ملاقات با فامیل سبز: مدل‌های متمایز هیوندای آیونیک

سه نسخه‌ی متمایز از مدل “سبز” هیوندای در نمایشگاه خودروی نیویورک خودنمایی کردند. چندی پیش نیز این مدل‌ها در ژنو به نمایش درآمده بودند.

2017 Hyundai Ioniq
2017 Hyundai Ioniq

آیونیک هیبرید از پیشرانه‌ای 4 سیلندر و 1.6 لیتری بهره می‌برد که 104 اسب بخار نیرو و 148 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت 43 اسب بخاری، پیشرانه‌ی بنزینی را همراهی می‌کند. این پیشرانه‌ی الکتریکی از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کند و باتری‌ها زیر صندلی سرنشین‌ها جاگذاری شده‌اند.

2017 Hyundai Ioniq
2017 Hyundai Ioniq

در بیرون خودرو، چراغ‌های جلوی بای‌زنون HID،LED های روز روشن C شکل، جلوپنجره‌ی شش‌ضلعی، چرخ‌های 15 یا 17 اینچی به چشم می‌خورند. در داخل خودرو شما حق انتخاب شش رنگ و دو نمای منحصربه‌فرد داخلی را دارید. هیوندای ادعا می‌کند که فضای داخلی آیونیک هیبرید جادارتر از تویوتا پریوس است.

2017 Hyundai Ioniq
2017 Hyundai Ioniq

مدل دیگر آیونیک پلاگین هیبرید است که از همان پیشرانه‌ی احتراق داخلی که بالا ذکر شده سود می‌برد اما باتری پلیمر لیتیوم-یون 8.9 کیلووات ساعتی را به همراه موتور الکتریکی 60 اسبی دارد که تخمین زده شده محدوده‌ی حرکتی 40 کیلومتری را تأمین می‌کند. هر دو مدل هیبرید و پلاگین هیبرید از گیربکس 6 سرعته ی دوکلاچه استفاده می‌کنند. در بیرون خودرو،LED های اضافه‌شده به نورپایین، پورت شارژ در گلگیر چپ جلو و رینگ‌های چرخ 16 اینچی متفاوت به چشم می‌خورند.

2017 Hyundai Ioniq
2017 Hyundai Ioniq
2017 Hyundai Ioniq
2017 Hyundai Ioniq

2017 Hyundai Ioniq
2017 Hyundai Ioniq

شاید جالب‌ترین مدل، آیونیک الکتریکی خالص باشد. این مدل حداکثر خروجی برابر 120 اسب بخار و 292 نیوتون متری دارد که این نیرو از طریق گیربکسی تک سرعته به چرخ‌ها فرستاده می‌شود. موتور الکتریکی نیروی خود را از باتری پلیمر لیتیوم-یون 28 کیلووات ساعتی به دست می‌آورد که می‌تواند در 20 دقیقه تا 80 درصد شارژ شود. حداکثر محدوده‌ی حرکتی تخمین زده برای این مدل هم 177 کیلومتر می‌باشد. آیونیک الکتریک از جلوپنجره‌ی براق سود می‌برد که آن را از برادران خود متمایز می‌سازد.

2017-Hyundai-Ioniq-43
داخل کابین هر سه مدل از مواد پلاستیک ترکیب‌شده با چوب ساخته‌شده و سنگ آتش‌فشانی برای روکش درها بکار رفته است.

2017-Hyundai-Ioniq-50

2017-Hyundai-Ioniq-51

2017-Hyundai-Ioniq-45
هیوندای آیونیک از سیستم سرگرمی و اطلاعات 7 اینچی بهره می‌گیرد که با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار بوده و توانایی اتصال بی‌سیم به اسمارت‌فون‌ها را دارد.


سیستم اتصالی Blue Link خودرو نیز کاربردهای فراوانی دارد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به استارت ریموت و کنترل سیستم تهویه و پیدا کردن خودرو اشاره کرد.


اما هیوندای از سیستم‌های ایمنی نیز غافل نبوده و لیست متعددی از این سیستم‌ها از جمله تشخیص نقاط کور، دستیار تعویض خطوط، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند و نشانگرهای فشار لاستیک‌ها در این مدل‌ها بکار رفته است. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

40 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    همین که هیوندای و کیا تونستند تو بازار آمریکا و چین بمونند و شکست نخوردند خودش موفقیت خیلی بزرگیه. قضاوت با خودتون ولی فرانسوی ها که این همه ادعا دارند جرعت نکردند برن آمریکا.

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      احسان عزیز بخدا فرانسه غیر از کلاهبرداری و قالب کردن خودروهاش هیچ چیز دیگه بلد نیست
      همین پژو چقدر خسارت زد به ما و قرار بوده غرامت هم پرداخت کنه.
      باز دم و ایول به کره تونسته بازار رقابتی حفظ کنه

      پاسخ
      1. پویان
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        اون به خاطر تحریم ها بود که مجبور شد بره. نه اینکه یه هوویی بره

        پاسخ
    2. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      احسان عزیز همین الان بیایم پژو و هیوندای مقایسه کنیم.خداییش و انصافا کدوم محصول پژو میتونه با هیوندای رقابت کنه؟؟؟؟؟وجدانا؟؟؟خود مردم فرانسه پژو سوار نمیشن و میرن خودرو ژاپنی و المانی سوار میشن.خلاصه اینکه رشد و پیشرفت خودروسازی کره خیلی خیلی بهتر و بالاتر از فرانسه بوده و این قابل اثبات هم هست.

      پاسخ
      1. پویان
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        شوخی میکنی؟خیلی از خودروهای پجو و رنو پرفروش ترین در اروپا بودن و جوایز زیادی گرفتن. سیتروئن هم که خیلی خودروهاش عالیه .206 در المان جزو پرفروش ترین ها بوده

        پاسخ
        1. بهنام طیبی
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          دوست عزیز خیلی از خودرو مثلا کدوم؟؟؟؟قبول کن روند پیشرفت کره بالاتر بوده

        2. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
          احسان آرسنالی
          سوابق: (1108 دیدگاه) ,

          میدونی 206 چرا تو آلمان پرفروش بوده!!؟ چون تو آلمان خودرویی در ابعاد 206 که مثل 206 ارزون باشه نمیسازند. 206 رو ماشین اولی ها و مبتدی ها میگرفتند واسه آموزش

  2. پویان
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    نخیرنرفتن فرانسه به امریکا به دلایل دیگه ایه و نه کیفی .و گر نه کیفیت خودروسازی فرانسه چند سر و گردن بالاتر کره است.شما خودروهای فرانسوی اصل رو سوار بشید کیفیت رو متوجه می شید.

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اصل منظورت کدوم محصول فرانسه است؟؟؟؟شما خیلی داری طرفداری بدون دلیل میکنی از فرانسه

      پاسخ
      1. پویان
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        مثلا رنو تالیزمان خیلی سرتر از خودرو سوناتاست .

        پاسخ
    2. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پویان عزیز رشد و پیشرفت خودروسازی کره خیلی خیلی بالاتر و سریعتر از فرانسه بوده.شما برو تاریخ خودروسازی فرانسه و کره مطالعه کن میبینی فرانسه با این که این همه قدیمی تر از کره است ولی هنوز محصول باکیفیت و دل چسبی نداره مانند پژو.ولی کره مگه چندسال خودروسازی شروع کرده ولی دمش گرم باز داره بهتر از پژو فرانسه خودروسازی میکنه

      پاسخ
      1. Sharp
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        بهنام جان مثال میخوای ؟ پژو 308 رو ببین ، خداییش خودرو سازی کره چه ماشینی در حد 308 و RCZ داره ؟!!
        شاید فرانسه از آمریکا و ژاپن و آلمان پایینتر باشه اما به هیچ وجه از کره پایینتر نیست.

        پاسخ
        1. بهنام طیبی
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          افرین به شما دوست عزیز شارپ گل.منم طرفدار کره نیستم ولی پویان خیلی داره تعریف میکنه از فرانسه. 308 مثال زدی خداییش خودرو معمولی قبول کن.تکنولوژی فرانسه هیچ چیز جدید نداره حتی مهندسین خودشون هم قبول کردن

        2. بهنام طیبی
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          خوب فرانسه چی داره؟؟؟؟ 308 هم میگی ایا حجم موتور بالایی داره؟؟؟؟ شتاب و سرعت داره؟؟؟؟؟قدرت موتور خوب داره؟؟؟؟؟
          فرانسه همه خودروهاش تویک مایه هستن و چیز جدیدی اضافه نمیکنه ولی باز کره تغییر و تحول داره.فرانسه از چین بهتره و شاید با کره برابر باشه ولی فرانسه بهتر نیست

  3. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    خداییش بی انصافی نکنیم خودروسازی هیوندای کره هم خوب داره تلاش میکنه تا بازار جهانی دست بگیره.ولی تلاش هم میکنن

    پاسخ
  4. پویان
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    بله کره تلاش میکنه.ولی خودروهای منطقه ازاد رو که فرانسوی اصل هستن سوار بشید تفاوتشون با کره ای به سادگی مشخصه.شما 206 های مدل 80 81 هم که فرانسه هستن سوار بشید یا زانتیای فرانسوی که هنوزم شاهکاره .کیفیت خودروهای شرکتهای فرانسوی عالیه اگه دستکاری نشه

    پاسخ
    1. عباس
      سوابق: (150 دیدگاه) ,

      برای اینکه بفهیمم که کدوم ماشین و برند بهتره باید به بازار رقابتی آمریکا رجوع کرد!فرانسوی ها مطابق میل و سلیقه اروپایی هاماشین طراحی میکنن و اگه بخوان مثل بقیه خودرو برای همه سلیقه ها خودرو تولید کنن باید کل سیستم های طراحی و تولیدشون رو دگرگون کنن البته فرانسه مثل ما درگیر رکورده و یکی از دلایل رشد و پایداریش در گذشته این بود که در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق, ژان شیراک برای نمیدونم چند وقت فکر کنم برای یک دهه نفت ایران رو به قیمت زیر 10 دلار پیش خرید کرد!

      پاسخ
      1. بهنام طیبی
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        عباس عزیز مطابق میل اروپا المان و ایتالیا و انگلیس هستن که خودروهاشون محشر.
        فرانسه بلد خودروهاشو به جهان سوم بندازه

        پاسخ
      2. پویان
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        فرانسه سومین قدرت نظامی دنیاست.علت عقب بودن صنعت خودرو فرانسه از جاپن و المان اینه که مهندسای مکانیک و الکترونیک خبره به جای کار در صنعت خودرو در صنایع نظامی و هوافضا مشغول به کارند.ولی المان و جاپن بعد از جنگ جهانی دوم حق گسترش صنایع نظامی خودشون رو ندارن .

        پاسخ
    2. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پویان عزیز من به نظرت احترام میزارم ولی دیگه زیادی جو میدی به قضیه.فرانسه خودروهای زیاد مالی هم نداره.البته من کره نمیگم بهتره ولی فرانسه که خیلی قدیمی تر از کره است چیز مالی هم نیست

      پاسخ
    3. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      206 ماشین سرپیچ داره چپ میکنه.
      زانتیا بیاد با ازرا مقایسه کن.زانتیا بره خونه لالاکنه.فرانسه هیچی نیست گنده اش نکنید جون عزیزتون

      پاسخ
      1. پویان
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        سال تولید زانتیا چندین سال قبل از ازرا است و در رده قیمتی مشابه هم نیستن .قیاست اشتباهه دوست عزیز

        پاسخ
        1. بهنام طیبی
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          دوست عزیز همون سال تولید زانتیا که میگی میتسوپیشی خودرو زد با همون رنج قیمت زانتیا بوس کرد گذاشت کنار.بازم بگم؟؟؟؟؟

  5. پویان
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    نبودن خودروهای فرانسوی در امریکا به هیچ عنوان به کیفیت ربط نداره. و به دلایلی ازجمله ترور جرج بس ربط داره .خودروسازی کره جنوبی نسبت به فرانسه عقب تره .تمام صنایع کره جنوبی نسبت به فرانسه عقب تره .شما زانتیا رو نگاه بنداز ببین بعد این همه سال چه کیفیتی داره .این که در ایران خوب نیستن به خاطر دستکاری انجام شده است .من یه 206 مدل 80 فرانسه دارم که 300000 تا رفته و جز روغن و لاستیک هیچ کار دیگه ای براش انجام ندادم. کیفیت سواریش هم خیلی خوبه .

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پویان عزیز فرانسه درست میگی قدیمی تر ولی چه فایده روند کندتری داره نسبت به کره
      منطقی بررسی کن ببین همین جنسیس که کره زد توسط پلیس ایتالیا خریداری شد.
      پژو فرانسه عین روز روشن داره اشغال تحویل مشتری میده

      پاسخ
  6. پویان
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    خودرو فرانسوی بسیار با کیفیته البته اگهاصل باشه و دستکاری نشده باشه

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      دوست عزیز خوب مقایسه کن کاری نداره که.تو یک خودرو فرانسوی مثال بزن که از هیوندای کره بهتر باشه.با سند و مدرک حرف بزن.ازیکی ی چیزی شنیدی شما هی میگی.مقایسه کن کدوم محصول فرانسه تونسته بهتر از هیوندای باشه شما مثال بزن من زندگینامه اون خودروها برات باز کنم.با سند حرف بزن

      پاسخ
      1. پویان
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        دوام و نرمی سیتروئن c5 از ازرایی که همون سال تولید شده خیلی بهتره .خودروهای فرانسه تنها ضعفشئن اپشن کمه .در مورد استهلاک قبول ندارم.من 206 مدل 80 فرانسوی دارم 362000 تا ه تا حال رفته جز تعویض روغن و لاستیک کار دیگه ای براش انجام ندادم .در ضمن من نگفتم خودروفرانسوی از هه بهتره .ولی دوستان یه طوری میگن که ضعیه و فرانسه متقلبه که ادم تعجب می کنه.

        پاسخ
      2. پویان
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        دوام و نرمی سیتروئن c5 از ازرایی که همون سال تولید شده خیلی بهتره .خودروهای فرانسه تنها ضعفشئن اپشن کمه

        پاسخ
    2. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اتفاقا چندروز پیش مقاله خوندم خیلی جالب بود.نوشته بود فرانسه تنها خودروسازی که هنوز داره با تکنولوژی کهنه درحال فعالیت.کره تکنولوژی بروز داره.

      پاسخ
      1. Soroosh
        سوابق: (39 دیدگاه) ,

        با اجازه بهنام جان و پویان جان عزیز من نظر شخصیمو میگم
        والا من فکر میکنم نه فرانسه هیچ وقت خودرو ساز خوبی بوده نه کره
        ماشینای فرانسه که از قدیم معروف بوده به ماشینایی با استهلاک بالا عدم داشتن تکنولوژی و طراحی های نه چندان جالب به جز موارد استثنا و کلا تو رده جهانی هیچوقت موفق نبوده زیاد
        کره هم که با هیوندا و کیا یه خودروساز تقریبا نو پا هست که درسته چند ساله خوب اومده بالا ولی هنوز چیز واقعا خاص و برتری نداشته و هنوز واقعا نمیتونه با بزرگترا رقابت کنه
        و البته مورد خیلی مهم دیگه که هست به نظر من بحث برند گرایی در همه دنیا هست،
        خیلی ها تو همه چیز برند باز هستن
        یعنی مردم با هر مقدار پولی که میدن دوست دارن حداقل برند خوب
        و با سابقه و اصیل مخصوصا برند های دهن پر کن تر سوار شن
        از چنتا خودروساز اول امریکا، ژاپن و المان که بگذریم که گرون هم هستن و حسابشون جدا،در مورد هم رده و هم قیمت های فرانسوی و کره ای ها،من فکر میکنم مثلا اکثر افراد برند فولکس واگن رو به رنو یا مثلا مزدا رو به پژو ترجیح میدن
        یا مثلا کدوم علاقمند ماشین هست که هیوندا رو به سوبارو یا فورد ترجیح بده؟؟؟
        یا کی هست که جنسیس کوپه رو به کامارو ، موستانگ یا نیسان z370 ترجیح بده؟؟؟
        یادمه چند ماه پیش از همسایمون که تازه لنسر ۱.۸ ،2015 خریده بود پرسیدم چرا النترا یا سراتو که اپشن بهتر و بازار بهترو خدمات بهتر داره (البته تو ایران) نخریدی؟؟؟؟بهم گفت لنسر و گالانت های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی یادته؟؟ میگفتن ماشین کویتی یادته؟؟? یادته گالانت سوپر سالن چی بود؟؟ یادته چه ماشینای عالی و با کیفیت و اصیلی بودن؟؟میبینی هنوز جنازه هاشونم راه میره بعد از ۲۵ سال؟؟؟ اخرشم گفت این سه تا الماس رو کاپوت واسه من یه دنیا خاطره، ارزش و اعتبارداره و هیچ وقت که با برند کره ای عوضش نمیکنم ،،منم گفتم کاملا میفهمم حستو خودمم کاملا همینجورم و انتخابت فوق العاده هست،
        به نظر من این برند گرایی چیزی نیست که راحت حذف بشه و این اعتبار برند هم چیزیم نیست که یه شبه بدست بیاد واسه یه برند
        پس من شخصا هیوندا رو هر چقدر هم خوب باشه دوست ندارم چون برند نداره و به همین دلیل مثلا موقع خرید کفش اسپورت هر چقدر هم مجبور بشم یکم بیشتر پول بدم ولی میدوام دنبال برند نایک یا ادیداس?

        پاسخ
        1. ایمان
          سوابق: (79 دیدگاه) ,

          “”من شخصا هیوندا رو هر چقدر هم خوب باشه دوست ندارم چون برند نداره”” این جمله فقط از دهان یک جهان سومی اصیل خارج می شه!!!
          پس با نظر شما ازحدود 20 سال پیش تا به امروز هیچ کس نباید به سراغ لکسوس می رفت!!! چون بنز و ب ام و و… قدمت و برند معروف تری داشتند!
          در بازار رقابتی جهان هر خودروسازی که خودرو قابل قبول و با کیفیت تولید نکنه محکوم به شکسته! اما هیوندایی- کیا در سطح بین المللی خصوصا بازارهای چین، اروپا و آمریکا فروش خوب و توام با رشد دارند. برای مثال فروش بسیار بسیار بهتری به نسبت میتسوبیشی داشتند! امروزه به غیر از صرفا برند باید ببینی چی داری میخری؟؟

    1. Soroosh
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      پروفسور ایمان
      اولا من نمیدونم افرادی مثل شما چه اصراری دارن پیشرفت کره ای ها رو با لکسوس مقایسه کنن؟؟؟!!!
      اگه لکسوس بیست سال پیش اومد بالا چون اعتبار برند تویوتا پشتش بود و در واقع همون تویوتا بود با جایگاه بالاتر لوکس تر و خیلی کار سختی نداشت و نمیخاست از صفر شروع کنه واسه تثبیت ،نه مثل هیوندای و کیای بی اصل و نصب و پشتوانه
      پس این مقایسه شما مشخص میکنه که دادن بعضی نظرها شاید زوده هنوز واسه شما و اماردرستی نداری از بقیه جاها ، درسته که پیشرفت خوبی دارن ولی شک نکن کسی هیوندا و کیا رو به برند های اصیل ترجیح نمیده مگر به دلیل قیمت کمتر و شرایط فروش و امتیازات بهتر که این کره ای ها واسه جذب مشتری فراهم میکنن و این جز سیاست هاشون هست که اینجوری مشتری جذب کنن وگرنه شکست خواهند خورد، الان بهترین تسهیلات و شرایط فروشو کره ای ها دارن تو دنیا چون از این طریق میتونن مشتری جذب کنن
      پس شما مطمعن باش کسی که مساعل مالی براش مهم نباشه خصوصا هر چی سطح قیمت بره بالا یه کره ای رو ترجیح نمیده به برند های اصیل و اسمی و این برند گرایی همیشه وجود داره

      پاسخ
  7. ارمان
    سوابق: (996 دیدگاه) ,

    پشت امپرش که هوندا سیویک 2016
    داشبوردشم پژو 308
    تا زمانی که پیریوس هست کی این رو میخره؟

    پاسخ
  8. پویان
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    درسته خودروهای فرانسه حجم موتورشون کمه .ولی بیشترین قدرت رو میگیرن از موتور .مخصوصا پجو

    پاسخ
  9. پویان
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    دوستی که گفته سال تولید زانتیا میتسوبیشی فلان ماشینو زد .دقت کنه من گفتم صنعت خودرو فرانسه از کره بهتره نگفتم از japan بهتره

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل Amin
    Amin
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    دوست عزیز این زانتیایی که انقد ازش تعریف میکنین رو تست تصادفش رو تاحالا دیدین؟ ماشین از وسط نصف میشه?

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.