا گل گفتی برادر.
      متاسفانه این کار ها فقط تو کشور جهان سومی ما وجود داره و برخی افراد نمیدونم کی میخوان از این کارشون دست بردارند. همین افراد که به کره ای ها لقب آشغال یا هرچیز دیگر میدهند تو کامنت بالا هم گفته بودم هیچ وقت نخواهند توانست به خودروی خوبی سوار بشند چون قانون طبیعت اینه کسی که لیاقتش رو داره خدا از سرش میریزه.
      از این حرفا بگذریم همین افراد فکر نکن طرفدار یه کمپانی هستند- اصلا اینطور نیس- همین افراد میان زیر ماشینای ژاپنی نظر میدن زشت و فلان زیر آلمانیا مینویسند پراستهلاک خودم به عینه شاهد بودم که یه نفر عین همین کارو کرده بود.
      به امید روزی که برخی افراد که سطح فکرشون چنان پایین هست که عقدشونو با این کارهای مضحک خالی میکنند بتوانند رفتار خود را اصلاح سازند.
      بنده با سایر کشور ها کاری ندارم ولی تو ایران باصرفه ترین خودرو ها همین کره ای ها هست چه از لحاظ استهلاک چه ایمنی و چه کیفیت و راحتی و….

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل shz
    shz
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    ماشین بدی نیست…ولی من کلا از ماشینای کره ای خوشم نمیاد

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل @@سرباز وطن@@
    @@سرباز وطن@@
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    درود به همگی. من عاشق خودروهای کره ای بودم و خواهم بود.بعضی ها چشم پیشرفت خودروهای کره ای رو ندارن. انگار آشغال سازهای ایرانی و چینی خیلی سرتر از خودروسازی کره هست.اونا بعد از ۳۰ سال به کجا رسیدن و ما بعد از ۳۰ سال به کجا رسیدیم.متنفر از خودروهای اسباب بازی شکل چینی و آشغالهای ایرانی. سپاس

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    کم کم توی هر زمینه ای داره پیشرفت می کنه.

    پاسخ
  8. Amir
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    هر کی میگه ماشینای کره ای بده احتمالا سوار پراید یا پژو 405 میشه
    اگه ماشین کره ای آشغاله ماشین ایرانی چیه؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. امیر سابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      به عقدیه همین پراید سوارا که میگن کره ای فلانه همون پرایدشون از بنز و لکسوس هم براشون جلو هست ( از قدیم خوب گفتن خلایق هر چه لایق)

      پاسخ
  9. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    متاسفانه و باز هم متاسفانه بسیاری از دوستانی که اینجا نظر میگذارند،اولین اصل که رعایت ادب هست رو فراموش میکنند و یاد نمیگیرند که نظر هر شخصی برای خودش محترم هست .
    کاش مودب تر با هم صحبت میکردیم و سره اظهار نظر در مورد یک برند به هم توهین نکنیم.

    پاسخ
  10. محمد . ک
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خودمون میخوایم ک اینجور باشیم مگه اون مسئولایی ک اون بالان از فضا اومدن نه بابا از بین خود مان وقتی خودمون تو هر کاری از سر و تهش میزنیم و ازش میدزدیم اونوقت دیگه گلایه چیه از خودمون باید شروع کنیم تا همه رو درست کنیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.