تجربه و آزمایشچشم اندازمزداهیوندای

مزدا 2 بخریم یا هیوندای i20 ؟!

اکثر افراد در قبال چنین سوالی که با حدود ۴۰ میلیون تومان، مزدا ۲ بخریم یا هیوندای i20 ؟! بلافاصله می‌گویند هیچ‌کدام! که البته حق هم دارند . . .

Mazda 2 vs. Hyundai i20

اما اگر چرخ روزگار چرخید و دست برقضا شما نیز در دو راهی انتخاب یکی از این خودروها ماندید، پیشنهاد می‌کنیم متن زیر را حداقل برای یکبار بخوانید! این متن چکیده مقاله‌ای است که در شماره ۲۵۶ هفته‌نامه دنیای خودرو به نویسندگی آقای عمادالدین جعفری منتشر شده است . . .

Mazda 2 vs. Hyundai i20

**** مــزدا ۲  در ایــران  ****

مزدا ۲ درحال حاضر قیمت بالایی دارد، قیمتی که به هیچ وجه مناسب چنین خودرویی نیست. قرار بود این خودرو با قیمتی درحدود ۲۶ میلیون تومان راهی بازار شود که اگر اینگونه می‌شد موفقیت بیشتری برای آن رقم می‌خورد اما نشد و درحال حاضر این خودرو در حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

Mazda 2

مزدا ۲ دارای چهره‌ای زیبا و ابعادی کوچک است. این خودرو از موتوری به حجم ۱۴۹۸ سی‌سی بهره می‌برد؛ موتوری که قادر به تولیدی ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت است و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. گیربکس قرار گرفته بر روی این خودرو از نوع چهار سرعته اتوماتیک است.

Mazda 2
Mazda 2

مزدا ۲ قادر است در مدت زمان ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ برسد و تا ۱۷۵ کیلومتر برساعت نیز سرعت می‌گیرد. مزدا ۲ یک خودروی کم‌مصرف و اقتصادی است و در سیکل ترکیبی حدود ۷.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند.

Mazda 2

این ژاپنی کوچک در داخل کابین از طراحی خوبی برخوردار بوده و برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیست. البته نباید صندلی‌ها راحت این خودرو را فراموش کرد. این درحالی‌ است که به دلیل ابعاد کوچک بدنه، فضای بار هم مناسب نبوده و انتضار زیادی از آن نمی‌رود.

Mazda 2
Mazda 2

مزدا ۲ همانند دیگر محصولات شرکت مزدا، از هندلینگی بالا و فرمان‌پذیری مناسبی بهره می‌برد و تمامی این مولفه‌ها سبب شده که سواری این خودروی کوچک، جذاب‌تر به نظر برسد.

Mazda 2

مزدا ۲ امکانات کاملا معمولی دارد که برای یک خودروی بالای ۳۵ میلیون تومان مناسب نیست. این امکانات محدود به دو عدد ایربگ، ترمز ABS به همراه EBD، دکمه های کنترلی روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو MP3/ CD تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، مه‌شکن جلو و عقب و همچنین با قابلیت تنظیم نور چراغ‌های جلو است.

Mazda 2

****  هیــوندای i20 در ایــران  ****

هیوندای i20 دومین هاچ‌بک از محصولات شرکت هیوندای در بازار ایران است که بعد از حضور نسبتا موفق i30 در بازار، i20 نیز راهی بازار شد؛ خودرویی که برای رقابت با کوچک‌های دیگری مانند مزدا ۲ و تویوتا یاریس به بازار فرستاده شد.

Hyundai i20

این خودرو در میان گروه رقابتی خود از همه پرقدرت‌تر بوده درحالیکه قیمت آن حتی از یاریس هم ارزان‌تر است! هرچند که قیمت این خودرو نیز مناسب نبوده اما به نسبت دو خودروی دیگر معقولانه‌تر است.

این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری به بازار عرضه شده و در میان انبوه موتورهای ۱.۲ و ۱.۴ و ۱.۶ لیتری بنزینی، ۱.۴ و ۱.۶ لیتری دیزل که در بازارهای جهانی در دسترس است، قوی‌ترین موتور یعنی نمونه ۱.۶ لیتری برای بازار ایران درنظر گرفته شده است.

Hyundai i20

هیوندای i20 در کشورهای ترکیه، هند و چین نیز تولید می‌شود. گیربکس‌های در نظر گرفته شده شامل شش و پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک است که این خودرو با گیربکس چهارسرعته اتوامتیک راهی بازار داخلی شده است.

Hyundai i20

موتور ۱۶۰۰سی‌سی i20 می‌تواند ۱۲۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند که نوید یک موتور پربازده را می‌دهد؛ موتوری که ۲۲ اسب‌بخار بیشتر از مزدا ۲ قدرت دارد. هیوندای i20 همچنین می‌تواند به سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت نیز برسد. این خودرو در مدت زمان ۱۱.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ می‌رسد که نشان از شتاب نه چندان بالای این کره‌ای کوچک است.

Hyundai i20

وزن خالص هیوندای ۱۲۰ در حدود ۱۱۱۵ کیلوگرم است که در مقایسه با همکلاسانش، از وزن بیشتری برخوردار است. همین وزن زیاد باعث شده که در شتابگیری‌های اولیه به رغم قدرت بالای موتور، نتواند آن طور که باید موفق ظاهر شود.

مصرف سوخت هیوندای i20 در سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این درحالیست که در جاده‌ها ۵.۴ لیتر و در مسافت‌های شهری ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند. البته این اعداد و ارقام در شرایط جوی استاندارد است. اما به هرحال با مخزن سوختی که ۴۵ لیتر حجم دارد متناسب است.

Hyundai i20

هیوندای i20 طراحی شبیه به برادر بزرگتر خود یعنی i30 دارد. در نمای جلو هیوندای i20 از جلوپنجره‌ای بسیار شبیه به i30 و چراغ‌هایی که بی‌شباهت با آن نیستند بهره می‌برد. اما در قسمت عقب چراغ‌های متفاوت با آنچه در i30 می‌بینیم، نمای عقب را تا حدودی شبیه به تویوتا یاریس می‌کند.

Hyundai i20

هیوندای i20 در کابین نیز طرحی زیبا را به خود می‌بیند. جنس مواد بکار رفته در این خودروی کوچک متوسط است. هیوندای i20 توانسته از موسسه ایمنی اروپا EuroNCAP پنج ستاره در تست تصادف بدست آورد که برای این خودرو آن هم در این کلاس، امتیاز بالایی محسوب می‌شود و قطعا در فروش آن در بازارهای جهانی نیز تاثیر خواهد داشت.

Hyundai i20

هیوندای i20 از امکانات زیادی بهره می‌برد که می‌توان به شش عدد ایربگ، ترمز جلو و عقب دیسکی با ABS ، ریموت کنترل و دزدگیر، ایموبلایزر،فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم دستی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو CD و چنچر شش خشابی با شش اسپیکر و قابلیت پخش MP3 و iPod و اتصال AUX و USB، پشت‌سری‌های فعال هنگام تصادف، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، ، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سانروف، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌هامه‌شکن جلو و عقب، سنسور پارک، سنسور باران، برف پاک‌کن اتوماتیک، کروز کنترل، نمایشگر میزان باد تایرها، محفظه خنک نگه‌دارنده و رینگ‌های آلومینیومی اسپرت اشاره داشت. این خودرو در حال حاضر در بازار قیمتی در حدود ۴۱ میلیون تومان دارد که اصلا مناسب آن نیست.

Hyundai i20

***  جـمع بنــــدی  ***

این دو خودرو هر دو برای رانندگی شهری مناسب هستند هرچند که در جاده‌ها نیز می‌توان روی راحتی و سواری آن‌ها حساب بازکرد. اما با توجه به ابعاد کوچکشان، پرداخت چنین هزینه‌ای برای آنها منطقی نیست.

Mazda 2

مزدا ۲  از موتوری ضعیف‌تر با مصرف سوختی پایین‌تر و البته با استهلاک کم، یک خیرد نسبتا اقتصادی است (صرف نظر از قیمت). هویندای i20 نیز با توجه به موتور قوی‌تر و امکانات ببشتر انتخاب مناسبی است هرچند که همانند مزدا ۲ کم مصرف نیست اما ابعاد آن بزرگتر از مزدا ۲ بوده و سرنشینان راحت‌تر خواهند بود.

Hyundai i20

ناگفته نماند که هر دو خودرو در بازار دست‌دوم‌ها با افت قیمتی زیاد به فروش می‌رسند و از این نظر خودرویی موفق به نظر نمی‌آیند.

سایر مشخصات هیوندای i20 (برگرفته از بروشور نمایندگی آسان‌موتور)
سایر مشخصات مزدا ۲ (برگرفته از وب‌سایت گروه بهمن)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسئله سر این که کدوم ماشین سر تره نیست. وقتی قیمت ها غیر واقعی باشه این مقایسه های بی جا پیش میاد. کسی رو به خاطرش سرزنش نکنید.بله این ماشین اگر قیمت واقعی خودش رو داشت اگر ایران خودرو از 206 دل میکند نه این کهچراغاش رو عوض کنه این دو تا ماشین هم قیمت و جایگاه خودشونو پیدا میکردن اگر تعرفه گمرک ایران برای حمایت از آشغال های سایپا و ایران خودرو انقدر بالا نبود نه تنها کسی به سراغ مگان یا ماکسیما نمی رفت. مخصوصا تو نسل جوون.
    من خودم یه مگان هاچ بک جی تی دارم و میتونم بگم مدل سدان این ماشین آبروی این هاچ بک رو برده. سرترین هاچ بک تا سقف 40میلیون تومنه.البته کمم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. M

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کسایی که میگید ماشین های کره ای به کیفیت زابونی نمی رسه همین هیوندای i30 . i20 و جنسیس سدان یکی از پر فروشترین برندها در امریکا کانادا و انگلستان بوده وهست کسانی که اطلا عات ندارن نظر ندن و اینکه شرکت هیوندای رو یکی از کم مصرف ترین برندها بعد از اودی
    معرفی خاهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      ,دوستان عزیزی که میگن هیوندای فروش بالایی تو امریکا و کانادا و انگلستان داشته عرض کنم که دوستان برای این که کمپانی هایی مثل هیوندای و تویوتا و مزدا و کیا و… بخواند توی بازار های اونجا موفق باشند باید فاکتورهای بسیار بیشتری را مد نظر قرار بدن از جمله کیفیت بسیار بالای مواد مورد استفاده آپشن های زیاد خدمات پس از فروش بسیار بالا قیمت مطلوب و… که از آنجایی که حتی کمپانی هیوندای ایران ما را تحریم میکنه و حتی حاضر نیست توی این شرایط بد اقتصادی در قبال خودرویی که میفروشه پول نقد دریافت کنه با این که میدونه توی ایران به راحتی میتونه بدون در نظر گرفتن فاکتورهایی که توی بازارهای امریکا و انگلستان ماشین بفروشه اما باز هم نمیفروشه…. پس ما هم باید اینا بدونیم که بازارهای آسیایی خیلی فرق با بازارهای اویرو و امریکا دارند. حتما در اونجا کیفیت محصولات به مراتب بالاتر و قیمت ها پایین تر از بازار های داخلی هست. و رقابت واقعا بالا است.پس چون بازار بسیار رقابتی است این کمپانی ها هم مجبورند که با کیفیت بالا و قیمتهای پایین رقابت کنند و اینجا است که مردم بیشترین بهره را میبرند. اما در ایران چون رقابتی وجود نداره و کمپانی هایی چون ایران خودرو و سایپا رعایت اصل میخوای بخواه نمیخوای باز هم بخواه را رعایت میکنند این وسط دولت محترم بیشترین سود را میبرد و ما مردم بدون تنوع و زیبایی و کیفیت و … سوار بر این ماشینها میشیم چون ما مجبوریم استقبال کنیم از محصولاتشون و چون پول بیشتری نمیتونیم پرداخت کنیم میخریم. در آخر جمع بندی را به شما میسپارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اویرو گفتنت منو کشته. بابا خارجی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. reza

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اونایی که زانتیا و پژوی گاری رو باخودروهایی با کیفیت و ایمنی مثل هیوندای یا مزدا رو مقیایسه میکنند
    واقعا جک میگن کجای دنیا غیر از ایران ماشینهای سی ساله پیشو سوار میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sandy

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بین هیوندا کوپه ، مزدا 2 ، تویوتا یاریس هاچ بک 2012 ، هیوندا آی 20 کدوم بهتره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با توجه به قیمت و سواری و برند فکر کنم مزدا 2

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. شهرام

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام چون خودم بی ام و دارم برای داخل شهر یک هاچ بک مثل این دو تا عالیه برام چون کلاس راحتی امنیت و اتومات -و کوچک بودن برای پارک بهتر برای مناسبه .بنظر من i20 بهتره با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. saeid

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مزدا 2 را بایستی با i30 مقایسه کرد نه i20. فوق العاده زیبا, کم مصرف و مطمئن است. من هر دو خودرو را تجربه کردم و مزدا 2 نسبت به قیمتش فوق العاده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      منم مزدا2 رو امتحان کردم واقعا عالی هست نرم بی صدا با شتاب خوب و ظاهر بسیار جذاب تنها ایراد چرخها هست که به ظاهر ماشین نمیاد باید سریع رینگ انداخت نکته خیلی جذاب صدای فوق العاده موتورش هست موقع شتاب گیری.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. محسن

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت خودروهای وارداتی بلاخره کی ثابت می شه تا بخریم مگه طلاس هی میکشه پایین و بالا؟خودروسازان داخلی تا کی میخوان تیپ های مختلف پژو و پراید رو بدن مردم.بابا همین قیمت وارداتی ها رو بذارن گمرک خودروی داخلی رم می دیم حداقل مثل اونا بسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسن

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام! وجود دو عدد گیج (نشانگر) روغن در مزدا2 دنده اتوماتیک برای چیست؟ چه نیازی به اطلاع از وضعیت روغن گیربکس هست که براش گیج گذاشتند؟ شماره های (26 و 60) روی گیج گیربکس چیست؟ آیا روغن گیربکس این ماشین مخصوص است یا نوعی واسگازین؟ در صورت برام ایمیل کنید. ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عمار

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    ماشینهای خوبیه اما با این قیمت اصلا نمی ارزه-اگه من باشم با این پول یک سوناتای دست دوم یا یه مزدا3 دست دوم میخرم – در کل اگه من باشم تو این وضعیت شکننده قیمتها یه مدت صبر میکنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Parirokh Hashemi

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آدرس این وبسایت را دوستی به من داد . چرا که من دنبال یک جیپ ترجیحا و چنانچه جیپ مورد نظر را پیدا نکنم یک ماشین شاسی بلند حدود 40 50 میلیون هستم . کسی میتونه کمکی منه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. هانی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    در واقع من نظری ندارم اما میخواهم با شما مشورت کنم خواهش میکنم الکی نظر ندهید و با استدلال و منطقی نظر بدهید
    من یک جنسیس دارم, رانندگی با آن به من احساس خوبی میدهد خصوصا” در جاده و سفر به بیرون شهر, از آنجا که در شهر به راحتی نمیتوان از آن استفاده کرد چه از لحاظ پارک و …… تصمیم گرفتم در کنارش ماشین کوچکی بگیرم اما هر کس نظری میدهد و من واقعا” گیچ شده ام یکروز میگم مگان روز دیگر نظرم به خرید پژو است و خلاصه تصمیم گرفتم مزدا بخرم در گوگل سرچ کردم تا راجع به مزدا 2 یا 3 هاچ بک و هیوندایی آی 30 یا آی 20 اطلاعات بگیرم اما خواندن مطالب فوق بیشتر مرا مردد کرد. حالا از شما خواهش میکنم که با توجه به فاکتورهایی که ذکر میکنم من چکار کنم؟ و چه بخرم؟
    1- مشکل پارکینگ برای جنسیس دارم
    2- فقط چند ماه در سال در ایران زندگی میکنم و ماشین را برای چند ماه میخواهم
    3- در خارچ از ایران lexus استفاده میکنم بنابراین اصراری به ماشین بزرگ در ایران ندارم

    حالا میخوام بهم بگین که بنظر شما من جنسیس را بفروشم و فقط به یک ماشین کوچک اکتفا بکنم؟
    اگر بخواهم ماشین کوچک بگیرم مزدا2 یا 3 یا آی 20 یا آی 30 و یا چیز دیگری ضمنا” دلم نمیخواد برای ماشینی که بدون علاقه و صرفا” از روی مصلحت و منطق خریداری میکنم پول زیادی بدهم ………

    متشکرم هانی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.درسته i20 یا مزدا2 نسبت به قیمتشون نمی ارزن و شما هم دوست ندارید بابت ماشینهائی که علاقه ندارید پول بدین من 2تا نظر دارم
      1-اگه میخواید مزدا3 یا i30 بگیرید بازم ماشین خیلی کوچیکی واسه داخل شهر نمی گیرید ولی سعی کنید هر کدوم رو میگیرید دست 2 بگیرید چون افت کیفیتشون خیلی کمه ولی قیمت هم پائین میاد تازه میتونید در کنار این دوتا نیسان قشقائی رو هم لحاظ کنیدکه بر خلاف ظاهرش شاسی بلند کوچیکی هست.
      2-مزدا2 و i20 هردو خوبندولی گرونن-206 یا 207 هم خوبند ولی من علی رقم گرون بودن دوتای اولی اونا رو توصیه میکنم
      یه توصیه برادرانه دارم زیاد به ایمنی ماشینهای ساخت داخل اطمینان نداشته باشید مثلا ایربکشون ولی ماشینهائی که وارد میشه این عیب کمتر هستش ماشینی بگیرید که حتی اگه دوستش ندارید مطمئن باشه
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اشكان

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من مزدا2 دارم
      اگه تصمیم گرفتی مزدا2 بخری حاضر به معاوضه با جنسیس هستم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. سید علیرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    محصولات کره از محصولات ژاپن چیزی کم ندارند ولی حالا حالا ها مانده کره پخته شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. javad

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلام آقای هانی.من خودم ای20 دارم و میخواستم بگم که ای 20 و مزدا3 هرکدام نسبت به رقیبان خودشون البته در ایران انتخاب بهتری هستند ولی با توجه به مدت محدود حضور شما در ایران اگر بعد از این چند ماه قصد فروش خودرو را دارید برای افت قیمت بسیار کمتر و فروش فوری 207 و206 بهتر هستند. لطفا نظر خودتون رو در مورد پیشنهادم بنویسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم کمی در حق مزدا کم لطفی شده و تمام آپشن ها و برتریهاشو به زبان نیاوردن
    مزدا هم از نظر قیمت 5 میلیون تومان از آی20 ارزانتر است و هم از نظر کیفیت ساخت سرتر است
    و هم اکنون رتبه 2 را از نظر کیفیت به خود اختصاص داده است
    من که 20م ریختم به حساب تا چند روز دیگه مزدا رو تحویل میگیرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      بله آقا رضا منم باهاتون موافقم من خودم 5 ماه هست مزدا2 دارم تبریک میگم بابت انتخابتون مطمئنم که سوار بشید و رانندگی کنید با این خودرو بیشترم بهش علاقه مند میشید بسیار خودرو با کیفیتی هست شتاب عالی گربکس اتوماتیک با ضریب تعویض عالی موتور با تکنولوزی بالا داخلشم بسیار شیک و با کیفیت هست معایبش نبود رینگ هست و نداشتن usb برای سیستم صوتی وگرنه بیخود که هاچ بک برتر اروپا در سال 2010 نشده که I20 هم خوبه من زمان خریدن اونم بررسی کردم آپشنهای خوبی داره ولی در هند تولید میشه کلا از نظر متور به سطح مزدا نمیرسه با اینکه 1600 هست ظاهرشم زود عادی میشه خلاصه خوب کاری کردید مبارکتون باشه یک بال عقبم براش نصب کنید من خودم از ترکیه فابریکش رو خریدم الان ایراشنم اوردن ولی تایلندی هست بازم خوبه خوشگلترشم میکنه !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فکر میکنم پراید 132sxسفید از هیونداi20و از مزدا2 بهتر باشه تازه ای بس اس هم داره فرمون هیدرولیک .باک بنزین.صندلی. اربگ .پنج عدد رینگ و لاستیک نور پایین و نور بالا. راهنما . برف پاک کن آمپر بنزین . درب رادیات و خیلی چیز های دیگه فکر کنم اگه پراید بخری بهتر چهارتا چهارتا بخید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. hona89

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم با آقا بهزاد موافقم 2ساله پرایدو دارم. تازه علاوه بر امکانات بالا . سنسور عقب + پاور ویندو + برف پاکن پژویی هم داره پس برای چی باید 40 تومان پول بابت تمام این آپشن های تکراری که رو ژیان هم میشه نصب کرد بیدم.:) ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حنيف

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیزی که درتهران ساکن هستندوبه قیمتهای مزدا2دست دوم دسترسی دارندممنون میشم راهنمایی کنندکه یک مزدا2تمیزبدون رنگ ومشکل روباچه قیمتی میشه خرید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Arian

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    پیچیده نیست!
    ژاپن یا کره؟!
    صد در صد ژاپن…..اما!
    بیاید ببینیم فارق از تعاریف اغراق آمیز مطلب با سواری و امتحان این دو چی گیرمون میاد.
    Mazda2:وقتی بهش نزدیک میشید هر چیزی که در مورد ماشین های عضلانی آمریکت میدونید فراموش کنید چون دارید جدال دوتا چشم بادومی کوچولو رو میبینید.
    مزدا2 طراحی بیرونی جالبی داره به شرط اینکه داخلش نشینید!اما اگه اتفاقی مجبور شدید صندلی راننده رو پرکنید میفهمید که طراح محترم موقع طراحی فکرش تو زلف یار بوده!چون هیچ ظرافتی به خرج نداده…از نبودن سانروف و کروز بگیرید تا جنس بسیار نامطلوب روکش صندلی،باعث میشه شما بیخیال چرخوندن سوییچ و استارت بشید اما اگه بازم مجبور بودید رانندگی کنید میفهمید که این ماشین پایداری خیلی خیلی خیلی کمی داره!و فرمون رو باید با احتیاط بچرخونید…در کل مزدا 2 یک دوصدو شیشه چهل میلیونی هستش!
    Hyundai i20:
    هیوندای همیشه خوشکل کاری رو خوب انجام میده و از نظر امکانات کم نمیزاره!کیفیت سواری،امکانات،طراحی،سرگرم کنندگی،نسبت به مزدا 2 خیلی بالاتره اما کیفیت قطعات راضیتون نمیکنه که البته با توجه به قیمت این خودرو در خارج از کشور کاملا طبیعیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      نمیدونم بعضی ها از کجاشون نظر میدن نمیدونم آقای آرین عزیز واقعا سوار مزدا2 شدن یا نه !! من بعید میدونم !! مزدا 2 اتفاقا طراحی خیلی خوب و با کیفیتی داره اتفاقا صندلی ها از نظر طراحی و آرگونومی دز سطح بسیار بالایی قرار داره موندم ایشون بر چه اساسی انجوری الکی سلیقه ای نظر دادن من که موندم !!! از نظر موتور عایق بندی و بی صدا بودن و پایداری بسیار عالی میباشد تنها ضعف چرخای معمولی و قالپاقی آن میباشد که اونم قابل حل هست یکم با مطالعه و تحقیق نظر بدیم مزدا کجا هیوندای کجا !!! ای بابا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. علی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    واقعا سوال داره
    مزدا اطلا قابل مقایسه با هیوندای نیست
    مزدا از سن بابا های ما خودرو و موتور تولید می کرد ولی هیوندای 15 ساله که جهانی شده هندلینگی که مزدا 2 مخصوصا مزدا 3 داره شما رو در سخت ترین شرایط رانندگی رو سفید خواهد کرد ولی هیوندای فقط اسم در کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. لیلی

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که بالاخره نفهمیدم کدوم بهتره؟؟؟!!!فقط یه کمی گیج شدم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مازیار

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقطططططططططططططططططططططططططططططططططططط مزدا ، حرف نداره .من 3 شو دارم عالیه یکبارم 2 سوارشدم فوق العاده نرم و بی صدا و تیز هست تو پیچ ها هم کاملا تو کنترل هست امروزم قیمت گرفتم دیدم شده 52 . فقط آپشناشو کم کردن که نمایندگی گفت برای بالاتر نرفتن قیمتش بوده، کلا خدا به دادمون برسه با این افزایش قیمتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عباس

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر میرسد که تعدادی آدم بیکار و بی سواد نشسته اند که از روی بیکاری سایتهایی را مطالعه می کنند و نظر میدهند و بعضا در ارتباط با جملات و … دارای غلط املایی داشته و … لطفا به مصداق ضرب المثل گذشتگان خودمان بیانیدشیم که فرموده اند. فکر نان باش که خربزه آب است. حالا بگردید دنبال پرتقال فروش ببینید که این همه نظر دادید نون شب تان شد یا خیر متاسفم در حال حاضر نون بربری را 600تومان می خریم و با گوش و دماغ نمی خوریم فکر درستی را انتخاب کنید متشکرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.با تشکر از مطالب سایت..تو عکس هفتم جایی که نمای صندلی عقب رو گذاشتین معلومه که شیشه بالا بر عقب دستیه ولی تو پاراگراف آخر تحلیل مزدا نوشتین برقیه..در کل اصلا با داشبوردش حال نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. rasha

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    الان دیگه این دو تا ماشین حدود 60/000/000 قیمت دارن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محسن

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من مزدا2 نقره ای داشتم ولی به علت نیاز مالی فروختمش این ماشین از لحاظ موتوری وبدنه ماهه فقط خیلی کم جلو بندیش ضعیفه که اونم به خاطر لاستیکشه که فاقش 55 هستش.اگر میخواهید نرمتر بشه توصیه می کنم لاستیک خارجی خوب با سایز 185-60-15 بندازید یا195-55-15 موفق باشید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. ahmad

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از اون جایی که این ماشین ها واسه سرعت و غیره ساخته نشدن خیلی تعویض دنده بهتر مزدا به چش نمیاد
    ببینید کدوم به کارتون میاد
    آی ۲۰ گارانتیش ۵ ساله مزدا ۳ سال
    قدمت کمپانیم تاثیری نداره که اگه داشت فورد بهتر از بنز بودو تویوتا سال ۲۰۱۱ برترین کمپانی نمیشد
    هیوندایی در حال حاضر در ایران چیزی از مزدا کم نداره استهلاک قطعاتشک کمه
    من خودم هم مزدا ۳ نیو برادرم داشته هم خودم آی سی و به تازگیم سانتافه گرفتم و هیچ مشکلیم واسم پیش نیومده
    به نظرم سوار شین ببینید کدوم به کارتون میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. کیهان

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    الان که قیمتشون نجومی شده. من i20 رو قبلا امتحان کردم شتابش به نسبت کمتر بود ولی بازم خوب بود. با توجه به اکانات بهترش اگه خواستم بخرم بین این دو گزینه، i20 ر انتخاب میکنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. صادق

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منکه حدود10 ماه است که مزدا 2 دارم وخیلی هم راضی هستم از همه نظر چه فنی وجه ظاهری که بسیار زیبا است وبرای تهران هم مناسب است (با توجه به کوچک بودنش از نظر پارک) به هر حال به دوستان پیشنهاد میکنم که در مورد خرید مزدا 2 تردید نکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محسن

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من قبلا مزدا2 نقره ای داشتم فروختم به دلیل نیاز مالی.چون ماشین بسیار خوبی بود بعد چند وقت دوباره یه سبزش رو خریدم.عالی عالی عالی حرف نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مصطفي

    ۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برای حس کردن لذت رانندگی من هندلینگ بهتر را که در مزدا 2 هست ترجیح میدهم.کسانیکه با ماشینهای ژاپنی رانندگی کردند و تند و تیزی اونها را درک کردند میدونند که با رانندگی مزدا 2 لذتی کسب میشه که در هیوندایی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا