تجربه و آزمایشچشم اندازمزداهیوندای

مزدا 2 بخریم یا هیوندای i20 ؟!

اکثر افراد در قبال چنین سوالی که با حدود ۴۰ میلیون تومان، مزدا ۲ بخریم یا هیوندای i20 ؟! بلافاصله می‌گویند هیچ‌کدام! که البته حق هم دارند . . .

Mazda 2 vs. Hyundai i20

اما اگر چرخ روزگار چرخید و دست برقضا شما نیز در دو راهی انتخاب یکی از این خودروها ماندید، پیشنهاد می‌کنیم متن زیر را حداقل برای یکبار بخوانید! این متن چکیده مقاله‌ای است که در شماره ۲۵۶ هفته‌نامه دنیای خودرو به نویسندگی آقای عمادالدین جعفری منتشر شده است . . .

Mazda 2 vs. Hyundai i20

**** مــزدا ۲  در ایــران  ****

مزدا ۲ درحال حاضر قیمت بالایی دارد، قیمتی که به هیچ وجه مناسب چنین خودرویی نیست. قرار بود این خودرو با قیمتی درحدود ۲۶ میلیون تومان راهی بازار شود که اگر اینگونه می‌شد موفقیت بیشتری برای آن رقم می‌خورد اما نشد و درحال حاضر این خودرو در حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

Mazda 2

مزدا ۲ دارای چهره‌ای زیبا و ابعادی کوچک است. این خودرو از موتوری به حجم ۱۴۹۸ سی‌سی بهره می‌برد؛ موتوری که قادر به تولیدی ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت است و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. گیربکس قرار گرفته بر روی این خودرو از نوع چهار سرعته اتوماتیک است.

Mazda 2
Mazda 2

مزدا ۲ قادر است در مدت زمان ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ برسد و تا ۱۷۵ کیلومتر برساعت نیز سرعت می‌گیرد. مزدا ۲ یک خودروی کم‌مصرف و اقتصادی است و در سیکل ترکیبی حدود ۷.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند.

Mazda 2

این ژاپنی کوچک در داخل کابین از طراحی خوبی برخوردار بوده و برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیست. البته نباید صندلی‌ها راحت این خودرو را فراموش کرد. این درحالی‌ است که به دلیل ابعاد کوچک بدنه، فضای بار هم مناسب نبوده و انتضار زیادی از آن نمی‌رود.

Mazda 2
Mazda 2

مزدا ۲ همانند دیگر محصولات شرکت مزدا، از هندلینگی بالا و فرمان‌پذیری مناسبی بهره می‌برد و تمامی این مولفه‌ها سبب شده که سواری این خودروی کوچک، جذاب‌تر به نظر برسد.

Mazda 2

مزدا ۲ امکانات کاملا معمولی دارد که برای یک خودروی بالای ۳۵ میلیون تومان مناسب نیست. این امکانات محدود به دو عدد ایربگ، ترمز ABS به همراه EBD، دکمه های کنترلی روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو MP3/ CD تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، مه‌شکن جلو و عقب و همچنین با قابلیت تنظیم نور چراغ‌های جلو است.

Mazda 2

****  هیــوندای i20 در ایــران  ****

هیوندای i20 دومین هاچ‌بک از محصولات شرکت هیوندای در بازار ایران است که بعد از حضور نسبتا موفق i30 در بازار، i20 نیز راهی بازار شد؛ خودرویی که برای رقابت با کوچک‌های دیگری مانند مزدا ۲ و تویوتا یاریس به بازار فرستاده شد.

Hyundai i20

این خودرو در میان گروه رقابتی خود از همه پرقدرت‌تر بوده درحالیکه قیمت آن حتی از یاریس هم ارزان‌تر است! هرچند که قیمت این خودرو نیز مناسب نبوده اما به نسبت دو خودروی دیگر معقولانه‌تر است.

این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری به بازار عرضه شده و در میان انبوه موتورهای ۱.۲ و ۱.۴ و ۱.۶ لیتری بنزینی، ۱.۴ و ۱.۶ لیتری دیزل که در بازارهای جهانی در دسترس است، قوی‌ترین موتور یعنی نمونه ۱.۶ لیتری برای بازار ایران درنظر گرفته شده است.

Hyundai i20

هیوندای i20 در کشورهای ترکیه، هند و چین نیز تولید می‌شود. گیربکس‌های در نظر گرفته شده شامل شش و پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک است که این خودرو با گیربکس چهارسرعته اتوامتیک راهی بازار داخلی شده است.

Hyundai i20

موتور ۱۶۰۰سی‌سی i20 می‌تواند ۱۲۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند که نوید یک موتور پربازده را می‌دهد؛ موتوری که ۲۲ اسب‌بخار بیشتر از مزدا ۲ قدرت دارد. هیوندای i20 همچنین می‌تواند به سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت نیز برسد. این خودرو در مدت زمان ۱۱.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ می‌رسد که نشان از شتاب نه چندان بالای این کره‌ای کوچک است.

Hyundai i20

وزن خالص هیوندای ۱۲۰ در حدود ۱۱۱۵ کیلوگرم است که در مقایسه با همکلاسانش، از وزن بیشتری برخوردار است. همین وزن زیاد باعث شده که در شتابگیری‌های اولیه به رغم قدرت بالای موتور، نتواند آن طور که باید موفق ظاهر شود.

مصرف سوخت هیوندای i20 در سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این درحالیست که در جاده‌ها ۵.۴ لیتر و در مسافت‌های شهری ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند. البته این اعداد و ارقام در شرایط جوی استاندارد است. اما به هرحال با مخزن سوختی که ۴۵ لیتر حجم دارد متناسب است.

Hyundai i20

هیوندای i20 طراحی شبیه به برادر بزرگتر خود یعنی i30 دارد. در نمای جلو هیوندای i20 از جلوپنجره‌ای بسیار شبیه به i30 و چراغ‌هایی که بی‌شباهت با آن نیستند بهره می‌برد. اما در قسمت عقب چراغ‌های متفاوت با آنچه در i30 می‌بینیم، نمای عقب را تا حدودی شبیه به تویوتا یاریس می‌کند.

Hyundai i20

هیوندای i20 در کابین نیز طرحی زیبا را به خود می‌بیند. جنس مواد بکار رفته در این خودروی کوچک متوسط است. هیوندای i20 توانسته از موسسه ایمنی اروپا EuroNCAP پنج ستاره در تست تصادف بدست آورد که برای این خودرو آن هم در این کلاس، امتیاز بالایی محسوب می‌شود و قطعا در فروش آن در بازارهای جهانی نیز تاثیر خواهد داشت.

Hyundai i20

هیوندای i20 از امکانات زیادی بهره می‌برد که می‌توان به شش عدد ایربگ، ترمز جلو و عقب دیسکی با ABS ، ریموت کنترل و دزدگیر، ایموبلایزر،فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم دستی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو CD و چنچر شش خشابی با شش اسپیکر و قابلیت پخش MP3 و iPod و اتصال AUX و USB، پشت‌سری‌های فعال هنگام تصادف، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، ، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سانروف، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌هامه‌شکن جلو و عقب، سنسور پارک، سنسور باران، برف پاک‌کن اتوماتیک، کروز کنترل، نمایشگر میزان باد تایرها، محفظه خنک نگه‌دارنده و رینگ‌های آلومینیومی اسپرت اشاره داشت. این خودرو در حال حاضر در بازار قیمتی در حدود ۴۱ میلیون تومان دارد که اصلا مناسب آن نیست.

Hyundai i20

***  جـمع بنــــدی  ***

این دو خودرو هر دو برای رانندگی شهری مناسب هستند هرچند که در جاده‌ها نیز می‌توان روی راحتی و سواری آن‌ها حساب بازکرد. اما با توجه به ابعاد کوچکشان، پرداخت چنین هزینه‌ای برای آنها منطقی نیست.

Mazda 2

مزدا ۲  از موتوری ضعیف‌تر با مصرف سوختی پایین‌تر و البته با استهلاک کم، یک خیرد نسبتا اقتصادی است (صرف نظر از قیمت). هویندای i20 نیز با توجه به موتور قوی‌تر و امکانات ببشتر انتخاب مناسبی است هرچند که همانند مزدا ۲ کم مصرف نیست اما ابعاد آن بزرگتر از مزدا ۲ بوده و سرنشینان راحت‌تر خواهند بود.

Hyundai i20

ناگفته نماند که هر دو خودرو در بازار دست‌دوم‌ها با افت قیمتی زیاد به فروش می‌رسند و از این نظر خودرویی موفق به نظر نمی‌آیند.

سایر مشخصات هیوندای i20 (برگرفته از بروشور نمایندگی آسان‌موتور)
سایر مشخصات مزدا ۲ (برگرفته از وب‌سایت گروه بهمن)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. admin

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با احترام به تمام دارندگان این دوتا ماشین، به شخصه یک 206 که یه ماشینه کاملا معمولی هست رو به این دو ماشین ترجیح میدم. واقعا 40 میلیون تومن برای این دو ماشین یه رقم بینهایت نامنصفانه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      اگه 40 میلیون باشه که خیلی عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. عطا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کاملا با ادمین موافقم. آخه کی میاد 40 تومن بده واسه این دو تا فسقلی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممدوتال

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به نظر من هم 40 میلیون برای این ماشین زیاده، گرچه هر دو این ماشین ها از نظر کیفی جایگاه بسیار خوبی دارن ولی فقط وفقط به یه دلیل میشه اون رو توجیه کرد و اون هم داشتن یه هاچ بک متفاوت و به روز در بین ماشین هایی مثل 206، پراید و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من هم این دو ماشین بالای 22 تومن نمیارزن.اونم فقط واسیه خانما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    من پارال بود که میخواستم مزدا 2 بخرم اونموقع 29 ملیون بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر من این دوتا ماشین در حد پژو 207 باشند . تازه تو ایران هم شاید پژو 207 بهتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا 2

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کی میگه 207 بهتره ؟ من خودم پارسال یه 207 داشتم. اشغال به تمام معنا بود چون این 207 واقعی نیست… الانم یه مزدا 2 دارم و از اینکه 207 با مزدا 2 مقایسه میشه خندم میگیره چون لذت رانندگیو با مزدا فهمیدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    درسته که قیمت این 2 خودرو واقعی نیست ولی مگه 206 15 میلیون اونم با لوازم چینی مناسب هست یا این مدل قلابی 206+ که از بیسوادی برخی مردم دارن میندازن به اسم 207 بالای 25 میلیون قیمتشه مگه میرزه !!! پراید که مجانی هم نمیرزه چون خطر جانی داره آدم !! نمیدونم بعضی دوستان محصول معتبری مثل مزدا2 یا هیوندای 20 رو با پراید مقایسه میکنند خنده داره در کل هر جفت این ماشینها خودروهایی بسیار با گیفیت هستند مخصوصا مزدا2 که تائید شده هست در اروپا جالبه اینو بدونید قیمت مزدا 2 در آلمان و سوئد و همین ترکیه 36 میلیون هست به سایت مزدا در این کشورها برید متوجه میشید این که قیمت ماشین واسه ما ایرانیها بالاست درآمد پائین مردم هست و ثروت دست یک سری آدم دلال هست که هر کاری بخوان میکنند خلاصه یکم با فکر نظر بدیم پراید و 206 این آشغال ماشین ها رو با محصولات معتبر مزدا و هیونای مقایسه نکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      علی آقا اظلاعاتت خیلی پایینه! لطفا کمی مطالعه و تحقیق کن. یعنی بیچاره تر از ایرانی هم پیدا میشه که 36 میلیون بابت این ماشینا پول بده؟؟؟؟؟؟؟؟/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        چشم حتما من همیشه تحقیق میکنم هیچ وقت از رو جو نظر نمیدم کاشکی میگفتید شما که اطلاعات بالایی دارید چی هست اطلاعاتتون مخالفت کردن که اطلاعات نیست وقتی ایرانی واسه 206 18 میلیون واسه پراید 10 میلیون یک خودرو face Lift شده رو به اسم 207 27 میلیون میفروشن اونوقت انتظار داری مزدا 2 یا هیوندای بشه 15 میلیون بله وقتی اون محصولات تقلبی اونقدره اینم این هست قیمت کف این 2 خودرو زیر 30 میلیون هیچ جا دنیا نیست تو ایران درد جای دیگست !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. m.alizadeh

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این دوستمون علی اقا ظاهرا یه چیزیش میشه کدوم اسکل داهاتیی میره مزدا2 یا ای20 تو المان که خود کشورش خداست تو ماشین 36 میلیون بخره ظاهرا به نرخ دلار ازاد و با احتساب گمرکی ایران حساب کرده چون اخرین قیمت ای20 تو سایت خود هیوندا یا همین گمرک خودمون8400 دلار و مزدا2 هم 8900 دلاره نمیدونم چطوری به این رقم رسیده فکر کنم ایشون فامیل وزیر صنعت و معدن که میگه ماشینا6 درصد گرون شده مثلا ماکسیما 200 میلیون بوده که 6درصدش میشه 14 میلیون!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. pouyan

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کسی در کیفیت این ماشینا شکی نداره ولی آخه 40 تومن!!!! خوب مگان 2000 بخری که بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدمت آقای علیزاده عزیز عرض کنم نه من فامیل کسی نیستم ولی از رو جو گیری هم نظر نمیدم از دید ایرانی گری هم به مردم اروپا نگاه نکنیم اونجا مردم بسته به نیازشون میرن ماشین انتخاب میکنن اونجا کسی نمیاد از مزدا2 انتظار آپشنهای پورشه رو داشته باشه چرا کروز کنترل نراره چرا و چرا … بله آلمانا خدان ولی بسته به درامدش ماشین انتخاب میکنه یکی میتونه مزدا2 رو میگیره چون هم نیازش و رفع میکنه از همرده آلمانیش مثلا فولکس پولو یا گلف یا کورسا ارزونتر !! پس از جانب اونها حرف نزنیم اسکلن و فقط ما میفهمیم نه دید مردم اروپا به خودرو مثل ما ایرانیها نیست اونا نمیان مگان یا ماکسیمارو با مزدا2 یا ا20 مقایسه کنند منم قیمت بینلمللی این ماشین و گفتم خودم بودم و دیدم اینم از رو جو گیری ملت ماست که ماکسیمای از رده خارج 60 میلیون میشه استقبال از یک ماشین پر مصرف تعریفهای بیمنطق همه باعث شده بازار این ماشین رونق بگیره کمپانی […] هم میبینه خیلی معذرت میخوام وقتی خوب راه میدن چرا پالون نکنن سوار نشن !!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. جمال

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    واقعا که 40 میلیون/
    همین زانتیا با اون ماکسیمای 60 میلیونی کم نمیاره چه برسه به این دو تا فسقلی اونم 40 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان.
    پیرو فرمایش جناب علیزاده باید بگم که این دو خودرو و کلا خودروهای وارداتی ماشینهایی هستند که در بازارهای جهانی مشتری پسند نیستد.با مقایسه ای خودمون می تونیم انجام بدیم متوجه می شیم که تعدد خودروهای بی کیفیت فرانسوی در ایران بسیار پر رونق تر از خودروهای با کیفیت سوئدی یا ایتالیایی است.
    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. pouyan

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    قیمت مزدا 2 در بازار جهانی $14,530 با دلار 1.226 (به این شرکت ها دلار دولتی تعلق میگیره)میشه 17.8میلیون با 90% گمرک میشه 33.8 ولی اینا چون توسط گروه بهمن مونتاژ میشه به صورت CKD میاد پس 64% گمرک تعلق میگیره و قیمتشم از $14,530 کمتر میشه واحتمالا با هزینه های ترخیص،انبار، مونتاژ و مالیت باز هم از 30 تومن پایینتر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. pouyan

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اطلاعات قیمتو از این سایت دیدمhttp://www.leftlanenews.com/new-car-buying/mazda/mazda2/# حالا شاید این قیمته دنده معمولیش باش ولی بازم 40 تومن نمیشه قیمتش به خاطر دلال بازی رفته بالا و اینکه تولیدش کمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Hesam

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام.به نظر من که اگه کسی پولشو داشته باشه خیلی هم می ارزه. مخصوصا i20.من تجربه سوار شدنشو دارم.به نطر من عالیه به خصوص برای افراد مجرد.کیفیت این ماشین های هیوندای همان طور که میدونید عالیه.پس چرا وقتی کسی میتونه،نخره.مخصوصا برای کسانی که عاشق ماشین هاچ بک هستند.در ضمن این ماشین ها افزایش قیمت کاذبی داشته اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      برا شما سرمایه دارا که همه چیو فقط برا خودتون می خواین معلومه که چیزی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. طاها

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یعنی جدا هیوندای کوپه با موتور 2700 توربو با اینکه دیگه نوش نیست اما به اینا نمی ارزه؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من i20 داشتم الانم مزدا 3 دارم.i20 به مزدا 2 سره از همه لحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. مرتضی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشخضال ذکر شده بر روی i20 های وادراتی ایران وجود ندارد:
    1) کروز کنترل
    2) پشت‌سری‌های فعال هنگام تصادف
    3) سنسور پارک
    4) سنسور باران

    من خودم i20 دارم و با انتخابهای موجود خیلی راضیم
    از 206 ، 207 و مزدا 2 یک کلاس بالاتره و از مگان هر سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    من جفت این 2 خودرو رو برسی کردم i20 از نظر Option نسبت به مزدا 2 سرتر هست مانند همه خودرو های کره ای ولی شتاب مزدا2 کیفیت نرمی ایزوله بودن داخل آن از نظر صدا و کفیت موتور آن از i20 خیلی بالاتر هست بخصوص گیربکس اتوماتیک مزدا 2 واقعا عالی هت اگر باهاش رانندگی کنید کاملا متوجه میشید در کل از نظر فنی و استهلاک کم مزدا2 خیلی بالاتر از I20 هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. خسته

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به این قیمتا دزدی تو روز روشن نشه گفت چی باید گفت؟
    ایشالا همه دوستان می دونن با 40 تومن میشه پورشه سوار شد؟
    […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    جالبه بعضی ها دم از اطلاعات بالا میزنن و میگن مزدا 2 هم رده خودروهای فولکس گلف و پولوست و چون قیمتش پایین تر از اونهاست معیار انتخاب اروپایی هاست! یک سری به سایت مزدا بزنید بعد بگویید تو دنیا 36 میلیون تومان به فروش میرسه! به هر حال من 1 چرخ مگان 2000 رو از لحاظ ظاهر،کلاس،ایمنی،راحتی و پرستیژ اجتماعی با مزدا 2 یا i20 عوض نمیکنم.میدونم هم کلاس نیستند اما هم قیمتند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آقای محمد آقا ببخشید شما که اینقدر آگاه هستید اگه مزدا2 و I20 تو کلاس فولکس گلف و اپل کورسا و کیا سول و یا فولکس پولو نیست تو چه کلاسی هست ؟ نکنه تو رده مگان2000 هست ؟؟؟ در مورد سایر نظرات هم چیزی نگم بهتره چون قبلا تفاوت انتخاب خودرو در اروپا و ایران و گفتم اینم دلیلی بر اثبات اون حرفام به همین دلایله که ماکسیما تو ایران میشه 60 میلیون !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا د

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (513 ديدگاه)

      ببخشید علی آقا ولی گلف پا پولو توی یه کلاس نیستن
      همونجوری که i20 با i30 توی یه کلاس نیستن
      همونجوری که 207 با 307 توی یه کلاس نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. بابک

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با این پول به نظر شما چی بخریم؟
    best buy??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا د

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (513 ديدگاه)

      مگان 2000
      یا مزدا 3 کارکرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. بابک

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اولین جواب از خودم:
    مگان 2000
    شوالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا د

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (513 ديدگاه)

      البته دوست عزیز MG هم محصول خوبیه اما به گمونم قیمتش خیلی بالاتر از 40 رفته
      اگه MG الان 40 باشه میشه گفت یکی از بهترین انتخاب هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. مهرداد-اصفهان

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پارسال اواسط سال لکسز Ls460 فروخته میشد به 199 تومن.الان شده 299 تومن!!! پارسال هیوندای سنتینال 136 بود اصفهان الان شده 190-200 تو بازار. کسی گفت چرا؟! من خودم گل مدل 84 دارم ولی تو خوابم نمیبینم بتونم مزدا2 یا ای 20 بخرم.مخلص بچه های سایت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آقا مهرداد حرفاتون درسته همه چیز 3 برابر شده ولی حقوق درآمده مردم هیچ واسه همین قدرت خرید مردم پائین امده !!! ماشین خیلی خوبی هم دارید ایشاالاه میخرید ولی گل خودرویی خوب هست که چون سطح اون از خودرو سازهای ما بالاتر بود جمع شد الان جش چه شاهکارایی تولید میشه !!!! لیفان !! لوبو !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سالار

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به دوستانی که میگن این ماشین ها نمی ارزن پیشنهاد می کنم 207 بخرن 27 میلیون و سیصد هزار تومن! اگه گرون تر نشده باشه… موفق هم باشند انشالاه.

    مسأله قیمت این ماشین ها ی خاص نیست کلآ قیمت ها بالاست حالا بعضی ها که میگن این دوتا ماشین یا فلان ماشین نمی ارزن… کمی از کوته بینیه اون هاست!

    در ضمن ماشین های فرانسوی سرطان هستند از خیلی جهات، از هر مکانیکی خواستید بپرسید، من مگان 2000 اتومات داشتم بی چارم کرد، فقط ماشین های ژاپنی و کره ایی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در مورد ماشینهای کره ای و ژاپنی باهات موافقم . در مورد کوته نظری نه !!
      فهمیدن این موضوع کار سختی نیست که 40 میلیون تو مملکت ما برای اکثریت افراد سرمایه گل زندگیشونه و اگه تعجب میکنن که چرا اینهمه پول باید بدن همچین ماشینی اصلا کوته نطری نیست …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. سالار

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در ضمن من با علی کاملآ موافقم، ما هنوز خودرو برامون یه پدیده شناخته شده نیست نه طرز استفاده در خیابون نه طرز نگاه موقع خرید، کافیه یه ماشین برای فروش بذارید و سوال های مردم رو در مورد ماشینتون بشنوید…

    واقعیت کمی تلخه ولی کمک میکنه اگه بهمون بر نخوره و بهتر بشیم، ما یک سری عقب مونده ایم با وسایل مدرن و غرور کاذب و توهم اینکه همه چیز رو در مورد همه چیز می دونیم!
    عـــین فامیل دور تو کلاه قرمزی D:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آقا سالار واقعا از این درک بالات بسیار خوشحالم بلاخره یکی حرف مارو فهمید هنوز کلاس بندی خودروهارو نمیدونن نمیدونن از خودرویی که میخوان چه انتظارایی دارن اونوقت مزدا2 یا هیوندایی رو با مگان مفایسه میکنند خلاصه حرف زیاده بازم میرسی و ممنون که اینقدر با دانش و آگاهی نظر میدید نه از رو جوگیری !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فرشید

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا مهرداد از اصفهان شما همون گل رو بچسب بیخیاله بقیه داداش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا